• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kiedy powstanie brakujący odcinek ul. Piotrkowskiej na Ujeścisku?

Rafał Borowski
30 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 

Na dziś nie sposób określić terminu budowy ważnego odcinka ul. Piotrkowskiej na Ujeścisku, który znacząco zmniejszyłby korki w dzielnicy. Niewykluczone jednak, że budowa drogi łączącej istniejący odcinek ulicy z ul. Nową Bulońską nastąpi wraz z realizacją linii tramwajowej wzdłuż ul. Nowa Warszawska. Zakończenie tej inwestycji jest planowane latem 2021 r.



Jak oceniasz infrastrukturę drogową na południu Gdańska?

Na problem brakującego odcinka ul. Piotrkowskiej zwrócił nam uwagę pan Romuald, mieszkaniec Ujeściska. Odcinek mierzyłby niewiele ponad 200 m długości i łączyłby zachodni kraniec ulicy z krzyżówką ulic Lawendowe Wzgórze i Nowej Bulońskiej na Szadółkach. Obecnie w tym miejscu znajdują się tereny porośnięte drzewami i krzewami.

- Inwestycja była obiecana mieszkańcom do końca roku, a jednak wciąż nie został wycięty nawet jeden krzak. A mieszkańcy Ujeściska z niecierpliwością czekają na tę drogę. Brakujący odcinek z pewnością odkorkowałby nasze osiedle. Obecnie mamy praktycznie tylko jeden wyjazd z osiedla. Pokonanie go w godzinach porannego szczytu to nawet pół godziny - tłumaczy pan Romuald.

Odkorkowanie jedynego wyjazdu



Trudno nie zgodzić się z naszym czytelnikiem, że brakujący fragment ul. Piotrkowskiej znacznie ułatwiłby poruszanie się po Ujeścisku. Zarówno kierowcom, jak i pasażerom autobusów - tramwaje wciąż bowiem nie dojeżdżają do tej dzielnicy Gdańska.

Doprecyzujmy, jak na chwilę obecną wygląda wyjazd z części Ujeściska, położonej na południe od ul. Warszawskiej i na zachód od jaru ujeściskiego. Wspomniana przez pana Romualda trasa wiedzie ul. Piotrkowską w kierunku skrzyżowania z ul. Warszawską. Umożliwia ona jazdę w kierunku centrum przez al. Havla lub w kierunku obwodnicy przez ul. Jabłoniowną.

Widok w kierunku końca ul. Piotrkowskiej. Widok w kierunku końca ul. Piotrkowskiej.

Modyfikacja tras linii autobusowych



Rzeczywiście, pokonanie tego wyjazdu między godz. 7 a 9 rano pochłania nawet pół godziny. Jedyną alternatywą jest wyjazd z tej części Ujeściska przez ul. Człuchowską w kierunku ul. Świętokrzyskiej. To jednak mało atrakcyjna alternatywa. Kierowcy nie tylko muszą nadkładać drogi, ale także lądują później w korku na ul. Świętokrzyskiej - bez względu na to, czy chcą się dostać do centrum, czy na obwodnicę.

- Czy naprawdę miasta nie stać na wybudowanie tak krótkiej drogi? Poza tym Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku obiecał, że jeżeli powstanie ten fragment, linia nr 118 zostanie wydłużona do nowej pętli Bulońska. Zmodyfikowana na korzyść mieszkańców miałby być również trasa autobusów linii nr 115, 174, 120 i 156 - uzupełnia pan Romuald.

Nie wcześniej niż latem 2021 r.



Niestety nasz czytelnik i inni oczekujący na budowę brakującego odcinka muszą się uzbroić w cierpliwość. Choć magistrat dostrzega potrzebę przedłużenia ul. Piotrkowskiej w kierunku Szadółek, realizacja tej inwestycji to melodia przyszłości.

- Miasto otrzymywało sygnały o potrzebie budowy tego odcinka. Analizowane są możliwości wykonania fragmentu od istniejącej ul. Piotrkowskiej do Nowej Bulońskiej Południowej, jednakże biorąc pod uwagę ograniczony budżet gminy miasta Gdańska i rozpoczęte liczne inwestycje, na chwilę obecną nie możemy określić ewentualnego terminu realizacji wspomnianego odcinka. Mamy nadzieję, że uda się nam wykonać to połączenie drogowe do końca realizacji linii tramwajowej w ul. Nową Warszawską - informuje Izabela Kozicka-Prus z referatu prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Jak informowaliśmy w artykule z września tego roku, planowany koniec budowy linii tramwajowej w ciągu Nowej Warszawskiej, która połączy al. Havla z ul. Nową Bulońską, jest przewidziany na lato 2021 r.

Miejsca

Opinie (167) 4 zablokowane

  • Kiedyś taka fajna dzielnica a teraz kołchoz betonowy

    • 21 3

  • Urzędnicza banda

    • 14 4

  • Nastawialiście nowych osiedli to teraz robić czas a nie udawać że nie ma pieniędzy.. każdy normalny obywatel jest w stanie na palcach policzyć bezsensownie wydane pieniądze na inwestycje których nikt nie chciał... to jest ledwo 200m. a koreczek który generują mieszkańcy nowych osiedli które tam powstają do teraz wpływa na ruch w połowie miasta,

    • 15 5

  • Kiedyś taki odcinek można było ułożyć z płyt ażurowych (2)

    przy minimalnych kosztach i jeździć, dopóki nie zrobią 'normalnej drogi'.
    Sam pamiętam takie akcje z lat 90-ych. Układali sami zainteresowani.
    Teraz będzie 5 lat czekania na 200 m za 2 mln PLN czy coś w ten deseń.

    • 27 0

    • Płyty a-żurowe?

      Niech układają żury

      • 3 1

    • taka droga była przez wiele lat w samym centrum Wrzeszcza, koło Manhattanu

      i taka jest nadal na Człuchowskiej...prowizorki są najtrwalsze :)

      • 5 0

  • Nowa Warszawska (3)

    W październiku miał być wybrany wykonawca Nowej Warszawskiej, ale skoro miasto się nie chwali wyborem, to coś się skopalo po drodze. Raczej 2021 nierealny. Warto podrazyc temat.

    • 19 5

    • Specjalnie tak przedłużają (1)

      Bo budżet miasta świeci pustkami

      • 2 2

      • Obecnie planowana Nowa Warszawska to tylko tramwaj

        Jedna droga dojazdowa jak była, tak będzie, a mieszkańców przybywa.

        • 2 0

    • Nowa Jabłoniowa

      Taka sama sytuacja jak z Nową Warszawską. Nagle zapanowała dziwna cisza mimo że projekt miał być skończony kilka miesięcy temu. Już nie mówiąc o tym że gotowy projekt z tramwajem był zrobiony parę lat temu. Temat dla odpowiednich organów.

      • 5 0

  • Okoliczna Człuchowska płytówka też czeka (3)

    Ruchliwa Człuchowska też czeka na nawierzchnię. Prowizoryczne płyty budowlane leżą tam już XX lat. Ale po co? Kuźnia Wodna ECS ochrona to priorytet.... Najzabawniejsze że na Człuchowskiej miasto inwestuje w spowalniacze montowane na tych płytach. Jak tam się nie da jechać więcej niż 20-30 km/h. No chyba że służbowym;) Koszt tych spowalniaczy jest już większy niż budowa nowej nawierzchni. Logika geniuszu miasta Gdańsk powala na kolana....

    • 25 3

    • (1)

      To jeszcze deweloper Adamowicz obiecywal

      • 10 1

      • Prezydentowa i jej wierny giermek...

        Są na NIE ..znaczy zaminusowali;)

        • 1 1

    • spowalniacze na człuchowskiej pogratulować

      • 3 0

  • "Odcinek mierzyłby niewiele ponad 200 m długości i łączyłby zachodni kraniec ulicy z krzyżówką ulic Lawendowe Wzgórze i Nowej Bulońskiej na Szadółkach".

    Szadółki zaczynają się przy obwodnicy. Przed nimi jest jeszcze Rębowo. Ten obszar to pogranicze Jasienia, Ujeściska i Zakoniczyna.

    • 10 3

  • Bardzo po Gdańsku (2)

    Cechą charakterystyczną Gdańska jest brak połączeń międzydzielnicowych, takie ogryzki jak właśnie Piotrkowska, droga na Oruni Górnej. Dosłownie 100-200 metrów asfaltu, które stworzyłoby siatkę ulic ułatwiającą poruszanie się. Ale na to nigdy nie ma pieniędzy...

    • 21 1

    • żeby chociaż chodnik był, to sam masz na matemblewo-myśliwska, albo suchanin- schuberta a miasto sie dziwi ze wszedzie pelno samochodow, jak kazdy jedzie na okolo jedyna trasa

      • 9 1

    • Należy zbudować tę ulicę A potem postawić szlaban. Należy wszystko i wszędzie grodzić.

      • 3 1

  • Niech budują deweloperzy

    • 9 2

  • Mapka jest nieaktualna. Tam na sporym odcinku jest już wykonana nowa ulica, przy okazji budowy Nowej Bulońskiej. A do połączenia z Ujeściskiem brakuje nie 200, a jakieś 50 m. Tyle że ta nowa ulica kończy się dziurą wypełnioną wodą. Tak od mniej więcej roku.

    • 9 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane