• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy chcą szybszej jazdy na Trasie Sucharskiego

Maciej Naskręt
10 października 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Kierowcy chcą podwyższenia prędkości przejazdu przez most wantowy. Kierowcy chcą podwyższenia prędkości przejazdu przez most wantowy.

Kierujący pojazdami narzekają na ograniczenie prędkości do 50 km/h na Trasie Sucharskiego - na moście wantowym. zobacz na mapie Gdańska Ich zdaniem zakaz jest zbyt restrykcyjny. Niektórym udaje się tam przejechać nawet 120 km/h. Sprawdzamy, czy znaki zakazu można zmienić.



Gdyby ten pas włączenia był krótszy, a przez to odległość między węzłami dłuższa, limit prędkości na moście można by było podnieść. Gdyby ten pas włączenia był krótszy, a przez to odległość między węzłami dłuższa, limit prędkości na moście można by było podnieść.
Kierowcy korzystający na co dzień z Trasy Sucharskiego chcą zmian w oznakowaniu wspomnianej drogi. O co chodzi?

- Teraz, gdy zamknięty jest ruch kołowy przez Most Siennicki i jeżdżę przez most wantowy, zauważyłem znak ograniczający prędkość do 50 km/h właśnie przed mostem wantowym, jadąc od strony Rudników. Zakaz obowiązuje do ul. Wosia Budzysza. Droga jest tam płaska jak stół, posiada dwie jezdnie - każda po dwa pasy ruchu. Niemal wszyscy kierowcy na krótkim odcinku rozwijają prędkość do 120 km/h. Czy nie można podwyższyć tego ograniczenia chociaż o 20 km/h? - zastanawia się pan Mirosław, który codziennie dojeżdża do pracy w porcie.

Sytuacja jest o tyle kuriozalna, że na nitce w drugą stronę dopuszczalna prędkość wynosi 70 km/h. Mało tego, natomiast na jezdni zbiorczo-rozprowadzającej, która umożliwia zjazd z ul. Elbląskiej w Trasę Sucharskiego do portu, maksymalna dopuszczalna prędkość to 60 km/h.

- Nie słyszałem o wypadkach na moście z powodu nadmiernej prędkości. To idealne miejsce do wstawiania mandatów tylko dlatego, że jest tam zbyt restrykcyjny zakaz. Policjanci już tu zaczynają się kręcić. Zanim na dobre zacznie się tu polowanie na kierowców po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą, warto zmienić ograniczenie - dodaje czytelnik.

Czy drogowcy powinni podnieść dopuszczalną prędkość na moście wantowym?

O sprawę postanowiliśmy zapytać w Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdańsku, który odpowiada za znaki na drogach Gdańska.

- Ograniczenie w ruchu na tym odcinku wynika z długości tzw. odcinka przeplatania ruchu między Węzłem Elbląska a Węzłem Wosia Budzysza. Odcinek jest zbyt krótki. Wynika to bezpośrednio z przepisów Rozporządzenia w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne - wyjaśnia Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Zieleni.

Dodajmy, że odległość między skrzyżowaniami wynosi mniej niż 1 km. Gdyby odległość wynosiła więcej niż 1000 metrów, wtedy zgodnie z rozporządzeniem kierowcy mogliby pojechać o 10 km/h szybciej, czyli 60 km/h.

- Nie było możliwości innego zaprojektowania tego układu drogowego, gdyż ulice: Elbląska i Wosia Budzysza były ulicami już istniejącymi i należało się dowiązać do tego, gotowego już układu drogowego - dodaje rzecznik prasowy.

Przypomnijmy, że ZDiZ w Gdańsku w ostatnim czasie podwyższył dozwoloną prędkość m.in. na Trasie W-Z po prośbach naszych czytelników. Jeszcze rok temu kierowcy jeździli 80 km/h. Od grudnia 2013 r. Mogą tam jeździć 100 km/h.

Uważasz, że gdzieś należy ustawić lub usunąć znaki. A może trzeba zmienić dopuszczalne ograniczenie prędkości? Napisz do nas. Wasze pomysły przeanalizujemy z drogowcami.

Miejsca

Opinie (182) ponad 10 zablokowanych

  • (1)

    Super jest ten znak. Włączam się ro ruchu jak dostawczak na fotce 50km/h, a od strony Odwodnicy Południowej lecą TIRy ponad 100km/h. To proszenie się o śmierć jazda tam 50km/h

    • 2 3

    • Problemem nie jest Twoje 50 km/h, tylko tamtych stówa. Dlatego właśnie jest ten znak.

      • 1 1

  • Chore ograniczenia. (2)

    Te ograniczenia są tylko po to aby Urzedasy w razie czego spali spokojnie. Wypadek wypadkiem ale ich "50tka" stoi.
    Kto tam jedzie 50??!!
    Bądźmy realistami.

    • 5 1

    • (1)

      "Kto tam jedzie 50??!!" - no właśnie - polskość w pigułce...

      • 2 2

      • Tylko w tym europejskim bantustanie łamanie praw ustanowionych po to,

        żeby ludzie sobie przypadkiem nawzajem nie robili krzywdy - jest przedstawiane jako "norma"...

        • 0 0

  • Podobnie jest na leśnym odcinku Kwiatkowskiego. (5)

    Ograniczenie ogólnie do 70, na wiadukcie nad dolinką 50 a i tak średnia prędkość tam to 90-100 kmh.

    • 6 5

    • tam powinno być do 110km/h nie wiem co za skończony idiota wymyślił tam 50... jeszcze nie spotkałem się z kierowcą który by tam (1)

      przestrzegał tego ograniczenia

      • 0 3

      • Myślenie rodem z europejskiego bantustanu,furda rozsądek,stówą panie kustosz!

        • 1 0

    • (1)

      wczesniej bylo 70 na calej dlugosci do czasu wypadkow kretynow z tirow.

      • 4 0

      • No tak, i teraz tiry jeżdżą juz grzecznie...

        • 1 0

    • Ograniczenie do 70 na całej estakadzie Kwiatkowskiego jest oczywiście idiotyczne

      Ale 50 na wiadukcie ustawiono po kilku spektakularnych wypadkach, w tym w wykonaniu tirów.

      • 2 1

  • Po samym zdjęciu widać, że ustawili ten znak na czas remontu... (3)

    Nie dość, że w połowie słupka, to jeszcze wstawiony na odpi***ol. Teraz nie ma komu go ściągnąć i tak się "bujamy" 50km/h. Dla wszystkich mądralińskich płaczących o pędzących kierowcach... 50 w tym miejscu utrudnia włączenie się do ruchu. Poważnie.

    • 9 0

    • (2)

      Jeśli się nie mylę, to już przy znaku jadący główną nitką też powinien jechać 50, więc o jakim utrudnieniu mówimy?

      • 0 2

      • (1)

        No właśnie. Jak dwa auta jadą 50 to łatwo się wg Ciebie włączyć do ruchu?

        • 0 0

        • Łatwiej,niż jak jedno jedzie 50,a drugie 150

          • 0 1

  • Znaki , których nikt nie przestrzega bo to bzdura 50 na 2 pasmówce, totalna beka (1)

    po co wogóle ta dyskusja.

    • 9 3

    • to spadaj ale rodeo rób na pustych drogach, żeby poza toba nikt nie zginał

      • 2 6

  • w tym miejscu (1)

    Logiczne jest 70. 50 to za mało. A 70 umożliwi ze przestrzeganie prędkości będzie bardziej realne. Umożliwi też włączenie się do ruchu innym.

    • 17 1

    • ciężarówki z pudłami nie zawsze się rozpędzą. i to jest główny problem

      • 1 0

  • Po co płacić miliony za drogi po których będziemy jeździć 50km/h

    lepiej zrobić drogi szutrowe. Będzie taniej i nikt nie będzie jeździł szybciej niż 50km/h, a zaoszczędzoną kasę wydać na inne cele.

    • 6 1

  • (8)

    no tak, te parę sekund różnicy w czasie przejazdu to kwestia zycia i śmierci... Gdzie wy się wszyscy tak śpieszycie, że nawet na osiedlówkach ze strefą ograniczenia do 30 musicie jeździć "dynamicznie"?

    • 50 44

    • Cieśla, który chce dobrze robotę wykonać, musi wpierw naostrzyć swe narzędzia. (1)

      • 3 0

      • ja codziennie strugam narzędzie swe o Zośkę, czasem tępię o sąsiadkę, bo ostra jest

        • 1 1

    • ja nie chcę, ale muszę, (5)

      bo mi na ogonie siedzi

      • 3 1

      • (2)

        Jak mi na ogonie siedzi d*pek, dla ktorego 10 ponad dozwolona to za malo, zwykle lekko puszczam gaz i jade chwile idealnie z dozwolona. Jak aluzji nie rozumie, to puszczam gaz jeszcze bardziej. Wbrew pozorom szybko sie ucza.

        • 7 4

        • błyśnięcie światłami stopu też pomaga (1)

          (mam do tego obejście i osobny guzik, nie muszę wduszać hamulca
          ale ja jestem dłubacz, to nie dla każdego lejka jest)

          Most został ziyebany projektowo, za blisko do barierek i want, nie było nawet miejsca na chodnik, nie wierzę, żeby zgodzili się podwyższyć prędkość, chyba że zrobią po jednym pasie, zamiast dwóch.

          • 3 0

          • nigdy nie hamuje jak widze światła stopu a auto faktycznie nie hamuje

            • 1 0

      • Kolejny,który własny rozum wozi w aucie za nim????? (1)

        Jak ktoś za tobą stanie na tarasie widokowym,to też skoczysz,lemingu?

        • 0 1

        • niektórzy zrozumieli ironię,

          a ty nie

          • 2 1

  • Ja w Gdańsku nie przekraczam 50 (6)

    Wiec mnie to nie boli.
    Dzieki temu do dziś żyje
    I nie jeżdzę w berecie

    • 45 73

    • a ja przekraczam i też żyję (1)

      z resztą w mieście są miejsca w których jest to dozwolone.

      • 4 0

      • dozwolone ale nie ma nakazu i jedzie się zgodnie z warunkami panującymi na drodze, prawda?

        • 2 4

    • (1)

      Ja też nie przekraczam 50 jak jadę swoim rowerem.

      • 12 7

      • tylko o światłach zapominasz

        • 9 3

    • ja tez, i właśnie kupuję fabie i kapelusz. mam 36 lat, prawko od wieku 16 (1)

      zawsze miałem auto, rocznie 30 tys km minimum, zero stluczek i wypadków.

      • 13 7

      • Szkoda Fabia

        taki fajny był...

        • 1 5

  • balagan (5)

    Jak mnie pamiec nie myli, to 50 jest pozostaloscia po niedawnym remoncie.
    trtadycja juz jest, ze wszystkie ograniczenia wisza nawet pare lat po pracach.drogowcy mana krotka pamiec I nadmiar znakow,policja miejsce do popisu

    • 59 5

    • (4)

      Skoro to pozostałość po remoncie to mandatu można nie przyjąć.

      • 3 3

      • znak jest prawomocny, co wcale nie znaczy że nie głupi

        • 1 0

      • mandatu zawsze można nie przyjąć (2)

        tylko co potem?

        • 1 0

        • To nie przyjmij jak nie masz uzasadnienia.

          • 0 1

        • Sąd grodzki

          • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane