• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowca komunikacji czy prywatnego auta - kto częściej jest winny stłuczki?

Szymon Zięba
24 marca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
W ostatnich latach doszło do ponad 1,4 tys. stłuczek z udziałem pojazdów komunikacji miejskiej. Zdjęcie ilustracyjne. W ostatnich latach doszło do ponad 1,4 tys. stłuczek z udziałem pojazdów komunikacji miejskiej. Zdjęcie ilustracyjne.

Winę za stłuczki z pojazdami komunikacji miejskiej w Gdańsku częściej ponoszą inni uczestnicy ruchu - wynika z danych Gdańskich Autobusów i Tramwajów. Wzięliśmy pod lupę dane przewoźnika od 2019 roku. W tym czasie doszło do 1472 incydentów drogowych. Kierowcy prywatnych pojazdów złamali przepisy i doprowadzili do zderzenia z autobusem lub tramwajem w 942 przypadkach.



Ile punktów karnych masz na swoim koncie?

Z gdańskiej komunikacji miejskiej codziennie korzystają tysiące osób. Dlatego tak ważna jest nie tylko szybka, ale przede wszystkim bezpieczna podróż.

Zdarza się niestety, że jeżdżące po gdańsku autobusy i tramwaje, biorą udział w kolizjach, a nawet wypadkach. Informują nas o tym na bieżąco czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta.

Do jednego z najpoważniejszych incydentów w Gdańsku z udziałem tramwaju doszło w piątek, 5.03.2021 r., na ul. Kartuskiej. Ze wstępnych ustaleń służb wynikało, że auto osobowe wjechało na przejazd w chwili, gdy przejeżdżał tamtędy tramwaj.

Kilka dni później na ul. Spacerowej czołowo zderzył się autobus oraz samochód osobowy. Śmierć na miejscu poniosła jedna osoba. W tym miejscu należy zaznaczyć, że pojazd komunikacji miejskiej należał do operatora BP Tour, który również świadczy usługi przewozowe na terenie Gdańska.


Kto częściej jest sprawcą stłuczek na miejskich drogach?



Wyżej przedstawiliśmy najpoważniejsze zdarzenia z udziałem komunikacji miejskiej w Gdańsku w 2021 r. Każdego miesiąca dochodzi jednak średnio do kilkudziesięciu stłuczek z udziałem autobusów i tramwajów. Kto częściej ponosił za nie winę? Sprawdziliśmy to analizując dane GAiT, właściciela wszystkich tramwajów i części autobusów kursujących po ulicach miasta.

Z danych przewoźnika wynika, że od 2019 roku do 19.03.2021 r., doszło w sumie do 1167 stłuczek z udziałem autobusów. 682 z nich spowodowali inni kierowcy:

Autobusy:
  • 2019 - 727 zdarzeń drogowych, 427 z nich spowodowali inni kierowcy;
  • 2020 - 350 zdarzeń drogowych, 199 z nich spowodowali inni kierowcy;
  • 2021 - 90 zdarzeń drogowych, 56 z nich spowodowali inni kierowcy.

Statystycznie dużo rzadziej winę za stłuczki ponoszą motorniczowie. W tym samym czasie odnotowano bowiem 305 różnych zderzeń, a inni uczestnicy ruchu spowodowali je w aż 260 przypadkach.

Tramwaje:
  • 2019 - 164 zdarzenia drogowe, 136 z nich spowodowali inni kierowcy;
  • 2020 - 117 zdarzeń drogowych, 101 z nich spowodowali inni kierowcy;
  • 2021 - 24 zdarzenia drogowe, 23 z nich spowodowali inni kierowcy.

Szczegółowa statystyka stłuczek z udziałem komunikacji miejskiej, z rozbiciem na poszczególne miesiące, znajduje się na dole tekstu.

Prawie 350 tys. na naprawy taboru ze stłuczek



Jak tłumaczy Anna Dobrowolska, rzeczniczka GAiT, koszty napraw pokolizyjnych czy powypadkowych spowodowanych przez innych użytkowników ruchu drogowego pokrywane są z OC sprawcy.

W przypadku zdarzeń spowodowanych przez motorniczych koszty napraw tramwajów pokrywane są z Casco taboru szynowego.

Ubezpieczenia - oferty firm z Gdańska, Gdyni i Sopotu



- Natomiast koszty napraw autobusów w przypadku zdarzeń spowodowanych przez kierowców autobusów wyniosły: w 2019 roku - 146 800 zł, w 2020 - 184 935 zł, a w 2021 roku - 17 400 zł - wylicza Anna Dobrowolska.
Jeżeli kierowca lub motorniczy jest sprawcą zdarzenia ponosi sankcje dyscyplinujące oraz odpowiedzialność materialną wynikającą z Kodeksu pracy.

Tak wyglądał wypadek na ul. Kartuskiej, do którego doszło na początku marca 2021 r.



Zdarzenia, w których uczestniczyli kierowcy autobusów GAiT:


2019 rok:
  • styczeń: 57, z czego 33 spowodowane przez innych uczestników ruchu drogowego
  • luty: 63, z czego 40 spowodowanych przez innych uczestników ruchu drogowego
  • marzec: 60, z czego 33 spowodowane przez innych uczestników ruchu drogowego
  • kwiecień: 58, z czego 30 spowodowanych przez innych uczestników ruchu drogowego
  • maj: 52, z czego 25 spowodowanych przez innych uczestników ruchu drogowego
  • czerwiec: 73, z czego 39 spowodowanych przez innych uczestników ruchu drogowego
  • lipiec: 58, z czego 36 spowodowanych przez innych uczestników ruchu drogowego
  • sierpień: 67, z czego 46 spowodowanych przez innych uczestników ruchu drogowego
  • wrzesień: 62, z czego 31 spowodowanych przez innych uczestników ruchu drogowego
  • październik: 69, z czego 46 spowodowanych przez innych uczestników ruchu drogowego
  • listopad: 53, z czego 35 spowodowanych przez innych uczestników ruchu drogowego
  • grudzień: 55, z czego 33 spowodowane przez innych uczestników ruchu drogowego

2020 rok:
  • styczeń: 36, z czego 21 spowodowanych przez innych uczestników ruchu drogowego
  • luty: 48, z czego 26 spowodowanych przez innych uczestników ruchu drogowego
  • marzec: 30, z czego 12 spowodowanych przez innych uczestników ruchu drogowego
  • kwiecień: 27, z czego 13 spowodowanych przez innych uczestników ruchu drogowego
  • maj: 22, z czego 14 spowodowanych przez innych uczestników ruchu drogowego
  • czerwiec: 28, z czego 15 spowodowanych przez innych uczestników ruchu drogowego
  • lipiec: 30, z czego 21 spowodowanych przez innych uczestników ruchu drogowego
  • sierpień: 28, z czego 18 spowodowanych przez innych uczestników ruchu drogowego
  • wrzesień: 29, z czego 15 spowodowanych przez innych uczestników ruchu drogowego
  • październik: 27, z czego 15 spowodowanych przez innych uczestników ruchu drogowego
  • listopad: 22, z czego 13 spowodowanych przez innych uczestników ruchu drogowego
  • grudzień: 23, z czego 16 spowodowanych przez innych uczestników ruchu drogowego

2021 rok:
  • styczeń: 32, z czego 20 spowodowanych przez innych uczestników ruchu drogowego
  • luty: 44, z czego 27 spowodowanych przez innych uczestników ruchu drogowego
  • marzec: 14, z czego 9 spowodowanych przez innych uczestników ruchu drogowego

Zdarzenia, w których uczestniczyli motorniczowie:


