• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kiedy powstanie brakujący odcinek ul. Piotrkowskiej na Ujeścisku?

Rafał Borowski
30 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 

Na dziś nie sposób określić terminu budowy ważnego odcinka ul. Piotrkowskiej na Ujeścisku, który znacząco zmniejszyłby korki w dzielnicy. Niewykluczone jednak, że budowa drogi łączącej istniejący odcinek ulicy z ul. Nową Bulońską nastąpi wraz z realizacją linii tramwajowej wzdłuż ul. Nowa Warszawska. Zakończenie tej inwestycji jest planowane latem 2021 r.



Jak oceniasz infrastrukturę drogową na południu Gdańska?

Na problem brakującego odcinka ul. Piotrkowskiej zwrócił nam uwagę pan Romuald, mieszkaniec Ujeściska. Odcinek mierzyłby niewiele ponad 200 m długości i łączyłby zachodni kraniec ulicy z krzyżówką ulic Lawendowe Wzgórze i Nowej Bulońskiej na Szadółkach. Obecnie w tym miejscu znajdują się tereny porośnięte drzewami i krzewami.

- Inwestycja była obiecana mieszkańcom do końca roku, a jednak wciąż nie został wycięty nawet jeden krzak. A mieszkańcy Ujeściska z niecierpliwością czekają na tę drogę. Brakujący odcinek z pewnością odkorkowałby nasze osiedle. Obecnie mamy praktycznie tylko jeden wyjazd z osiedla. Pokonanie go w godzinach porannego szczytu to nawet pół godziny - tłumaczy pan Romuald.

Odkorkowanie jedynego wyjazdu



Trudno nie zgodzić się z naszym czytelnikiem, że brakujący fragment ul. Piotrkowskiej znacznie ułatwiłby poruszanie się po Ujeścisku. Zarówno kierowcom, jak i pasażerom autobusów - tramwaje wciąż bowiem nie dojeżdżają do tej dzielnicy Gdańska.

Doprecyzujmy, jak na chwilę obecną wygląda wyjazd z części Ujeściska, położonej na południe od ul. Warszawskiej i na zachód od jaru ujeściskiego. Wspomniana przez pana Romualda trasa wiedzie ul. Piotrkowską w kierunku skrzyżowania z ul. Warszawską. Umożliwia ona jazdę w kierunku centrum przez al. Havla lub w kierunku obwodnicy przez ul. Jabłoniowną.

Widok w kierunku końca ul. Piotrkowskiej. Widok w kierunku końca ul. Piotrkowskiej.

Modyfikacja tras linii autobusowych



Rzeczywiście, pokonanie tego wyjazdu między godz. 7 a 9 rano pochłania nawet pół godziny. Jedyną alternatywą jest wyjazd z tej części Ujeściska przez ul. Człuchowską w kierunku ul. Świętokrzyskiej. To jednak mało atrakcyjna alternatywa. Kierowcy nie tylko muszą nadkładać drogi, ale także lądują później w korku na ul. Świętokrzyskiej - bez względu na to, czy chcą się dostać do centrum, czy na obwodnicę.

- Czy naprawdę miasta nie stać na wybudowanie tak krótkiej drogi? Poza tym Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku obiecał, że jeżeli powstanie ten fragment, linia nr 118 zostanie wydłużona do nowej pętli Bulońska. Zmodyfikowana na korzyść mieszkańców miałby być również trasa autobusów linii nr 115, 174, 120 i 156 - uzupełnia pan Romuald.

Nie wcześniej niż latem 2021 r.



Niestety nasz czytelnik i inni oczekujący na budowę brakującego odcinka muszą się uzbroić w cierpliwość. Choć magistrat dostrzega potrzebę przedłużenia ul. Piotrkowskiej w kierunku Szadółek, realizacja tej inwestycji to melodia przyszłości.

- Miasto otrzymywało sygnały o potrzebie budowy tego odcinka. Analizowane są możliwości wykonania fragmentu od istniejącej ul. Piotrkowskiej do Nowej Bulońskiej Południowej, jednakże biorąc pod uwagę ograniczony budżet gminy miasta Gdańska i rozpoczęte liczne inwestycje, na chwilę obecną nie możemy określić ewentualnego terminu realizacji wspomnianego odcinka. Mamy nadzieję, że uda się nam wykonać to połączenie drogowe do końca realizacji linii tramwajowej w ul. Nową Warszawską - informuje Izabela Kozicka-Prus z referatu prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Jak informowaliśmy w artykule z września tego roku, planowany koniec budowy linii tramwajowej w ciągu Nowej Warszawskiej, która połączy al. Havla z ul. Nową Bulońską, jest przewidziany na lato 2021 r.

Miejsca

Opinie (167) 4 zablokowane

  • Ta droga jest niepotrzebna (3)

    Po wybudowaniu tej drogi zwiększy się tylko ruch, całe Kowale skracają sobie drogę jadąc do centrum i z centrum. Rozwiązaniem jest zamkniecie ul. Człuchowskiej

    • 22 43

    • Tak ale przez Piecki Migowo będziesz jeździł skracając sobie drogę?

      • 9 3

    • Dokładnie tak

      • 3 5

    • rozwiązaniem jest oddaj samochód

      • 2 0

  • Tamtedy bedzie jezdzic rydwan... Zle slowo przeciwko deweloperom zostanie ukarane

    • 32 5

  • ważniejsza jest przebudowa Czarnego Dworu do JP II !

    • 8 20

  • Spokojnie, po zbudowaniu też będzie pół godziny w "korku" na wyjeździe do N. Bulońskiej :) (1)

    • 26 2

    • Może nawet więcej .

      Zawsze pojawia się ruch indukowany do osiągnięcia 'progu bólu'.

      • 9 2

  • 200m?

    To co dotacja na ECS czy serial TVNu?
    To są piorytety mojej prezydent :*

    • 42 8

  • (2)

    Nowe ulice nie zmniejszaja korkow. Zbudowac sam buspas i niech korzystaja. Inaczej tylko auta to zakorkuja i beda narzekac ze stoja w korku

    • 15 13

    • Dokładnie, wystarczy tylko droga dla autobusów, 115, 120

      • 7 5

    • Widze że jeszcze kilka osób w Gdańsku to rozumie a nie tylko puszka i puszka :)

      • 4 6

  • (1)

    Lol w 30 minut to do tramwaju można dojść z najdalszych zakątków Ujesciska.
    Ale hrabięta wolą w puszkach stać ha ha.

    • 14 15

    • i co z tego, że do niego dojdziesz, jeśli albo będzie zepsuty

      albo na drugim przystanku od Pętli Świętokrzyska już tak nabity, że się do niego nie zmieścisz? :/

      • 4 0

  • A ja myślę, że rydwanem da się tamtędy przejechać

    • 22 2

  • co kosztuje więcej : 200 metrów asfaltu czy całodobowa ochrona?

    3 ochroniarzy nie spuszcza jej z oczu, jak się boi to niech zmieni pracę.

    • 29 5

  • Słoikowe (1)

    problemy.

    • 5 14

    • Panie Native no mylisz się pan.

      • 7 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane