• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy chcą jeździć 100 km/h Trasą W-Z. Czy słusznie?

Maciej Naskręt
13 lipca 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Al. Armii Krajowej na odcinku między ul. Jabłoniową a Węzłem Karczemki. Al. Armii Krajowej na odcinku między ul. Jabłoniową a Węzłem Karczemki.

Czy na niedawno wybudowanej trasie W-Z można bezpiecznie zwiększyć dopuszczalną prędkość z 80 do 100 km/h? Tak uważa część kierowców. Drogowcy i policjanci nie mówią "nie", ale zalecają zachować rozsądek.



25 styczeń 2013. Zderzenie trzech pojazdów na al. Armii Krajowej przy salonie Volvo.

Od grudnia 2011 r. kierowcy mogą korzystać w całości z budowanej z przerwami od lat 60. Trasy W-Z. Drogę tworzą: ul. Podwale Przedmiejskie zobacz na mapie Gdańska i al. Armii Krajowej zobacz na mapie Gdańska. Górny odcinek Trasy W-Z zachęca kierowców do szybkiej jazdy. Nic dziwnego, bowiem nie ma tam pieszych, rowerzystów, a cały szlak ma przekrój dwóch jezdni po dwa pasy.

Stąd część kierujących pojazdami uważa, że wprowadzone tam ograniczenie dopuszczalnej prędkości do 80 km/h jest zbyt restrykcyjne.

- Kształt drogi jak i jej nawierzchnia są w bardzo dobrym stanie. Kierowcy w 95 proc. przypadków i tak jadą "po swojemu" - znacznie przekraczając dopuszczalną prędkość, zwalniają - i też nie zawsze - tylko przed skrzyżowaniami i tam, gdzie często policja dokonuje kontroli prędkości - tłumaczy pan Bartosz, nasz czytelnik.

Zderzenie trzech pojazdów na skrzyżowaniu ul. Łostowickiej i al. Armii Krajowej z 30 września 2012 r.

- Czy nie lepiej byłoby zaktualizować ograniczenie do 100 km/h? Dla przypomnienia dodam, że droga wjazdowa do Warszawy z kierunku Gdańska jest w o wiele gorszym stanie technicznym, a dodatkowo co kilkaset metrów znajduje się przejście dla pieszych, a tam ograniczenie wynosi 100 km/h - dodaje nasz czytelnik.

Zdaniem kierowców najlepszym odcinkiem al. Armii Krajowej, na którym można podwyższyć ograniczenie, jest fragment między ul. Łostowicką a Obwodnicą Trójmiasta.

Jak ten pomysł ocenia zarządca Trasy W-Z? Droga jest zaprojektowana bez barier energochłonnych w pasie rozdzielającym i na poboczu, nie ma tam też pasa awaryjnego. - Należałoby także upewnić się, czy przechyłki jezdni na zakrętach są właściwe i czy nie zagrażałyby kierowcom jadącym znacznie szybciej - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni.

Czy ograniczenie prędkości na al. Armii Krajowej powinno być podwyższone?

Ponadto, po podwyższeniu prędkości na Trasie W-Z część kierowców mogłaby mieć kłopoty z włączaniem do ruch. Powód? Niektóre pasy rozbiegowe na węzłach okazałyby się zbyt krótkie.

Policjanci również mają wątpliwości. - Należy zadać pytanie: ile czasu zyskalibyśmy podwyższając ograniczenie prędkości o 20 km/h na tak krótkim odcinku? W mojej ocenie jest to ok. 20-30 sekund. Niewiele. Natomiast ryzyko i skutki wypadku spowodowane zmianą ograniczenia zwiększają się znacznie. Trzeba tu jednak przeprowadzić szczegółową analizę - uważa sierżant sztabowy Joanna Skrent z Komendy Wojewódzkiej Policji w Gdańsku.

Poprosiliśmy policjantów z Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku o udostępnienie statystyk zdarzeń drogowych na al. Armii Krajowej. - W 11 wypadkach drogowych od początku stycznia zostało poszkodowanych 11 osób. Na szczęście nikt nie zginął - mówi Aleksandra Siewert z Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.

Zachęcamy do opisywania w komentarzach kolejnych miejsc, w których należy zaostrzyć lub zredukować zakaz przekraczania dozwolonej prędkości.

Miejsca

Opinie (322) 4 zablokowane

  • jestem za

    W tej sprawie jestem zdecydowanie za podniesieniem Vmax. Dlaczego? Ano dlatego, że jakbyśmy spojrzeli na statystykę to pewnie jakiś znikomy % kierowców jeździ tam z dopuszczalną prędkością (nie oszukujmy się, standard tej drogi jest wysoki, do tego otoczenie - bardzo łatwo jest się rozpędzić i nie zauważysz, że jedziesz już 110 ;) ). Nawet jak stoją misiaki to zwalnia się do 90 (dzisiaj np zwolniłem do 95 i spokojnie przejechałem). Wszystko to powoduje, że ludzie nie mają szacunku do znaków drogowych... Przykładem 'wyrabiania' u kierowców takiego braku szacunku dla oznakowania są chociażby nieczynne przejazdy kolejowe czy właśnie brak egzekwowania ograniczeń, jakie widzimy teraz na naszej Wuwu-Zecie ;)

    • 0 0

  • 50% plus

    Mam dobry samochod i zal jest szlajać się 80.Moge bezpiecznie jechac 150km/h.Powinno być tak,ze jak ktoś chce jechać szybko to niech placi ubezpieczenie np. o 50% wyższe.Jak zrobi stluczke to więcej zapłaci.

    • 1 2

  • Jaki jest tam wasz rekord?? (2)

    czy 180 to dużo??

    • 1 3

    • o (1)

      140; 180 to prawie max jaki wycisnalem na A1 - A3 1.9 TDI

      • 1 0

      • Mi sie udało przekroczyć 200, CR-V 2.0 a kiedyś pod warszawką BMW 535 d

        (służbowym)około 240

        • 0 0

  • a do Warsiawki via Elbląg 10km korek !!!! a na końcu obwodowej

    Elbląga od strony W-wy Policyjne lesery z radarem laserowym. Jeżdżę 30 lat, 700 tys km i nigdy nie widziałem aby milicja/policja pomagała kierowcom, nawet w sławnej powodzi na południu Polski w 2001 roku łapali na radar zdenerwowanych i kręcących się w "kółko" kierowców bo drogi zalane, mosty nieprzejezdne a te c****ngi niebieskie nawet nie mieli mapy ( ale sygnety na palcach takie wielkie że ho ho), za łapówki zapewne.

    • 2 0

  • Gdy rozpoczynano budowę WZ-ki zaprojektowano dwupoziomowe skrzyzowanie z Łostowicką.

    A ruch był mały, cmentarz dopiero powstawał, osiedle Chełm było malutkie, o Łostowicach, jeścisku nikt nie słyszał . A teraz nawet na Euro nie wybudowano tego skrzyżowania . Leiej było wydać kupę kasy na nic nie załatwiające skrzyżowanie jednopoziomowe niż dołożyć toche kasy na porządne. Najlepiej by było, gdyby łostwoicka szła dołem , co ozwoliłoby zniwelować trochę różnice poziomów między Kartuską a AK . Na pewno trzeba ( to nie kosztuje aż wiele) zostawić bezkolizyjny przelot nad tym skrzyżowaniem dla osob jadących do obwodnicy.

    • 4 0

  • biedne pieczarki

    bedom kasować mniej

    • 1 0

  • dobra zagrywka...

    Tak dla porównania, na drodze jednojezdniowej jednopasmowej poza terenem zabudowanym predkosc dopuszczalna wynosi 90km/h. Gdzie na poboczu sa rowy i drzewa i chodza ludzie i rowerzysci, a tu dwa pasy w jednym kierunku z szerokim pasem zieleni bez poprzeecznych skrzyzowan i przejsc dla pieszych z wjazdami i zjazdami predkosc wynosi 80 km/h.
    I takim pieknym-szybkim sposobem bardzo latwo zlapac mandat. Nic dziwnego ze nie chca podwyzszyc predkosci...

    Poza tym co to da ze opiszemy reszte idiotycznych skrzyzowan, rozwazan i ograniczn, skoro i tak drodzy redaktorzy z tym nic nie zrobicie ??

    • 3 0

  • ŚMIERĆ - NIGDY NIE JEZDZIJ PO ALKOHOLU!!!

    i po co wam te 100, pozniej wjedzaja tacy na wały jagiellonskie i tam cisna STÓWĄ a na armi krajowej w strone gdanska mozna te wszystkie zakrety wraz z wiaduktem pokonac 150km/h, tylko po co?

    • 2 0

  • polskie absurdy

    właśnie wróciłam z wakacji, objechałam kilka krajów Europy i nigdzie nie ma tak durnych przepisów i ograniczeń jak u nas- a wypadków wszędzie mniej. Polacy nie przestrzegają przepisów bo często są irracjonalne np. na Kaszubach setki krzyży św Andrzeja nakazujących zwalniania przed przejazdami kolejowymi nieczynnymi od 20 lat. Inny absurd ul. Marynarki Polskiej: 4 pasy , z jednej strony tory kolejowe, z drugiej tramwajowe, bloki dawno wyburzone- ale jedź 50km/h bo obszar zabudowany przecież. A policja ma żniwa. Ja nie jestem żaden pirat drogowy ale po co robić ograniczenia których po prostu nie da się przestrzegać

    • 7 2

  • Trasa W-Z do likwidacji, M.N. jest w tym mistrzem...

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane