• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiana na obwodnicy w Gdyni: potrzebna czy nie?

Michał Sielski
7 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Szansa na odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy
Korek na połączeniu obwodnicy z Trasą Kwiatkowskiego to codzienność na obwodnicy. Korek na połączeniu obwodnicy z Trasą Kwiatkowskiego to codzienność na obwodnicy.

Nietypowe połączenie Trasy Kwiatkowskiego z obwodnicą powoduje nie tylko korki, ale też sporo niebezpiecznych sytuacji - twierdzą kierowcy i policjanci gdyńskiej drogówki. GDDKiA zmian nie planuje, bo zadowoleni z rozwiązania są kierowcy samochodów ciężarowych.



Obecnie sytuacja na połączeniu Trasy Kwiatkowskiego z obwodnicą Trójmiasta jest dość nietypowa i zaskakująca dla wielu kierowców. Niestety, ma to przełożenie na bezpieczeństwo na drodze. Przy dużym natężeniu ruchu regularnie pojawia się tam korek. To niebezpieczne, bo szybko jadące samochody muszą hamować często niemal do zera. Dlaczego?

- Dwa pasy obwodnicy oraz jeden pas estakady łączą się w jeden, lewy pas obwodnicy. Mamy więc spotkanie samochodów z trzech pasów, jadących z różnymi prędkościami, które na krótkim odcinku muszą zmieścić się na jednym pasie. Tymczasem prawy pas estakady Kwiatkowskiego płynnie przechodzi w prawy pas obwodnicy i nic się na nim nie dzieje. Każdy, kto tędy jeździ, wie że w tym rejonie jest niebezpiecznie i nerwowo - mówi nam jeden z policjantów gdyńskiej drogówki.

Obwodnica z odcinkowym pomiarem prędkości



Jego pomysłem, jak i czytelników, którzy się do nas zgłosili, są zmiany, które prezentujemy na grafice. Po ich wprowadzeniu dwa pasy na estakadzie przechodziłyby w jeden pas na obwodnicy. Podobnie byłoby na drodze ekspresowej, gdzie również dwa pasy połączyłyby się w jeden.

Nasi rozmówcy przekonują, że byłoby to znacznie bezpieczniejsze, bo ruch nie byłby tak chaotyczny. Samochody nie wjeżdżałyby na jeden pas z dwóch stron.

GDDKiA: przewoźnicy są zadowoleni



Obecnie trzy pasy łączą się w jeden. Część kierowców twierdzi, że powoduje to niebezpieczne zamieszanie oraz niebezpieczne sytuacje. Obecnie trzy pasy łączą się w jeden. Część kierowców twierdzi, że powoduje to niebezpieczne zamieszanie oraz niebezpieczne sytuacje.
Tej tezy nie popierają jednak zarządzający obwodnicą. Ich zdaniem ważniejsza jest wygoda przewoźników, którzy Trasą Kwiatkowskiego włączają się na obwodnicę w drodze z portu.

- Specyfiką węzła Gdynia Port jest większe natężenie ruchu dochodzące do Obwodnicy z Trasy Kwiatkowskiego i nadreprezentacja pojazdów ciężarowych, a do tego wzniesienie w kierunku Gdańska praktycznie już na węźle. Wprowadzona kilka lat temu zmiana organizacji ruchu, inspirowana przez jedno ze stowarzyszeń przewoźników, przed wprowadzeniem została poparta analizami ruchu i symulacjami. Sprawdza się dobrze. Obecnie nie przewidujemy wprowadzenia zmian na węźle Gdynia Port - mówi Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.

Opinie (192) 2 zablokowane

  • Wystarczy wprowadzić prędkość minimalną np. 60 km/h i po problemie. Po warunkiem jej egzekwowania.

    • 3 2

  • hmm

    węzeł do przebudowy, bo żadne z pokazywanych rozwiązani nie zmieni tu sytuacji

    • 1 0

  • W końcu...

    to jest jakieś nieporozumienie. To jest jedyny odcinek, gdzie trzeba zwalniać,żeby nie wpakować się na inny samochód. Beznadziejnie ktoś to rozplanował. Błędy trzeba naprawić.

    • 4 2

  • pomiar predkosci

    wprowadzenie ocinkowego pomiaru predkosci pozwoli normalnhm kierowcom jadacym 100 LUB 120 dojechac do celu.jakos nie ma wypadkow z redy przez las, tam i szybkie samochody jada 60

    • 1 1

  • To połaczenie powinno mieć jeszcze Gwarancję Wykonawcy.

    Przecież nie upłynęło jeszcze 5 lat od budowy tego połączenia, a już miała byc modernizowana? Od samego początku było widać, że Projekt tego połaczenia wykonany zapewne był przez grupę ludzi nie mających NIC wspólnego z "projektowaniem". Ludzie Prezydenta Gdyni powinni być pociągnięci do odpowiedzialności karnej,

    • 1 1

  • Zaczął bym od wyeliminowania wjazdu na obwodnice i wyjazdu z portu przeładowanych i niesprawnych aut ciężarowych

    tak TIRÓW wąsacze z Jelcza czy zabytkowej Scanii, TIRÓW, jak ta organizacja TIR :) teraz czekam na pianę i oplute szyby w kabinie. I zdejmij klapki załóż buty, jak jedziesz w moim kraju.

    • 4 1

  • wygoda ważniejsza od bezpieczeństwa!?

    to niech zarządzający obwodnicą odpowiada za każdy wypadek jako współsprawca, to może wtedy wróci po rozum go głowy!
    Ten odcinek jest baaardzo niebezpieczny a w dodatku generuje korki. Same minusy! Ktoś kto wymyślił taki sposób łączenia pasów na prawdę nie miał wyobraźni i głosu rozsądku w sobie.

    • 6 1

  • Rozbudowa Obwodnicy od wyjazdu z estakady Kwiatkowskiego

    Na sprawnym wywozie towarów z Portu Gdynia powinno wszystkim zależeć bo to daje zarobek wszystkim. TYlko z samych miliardowych podatków płaconych przez Port i firmy go obsługujące dawno powinna być dokumentacja rozbudowy Obwodnicy do 4 pasów w każdym kierunku z czego dwa dla ruchu towarowego. Rozbudowa Obwodnicy o dodatkowe 2 pasy w każdym kierunku powinna się zacząć od roku 2020 pracami ziemnymi właśnie od wyjazdu z Estakady Kwiatkowskiegi w Gdynii w kierunku autostrady A1. koniec prac dobudowa pasów to 2025 wraz z kierunkiem od A1 do wjazdu na trasę Kwiatkowskiego.

    • 3 1

  • Problem to ...

    Według mnie problem może rozwiązać zmiana godzin rozpoczęcia i zakończenia godzin pracy największych zakładów pracy. Rozwiązanie polega na tym by rozpoczynały o różnych godzinach z przesunięciem 15 min w czasie 1 godziny. Może problem się nie rozwiąże całkowicie ale na pewno ulegnie złagodzeniu ta sytuacja.

    • 0 1

  • W ostatni piątek

    Wystarczyło że bus na szczycie estakady się posuł była zwężka z dwóch do jednego pasa, korek do Hutniczej
    Ja to zmienią to będzie codzienność. No ale bezpiecznie!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane