• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przejazd przez Pucką. Kiedy drugi wiadukt?

Patryk Szczerba
4 stycznia 2024, godz. 07:00 
Opinie (157)
Najnowszy artykuł na ten temat 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej
Długie oczekiwanie na otwarcie szlabanów na ul. Puckiej to standard o każdej porze dnia. Podobne fotografie często trafiają do naszego raportu. Długie oczekiwanie na otwarcie szlabanów na ul. Puckiej to standard o każdej porze dnia. Podobne fotografie często trafiają do naszego raportu.

W pierwszym półroczu PKP PLK ma ogłosić przetarg na modernizację odcinka linii nr 202 Gdynia Chylonia - Wejherowo - Lębork. Inwestycja zawiera budowę oczekiwanego przez gdyńskich kierowców wiaduktu kolejowego nad torami SKM przy ul. PuckiejMapka. Potrwa trzy lata.




Czy jeżdżąc samochodem, często przejeżdżasz przez tory?

Przejazdy kolejowe przy ul. Puckiej od lat utrudniają życie mieszkańcom Gdyni. Przedstawiciele PKP PLK mówili o modernizacji odcinka linii nr 202 Gdynia Chylonia - Wejherowo - Lębork, która zawiera budowę wiaduktu.

Tyle, że już w 2020 roku było wiadomo, że finansowanie, które początkowo wynosiło niemal 1 mld złotych, zostało częściowo przesunięte na kolejne lata i inwestycja zaczęła się opóźniać.

Władze Gdyni tłumaczą się ze współpracy z PKP Władze Gdyni tłumaczą się ze współpracy z PKP

Ostatnia informacja była prawie rok temu - do końca 2023 roku miało się rozpocząć postępowanie przetargowe.


Wiadukt na Puckiej powinien już być, a przetarg nawet nie ruszył Wiadukt na Puckiej powinien już być, a przetarg nawet nie ruszył

Przetarg na wiadukt kolejowy na Puckiej do czerwca



Nic takiego się jednak nie stało. Prawdopodobnie dlatego, że nie było pieniędzy, bo niepewne było dofinansowanie unijne. Przedstawiciele przewoźnika podkreślali, że kluczowe jest zapewnieniu środków finansowych, pochodzących z perspektywy UE na lata 2021-2027, na które została przesunięta inwestycja.

Takie zmiany czekają nas w okolicy ul. Puckiej. Kiedy? Najwcześniej w 2027 roku. Takie zmiany czekają nas w okolicy ul. Puckiej. Kiedy? Najwcześniej w 2027 roku.
Obecnie podawanym terminem przetargu jest pierwsze półrocze tego roku.



Mieszkańców najbardziej interesuje budowa wiaduktu nad torami, po których jeździ SKM. Obiekt zastąpi przejazd kolejowo - drogowy w ciągu ul. Puckiej w Gdyni. Nie będzie tunelu.

Wymiary wiaduktu kolejowego na Puckiej



Wiadukt kolejowy przy ul. Puckiej będzie miał ponad 20,5 metra długości, blisko 32,5 metra szerokości oraz 4,5 metra wysokości.

- Zgodnie z porozumieniem zawartym z Gdynią w dniu 18 grudnia 2017 r. inwestycja w części kolejowej zostanie sfinansowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., a w części drogowej przez Gdynię. Dokumentacja techniczna jest obecnie opiniowania i uzgadniania m.in. przez miasto - wyjaśnia Przemysław Zieliński z biura prasowego PKP.
Początkowo wstępnie szacowany koszt inwestycji opiewał na ok. 30 mln zł. Obecne realia rynkowe każą zakładać, że będzie trzeba wyłożyć co najmniej 50 mln zł.

Gdynia: wiadukty na ul. Puckiej za 60 mln zł Gdynia: wiadukty na ul. Puckiej za 60 mln zł

Dodajmy, że za rok powinien być gotowy inny wiadukt na Puckiej, budowany od kilku miesięcy. Trwają intensywne prace przy budowie przeprawy, który ma ułatwić przejazd przez tory na Puckiej prowadzące do portuMapka.

W ostatnich dniach montowano górną podporę systemowych klatek stalowych na montaż konstrukcji łuku stalowego, po jednej ze stron wiaduktu.

Po nowym roku prace są kontynuowane po drugiej stronie konstrukcji.

Wiadukt drogowy na Puckiej: wymiary



Całość będzie konstrukcją o długości 185 m i szerokości 18,15 m. Będzie po jednym pasie ruchu w każdym kierunku, a także droga dla rowerów o szerokości co najmniej 2 m. Obok niej znajdzie się 1,5-metrowej szerokości chodnik. Konstrukcja zostanie zabezpieczona barierami ochronnymi. Oświetlenie wykonane zostanie w technologii LED.



W całości zmieniona zostanie też kanalizacja sanitarna i deszczowa, a także sieci energetyczne, ciepłownicze oraz wodociągowe. Część z tych prac została już wykonana.

Gdynia płaci więcej niż PKP



Wiadukt budowany jest na mocy tego samego porozumienia pomiędzy PKP PLK a Gdynią, która uzgadniała warunki budowy konstrukcji nad torami linii 202. Podpisane w 2017 roku porozumienie, potwierdzone dwa lata później przez umowę, zobowiązało PKP do sfinansowania budowy.

PKP nie pokrywa jednak wszystkich kosztów. Odpowiada za część w granicach obszaru kolejowego. Z kolei miasto płaci za budowę pozostałej części infrastruktury, w tym elementów drogowych, jak jezdnie, chodniki, drogi rowerowe, mury oporowe i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego.

De facto miasto płaci przez to więcej. Wkład z budżetu miejskiego to 55 mln zł, a PKP to 24 mln zł.

Wiadukt na Puckiej. Film z końca grudnia

Miejsca

Opinie (157)

  • zostawmy ten temat nowej pani prezydent Kosiorek. (5)

    pan WS już zardzewiał a zastępcy leniuchy bez kwalifikacji

    • 9 5

    • W PKP nie ma prezydenta. (1)

      Są dyrektorzy i idą do wymiany.

      • 1 3

      • w miescie tez juz nie ma

        • 3 1

    • Jak ja lubię takie fantazje (2)

      Prędzej mój kafelkarz zostanie prezydentem niż ktokolwiek ze sklejanych bez ładu, składu i wewnętrznej spójności organizacji

      • 1 3

      • Banda bezwolnych klakierów głosujących na rozkaz to rzeczywiście spójna organizacja SWS.

        • 2 0

      • wypisz, wymaluj...

        aktualny skład Sejmu i obecnego rządu.

        "Jakoś" się udało.

        • 1 0

  • wybory 2024 (2)

    szczurek zaczął festiwal obietnic

    • 18 2

    • Przecież to PKP ma budować. (1)

      Przez lata celowo opóźniali, ale teraz po zmianie władzy to zaczną tą budowę.

      • 0 3

      • widzę, że mierzysz ludzi...

        ...miarką według siebie...

        • 2 0

  • Z wiaduktem na Puckiej jest jak z UFO..

    wszyscy słyszeli ale nikt nigdy nie widział.

    • 14 1

  • (1)

    Gdynia plus PKP równa się "niedasizm". Jedno i drugie to patologia.

    • 9 2

    • A Ty jeszcze większa...

      • 1 3

  • wiadukt nie tunel??! (3)

    A co na to mieszkancy okolicznych budynkow?! Jak im sie jezdnia pojawi na wysokosci drugiego pietra?
    Przeciez tam nie ma miejsca na wiadukt!

    Kiedy zostanie otwarta ulica Palmowa i przejscie do dworca w Chyloni?

    Czy mieszkancami Gdyni jestesmy za kare?!

    • 7 5

    • Ty tak, my nie.

      • 0 5

    • Na tunel tyle samo miejsca nie ma. (1)

      Szczerze, myślę, że wiadukt wychodzi taniej, a na pewno prościej. Co do podjazdów i zjazdów to, jeżeli tunel miałby być też dla autobusów i ciężarówek, wychodzi podobna wysokość/głębokość

      • 0 1

      • tunel ma mniejsze wymagania i jest dla niego wiecej miejsca

        Przede wszystkim, jest znacznie mniej intruzywny dla otoczenia.

        A ze otoczenie sie "zaciesnilo", to zlosliwe zaniechanie miasta, ktore nie korzysta z prawa pierwokupu.

        • 0 0

  • znowu mieszacie (1)

    jak to nie będzie tunelu?
    1. wiadukt kolejowy, czyli linia kolejowa u góry, droga na dole. Tak jak w Rumi, czyli w potocznym języku tunel
    2. Jest też podana wysokość 4,5 metra, to ciekawe jak pod takim obiektem miałaby się zmieścić sieć trakcyjna.
    3. jeżeli droga miałby przekraczać linię kolejową górą to od strony Chylońskiej chyba by się windą wjeżdżało

    • 16 0

    • materiał prasowy

      pewnie "made in urząd miasta"...

      • 3 0

  • Opinia wyróżniona

    OK, zostanie wybudowany wiadukt i co dalej? (22)

    Gdzie te samochody mają się zmieścić? W wąską Chylońską gdzie co chwile mamy skrzyżowanie, światła itd.
    Już teraz przejazd nią w godzinach szczytu jest ciężki.
    Niech Gdynia skupi się na tym aby lobbować na jak najszybszej budowie drogi czerwonej wraz z węzłem na Hutniczej. Wtedy przejazd przez Pucką nie będzie nikomu potrzebny.

    • 92 26

    • oba rozwiazania sa potrzebne jak powietrze

      A "centralizm oswiecony" to juz przerabialismy z marnymi efektami (estakada).

      • 16 4

    • Nie będzie korków na

      • 0 1

    • "czerwona" w założeniach nie ma połączenia z Hutniczą (5)

      Oba rozwiązania są potrzebne, "czerwona" dla ciężkiego ruchu towarowego, tunel na Puckiej dla ruchu lokalnego (zakaz dla dużych ciężarówek jak na Jana z Kolna).

      • 14 1

      • Hutnicza to strefa przemysłowa (1)

        tam ruch ciezarowy jak najbardziej potrzebny .Najlepszym rozwiazaniem byłoby przedłuzenie obwodnicy ze zjazdem na hutnicza dla wszystkich

        • 5 3

        • Ruch ciężarowy może być kierowany przez Drogę Czerwoną i następnie od północy przez Pucką jechać na Hutniczą. W tej sytuacji nie ma konieczności jechania ani estakadą, ani przez Chylońską. Jak zwykle kluczowa dla połowy Gdyni jest Droga Czerwona. Bez niej i tak będzie kiszka.

          • 10 1

      • Na jana z kolna oraz wendy powinienem byc zakasz ciezarowek (2)

        • 1 3

        • oraz ludzi.

          • 3 1

        • przeciez...

          Jest.

          • 0 0

    • No tak, nie da się

      Co prawda w Wejherowie udało się wtłoczyć ruch z dwóch tuneli w ciąg jednojezdniowych i dwukierunkowych ulic Rzeźnickiej, Świętego Jana, 10 Lutego i Kwiatowej. Nie ma większych utrudnień w ruchu i zatorów, a po drodze nie znajdziesz ani jednej sygnalizacji świetlnej. No, ale w Gdyni na pewno się nie uda. Tutaj przecież nic się nie udaje.

      • 24 4

    • tak mówil Lucyk na wiosn e- sukces że powsatje przejazd ale jeszcze nie wiedzą jak rozwiązać sznur aut za zjazdem

      • 0 0

    • Czerwoną specjalnie zbudują z minimalną liczbą węzłów (3)

      żeby miłośnicy obcowania z naturą na dalekich przedmieściach nie zablokowali od razu ruchu z/do portu - do którego obsługi ta droga powstaje

      • 1 6

      • jezeli jakas minimalizacja jest prowadzona... (2)

        To tylko z powodu kasy.

        A utrudnianie dostepu do mediow transportu to sabotaz.

        • 4 2

        • Sabotaż to codziennie jest pokazywany w raporcie Trójmiasta (1)

          jak ciągniki rolnicze czy rowerzyści nie mogą jeździć obwodnicą (utrudnianie dostępu do "mediów transportu") to już nie sabotaż? Zastawianie chodników bez zostawienia pieszym ustawowego 1,5 metra też już nie utrudnia im dostępu? Hipokryta.

          • 1 6

          • kazdy z cytowanych przykladow ma uzasadnienie

            Obwodnica - chyba nie trzeba tlumaczyc?
            Chodniki - bo straz miejska sabotuje swoja robote. Miarka, zdjecie i mandat.
            Jak z radaru.

            • 2 0

    • "i co dalej?"

      Jak to co?
      Postawi się zakaz dla pojazdów powyżej 5t (nie dotyczy komunikacji miejskiej) i sprawa załatwiona.
      Zobacz jak to zrobiono na Jana z Kolna.

      • 5 0

    • Trollowi nie dogodzisz...

      Nie budują wiaduktu - "Kwiii, w Rumi mają tunel, a w Wejherowie trzy! Gdynia się stoczyła, Szczurek won, kwiii!"
      Będą budować wiadukt - "Teraz to ja już nie chcę wiaduktu, tylko drogę czerwoną! Foch!"

      • 5 3

    • a dalej czeka...

      Hutnicza.
      Dabka
      Chrzanowskiego

      Skoro jest pieszy tunel pod Tamiza i Laba, to moze pod kanalem portowym? Do dzisiaj funkcjonuja a nawet sa turystyczna atrakcja.

      W Hamburgu byly nawet windy dla... powozow i samochodow.

      A potem nastepne optymalizacje.
      Never ending story...

      • 1 2

    • Glupoty gadasz!!! (1)

      To ułatwi komunikację teraz wszystko się korkuje bo część samochodów czeka na rogatkach i blokuje Chylońską!!! Jak wybudują ruch będzie płynny.... Jedyny problem to skrzyżowanie na Chylińskiej i kartuskiej

      • 2 1

      • Czy między Puską a Kartuską w Gdyni jest jakiś przejazd kolejowy ?

        Nigdy takowego nie było. A jest to odcinek zakorkowany często aż do Wiejskiej.

        • 0 5

    • Dokladnie !

      Hutnicza w godzinach szczytów jest tragiczna

      • 2 0

    • Wybory sie zblizają.

      Jak przed każdymi wyborami Pan Prezydent obiecuje. Ja już temu Panu nie wierzę.

      • 2 0

    • Obecnie jeżdżę naokoło i generuje dodatkowy ruch gdzie pojechałbym prosto? O czym ty piszesz człowieku? A rowerem pod szlabanem też się ludzie przeciskają więc nie opowiadaj bdlzdur jak tam nawet nie byles

      • 1 0

  • wezel integracyjny z tunelem w Rumi Janowie kosztowal niecale 50 milionow (5)

    W czasie gdy powstawal, mieszkancy (okupanci?) gdynskiego magistratu "inwestowali" w grzadki pod oknami swoich gabinetow 100 milionow zlotych...

    Gdy zaczynaja sie konkrety (?) na temat budowy dlugo oczekiwanego rozwiazania, dowiadujemy sie, ze nie bedzie tunelu a wiadukt... Czyli halas, ograniczenie swiatla i miejsca dla okolicznych mieszkancow.

    Czy urzednicy licza na protest, ktory odsunie od nich te "cierniowa korone"?
    Jak nie wiedza jak robic tunele, niech pojda do fachowcow. Na przyklad w Rumi.

    • 13 4

    • Przecież to inwestycja PKP. (4)

      Co się czepiasz władz Gdyni?

      • 2 7

      • tunel w Rumi Janowie nie jest inwestycją PKP (2)

        Zmień kanał i zainteresuj się rzeczywistością.

        Żaden z tuneli pod torami w "małym Trójmieście" nie jest inwestycją pkp plk.
        Wiadukt "Zaroślak" nie jest inwestycją PKP a miasta Gdańsk. Na Orunię nie wystarczyło kasy, bo Adamowicz liczył na te same sztuczki co Szczurek...
        Żyjesz w matriksie zbudowanym przez magistrat, którego strategią jest rozwój infrastruktury za pieniądze zewnętrznych podmiotów.

        Czy PKP to Święty Mikołaj, aby budować ze swojej kasy miasto?

        • 4 2

        • Po pierwsze, żaden z tych "tuneli" nie jest tunelem - to wszystko są technicznie wiadukty kolejowe (1)

          Po drugie, łżesz w żywe oczy. Część kolejową w Janowie - pierwszy przykład z brzegu - realizowała PKP Szybka Kolej Miejska (inwestycja zakończona w 2018). Tak samo, Gdańsk palcem nie mógł kiwnąć w sprawie budowy Forum (po części na terenie kolejowym) bez udziału zarządcy infrastruktury.

          Czy samorządy to Święte Mikołaje, że mają budować infrastrukturę na terenie do nich nienależącym bez udziału właściciela? PKP ma czas (konkretnie: 8 lat nieistnienia Pomorza na mapie Polski z punktu widzenia zarządzających w Warszawie) i próbuje zawsze brać wszystkich na przeczekanie. Z argumentem "to wy będziecie musieli zwracać finansowanie, jak nie zdążycie - więc zapłaćcie za nas". Chyba, że samo jest liderem projektu - wtedy zwracają oni. I już się na takiej taktyce przejechali, bo docelowo to PKP z wiaduktem przy Wielkopolskiej zostało bez krzesła.

          • 1 4

          • miesza ci się sematyka

            tunel - ciąg komunikacyjny pod ziemią.

            Wiadukt - bezkolizyjne skrzyżowanie ciągów komunikacyjnych. W szczególnych przypadkach nazywany mostem/estakadą czy jak tam komu pasuje.

            Grunt abyśmy się rozumieli a nie wprowadzali w błąd.
            Samorządy nie budują nic na terenach do nich nienależących. Bo budują POD/NAD tymi terenami i jest to infrastruktura całkowicie rozłączna. Co nie znaczy, że robi się to bez uzgodnienia i bez wspólnych ustaleń. "część kolejowa" janowskiego przedsięwzięcia to peron i kładka. Więc, litości... Przeczysz sam sobie. Którą to kładkę obecnie przebudowano w ramach budowy węzła integracyjnego.

            Skąd są pieniądze na węzeł jest informacją publiczną, łatwą do znalezienia.
            Wiec ponownie proszę, zapoznaj się z nią...
            I jeśli masz z tą działalnością jakikolwiek związek w Gdyni, naśladuj.
            Masz za darmo.

            W okresie "nieistnienia" Pomorza "z punktu widzenia zarządzania w Warszawie" w samym Trójmieście zbudowano "Kaszubską" i "Metropolitalną", most w Sobieszewie, przebudowano kolejowe i drogowe otoczenie portów Gdańsk i Gdynia, zmodernizowano praktycznie całą linię brzegową portów.

            No fakt, chciałoby się więcej... Ale po 50 latach zaniechania i rabunkowej trudno jest to wszystko nadrobić.
            I są to inwestycje, które skutkują wzrostem przychodów i intensyfikacją działalności gospodarczej a nie "inwestycje", które jedynie generują koszty jak "parki technologiczne", "eceesy" czy "żółty nocnik".

            Argument "nie zdążycie" zastosował samorząd pomorski wobec SKM.
            I nie ma się z czego cieszyć...
            Na Wielkopolskiej to nie PKP zostało "bez krzesła" a mieszkańcy Trójmiasta, którzy nadal będą żyć z potiomkinowską wydmuszką pod tytułem PKM z pociągiem raz na godzinę... W szczycie.

            • 4 0

      • Władza? To są wynajęci na podstawie plebiscytu zarządcy, zobowiązani do realizacji zadań związanych z funkcjonowaniem miasta i

        "Nasi" pracownicy, opłacani z naszych podatków.

        Żadna władza, może jeszcze jeszcze nadana przez jakąś transcendencję...

        • 2 0

  • Wiadukt (3)

    Jak pamiętam to o wiadukcie na Puckiej mówi się i pisze od 1956 roku

    • 9 2

    • Od 1856 roku. (1)

      Co będziesz sobie żałował.

      • 1 4

      • 1670

        No raczej...

        • 1 0

    • Wtedy Pucką kursowala linia 102 o ile sie nie myle

      Do dawnej rzeźni na Pogórzu. Albo później może?

      • 3 0

  • Ten moment kiedy już nawet PKP na tym bardziej zależy niz miastu (1)

    • 7 2

    • OK trollu...

      • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane