- 1 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (30 opinii)
- 2 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (266 opinii)
- 3 Partyzantka roślinna okiem przyrodnika (54 opinie)
- 4 Pod prąd uciekał przed policją (266 opinii)
- 5 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (887 opinii)
- 6 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (90 opinii)
Kierowcy chcą szybszej jazdy na Trasie Sucharskiego
Kierujący pojazdami narzekają na ograniczenie prędkości do 50 km/h na Trasie Sucharskiego - na moście wantowym. Ich zdaniem zakaz jest zbyt restrykcyjny. Niektórym udaje się tam przejechać nawet 120 km/h. Sprawdzamy, czy znaki zakazu można zmienić.
Kierowcy korzystający na co dzień z Trasy Sucharskiego chcą zmian w oznakowaniu wspomnianej drogi. O co chodzi?
- Teraz, gdy zamknięty jest ruch kołowy przez Most Siennicki i jeżdżę przez most wantowy, zauważyłem znak ograniczający prędkość do 50 km/h właśnie przed mostem wantowym, jadąc od strony Rudników. Zakaz obowiązuje do ul. Wosia Budzysza. Droga jest tam płaska jak stół, posiada dwie jezdnie - każda po dwa pasy ruchu. Niemal wszyscy kierowcy na krótkim odcinku rozwijają prędkość do 120 km/h. Czy nie można podwyższyć tego ograniczenia chociaż o 20 km/h? - zastanawia się pan Mirosław, który codziennie dojeżdża do pracy w porcie.
Sytuacja jest o tyle kuriozalna, że na nitce w drugą stronę dopuszczalna prędkość wynosi 70 km/h. Mało tego, natomiast na jezdni zbiorczo-rozprowadzającej, która umożliwia zjazd z ul. Elbląskiej w Trasę Sucharskiego do portu, maksymalna dopuszczalna prędkość to 60 km/h.
- Nie słyszałem o wypadkach na moście z powodu nadmiernej prędkości. To idealne miejsce do wstawiania mandatów tylko dlatego, że jest tam zbyt restrykcyjny zakaz. Policjanci już tu zaczynają się kręcić. Zanim na dobre zacznie się tu polowanie na kierowców po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą, warto zmienić ograniczenie - dodaje czytelnik.
- Ograniczenie w ruchu na tym odcinku wynika z długości tzw. odcinka przeplatania ruchu między Węzłem Elbląska a Węzłem Wosia Budzysza. Odcinek jest zbyt krótki. Wynika to bezpośrednio z przepisów Rozporządzenia w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne - wyjaśnia Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Zieleni.
Dodajmy, że odległość między skrzyżowaniami wynosi mniej niż 1 km. Gdyby odległość wynosiła więcej niż 1000 metrów, wtedy zgodnie z rozporządzeniem kierowcy mogliby pojechać o 10 km/h szybciej, czyli 60 km/h.
- Nie było możliwości innego zaprojektowania tego układu drogowego, gdyż ulice: Elbląska i Wosia Budzysza były ulicami już istniejącymi i należało się dowiązać do tego, gotowego już układu drogowego - dodaje rzecznik prasowy.
Przypomnijmy, że ZDiZ w Gdańsku w ostatnim czasie podwyższył dozwoloną prędkość m.in. na Trasie W-Z po prośbach naszych czytelników. Jeszcze rok temu kierowcy jeździli 80 km/h. Od grudnia 2013 r. Mogą tam jeździć 100 km/h.
Miejsca
Opinie (182) ponad 10 zablokowanych
-
2014-10-10 06:18
50km,garby,fotoradary polska norma (2)
- 71 10
-
2015-09-18 14:04
Zapomniałeś o dziurach w drodze zwiększających bezpieczeństwo przez zmniejszenie prędkości.
- 0 0
-
2014-10-10 06:24
w przyszłości
Za niedługo wymyśla 30km/h bo po co jechać szybciej po takiej dobrej drodze? A garbow będzie co nie miara ... policja sobie zarobi. ...
- 6 2
-
2014-10-10 08:57
tutaj nie chodzi o parę sekund w tą czw tamtą, (2)
tylko o idiotyzm samych znaków. Trasa wz ma takie same parametry techniczne jak trasa Sucharskiego i można tam jechać 100 km/h. Teraz się pytam po jaką cholerę przed węzłem w Rudnikach postawili znak teren zabudowany? Przecież znak ten można stawiać na zjazdach. Trasa aż do węzła ku ujściu nie ma żadnych skrzyżowań i ma aż do mostu wantowego parametry drogi ekspresowej , gdzie można jeździć 120 km/h . Za mostem wantowym odpada jeden parametr drogi ekspresowej - brak pasów awaryjnych . Ale przecież obwodnica też w zasadzie ich nie ma a można tam jechać 120 km/h. No dobrze wystarczyłoby to 100 km/h i to aż do tunelu ( po jego otwarciu naturalnei) . W samym tunelu można prędkość ograniczyć do 70 km/h ze względu na bezpieczeństwo. Znak teren zabudowany powinno się postawić dopiero za węzłem stadion przed pierwszymi światłami , wcześniej oczywiście stopniując ograniczenie prędkości do 70 km/h. Tutaj zaś wlanęli ni w pięć ni w dziewięć znak teren zabudowany na drodze bez skrzyżowań i podwyższyli prędkość do 70 km/h. Co jest zaś najbardziej denerwujące to inflacja znaków. Jest 70 km/h po pięciesięciu metrach 50 km. h i znowu za następne pięćdziesiąt metrów znowu 70 km/h . Takiej zgrozy nei widziałem nigdy a dużo jeżdżę po świecie. To co mówi pani z urzędu jest jedną wielką bzdurą, gdyż od węzła Olszynka łącznice węzła Olszynka i Elbląska są prowadzone jezdniami rozprowadzającymi poza głównym ciągiem drogi . Jest wjazd na trasę i zjazd na węzeł Wosia Budzysza . Z tym , że koniec pasu włączania z weęzla Elbląska jest o wiele wcześniej niż pas wyłączania na Wosia Budzysza. Nadmieniam, że w Niemczech drogi takie oznaczone są samochodzikiem jak nasze ekspresówki i jest tam co najmniej 120 km/h . Znak terenu zabudowanego dopiero, gdy kończy się droga bezkolizyjna
- 15 2
-
2015-09-18 14:02
Chodzi o stworzenie możliwości mandatowania. Przecież budżet przewiduje konkretną ilość mandatów do wystawienia, w związku z czym komendy dostają plan liczbowy do wykonania. Naprzemienne ustawianie znaków 70 i 30 umożliwia karanie każdego kierowcy jadącego z przyzwyczajenia 50 . bo jedzie albo za szybko albo za wolno.
- 0 0
-
2014-10-11 03:01
Trochę zapomniałeś o zimie - gdzie 120 km/h na wiadukcie poniżej 3 st. C to se
jedź sam, na pewno nie przy mnie.
- 0 1
-
2014-10-10 08:49
(10)
Jest tylko jeden sposób aby uratować to miasto umęczone potwornymi sznytami ulic tnących tkankę miejską. Należy na Trasie Sucharskiego zwołać kongres mobilności aktywnej w ramach założeń elementarza polityki komunikacyjnej, Powinny powstać przepisy jasno określające, ze:
1. samochód służy do przemieszczania się tylko i wyłącznie pomiędzy miastami, w rejom miasta nie ma prawa wjechać żaden samochód, nawet dostawczy. Potrzeby miasta można zaspokoić transportem rowerowym.
2. Ustawowo przemieszczanie się w miastach powinno odbywać się pieszo (na dystansach do 10 km) i na rowerach (na dystansach powyżej 10 km).
W przeciwnym wypadku miasto będzie zbiorowiskiem gett i za kilka lat zasłuży na miano kaszubskiego Detroit.- 6 22
-
2015-09-18 13:58
A transport ciężarowy i zbiorowy tylko rikszami. Karetki pogotowia będą mogły być napędzane dwoma rikszarzami.
- 0 0
-
2014-10-11 08:18
Skończyły Ci sie tabletki?
- 1 0
-
2014-10-11 06:45
i gnaj swoje
dziecko do szkoly 7 km z buta zimą popędzając batem, a żonę ze złamaną nogą wsadź na rower :)
- 1 0
-
2014-10-10 11:45
(1)
A jak zrobić przeprowadzkę bez samochodu dostawczego na dystans 9,9 km? Twoje pomysły są jak komunizm - w teorii idylla i same zalety, w praktyce gów... z tego wychodzi.
- 1 3
-
2014-10-10 18:35
dałeś się sprowokować trollowi i złodziejowi nicków
zrównoważony transport to sztuka kompromisu, a nie folgowanie ekstremizmom.
- 1 0
-
2014-10-10 09:24
Detroit padło bo ludzie przestali kupować samochody (1)
a na rowerach sie tyle nie zarobi :)
- 6 2
-
2014-10-10 12:00
chciał byś mieszkać w Detroit
chciał bys żeby Trójmiasto TAK padło
Owicz Adam by nie kupował kamienic, a Kranowski by nic nie przekręcał, a miasto było by zderatyzowane- 2 2
-
2014-10-10 11:19
słaby trolling
jw.
- 2 0
-
2014-10-10 10:33
takich ludzi jak ty powinno się izolować, najlepiej pod opieką psychiatrów...
- 4 3
-
2014-10-10 09:41
Proponuję na moście, gdzie nawet nie ma chodnika.
- 2 0
-
2015-09-18 13:55
Ciekawe.
Ją jadę tam 70 80 i jakoś nie mam problemu z wyhamowaniem. Za dobre hamulce?
- 0 0
-
2014-10-10 06:50
Ograniczenie w stronę Warszawy (4)
Droga redakcjo. Pragnę zwrócić Waszą uwagę na fakt, że w drugą stronę (w stronę obwodnicy) jest podobne kuriozalne ograniczenie. Jadąc tą trasą pojawia się znak ograniczający prędkość do 70 km/h. Mijamy skrzyżowanie. Znak jest powtórzony. 70km/h. Wyjeżdżamy z obszaru zabudowanego, lecz nie ma odwołania ograniczenia prędkości.Tym sposobem do obwodnicy należy poruszać się nadal z prędkością 70 km/h. Myślę,że drogowcy przeoczyli ten fakt. Koniec obszaru zabudowanego nie odwołuje ograniczeń prędkości wynikających ze znaków ograniczeń. Tu jest super miejsce do polowania na kierowców....
- 12 4
-
2014-10-10 07:17
wyjazd z terenu zabudowanego (1)
Jest równoznaczny z ograniczeniem do 100 jeżeli są 2 pasy w każdą stronę. Więc nie ma sensu dublowac znaków.
- 6 1
-
2014-10-12 12:23
Niestety wyjazd z zabudowanego nie odwołuje ograniczeń prędkosci
- 0 1
-
2014-10-10 07:44
Napisałeś do zdiz lub gddkia, czy bezproduktywnie na forach zrzedzisz?
- 2 2
-
2014-10-10 07:05
Sytuacja podobna do fotoradarów we wszystkich wioskach wystawianych jakiś czas temu przez s.m.
maszynka do pieniędzy, a bezpieczeństwo i tak i tak takie same- 6 2
-
2014-10-11 15:48
panowie na luz..
noga z gazu i pomyśleć trochę...
wypadków i tak jest za dużo- 0 0
-
2014-10-11 15:17
Debile od znaków drogowych już od dawna nie panują nad ruchem w mieście
PO skręcie z Okopowej w Targ Rakowy, tuż za zatoką dla autobusów znaki informują, że po lewej stronie jest parking i strefa postoju dla taxi. Tyle, że parking przy dawnej Gildii od dawna odgradza metalowy płot. A pały z SM kasują za postój w tym miejscu. Paranoja!
- 0 0
-
2014-10-11 11:58
Zmiiencie ten absurdalny znak.80 to odpowiednia predkosc na tym odcinku.
I wtedy możecie sobie karac za przekroczenie predkosci...A tak...ten znak to hipokryzja bo nawet żaden policyjny samochod nie jedzie tam 50 km/na godzine..Żaden..
- 2 0
-
2014-10-10 06:05
Polandia - znak 50,niemal wszyscy 120... szkoda słów (32)
aha, czy ktoś widział chodnik i drogę rowerową na moście?
