• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kiedy odpuści paraliż Trasy Sucharskiego? Myślą, co zrobić z TIR-ami z węglem

szym
16 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (227)
Korki na Trasie Sucharskiego dają się we znaki kierowcom. Korki na Trasie Sucharskiego dają się we znaki kierowcom.

Zmiana organizacji ruchu, stworzenie większej liczby miejsc parkingowych dla tirów czekających w kolejkach oraz temat bezpieczeństwa i porządku na trasie, którą poruszają się transporty z węglem - urzędnicy i przedstawiciele portu starają się znaleźć rozwiązanie problemu z paraliżem Trasy SucharskiegoMapka.



Jak oceniasz pomysły na rozwiązanie problemu na Trasie Sucharskiego?

Kierowcy czekają na rozwiązanie problemu paraliżu na Trasie Sucharskiego. Od kilkunastu dni sznury samochodów ciężarowych tamują ruch w tej części Gdańska, a zatory zaczynają się nawet przed Mostem Wantowym i sięgają aż po tunel pod Martwą Wisłą.

Miejscy urzędnicy przyznają, że ruch samochodów ciężarowych przewożących węgiel od strony ul. Ku Ujściu jest w ostatnim czasie bardzo duży. Zatory w Tunelu pod Martwą Wisłą następują kilka razy dziennie. Stoi cała nitka tunelu i rondo na ul. Ku Ujściu nie odbiera tak ogromnego natężenia tirów. Skład węglowy nie odbiera na bieżąco zamówionego towaru z pojazdów.

Co więcej, przewożony ładunek niejednokrotnie nie jest przykrywany plandeką. Tunel i infrastruktura na trasie zostały zanieczyszczone węglem i korą drzewną z transportów. Sytuacja ta wpływa na bezpieczeństwo w ruchu, a poprzez znaczne zanieczyszczenie terenu niszczy infrastrukturę w tunelu, pobocza, znaki drogowe oraz przydrożną zieleń.

W Urzędzie Miejskim w Gdańsku zorganizowano więc spotkanie, którego celem było wypracowanie rozwiązań, które zminimalizują wspomniane uciążliwości. Miejscy urzędnicy spotkali się m.in. z przedstawicielami Portu Gdańsk, policjantami i strażnikami miejskimi.

Podczas rozmów ustalono, że:

  • Port podejmie dodatkowe działania, które pozwolą zmniejszyć zapylenie powietrza.
  • Wykorzystane zostaną myjki samochodowe, którymi już dysponuje, montując je bliżej wyjazdu. Dzięki temu, samochody opuszczające teren portu zostaną dodatkowo oczyszczone.
  • Sprawdzona zostanie także możliwość uruchomienia dodatkowych myjek.
  • Port będzie współpracował z importerami, żeby zobowiązać ich do zakrywania plandeką wszystkich transportów, nawet tych, które nie zawierają węgla.

Planowane są także kolejne rozmowy i spotkania, żeby wyznaczyć dodatkowe miejsca buforowe, gdzie będzie można kierować tiry, które stoją w kolejce na załadunek węgla.

Dyskutowano także nad różnymi rozwiązaniami drogowymi i utworzeniem dodatkowych miejsc postojowych dla tirów oczekujących na załadunek węgla.

- Rozmawialiśmy o pewnej długofalowej wizji rozwiązania problemu miejsc parkingowych, stworzenia jakichś rozwiązań buforowych dla obsługi portu - mówi Tomasz Wawrzonek, zastępca dyrektora ds. zarządzania GZDiZ. - Natomiast w sytuacji, w jakiej się znaleźliśmy, musimy szukać szybkich rozwiązań. Takimi rozwiązaniami mogłyby być zmiany organizacji ruchu, czy na ul. Andruszkiewicza, czy wykorzystanie w większym stopniu starej ulicy Sucharskiego. Oczywiście to wymaga współpracy z portem. Dlatego bardzo się cieszymy, że taka współpraca ze strony portu została zadeklarowana - zaznacza.
szym

Opinie (227) 3 zablokowane

  • Proponuję zrobić tak

    Zjazd z mostu wantowego w kierunku stoczni Konrad, w prawo pod prąd ulicą sienną, bajki aż do skrzyżowania z ulicą Siennicką, na skrzyżowaniu prosto w Przetoczną i dalej w ku ujściu.
    Na Siennej i Bajki ruch jest minimalny a większość czasu i tak ciężarówki stoją, Przetoczna jest tak zdemolowana, że piszczenie tam aut ciężarowych (tymczasowo) bo jest tam 3.5t może się przyczynić do wymiany nawierzchni po wszystkim.

    Druga opcja to odstawianie ciężarówek na drodze w kierunku Westerplatte i powrót do portu droga przy twierdzy Wisłoujście to spory odcinek drogi, mało używany powinien pomieścić stłoczone auta.

    Opcja numer 3 to numerki jak u lekarza i odstawianie ciężarówek na tereny ZNTK
    i przyległe, poczym wyzwanie ich przez cb.

    Opcja numer 4... Zapraszamy po odbiór na 12.45.

    • 9 1

  • "Wykorzystane zostaną myjki samochodowe" - a czy ktoś zapytał gdzie spłynie woda z tym całym syfem z tych brudnych samochodów, do kanału portowego a potem do Zatoki Gdańskiej. Chyba nikt się nie łudzi że do oczyszczalni ścieków.

    • 17 2

  • tiry na tory!!!! proste rozwiązanie

    • 8 3

  • To nie rondo "nie przyjmuje" dużego natężenia

    Tylko port!!!

    • 15 1

  • gdańscy urzędnicy myślą, hi hi hi ... (2)

    • 23 4

    • ...w odróżnieniu od ciebie (1)

      • 2 4

      • Uspokój się Olu...

        • 2 1

  • tak to jest, jak stawia sie ma monokulture...

    TIR do wszystkiego...

    • 4 7

  • Wyngiel do morza wrzucić,gimby niech prundem grzeją

    a korki znikną...

    • 4 5

  • Dziwne ze na każdej budowie gdzie jest błoto stoją myjki do podwozi a w porcie nie musza mieć (2)

    Po drugie jeżdżą nie zasłaniając naczep a gdzie policja i inspekcja wystarczyły by codzienne kontrole i szybko temat załatwiony. Po 3 nikt nic nie robi wewnątrz portu żeby zmniejszyć zapylenie przy przeładunkach tylko sypia i pylą

    • 15 3

    • Z tym na każdej to nie przesadzaj...

      • 2 0

    • W port Gdańsk

      W PGE mają tylko starą szambiarke z armatką podłączona do starego ursusa, czym niby by mieli polewać węgiel.

      • 1 0

  • (1)

    Co zrobić?
    Koleją wozić.

    • 9 3

    • ze śląska,górnicy mają premie barbórkowe,a kto poniesie koszty odnowienia budynków w NP.

      • 0 0

  • (2)

    Zadzwońcie do portu w Gdyni , oni już zrobili , a

    • 4 2

    • To jakiś szyfr?

      • 2 0

    • masz na myśli zakorkowaną ulicę Polską?

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane