- 1 Masz interes? Zostaw kartkę (37 opinii)
- 2 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (255 opinii)
- 3 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (120 opinii)
- 4 Od soboty spore utrudnienia na A1 (56 opinii)
- 5 Lody Miś były serwowane na ruinach zamku (76 opinii)
- 6 Wojsko oferuje 6 tys. zł za wspólne wakacje (326 opinii)
Kiedy ruszy zabudowa Dalmoru?
W październiku powinno zostać wydane pozwolenie na budowę sześciu nowych budynków mieszkalnych oraz mariny na Nabrzeżu Kutrowym w Gdyni. Później wybrany zostanie wykonawca prac. Najwcześniej zabudowa Dalmoru ruszy więc na przełomie 2016 i 2017 r.
Wyburzenia i co dalej?
Łącznie w ramach kompleksu powstanie 135 apartamentów o powierzchni użytkowej wynoszącej 12 tys. m kw., z czego około 9,6 tys. m kw. zajmą apartamenty. Parter budynków zostanie zagospodarowany pod lokale handlowo-usługowe. Na wodzie planowana jest marina na 120 jachtów.
By dojść do tego etapu, konieczne były prace wyburzeniowe. Deweloper, firma mLocum rozpoczęła je w maju. Po kilku tygodniach z nabrzeża zniknęły trzy budynki zlokalizowane przy ul. Arkadiusza Rybickiego o łącznej powierzchni użytkowej wynoszącej ponad 11 tys. m kw. i kubaturze ok. 45 tys. metrów sześciennych.
Już w trakcie wyburzania na biurkach urzędników w Gdyni leżał wniosek o pozwolenie na budowę budynków mieszkalnych oraz mariny. Nie został jeszcze rozpatrzony. Stanie się to prawdopodobnie dopiero jesienią.
- Aktualny stan postępowania w przedmiotowej sprawie wskazuje, iż uzyskanie stosownych pozwoleń będzie możliwe w październiku. Dalsze prace rozpoczną się po wyborze generalnego wykonawcy. Rozpoczęcie procedury wyboru uzależnione jest od uzyskania pozwolenia na budowę i zatwierdzenia projektu wykonawczego. Zakładamy, że stanie się to jeszcze w IV kwartale tego roku - wyjaśnia Magdalena Kacprzak z Polskiego Holdingu Nieruchomości.
Pewne jest, że budowa mieszkaniowego Yacht Parku i mariny rozpoczną się w zbliżonym terminie, tak, aby oddanie do eksploatacji obu inwestycji zbiegło się w czasie.
Ceny nieznane, apartamenty razem z miejscami dla jachtów
Na obecnym etapie firma nie zdradza cen apartamentów. Te mają być indywidualnie negocjowane z klientami, ale już teraz można obstawiać w ciemno, że będą jednymi z najdroższych na północy kraju. W sąsiedztwie stoi budynek Sea Towers. Dla porównania tam za metr kwadratowy na rynku wtórnym trzeba zapłacić od 12 do nawet 23 tys. zł.
Część apartamentów będzie sprzedawana razem z miejscami dla jachtów. Zmieszczą się tam jednostki o długości co najwyżej 14 metrów.
Zaletą miejsca ma być głębokość, która pozwoli na swobodne cumowanie łódek. W drugiej marinie administrowanej przez Gdyńskiego Centrum Sportu takiego komfortu nie ma, co pozwala sądzić, że miejsce szybko stanie się popularne wśród żeglarzy.
Sęk w tym, że nie wiadomo, ile pozostanie przestrzeni dla przypływających, a nie mieszkających w budynkach.
- Jest to wciąż przedmiotem analiz. Na razie nie jesteśmy w stanie powiedzieć, ile ze 120 pozostawimy mieszkańcom, a ile przeznaczymy na komercyjną działalność - informuje Magdalena Kacprzak.
Dalsze decyzje po konkursie
6 grudnia powinny być znane wyniki konkursu na opracowanie koncepcji zespołu obiektów biurowych, które mogą powstać na jednej z działek u zbiegu ulic Waszyngtona i Hryniewickiego o powierzchni 8,5 tys. m kw. Zwycięska pracownia zainkasuje 35 tys. zł. Zdobywca drugiej nagrody otrzyma 25 tys. zł, a trzeciej 15 tys. zł. Pozostali uczestnicy biorący udział w II etapie dostaną po 10 tys. zł.
Realizacja tej inwestycji nie jest przesądzona.
- Decyzja w tej sprawie zapadnie po rozstrzygnięciu trwającego konkursu urbanistyczno-architektonicznego. Zamierzenia dotyczą budowy budynku biurowego o powierzchni najmu brutto 25 tys. m kw. - dodaje Kacprzak.
Zobacz, jak wyglądało wyburzanie budynków Dalmoru
Tak będzie wyglądała po zakończeniu inwestycja Yacht Park
Inwestycje
Yacht Park
Miejsca
Opinie (192) 1 zablokowana
-
2016-08-26 23:51
spirala historii
Należy przypuszczać, że przygotowywane są posady "ciecia Anioła" tych "złotych klamek" w "szklanych domach". Dla władzy wystarczy...
Reszta wróci na Meksyk.- 15 0
-
2016-08-27 00:07
cumowanie łódek?
chyba autor miał na myśli jachty... albo nawet małe stateczki, choć te 14 metrów
- 2 1
-
2016-08-27 00:10
"Kameralna marina jachtowa"
Czy wodę też sprywatyzowano?
- 14 2
-
2016-08-27 00:13
oby tylko nie zbudowali dla tych bogaczy czteropasmowki przez centrum
A planują, nowa Waszyngtona. Jak się wprowadzają to niech wiedzą że dojada tylko autobusem, a nie czteropasmówką.
- 7 2
-
2016-08-27 02:00
Zakłamana jest liczba głosòw popierających opinie tu wstawiane. (2)
Kiedy głosuję za postami, to nie zmienia się liczba głosòw, ale wyświetla się za każdym razem: popierasz tą opinię.
Manipulacja trojmiasto.pl
Kilka dni temu to samo, nie zmienia się liczba głosòw, tylko komunikat: twój głos jest analizowany- 15 7
-
2016-08-27 07:34
u mnie tak samo - może masz rację i chodzi o fałszowanie wyników
- 2 2
-
2016-08-27 07:44
Się zmienia
A u mnie się zmienia jak stronę odświeżę.
- 1 0
-
2016-08-27 04:29
Polscy Malkontenci (2)
Pamietam głosy Gdynian jak paskudny jes Dalmor i jego wschodnie oblicze, Dzis rusza jego zabudowa to tez rodakom nie pasuje. W takim kraju zyjemy. Apropos portu, to ludziska chyba sie pomineli z jego definicją. P.S. szersze spectrum wypowiedzi jest od naszych sąsiadów. Tak mi sie wydaje. U nich nic sie nie buduje wiec jączą pod Gdyńskimi inwestycjami
- 4 21
-
2016-08-27 07:25
(1)
Sąsiadów: masz na myśli Gdańsk?
Nie pamiętam kiedy się tyle w Gdańsku budowało co teraz.- 2 1
-
2016-08-28 07:20
niestety
Pracuje tam na codzien i nie widze tego budowania
- 0 0
-
2016-08-27 06:59
Zaletą ma byc głebokośc?? (1)
Jacht motorowy do 14 metrow ma zanurzenie około 1 metra , żaglowy może mieć 1.8 metra max.Informacja o " zaletach" taka jak inwestycja
- 10 1
-
2016-08-27 13:09
głeboko
Cumowisko dla łodzi podwodnych i "żywych torped"... ;)
Będzie można niepostrzeżenie czmychnąć "starej" przed trzepaniem dywanów...- 0 0
-
2016-08-27 07:24
5 pięter?
Trochę za nisko patrząc na sądziedztwo...
- 3 0
-
2016-08-27 07:33
nie budowa dalmoru tylko ogrodzone prywatne "osiedle" apartamentowe dla nowobogackich na zlikwidowanych morskich nabrzeżach
- 16 1
-
2016-08-27 07:37
marina
Gdynia ma szanse na najwieksza marine na Baltyku, wystarczy zlikwidowac port, stocznie, zabudowac miedzytorze i nabrzeza apartamentowcami, szkoda tylko ze to miasto odwraca sie do morza plecami a Kwiatkowski z Wenda przewracaja sie w grobach widzac jak niszczy sie gospodarke morska
- 18 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.