- 125 76
-
2014-10-10 07:06
Po co ??? (7)
Ludzie mają jeździć samochodami !!!
Piesi i rowerzyści to zło konieczne
Albo nie poruszajmy tego tematu bo domalują pasy i zrobią ograniczenie do 30km/h !!!!- 34 19
-
2014-10-10 08:37
Amen! Odmówmy teraz krótką modlitwę do Przenajświętszego Samochodu... (6)
Wozie nasz,
Któryś jest "w dizlu",
Święć się marka Twoja,
Bądź wolna prawa,
Jako na jezdni,tak i na parkingu.
Paliwa taniego powszedniego zalej się Tobie pod korek,
I odpuść nam nasze winy, jako że przecież wszyscy inni tak jeżdżą,
I nie wódź nas na niezmotoryzowanie,ale nas zbaw od zbiorkomu.
Przegląd techniczny racz przejść,choć światłość zewnętrzna ma braki. Niech odpoczywasz na parkingu bezpłatnym strzeżonym. Auto.- 45 15
-
2014-10-11 11:50
Ty masz ewidentnie cos z deklem.
Tu nie lekarz jest potrzebny ale egzorcysta.
- 0 0
-
2014-10-10 11:09
ale jak to, (1)
zapomniałeś o Św. Przepustowości, Zawsze Dziewicy.
- 16 3
-
2014-10-10 12:49
Jak św. Przepustowość może być dziewicą, skoro nigdy żadnych barier nie stawia? Bluźnisz!
- 6 2
-
2014-10-10 10:19
leczysz się psychiatrycznie? (1)
- 16 16
-
2014-10-10 11:01
Gdyby się leczył to by nie bredził
- 5 11
-
2014-10-10 09:45
Oto modlitwa do Przenajświętszego Samochodu. Jemu chwała i pierwszeństwo przejazdu po wszystkie kilometry kilometrów. Auto.
- 22 4
-
2014-10-10 07:09
proponuję... (14)
Postawić znaki zgodnie z prawdą, nie tylko w tym przypadku i pomijając myślenie "postawmy 30 bo i tak wtedy pojadą 50" i niech sobie wtedy suszą do woli czy tristarują, ale przynajmniej normalny będzie mógł jeździć normalnie. Ostatnio przejechalem się do pracy przez Trójmiasto zgodnie ze znkami (18km) i myślałem że zasnę, już nie wspominając otrzymania 2 pouczeń klaksonem, tuzina spojrzeń 2znacznych i wyprzedzenia na ograniczeniu przez autobus, ktory to potem zajechał mi drogę....
- 43 10
-
2014-10-10 07:12
(11)
Czyli łamiesz przepisy, bo niebezpieczna jazda pozwala nie zasnąć i się nie wyróżniać?
Wniosek prosty: Większe mandaty, więcej kontroli, odcinkowych pomiarów i kamer. Może wtedy przestaniecie zamieniać nasze drogi w cmentarzysko.- 20 45
-
2014-10-10 07:16
. (5)
Co ma wspólnego bezpieczna jazda z debilnymi ograniczeniami??? Zapomnialem, 30 kmh i przepisowe zatrzymanie przed pustym rondem to szczyt bezpieczenstwa widywany codziennie w Sopocie
- 37 7
-
2014-10-11 11:08
Przepisowe zatrzymanie przed rondem?
A gdzie jest taki przepis?
- 0 0
-
2014-10-10 07:42
Co ma wspólnego bezpieczna jazda z debilnymi ograniczeniami (3)
Taa, zupełnie nic. Tylko debile się stosują, miszczowie natomiast mogą swobodnie jechać szybciej niż dozwolone, wyprzedzać tam gdzie uznają, że wolno, no i prowadzić na ciężkim kacu albo w ogóle na bani, bo ich umiejętności znacznie przewyższają przewidywane w przepisach debilnych urzędników.
Ciekawe, że nieco na zachód, tam gdzie mandaty w ojro się płaci, miszcze potulnieją natychmiast.- 25 28
-
2014-10-11 08:36
Kup sobie wreszcie jakieś autko i zacznij myśleć
- 0 0
-
2014-10-10 20:11
najlepsze jest to ze ciężarowy 12 ton może
też 50 km/h. Gdzie tu logika...
- 2 2
-
2014-10-10 08:48
na zachodzie
Nie jedzą ogórków kiszonych i kapuśniaku bo są zepsute :) ciekawe kto sie tu spiera, chyba ci co egzaminu na prawo jazdy nie zdali, albo jakieś janusze w kalesonach. Przed chwilą dojechałem do Sopotu, na palcach 1 reki można policzyć jadących 50, a i jedynym w centrum Gdańska jadącym przepisowo był zdezelowany pks, bo penie więcej nie daje rady :) gryźcie się dalej :) miłego dnia
- 17 6
-
2014-10-11 08:34
Zacznij myśleć prosty wniosku
- 0 0
-
2014-10-10 14:05
ja łamie bo wiele ograniczeń jest bezzasadnych (1)
co wy myślicie że ci co te znaki organizują są wszechwiedzący? Połowa z nich nawet samochodu nie ma, wiec o czym rozmawiamy. Prosta, równa droga i 50km/h.. no luuudzie.
- 7 2
-
2014-10-10 18:27
Oni wszechwiedzacy nie sa. Ty jestes wszechwiedzacy. Jak wszyscy inni miszczowie.
- 2 5
-
2014-10-10 07:20
(1)
To ty jesteś tym pieszym co wlazi ns ulice ns czerwonym
- 10 4
-
2014-10-10 08:21
pieszy włażąc na czerwonym naraża się na ryzyko
ale niekoniecznie stwarza zagrożenie. Przemyśl to, może zrozumiesz, dlaczego tyle osób ginie na przejściach: to nie wynika z przeszacowania ryzyka, tylko z niezachowywania limitów prędkości.
- 9 15
-
2014-10-10 08:34
Kolejny,który nie ma własnego rozumu i inni mu narzucają,co ma robić na drodze. (1)
"Bo wszyscy tak jeżdżą" - żałosne tłumaczenie! Powiedz to trzem tysiącom zabitych co roku!
- 11 15
-
2014-10-10 14:06
a teraz sprawdź ilu z nich zginęło w wyniku przekroczenia prędkości.
Druga sprawa, skoro są zabici to przecież nie wyklucza głupoty urzędników którzy przesadzają w drugą stronę. 50 na prostej, równej drodze. Bez przesady.
- 3 1
-
2014-10-11 02:45
widzisz
w niemczech na takim moscie jest znak 120 i kazdy jedzie 120
tu w "polandi" jestes piratem tam normalnym kierowca- 2 1
-
2014-10-10 16:48
Polandia? (1)
Chyba POLSKA !
Jak Ci się nie podoba to się wyprowadź !- 2 1
-
2014-10-10 22:00
Na Białoruś
- 0 0
-
2014-10-10 20:20
I dobrze, większość przepisów w tym KRD jest do d....
Patrz przypadek Froga. Znowu wrzucił film na YT jak driftuje po rondzie a policja g... może..
- 0 1
-
2014-10-10 07:46
Ścieżka.. (1)
Chodnik i ścieżka rowerowa prowadziła i ma prowadzić przez most siennicki, na wantowym nie jest potrzebna
- 7 12
-
2014-10-10 14:17
jak to nie jest!!!! codziennie musze dymać dookoła tyle kilosów !
- 1 0
-
2014-10-10 13:45
Powoli na zachód
Na zachodzie na banie są ograniczenia do 120 dla motocykli bo np: znak pokazuje nierówności a jest płasko jak lecąc po stole no ale w polandii takiego wysokiego ograniczenia nie widziałem. Mamy zaledwie pare przecinających autostrad które są ograniczone do 140. Moim zdaniem powinno być na tym odcinku ok. 100km/h gdyż jest to objazd miasta :)
- 2 0
-
2014-10-10 10:10
tj. w każdym kraju
- 0 0
-
2014-10-10 07:41
no to tylko czekać
jak na moście ustawią radar albo ustawią się z suszarką :)
- 7 1
-
2014-10-11 09:14
POLAND
Trzeba najpierw zmienić urzedasow którzy tam siedzą
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.