• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy chcą jeździć 100 km/h Trasą W-Z. Czy słusznie?

Maciej Naskręt
13 lipca 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Al. Armii Krajowej na odcinku między ul. Jabłoniową a Węzłem Karczemki. Al. Armii Krajowej na odcinku między ul. Jabłoniową a Węzłem Karczemki.

Czy na niedawno wybudowanej trasie W-Z można bezpiecznie zwiększyć dopuszczalną prędkość z 80 do 100 km/h? Tak uważa część kierowców. Drogowcy i policjanci nie mówią "nie", ale zalecają zachować rozsądek.



25 styczeń 2013. Zderzenie trzech pojazdów na al. Armii Krajowej przy salonie Volvo.

Od grudnia 2011 r. kierowcy mogą korzystać w całości z budowanej z przerwami od lat 60. Trasy W-Z. Drogę tworzą: ul. Podwale Przedmiejskie zobacz na mapie Gdańska i al. Armii Krajowej zobacz na mapie Gdańska. Górny odcinek Trasy W-Z zachęca kierowców do szybkiej jazdy. Nic dziwnego, bowiem nie ma tam pieszych, rowerzystów, a cały szlak ma przekrój dwóch jezdni po dwa pasy.

Stąd część kierujących pojazdami uważa, że wprowadzone tam ograniczenie dopuszczalnej prędkości do 80 km/h jest zbyt restrykcyjne.

- Kształt drogi jak i jej nawierzchnia są w bardzo dobrym stanie. Kierowcy w 95 proc. przypadków i tak jadą "po swojemu" - znacznie przekraczając dopuszczalną prędkość, zwalniają - i też nie zawsze - tylko przed skrzyżowaniami i tam, gdzie często policja dokonuje kontroli prędkości - tłumaczy pan Bartosz, nasz czytelnik.

Zderzenie trzech pojazdów na skrzyżowaniu ul. Łostowickiej i al. Armii Krajowej z 30 września 2012 r.

- Czy nie lepiej byłoby zaktualizować ograniczenie do 100 km/h? Dla przypomnienia dodam, że droga wjazdowa do Warszawy z kierunku Gdańska jest w o wiele gorszym stanie technicznym, a dodatkowo co kilkaset metrów znajduje się przejście dla pieszych, a tam ograniczenie wynosi 100 km/h - dodaje nasz czytelnik.

Zdaniem kierowców najlepszym odcinkiem al. Armii Krajowej, na którym można podwyższyć ograniczenie, jest fragment między ul. Łostowicką a Obwodnicą Trójmiasta.

Jak ten pomysł ocenia zarządca Trasy W-Z? Droga jest zaprojektowana bez barier energochłonnych w pasie rozdzielającym i na poboczu, nie ma tam też pasa awaryjnego. - Należałoby także upewnić się, czy przechyłki jezdni na zakrętach są właściwe i czy nie zagrażałyby kierowcom jadącym znacznie szybciej - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni.

Czy ograniczenie prędkości na al. Armii Krajowej powinno być podwyższone?

Ponadto, po podwyższeniu prędkości na Trasie W-Z część kierowców mogłaby mieć kłopoty z włączaniem do ruch. Powód? Niektóre pasy rozbiegowe na węzłach okazałyby się zbyt krótkie.

Policjanci również mają wątpliwości. - Należy zadać pytanie: ile czasu zyskalibyśmy podwyższając ograniczenie prędkości o 20 km/h na tak krótkim odcinku? W mojej ocenie jest to ok. 20-30 sekund. Niewiele. Natomiast ryzyko i skutki wypadku spowodowane zmianą ograniczenia zwiększają się znacznie. Trzeba tu jednak przeprowadzić szczegółową analizę - uważa sierżant sztabowy Joanna Skrent z Komendy Wojewódzkiej Policji w Gdańsku.

Poprosiliśmy policjantów z Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku o udostępnienie statystyk zdarzeń drogowych na al. Armii Krajowej. - W 11 wypadkach drogowych od początku stycznia zostało poszkodowanych 11 osób. Na szczęście nikt nie zginął - mówi Aleksandra Siewert z Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.

Zachęcamy do opisywania w komentarzach kolejnych miejsc, w których należy zaostrzyć lub zredukować zakaz przekraczania dozwolonej prędkości.

Miejsca

Opinie (322) 4 zablokowane

  • Zakorkowany Gdańsk (9)

    Mamy XXI wiek, ale decydentów jakby nienadążających... dokończenie budowy wiaduktów na Armii Krajowej (nad Łostowicką) jest zadaniem zbyt trudnym dla Adamowicza i jego doradców? Kolizyjne skrzyżowanie w tym miejscu sprawia, że trasa ta nie kwalifikuje się do miana drogi szybkiego ruchu.

    • 73 45

    • może się zdziwisz (7)

      Ale Gdańsk obok Rzeszowa sa najmniej zakorkowanymi miastami w kraju.
      Nowe inwestycje przynoszą efekty.

      • 31 4

      • tak a stare najważniejsze drogi w gdańsku to często ruina. Czas po okresie inwestycji w nowe, zadbać również o te starsze drogi np grunwaldzką, aleję zwycięstwa, armii krajowej, podwale przedmiejskie i wiele innych podobnych

        • 1 0

      • (5)

        Doladnie. Z czystym sumieniem można powiedzieć że od jakiegoś często czssu jeździ się zupełnie przyzwoicie!

        • 23 3

        • no bo sa wakacje i nie woza swoich dzieci do szkoly dlatego nie ma korkow az takich...

          • 4 0

        • (3)

          uważasz, że jeździ się przyzwoicie na najnowszej naszej alei Vaclava Havla? albo na ul Miszewskiego? w godzinach szczytu korki są utrapieniem prawie wszędzie pomimo, że trochę się faktycznie polepszyło bo niedawno było tragicznie

          • 7 5

          • Burzyć (2)

            Wyburzyć pół Wrzeszcza dla przyzwoitej jazdy po Wrzeszczu! Idź z tym do wybór, zostaniesz Prezydentem Miasta i będzie mógł przenieść Urząd Miasta na Maćkowy. Przecież tam też mieszkają ludzie!

            • 15 3

            • (1)

              masz obsesję? nie trzeba nic burzyć dla przyzwoitej jazdy po Wrzeszczu choć w linię tramwajową przecinającą bezkolizyjnie Grunwaldzką i nowoczesne drogi zainwestować już tak

              • 3 6

              • Kup se rower

                • 1 3

    • WYluzuj nie jestes na konwencie partyjnym , zeby pie przy c takie slogany

      mradnego?asz ochote na

      • 0 1

  • Trasa W-Z do likwidacji, M.N. jest w tym mistrzem...

    • 0 0

  • polskie absurdy

    właśnie wróciłam z wakacji, objechałam kilka krajów Europy i nigdzie nie ma tak durnych przepisów i ograniczeń jak u nas- a wypadków wszędzie mniej. Polacy nie przestrzegają przepisów bo często są irracjonalne np. na Kaszubach setki krzyży św Andrzeja nakazujących zwalniania przed przejazdami kolejowymi nieczynnymi od 20 lat. Inny absurd ul. Marynarki Polskiej: 4 pasy , z jednej strony tory kolejowe, z drugiej tramwajowe, bloki dawno wyburzone- ale jedź 50km/h bo obszar zabudowany przecież. A policja ma żniwa. Ja nie jestem żaden pirat drogowy ale po co robić ograniczenia których po prostu nie da się przestrzegać

    • 7 2

  • Nie umiemy szybko jeździć (3)

    Na obwodnicy codziennie jakieś wypadki. Jazda zderzak w zderzak, wyprzedzanie na centymetry. Zero jakiegoś przewidywania i odpowiedzialności. Pooglądajcie sobie trochę filmików z wypadków. Zdarzenia takie dzieją się w mniej niż sekundę.

    • 139 12

    • (2)

      Najlepiej samochody do lamusa i... w konika

      • 2 4

      • Nowoczesna Holandia, Dania, Szwecja, Norwegia (1)

        używają w miastach rowerów, autobusów, tramwajów, trolejbusów

        zacofane kraje trzymają się samochodów w miastach

        • 7 6

        • Jak będziemy mieć w Gdańsku komunikację miejską na takim samym poziomie, a nie na poziome limitu wozokilometrów, to i u nas będzie ona w uzyciu częściej.

          • 4 0

  • Stanowczo jestem za :) (2)

    100km/h to dobry pomysł dla tego miejsca i myślę, że nie będzie to miało wpływu na bezpieczeństwo. I tak jeżdżą tam z taką prędkością więc zmiana wniesie tylko mniej mandatów i komfort z jazdy :)
    Również proponuje podniesienie ograniczenia prędkości z 50km/h na 80km/h na ulicy Jana z Kolna bo to to już w ogóle jakaś pomyłka ;/

    • 6 8

    • byc moze jezdzisz prawidlowo, (1)

      ale niestety wiekszosc nie potrafi sobie poradzic z wiekszymi predkosciami. Vide obwodnica. Dlatego jest 80. Zreszta trudno nie zgodzic sie z argumentem, ze zyskasz raptem 30 sek.

      • 2 0

      • Jak nie umie, to niech jedzie wolno prawym pasem albo autobusem.

        • 1 0

  • ŚMIERĆ - NIGDY NIE JEZDZIJ PO ALKOHOLU!!!

    i po co wam te 100, pozniej wjedzaja tacy na wały jagiellonskie i tam cisna STÓWĄ a na armi krajowej w strone gdanska mozna te wszystkie zakrety wraz z wiaduktem pokonac 150km/h, tylko po co?

    • 2 0

  • dobra zagrywka...

    Tak dla porównania, na drodze jednojezdniowej jednopasmowej poza terenem zabudowanym predkosc dopuszczalna wynosi 90km/h. Gdzie na poboczu sa rowy i drzewa i chodza ludzie i rowerzysci, a tu dwa pasy w jednym kierunku z szerokim pasem zieleni bez poprzeecznych skrzyzowan i przejsc dla pieszych z wjazdami i zjazdami predkosc wynosi 80 km/h.
    I takim pieknym-szybkim sposobem bardzo latwo zlapac mandat. Nic dziwnego ze nie chca podwyzszyc predkosci...

    Poza tym co to da ze opiszemy reszte idiotycznych skrzyzowan, rozwazan i ograniczn, skoro i tak drodzy redaktorzy z tym nic nie zrobicie ??

    • 3 0

  • biedne pieczarki

    bedom kasować mniej

    • 1 0

  • Gdy rozpoczynano budowę WZ-ki zaprojektowano dwupoziomowe skrzyzowanie z Łostowicką.

    A ruch był mały, cmentarz dopiero powstawał, osiedle Chełm było malutkie, o Łostowicach, jeścisku nikt nie słyszał . A teraz nawet na Euro nie wybudowano tego skrzyżowania . Leiej było wydać kupę kasy na nic nie załatwiające skrzyżowanie jednopoziomowe niż dołożyć toche kasy na porządne. Najlepiej by było, gdyby łostwoicka szła dołem , co ozwoliłoby zniwelować trochę różnice poziomów między Kartuską a AK . Na pewno trzeba ( to nie kosztuje aż wiele) zostawić bezkolizyjny przelot nad tym skrzyżowaniem dla osob jadących do obwodnicy.

    • 4 0

  • a do Warsiawki via Elbląg 10km korek !!!! a na końcu obwodowej

    Elbląga od strony W-wy Policyjne lesery z radarem laserowym. Jeżdżę 30 lat, 700 tys km i nigdy nie widziałem aby milicja/policja pomagała kierowcom, nawet w sławnej powodzi na południu Polski w 2001 roku łapali na radar zdenerwowanych i kręcących się w "kółko" kierowców bo drogi zalane, mosty nieprzejezdne a te c****ngi niebieskie nawet nie mieli mapy ( ale sygnety na palcach takie wielkie że ho ho), za łapówki zapewne.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane