• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiana na obwodnicy w Gdyni: potrzebna czy nie?

Michał Sielski
7 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Szansa na odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy
Korek na połączeniu obwodnicy z Trasą Kwiatkowskiego to codzienność na obwodnicy. Korek na połączeniu obwodnicy z Trasą Kwiatkowskiego to codzienność na obwodnicy.

Nietypowe połączenie Trasy Kwiatkowskiego z obwodnicą powoduje nie tylko korki, ale też sporo niebezpiecznych sytuacji - twierdzą kierowcy i policjanci gdyńskiej drogówki. GDDKiA zmian nie planuje, bo zadowoleni z rozwiązania są kierowcy samochodów ciężarowych.



Obecnie sytuacja na połączeniu Trasy Kwiatkowskiego z obwodnicą Trójmiasta jest dość nietypowa i zaskakująca dla wielu kierowców. Niestety, ma to przełożenie na bezpieczeństwo na drodze. Przy dużym natężeniu ruchu regularnie pojawia się tam korek. To niebezpieczne, bo szybko jadące samochody muszą hamować często niemal do zera. Dlaczego?

- Dwa pasy obwodnicy oraz jeden pas estakady łączą się w jeden, lewy pas obwodnicy. Mamy więc spotkanie samochodów z trzech pasów, jadących z różnymi prędkościami, które na krótkim odcinku muszą zmieścić się na jednym pasie. Tymczasem prawy pas estakady Kwiatkowskiego płynnie przechodzi w prawy pas obwodnicy i nic się na nim nie dzieje. Każdy, kto tędy jeździ, wie że w tym rejonie jest niebezpiecznie i nerwowo - mówi nam jeden z policjantów gdyńskiej drogówki.

Obwodnica z odcinkowym pomiarem prędkości



Jego pomysłem, jak i czytelników, którzy się do nas zgłosili, są zmiany, które prezentujemy na grafice. Po ich wprowadzeniu dwa pasy na estakadzie przechodziłyby w jeden pas na obwodnicy. Podobnie byłoby na drodze ekspresowej, gdzie również dwa pasy połączyłyby się w jeden.

Nasi rozmówcy przekonują, że byłoby to znacznie bezpieczniejsze, bo ruch nie byłby tak chaotyczny. Samochody nie wjeżdżałyby na jeden pas z dwóch stron.

GDDKiA: przewoźnicy są zadowoleni



Obecnie trzy pasy łączą się w jeden. Część kierowców twierdzi, że powoduje to niebezpieczne zamieszanie oraz niebezpieczne sytuacje. Obecnie trzy pasy łączą się w jeden. Część kierowców twierdzi, że powoduje to niebezpieczne zamieszanie oraz niebezpieczne sytuacje.
Tej tezy nie popierają jednak zarządzający obwodnicą. Ich zdaniem ważniejsza jest wygoda przewoźników, którzy Trasą Kwiatkowskiego włączają się na obwodnicę w drodze z portu.

- Specyfiką węzła Gdynia Port jest większe natężenie ruchu dochodzące do Obwodnicy z Trasy Kwiatkowskiego i nadreprezentacja pojazdów ciężarowych, a do tego wzniesienie w kierunku Gdańska praktycznie już na węźle. Wprowadzona kilka lat temu zmiana organizacji ruchu, inspirowana przez jedno ze stowarzyszeń przewoźników, przed wprowadzeniem została poparta analizami ruchu i symulacjami. Sprawdza się dobrze. Obecnie nie przewidujemy wprowadzenia zmian na węźle Gdynia Port - mówi Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.

Opinie (192) 2 zablokowane

  • Wystarczy wprowadzić prędkość minimalną np. 60 km/h i po problemie. Po warunkiem jej egzekwowania.

    • 3 2

  • Propozycja łatwa i przyjemna

    Ja proponuje zupełnie inne rozwiązanie a mianowicie.....jeśli kogoś obecne rozwiązanie przeraża, nie radzi sobie z nim bo nagle czyli na odcinku 200-300 metrów kończy się pas to znak że taki kierowca powinien oddać swoje prawo jazdy i przesiąść się na komunikacje miejską. Rozwiązanie proste jak konstrukcja cepa tyle w temacie. A przy pasach proponuje nie grzebać. Przykładem jak można polepszyć jest Obluze gdzie ktoś mądry inaczej zarządził buspas zamiast pasa dla skręcających w prawo i najpierw staliśmy w korkach przez pol roku bo rozkopane a teraz stoimy dalej przez niemądrą decyzje.

    • 2 0

  • Rozwiązanie jest dużo prostsze, tańsze wzięte z rozwiązań funkcjonujących na autostradach niemieckich. Przed wjazdem z estakady na obwodnice, już za morską powinien obowiązywać zakaz jazdy dla ciężarówek lewym pasem. dzisiaj ciężarówka nie łamiąc zakazu wyprzedzania zjeżdża na lewy pas zjazdu i tak wjeżdża na obwodnicę powodując zator.

    • 2 0

  • mieszkaniec Oksywia

    Jest dobrze, nic nie trzeba zmieniać. Może niektórzy powinni nauczyć się jeździć.

    • 2 2

  • Nic się więcej nie wyczaruje

    Skoro w ogólnym rozrachunku 4 pasy przechodzą w 2. Jak tego nie ułożyć to będzie ciasno i będą zatory. Chyba niech zostanie jak jest

    • 0 3

  • Jak. Lamy nie potrafią jeździć to szukają zmian i płaczą że organizacja zła.

    • 0 1

  • (5)

    Jak zwykle problem mają ci co chcą przelecieć ten odcinek z prędkością startującego samolotu.

    • 159 22

    • Bo od tego jest obwodnica (3)

      Jak chcesz się wlec w tempie spacerowym, to zapraszam do miasta.

      • 6 8

      • Natężenie ruchu na obwodnicy

        Nie pozwala na jazdę jak w mokrych snach młodzieńców w Golfach.

        • 5 0

      • w mieście jest to samo (1)

        gaz do dechy i hamowanko na następnych światłach... i znowu gaz do dechy i hamowanko 3/4 sebixów tak jeździ ... a potem są zatory i straszne korki

        • 8 1

        • A Ty jak jedziesz i rozpędzasz auto ze świateł to nie hamujesz na następnych światłach jak zapala się czerwone? I wtedy nie ma zatorów i korków? Nie bardzo rozumiem twoja logikę

          • 0 4

    • A to fakt. Tylko, że takich asów jest więcej i chcieliby dla siebie w zasadzie całą obwodnicę...

      • 25 2

  • znowu przespano i zmarnowano czas.

    Szanowni Decydenci - tj. JWP dyplomowany i certyfikowani : p. W. Sszczurek / ksywa prowizorka / , p Marszałek Samorządu pomorskiego i p. Wojewoda Pomorski - jedyne rozsądne rozwiązanie to przebudowa całego odcinka od estakady do węzła karwiny na 4 -5-o pasmową drogę i to dopiero jest rozsądne i celowe rozwiązanie - co mogę jeszcze doradzić szanownemu gremium / j.w. / to do roboty i skończcie z tymi prowizorkami.

    • 1 0

  • pasy

    propozycja jest dobra ,ile razy prawy pas skrajny jest pusty bo na Kwiatkowskiego osobówki wyprzedziły lewym pasem ciężarówki i na nim zostały , i na obwodowej muszą zjechać na lewy jako trzeci ,a prawy zostaje pusty bo jest linia ciągła i nie można zjechać .Jest jeszcze jedna uwaga , samochody jadący prawym pasem obwodowej u góry już lewym gdzie się łączą2 pasy mając już prawy wolny , mało kto zjeżdża na niego tylko powoduje korki na lewym W pobliżu jest bramownica trzeba zainstalować kamerę i wysyłać film do szoferów z komentarzem kodeksowym

    • 2 0

  • Obwodnica Trójmiasta w 1977r. została zbudowana w tamtych latach nie było tyle samochodów co teraz i powinno się ją poszeżyć do 3 pasów w każdym kierunku

    • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane