- 1 Rozporządzenie ws. zakazu wstępu do lasów (34 opinie)
- 2 Nie będzie lepszej segregacji - będą kary (256 opinii)
- 3 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (113 opinii)
- 4 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (372 opinie)
- 5 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (109 opinii)
- 6 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (743 opinie)
Kielnieńska będzie zwykłą drogą, a nie wizytówką Osowej
Dwa lata temu podczas spotkań z mieszkańcami urzędnicy przekonywali do budowy tunelu pod Pachołkiem wizualizacjami możliwej metamorfozy ul. Kielnieńskiej , która miała się stać wizytówką Osowej. Tymczasem, zamiast atrakcyjnej przestrzeni publicznej, obecna ulica zyska po prostu dodatkową jezdnię tzw. drogi serwisowej.
Urzędnicy próbowali przekonywać do swoich racji wizualizacjami, na których obok wąskich jezdni znajdowały się szerokie chodniki, infrastruktura rowerowa oraz świetnie utrzymana zieleń. Wywieszono je na ogrodzeniu parku Oliwskiego oraz dołączono do ankiet, które miały wykazać wysokie poparcie gdańszczan dla budowy tunelu.
Z tych obietnic niewiele zostało. W maju wyszło na jaw, że będące fragmentem tej trasy skrzyżowanie Drogi z Zielonej z al. Jana Pawła II nie będzie miało - jak wcześniej obiecywały miejskie wizualizacje - trzech pasów ruchu, lecz zostanie rozbudowane do łącznie pięciu pasów ruchu.
Czytaj też: Niestety przewidzieliśmy to w artykule z 2016 r.: "Kto da się nabrać na nową wizję Drogi Zielonej?"
Miał być bulwar, będzie dodatkowa jezdnia dla aut
Okazuje się, że podobne podejście widać w projekcie przebudowy ul. Kielnieńskiej. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ogłosiła kilka dni temu przetarg na przygotowanie dokumentacji dla jej przebudowy na odcinku od obwodnicy do wiaduktu nad torami kolejowymi .
Potencjalnym wykonawcom zasugerowano, by do istniejącego układu drogowego dodali jezdnię równoległą do ul. Kielnieńskiej (na północ od niej). Powstanie ona na odcinku Spacerowa - Barniewicka . Skrzyżowania z tymi ulicami zostaną przebudowane na ronda.
Nowa jezdnia będzie miała 3,5 m szerokości i będzie służyła jako dojazd do przyległych nieruchomości. Wzdłuż niej mają powstać miejsca parkingowe.
Główna jezdnia ul. Kielnieńskiej będzie liczyła 7 m szerokości z lokalnymi poszerzeniami w rejonie zatok przystankowych dla autobusów. Nie przewidziano wzdłuż niej miejsc parkingowych, a jedynie trawniki.
Niewiele miejsca dla pieszych, rowerzyści między jezdniami
Dla pieszych wyznaczono chodniki o szerokości dwóch metrów po obu stronach rozbudowanej ul. Kielnieńskiej. To minimalna, narzucona prawem, szerokość dla chodników, gdy sąsiadują bezpośrednio z jezdnią oraz zaledwie o pół metra więcej, gdy są od jezdni odseparowane np. trawnikiem.
Wbrew wizualizacjom BRG piesi nie będą mogli poruszać się między jezdniami szerokim "bulwarem". Ta przestrzeń została zarezerwowana wyłącznie dla "ścieżki rowerowej" (tak napisano w dokumentacji), która na odcinku bez dodatkowej jezdni będzie przylegała do chodnika.
Jedyną cechą wspólną, która łączy wizualizacje BRG z koncepcją, na której ma bazować wykonawca dokumentacji projektowej, są drzewa w pasie między jezdniami.
Koncepcja na dwa lata przed wizualizacjami BRG
Koncepcja rozbudowy ul. Kielnieńskiej została opracowana w 2014 r., czyli dwa lata przed prezentacją wizualizacji i konsultacjami społecznymi.
BRG milczy, WPR zapewnia, że to "materiał pomocniczy"
Próbowaliśmy zapytać pracowników Biura Rozwoju Gdańska, czy wiedzieli o istnieniu wcześniejszego dokumentu oraz dlaczego mieszkańcom prezentowano niezgodne z nimi materiały graficzne. Odpowiedzi nie otrzymaliśmy, ponieważ zdaniem BRG pytania skierowaliśmy do nieprawidłowej jednostki miasta.
Na pytania odpowiedział natomiast Wydział Programów Rozwojowych Urzędu Miejskiego. Jego pracownicy przekonują, że koncepcja z 2014 r. jest "tylko ogólnym pomysłem pokazującym różne rozwiązania" i stanowi jedynie "materiał pomocniczy".
- Zakres dla oferentów wskazany w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia nie narzuca konkretnego wykonania projektu. Opisuje jedynie ogólne założenia, jakie powinna spełniać zamówiona dokumentacja - zapewnia Marcin Dawidowski, dyrektor WPR. - Wyłoniony projektant ul. Kielnieńskiej weźmie pod uwagę również koncepcję tzw. Zielonego Bulwaru i zaprojektuje ul. Kielnieńską zgodnie z jej założeniami.
BRG współpracowało przy koncepcji z 2014 r.
Jak wynika z informacji udzielonych przez WPR, Biuro Rozwoju Gdańska brało udział w opiniowaniu koncepcji z 2014 r. i będzie jedną z jednostek, która będzie dalej uczestniczyła w pracach nad tą inwestycją w zakresie przygotowania niezbędnej dokumentacji projektowej.
Dokumentacja powinna być gotowa do końca kwietnia 2019 r. O wyborze wykonawcy zdecydują kryteria ceny (60 proc.) oraz okresu udzielonej rękojmi na przygotowane materiały (40 proc., minimum trzy lata).
Budowa ul. Nowy Świat na odcinku od ul. Wodnika do ul. Zeusa na Osowej.
Miejsca
Opinie (170) 2 zablokowane
-
2018-07-12 12:28
wlasnie to do mnie dotarlo
To miasto nie jest brzydkie przez przypadek, wy celowo robicie z niego maszkarę
- 22 4
-
2018-07-12 10:16
nie pisze się Osowej od Osowy tak jak ..... (5)
nie pisze się Oliwej od Oliwy.
Jedyną prawidłową formą jest Osowa Osowie tak jak Oliwa Oliwie- 10 22
-
2018-07-12 10:52
historycznie bardziej właściwie jest do OSOWY (3)
- 4 3
-
2018-07-12 10:58
(2)
Osowej jest historycznie poprawnis, bo to była Osowa Góra kiedyś.
- 5 2
-
2018-07-12 12:02
Raczej Osowa Karczma, Osowa Góra jest w Bydgoszczy.
- 4 2
-
2018-07-12 11:24
Potwierdzam
Wersja "osowej" jest poprawna.
Poloniści się głowili i wybrali "osowej" :)- 4 2
-
2018-07-12 12:00
I może jeszcze w Limanowie albo w Susze Beskidzce?
- 1 2
-
2018-07-12 10:23
Nowa Kielnieńska powinna powstać (1)
niezależnie od tunelu pod Pachołkiem, bo ma łaczyć obwodnicę z węzłem na Trasie Kaszubskiej
- 20 9
-
2018-07-12 11:37
Nie na Trasie Kaszubskiej czy tam Lęborskiej a na Obwodnicy Metropolitalnej.
- 1 5
-
2018-07-12 11:13
I co?niestety nie da się.
- 6 2
-
2018-07-12 10:53
To jest jakaś żenada co ma być na Kielnieńskiej. Droga techniczna??? Przed posesjami? I najlepsze: nie będzie miejsc parkingowych, to już nawet nie jest śmieszne. Tam są sklepy i punkty usługowe.
- 25 3
-
2018-07-12 10:51
Bulwar Zielony (a tak naprawdę Drogę Zieloną) też pokazują ładną
Rzeczywistość byłaby jak zawsze
- 11 5
-
2018-07-12 10:06
obiecanki macanki (2)
politycy samorzadowi robia sobie z was tzw. jaja, drodzy wyborcy! takich przyklafow tego co mialo zaraz byc a jednak nie bedzie mamy wiecej: basen we wrzeszczu, teren po gedanii.... brg i UM to mauzoleum a nie instutucje ktore rozwijają miazdo! precz! szkieletory do grobu.
- 44 7
-
2018-07-12 10:07
(1)
Tylko budyń
- 0 2
-
2018-07-12 10:17
tylko czekoladowy
- 2 1
-
2018-07-12 10:15
klasyk
Klasyczna zagrywka, nie mamy Waszego płaszcza i o co wam ludzie chodzi? Potem będzie płacz, że PIS przejmie miasto. Jako mieszkaniec Osowy mam gdzieś PO i PIS i wybory ogólnie za takie własnie zagrywki.
- 25 3
-
2018-07-12 10:12
A co z Nową Kielnieńską
i rozbudową węzła Wysoka i normalnym dojazdem do Auchan?
- 22 6
-
2018-07-12 10:05
BRG
Przy okazji każdej inwestycji drogowej Gdańsku coraz bardziej się przekonuję, że mało jest tak antymiejskich i szkodliwych instytucji jak BRG.
- 81 15
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.