2019 rok:
  • styczeń:, 14, z czego 11 spowodowanych przez innych uczestników ruchu drogowego
  • luty: 16 z czego 15 spowodowanych przez innych uczestników ruchu drogowego
  • marzec: 16 z czego 13 spowodowanych przez innych uczestników ruchu drogowego
  • kwiecień: 12 , z czego 8 spowodowanych przez innych uczestników ruchu drogowego
  • maj: 18, z czego 14 spowodowanych przez innych uczestników ruchu drogowego
  • czerwiec: 16, z czego 13 spowodowanych przez innych uczestników ruchu drogowego
  • lipiec :11, z czego 10 spowodowanych przez innych uczestników ruchu drogowego
  • sierpień: 9, z czego 8 spowodowanych przez innych uczestników ruchu drogowego
  • wrzesień: 10, z czego 8 spowodowanych przez innych uczestników ruchu drogowego
  • październik: 14, z czego 13 spowodowanych przez innych uczestników ruchu drogowego
  • listopad: 19, z czego 15 spowodowanych przez innych uczestników ruchu drogowego
  • grudzień: 9, z czego 8 spowodowanych przez innych uczestników ruchu drogowego

2020 rok:
  • styczeń: 15, z czego 15 spowodowanych przez innych uczestników ruchu drogowego
  • luty: 13, z czego 11 spowodowanych przez innych uczestników ruchu drogowego
  • marzec: 6, z czego 5 spowodowanych przez innych uczestników ruchu drogowego
  • kwiecień: 6, z czego 4 spowodowane przez innych uczestników ruchu drogowego
  • maj: 5, z czego 5 spowodowanych przez innych uczestników ruchu drogowego
  • czerwiec: 9, z czego 7 spowodowanych przez innych uczestników ruchu drogowego
  • lipiec: 14, z czego 12 spowodowanych przez innych uczestników ruchu drogowego
  • sierpień: 11, z czego 9 spowodowanych przez innych uczestników ruchu drogowego
  • wrzesień: 10, z czego 9 spowodowanych przez innych uczestników ruchu drogowego
  • październik: 9, z czego 8 spowodowanych przez innych uczestników ruchu drogowego
  • listopad: 11, z czego 9 spowodowanych przez innych uczestników ruchu drogowego
  • grudzień: 8, z czego 7 spowodowane przez innych uczestników ruchu drogowego

2021 rok:
  • styczeń: 11, z czego 10 spowodowanych przez innych uczestników ruchu drogowego
  • luty: 9, z czego 9 spowodowanych przez innych uczestników ruchu drogowego
  • marzec: 4, z czego 4 spowodowane przez innych uczestników ruchu drogowego


Miejsca

Opinie (209) ponad 20 zablokowanych

  • (4)

    "Jeżeli kierowca lub motorniczy jest sprawcą zdarzenia ponosi sankcje dyscyplinujące oraz odpowiedzialność materialną wynikającą z Kodeksu pracy."
    I dlatego lepiej odpuscic sobie prace w tej branzy. Zarabiasz 2500 na rękę a odpowiadasz za setki tysiecy. Jeszcze przewoźnicy specjalnie nie daja mozliwosci ubezpieczenia sie od odpowiedzialnosci kierowcy. Sa tacy kierowcy, co splacaja kilka tysięcy w ratach a wcale nie jest powiedziane, ze w międzyczasie nie zrobia nowych szkod. Nowoczesne niewolnictwo.

    • 28 2

    • (1)

      Do 3ech pensji i koniec. Gdyby ktokolwiek w jakiej kolwiek branży odpowiadał za setki tysięcy to nikt by nie pracował. Reszta jest ubezpieczona.

      • 14 3

      • Według kodeksu pracy za spowodowane szkody do 3-krotności wynagrodzenia.

        Natomiast przy udowodnieniu szkody spowodowanej umyślnie - do pełnej wysokości.

        • 0 0

    • (1)

      To ciekawe skąd wiesz ze 2500? Ja tam już trochę pracuje i zarabiam średnio 4300

      • 3 0

      • Wiem, ze 2500, bo tyle mi zaoferowano w Gdyni w patofirmie Irex. Mówię o UoP. Sorry, ale zakladanie działalności, zeby zarabiac troszke wiecej bez urlopu mija sie z sensem.

        • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Wystarczy wyjść z domu szybciej, jechać wolniej i rozważniej. Niby tylko tyle ale aż tyle. (2)

    Wielu tego nie rozumie niestety.

    • 22 0

    • (1)

      Nie rozumie i na dodatek z rana muszą zobaczyć co nowego na pudlu pl itp. Światła zielone a samochód stoi bo trzeba odpisać koledze/koleżance na WhatsApp który/a też jest w drodze do pracy i ma przed sobą 15m do innego pojazdu nieświadomie powodując zator za sobą

      • 4 0

      • Nie nieświadomie, ale z premedytacją.

        • 2 0

  • (1)

    Przecież powszechnie wiadomo, że kierowcy GAiT hamują klaksonem. Nie potrzeba żadnych analiz.

    • 6 15

    • jak wbije w hamulec to pasażerowie połamią sobie kończyny i wina spadnie na kierowcę. A sprawca oczywiście się zmyje

      • 1 0

  • Dziadki ,szczeniaki w starych Hondach,BMW itp ikobiety,które poruszają się po ulicach jakby robilý pierwszy krok na księżycu

    • 11 6

  • narracja antykierowcowa c.d.

    • 2 5

  • Opinia wyróżniona

    Co robicie będąc pasażerem w autobusie jak kierowca łamie przepisy? (5)

    Niektórzy jeżdżą jakby ziemniaki wozili - zero płynności w jeździe, gaz do oporu, hamulec do oporu a człowiek lata pomiędzy poręczami w autobusie.
    Często spotykam się też z sytuacją że "pchają" się na czerwonym świetle, albo w poważaniu mają by przepuścić pieszego na przejściu. Wiem że dotyczy to wszystkich kierowców, ale Ci w komunikacji miejskiej powinni moim zdaniem mieć wyższą kulturę jazdy.
    No i co to za nawyki by na rondach pierwszeństwo wobec innych autobusów zupełnie odwracać? Skąd to się wzięło? Wjedzie na rondo i nie ma opcji - zawsze przepuszcza tego co wjeżdża - absurd.

    • 32 52

    • (1)

      Wiesz jakby miał hamować za każdym razem z twoich wymienionych scenariuszy to dopiero byłbyś kartoflem. Wina napiętych rozkładów i braku tacho w autobusach.

      • 13 1

      • tacho w autobusie miejskim? I co ? autobus staje na przystanku bo kierowca ma pauzę?

        • 0 2

    • Jadąc autobusem należy trzymać się uchwytu a nie telefonu

      • 18 1

    • zatrudnij się w GAiT i będziesz prowadził szkolenia jak jeździć

      • 4 0

    • W poważaniu mają zeby przepuscic pieszego...

      A jak pan kierowca sie spozni 2 minuty to stoi jak stara klempa i narzeka . jakby autobusy mialy jezdzic przepisowo i kazdemu ustepowac (co nie jest prawda bo komunikacja miejska zawsze ma pierwszeństwo) to jakie wtedy mialabys opóźnienia. A pozatym wyobrazasz sobie przez bite 10 h na kazdym przejsciu przepuszczac wsyzstkich pieszych przypuszczajac ze autobus jedzie z pasazerami 50/h to jakby zahamowal to ryj bys miala na drodze bo wylecialabys przez przednia szybe. Bo pan kierowca musial ustapic babci przejscia bo przeciez nie mogla poczekac i przejsc za nim. 1 tonowa osobowka duzo latwiej wyhamuje niz 15 tonowy kolos. Pomyśl zanim cos napiszesz i nie gap sie w telefon podczas jazdy tym autobusem to bd Cie mniej rzucac . a to nie kierowcy wina kogo wozi; Ziemniaku :)

      • 4 0

  • Jednej reguły nie ma

    Ale jest jeden wspólny mianownik - brak wyobraźni.

    • 4 0

  • Opinia wyróżniona

    Z tramwajami się akurat nie zgodzę (20)

    Nie raz mi się zdarzyło że przy skrzyżowaniu z torami tramwajowymi, motorinczy wjeżdża na pełnej prędkości nawet nie zwracając uwagi czy inni go widzą. Na drodze myśli się nie tylko za siebie ale i za innych.

    • 42 96

    • Serio? (5)

      Przemyslales swoją opinie? Motorniczego tak jak innych uczestnikow ruchu drogowego obowiązuje kodeks drogowy. Jeżeli jedzie zgodnie z przepisami możesz go pocałować w któryś zderzak. Gdyby je hal tak jak sobie wymarzyłeś to może w 3 h dojechał by do celu. To ty jako inny uczestnik ruchu widząc pojazd szynowy zachować szczególną ostrożność. Ponad to patrzyłeś kiedykolwiek na rozkłady jazdy? Pierwszy tramwaj wyjeżdża Ok 3:30 rano a ostatni zjeżdża Ok 24:40. Średni czas pracy motorniczego to 9-10 h. Radzę przemyśleć swoje wolne dywagacje i zastanowić się nad wolnymi wnioskami.

      • 39 6

      • No i mamy podmsumowanie (1)

        Przez takie ignoranckie myślenie nigdy nie będzie dobrze, ja jadę przepisowo więc mogę mieć gdzieś co robią inni, ważne że wypadek nie z mojej winy!

        • 3 7

        • Na tym właśnie polega ida przestrzegania przepisów o ruchu drogowym!

          I dlatego ludzie muszą zdać egzamin z ich znajomości. Ty masz się do nich stosować i motorniczy ma się do nich stosować. Dzięki temu możesz bezpiecznie przejechać na zielonym świetle, zmienić pas, itd. - bo zakładasz, że inni stosują się do przepisów. Inaczej mielibyśmy tu istny Bangladesz - każdy by jechał jak mu się podoba, przez co nawet boję się pomyśleć jaki byłby bałagan, jak niebezpiecznie byłoby na drogach i jak trudnym o ile w ogóle wykonalnym byłoby stworzenie rozkładu jazdy komunikacji miejskiej.

          • 0 0

      • Tak, tak (2)

        Ale samochody przed przejściami dla pieszych już powinny zwalniać, co?

        • 2 1

        • Nie... masz zachowac szczegolna ostroznosc. A jechac mozesz maks dozwolona. czyli pewnie 50 / tempo 30 itd. Ale skad masz wiedziec...

          • 3 1

        • Doczytajcie nowe przepisy szczególnie zapisu - nie dotyczy tramwajów

          • 0 0

    • No i co z tego? (1)

      Myśleć za innych to ja mogę kiedy jestem zagrożony. Jeżeli rowerzysta po chodniku ładuje ile wlezie, jego problem jak mi się właduje w bok. Tak samo motorniczy. Co go to obchodzi że jakiś nieuważny cymbał wjedzie mu prosto pod zderzak, jeżeli pojazd nie jego, a pasażerom i motorniczemu i tak się nic nie stanie.

      • 4 18

      • Przejedź się kiedyś tramwajem i zobacz jak często motorniczy hamuje i dzwoni przed przejazdami, bo jakiś kierowca mu wjeżdża przed nos i zastawia tory. To samo jest na przejazdach rowerowych. Kierowcy po prostu patrzą wyłącznie na inne samochody a potem jest wielkie zdziwienie.

        • 22 1

    • Tramwaje często ruszają na czerwonym świetle. (2)

      Tak jak kierowcy autobusów w miarę przestrzegają przepisów tak motorniczy już nie

      • 3 20

      • A kurierzy i złotowy też nie przestrzegają przepisów ruchu drogowego i nikt o tym nie pisze

        • 6 1

      • Przecież oni mają osobne sygnalizatory bez kolorów :D

        • 9 0

    • (1)

      Bo kto by się spodziewał, że po torach będzie jechał tramwaj

      • 12 0

      • Na skrzyżowaniu

        Należy zachować szczególną ostrożność bez znaczenia czy to tramwaj czy osóbwka. Widzę że kółko wzajemnej adoracji sfrustrowanych motorniczych się odezwało.

        • 0 6

    • Ale czego oczekujesz motorniczym obecnie moze zostac kazdy w wielu miastach zatrudniaja nawet emerytów (2)

      Bo tramwaj może nawet małpa prowadzic!!W tej statystyce jak zawsze manipulują nie podali ile wypadków spowodowali z innymi tramwajami. Obecnie tramwajami kierują totalne matołki !!
      Tramwaje jako pierwsze powinny być autonomiczne sterowane komputerem nie było by nawet jednego wypadku w roku!!W Hiszpanii już jeżdzą autobusy autonomiczne a w Gdańsku jak zawsze zacofanie.Ale w Gdańsku na siłe wciska się wszędzie kosztowny i nieudolny tramwaj bo kierowca autobusu to zupełnie inna bajka 99motorniczych by nie zdało egzaminu na kierowcę autobusu .A chętnych za tak marne pieniądze brakuje.

      • 2 23

      • Na ostatni kurs motorniczych, na jedno miejsce zgłosiło się 50 chętnych.

        • 4 1

      • I czego można spodziewać się po takim " yntelygencie " ?

        Na kogo będziesz narzekał jak wprowadzą te autonomiczne autobusy i tramwaje . W Japonii już kilka lat temu wprowadzili autonomiczne pociągi tylko że ludzie nie chcieli tym jeździć i w kabinie jest pracownik kolei tak na wszelki wypadek . W USA pierwszego dnia taksówka autonomiczna zabiła przechodnia - z tego wniosek że trudno jest wszystko przewidzieć w codziennym ruchu miejskim .

        • 0 0

    • ale z czym się nie zgodzisz? kilka przypadków o których mówisz nie znaczy że statystyka jest fałszywa

      bo ona zawiera więcej przypadków. Też byłem świadkiem kiedy auto stało na torach bo sie władowało bez pewności że opuści torowisko, natomiast tramwaj stał na przystanku. Ruszył mimo że widział sytuację i z rozmysłem uderzył w pojazd. Nie ma tu żadnego wytłumaczenia i sprawa trafiła do prokuratury a tramwajarz stracił robotę. Chyba nawet na trojmiescie o tym pisali. Wszędzie znajdzie się jakaś czarna owca, natomiast nie przekładajmy tego na regułę. Jedna jaskółka wiosny nie czyni. Mimo wszystko kierowcy komunikacji miejskiej powodują mniej wypadków. Przede wszystkim jeżdżą wolniej i są lepiej widoczni.

      • 3 1

    • Sorry, ale jeśli nie widzisz tramwaju

      To nie powinieneś być kierowcą. Nawet jeśli ten tramwaj jedzie nie przepisowo i pod prąd. Większego i bardziej przewidywalnego obiektu na drodze nie ma.

      • 6 0

    • Na każdym praktycznie skrzyżowaniu z torami jest obecnie sygnalizacja, także jak jedziesz na późnym żółtym

      to się nie dziw.

      A tam gdzie nie ma? Przepisy ruchu drogowego mówią jasno:
      1. Tramwaj ma zawsze pierwszeństwo, z wyjątkiem sytuacji, gdy my jedziemy drogą z pierwszeństwem przejazdu, a tramwaj jedzie z drogi podporządkowanej.

      2. Kierujący pojazdem ma obowiązek zachowania szczególnej ostrożności przy przejeżdżaniu przez torowisko obojętnie czy kolejowe czy tramwajowe. Jeśli przed przejazdem znajduje się znak stop to ma się do niego zastosować.

      • 3 1

    • Spójrz na pierwsze zdjęcie. Czym wykazał się kierowca samochodu? Na pewno nie myśleniem nawet za siebie.

      • 1 0

  • Czyli pół na pół (3)

    Tramwajarze i tramwajarki jeżdzą jak chcą; ostatnio jadąc Adamowicza skręcam w Warszawską; w lewo, na bezwarunkowym świetle (strzałka). W połowie skrzyżowania w widzę tramaj dojeżdzający do sygnalizacji, jedzie w kierunku pentli. Jadę dalej przecież mam pierwszeństwo, za mną inne auta. Nic to sygnalizacja świetlna, przyspieszył i wymusił pierwszeństwo zajeżdzając nam wszystkim drogę. Widać śpieszyło się mu albo jej na kanapkę.

    • 6 8

    • Pentli powiadasz?

      • 5 1

    • Pentli... (1)

      Moje oczy krwawią

      • 0 0

      • I co? Tylko dlatego zle ocenia sytuacje drogowa, ze jest analfabeta?

        • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    A może myślicie, że kierowcy autobusów lubią szybko jeździć? Że 8-9 godzin w ruchu miejskim na "pełnej spince" ich bawi? (9)

    Brak tachografów, tylko karty drogowe z których nic nie wynika. W czasie dnia pracy kierowca ma ustawowo 15 minut przerwy. Jak nie odpocznie kilka minut na przystanku końcowym, to jeździ bez wysiadania - zatrzymywania. O tą ustawową jedną przerwę musi czasami "powalczyć" z nadzorem. Są rozkłady, czasy przejazdów w tych rozkładach są robione przez teoretyków, albo wyliczane dla ruchu w czasie nocy! Najlepiej aby Trojmiasto.pl pobrało kilka różnych rozkładów i sprobowało zmieścic się w wyznaczonym czasie na jakichś liniach, nawet osobówką z zatrzymywaniem na przystankach. Nie "gubiąc" żadnego przystanku. Pomyślności!

    • 150 12

    • (7)

      Tachografy nie powiedzą Ci, czy kierowca autobusu wymusił pierwszeństwo.

      Ile to razy zdarza się, że kierowca autobusu mając czerwone światło i zieloną strzałkę nie zatrzymuje się na skrzyżowaniu (mimo, że jest to obowiązkowe)?

      Ile razy zdarzyło się, że kierowca autobusu przejeżdża przez ciągłą linię (świetnie to było widać w Gdyni, na skrzyżowaniu Władysława IV i Armii Krajowej, gdzie kierowca autobusu wjeżdżając na zatoczkę robił to jeżdżąc po ciągłych liniach)?

      Ile razy zdarzyło się, że autobus stawał na środku skrzyżowania czekając na pustą zatoczkę, która akurat była okupowana przez 3 inne autobusy?

      • 5 19

      • (6)

        Nie zrozumiałeś przedmówcę. Chodziło mu o to że kierowca cały czas musi się spieszyć bo nie nadąża z przystanku do przystanku na czas. Przez to nawet przerwy nie może mieć. Oprócz tego kierowca GAIT nie zarabia wiele. Na dodatek stresujący pasażerowie. Wszystko się kumuluje i w końcu coś wybuchnie. Miejmy nadzieję że nie będzie jak w Warszawie...

        • 24 2

        • Jak ktoś nie chciał się uczyć, (5)

          to został tylko kierowcą w komunikacji miejskiej i ma adekwatne wynagrodzenie. Szkoła nie gryzie ani nie kopie.

          • 0 53

          • Szkoda że brak rozumu ciebie nie kopie.

            • 30 1

          • kierowca autobusu jest bardziej potrzebny od większości takich account

            jak ich by zabrakło to zapłaczemy

            • 20 0

          • jak wszyscy byliby tacy mądrzy jak ty

            po tych wszystkich szkołach i w ogóle, to kto by prowadził autobusy, piekł chleb, układał cegły i robił całą resztę pożytecznych rzeczy? w odróżnieniu od ciebie, mądralo

            • 17 0

          • Sama wypowiedź tego człekokształtnego sugeruje to że raczej sam jest niewychowanym niedoukiem. Stawiam na młody wiek. Dorośnie to zrozumie jak nie raz kopa dostanie w swoim życiu.

            • 11 0

          • Ocenianie innych przez pryzmat wykształcenia jest nieodpowiedni.
            Wykształcenie to nie inteligencja.

            • 3 0

    • W 2018 RPO mieli się tym zająć ale najwidoczniej zmiana miałaby negatywny wpływ na zarządców miast. Także sprawę pozamiatali tym bardziej, że kierowcy nie składają skarg. Powinni kierowcy autobusów miejskich lawinowo wysyłać skargi do RPO a jak to nie pomoże to iść z tym do Strasburga. W normalnej Europie ludzie są ważni a nie pieniądze przewoźnika/pracodawcy.

      • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane