• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy i motorniczowie poddają się ocenie trójmiejskich pasażerów

ms
15 października 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
O ocenę swojej pracy proszą zarówno zarządzający komunikacją miejską w Gdańsku... O ocenę swojej pracy proszą zarówno zarządzający komunikacją miejską w Gdańsku...

Co sądzisz o pracownikach gdańskiej komunikacji miejskiej? Zakład Komunikacji Miejskiej zaprasza do udziału w ankiecie na temat kultury osobistej oraz profesjonalizmu kierowców i motorniczych w Gdańsku.



...jak i w Gdyni. ...jak i w Gdyni.
Na stronie gdańskiego ZKM zamieszczono ankietę z trzema pytaniami. W skali od 1 do 5 pasażerowie mogą wypowiedzieć się na temat kultury osobistej kierowców i motorniczych, oraz kultury obsługi pasażerów oraz profesjonalizmu obsługi pasażerów w autobusach i tramwajach.

Wyniki badań zostaną porównane z ankietą przeprowadzoną na początku tego roku. Zobacz także: tak pasażerowie ocenili pracowników komunikacji miejskiej w Gdańsku kilka miesięcy temu

Czy pracownicy komunikacji miejskiej w Trójmieście dobrze wykonują swoją pracę?

- Mamy nadzieję, że analiza ocen pasażerów pomoże nam w podnoszeniu jakości usług, a kierowców i motorniczych zmobilizuje do jeszcze lepszej pracy.  Ogromną wagę przywiązujemy do standardów obsługi i kultury prowadzących pojazdy. Wyniki pierwszej ankiety pokazują, że pasażerowie dostrzegają nasze starania, a to nas cieszy i motywuje - przekonuje Jerzy Zgliczyński, prezes Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku.

Także w Gdyni sprawdzany jest poziom zadowolenie pasażerów komunikacji miejskiej. Takie badania prowadzi jednak nie przewoźnik - jak w Gdańsku - lecz organizator transportu miejskiego, czyli Zarząd Komunikacji Miejskiej (jego gdańskim odpowiednikiem jest Zarząd Transportu Miejskiego).

Gdyńscy kierowcy szkoleni są przez ZKM m.in. ze znajomości sieci komunikacyjnej, taryf, zasad i przepisów ZKM oraz kultury obsługi pasażerów i jakości usług.

Także pracownicy Szybkiej Kolei Miejskiej szkoleni są w zakresie komunikacji z pasażerami, a przede wszystkim zachowania w sytuacjach konfliktowych. - Zależy nam na tym, by nasi pracownicy zawsze byli tą stroną, która wygasi spór i bez emocji wyjaśni każdą sytuację - tłumaczy przedstawiciel Szybkiej Kolei Miejskiej.

Czy standard obsługi pasażerów komunikacji miejskiej poprawia się? Z naszej perspektywy raczej tak: możemy to ocenić na podstawie listów naszych czytelników, w których rzadziej niż kiedyś skarżą się na niemiłe sytuacje w tramwajach i autobusach, do których ma dochodzić z winy kierowców. A jak wy to oceniacie?
ms

Miejsca

Opinie (425) ponad 20 zablokowanych

  • do oceny cały ZTM GDAŃSK (4)

    ROZKŁADY JAZDY to fikcja, jakoś w GDYNI tak nie ma!
    Ktoś NIE UMIE tam tego robić!

    • 57 18

    • ocena

      • 0 0

    • pyskaty śledź i kija wiesz

      • 0 0

    • ekspert się znalazł ... (1)

      To zrób sam.

      • 1 3

      • Powiedział co wiedział

        Koleś ma racje !
        Rozkłady jazdy w Gdańsku należy pozdejmować z przystanków, bo i tak autobusy przyjeżdżają o całkiem innych godzinach, więc po co ten rozkład, wystarczy napisać "ZARAZ BEDZIE- INNYM PRZECIEŻ NIEEEE POJEDZIESZ"

        • 1 0

  • Zarowno my jak i wy dzielimy sie na tych normalnych i bydlo... (3)

    Jezeli pasazer powie mi "dzien dobry", zawsze odpowiadam mu tym samym, ale oczywiscie sa tez tacy co sie na was krzywo spojrza jak chcecie bilet.

    Inni nie powiedza nic, tylko otworza sobie "tacke" i rzuca chamsko kase na skrzyzowaniu dziwiac sie, ze motorniczy nie sprzeda im laskawie biletu podczas jazdy.

    Chociaz ze wzgledu na powalone ZTMowskie (nie mylic z ZKM) rozklady i w ruchu dokanam transakcji.

    Co do nas samych, sam bym powypierdzielal niektorych... zdaje sobie sprawe jacy sa. Tym bardziej wkurza fakt, ze mimo jezdzenia jak z "bydlem" nawet jak nie ma takiej potrzeby i bycia niemilym non stop, premie maja maksymalne... bo "plecy".

    A co do was pasazerowie... duza wiekszosc jest mila, z usmiechem na ustach i kulturalna, ale jest tez cala masa bydla. Zdarza sie, ze tramwaje sa z****ne (bez sciemy), zarzygane, zaszczane i robia za smieciarke. Dzien w dzien ktos pierdzielnie w kabine z pretensjami , ze sie nie odwracasz do niego jak musisz skupic sie na tym co przed toba... jeszcze z blotem cie zmieszaja.

    Czemu nie poczekam na dobiegajacego pasazera ?

    - bo jak "ucieknie" mi swiatlo to strace dwie minuty, opozniajac nastepnego

    - bo jeden biegnie a 10ciu innych ma gdzies dalej na przesiadke 1 minute

    - bo juz jestem opozniony (w godzinach szczytu tylu ludzi jezdzi, ze traci sie duzo czasu na przystankach)

    - bo wiem, ze za mna jedzie nastepny w podobnym kierunku

    Jezeli jest mozliwosc, to nie ma z tym problemu.



    Bilety to oczywiscie temat rzeka. Zawsze wydawalo mi sie, ze jak ktos wchodzi do tramwaju to akceptuje regulamin, ktory jest tam wywieszony. Przyznam sie, ze sam go lamie wydajac reszte z nieodliczonych kwot. No ale 50zl to juz jest mala przesada. Gdyby nam wliczyli czas na sprzedaz biletow (za co wlasciwie nic nie mamy) to inna sprawa, ale tak jest to czasochlonne. Do tego nie pozwala sie skupic na sygnalizacji i nieraz swiatelko ucieknie. Za odliczona kwote oczywiscie musimy sprzedac bilet... i tu trafiaja sie zlosliwcy co zaplaca milionem monet :D. Potem sie to liczy 5 przystankow a inni jada w kolejce bez biletu, gdy ten jeden dumny z siebie :).

    Warto tez dodac, ze jak ktos wie, ze bedzie wracal to moze skorzystac z opcji "kupna dwoch biletow" :)... tak tak, jest taka mozliwosc.

    Rozklady to jakas pomylka. Tutaj trzeba sie zastanowic czy druga firma jaka jest ZTM jest do czegos potrzebna. Wedlug mnie dwie centrale ruchu to jakas pomylka. I tylko czyhaja by dopierdzielic kwita za jakas bzdete. Wiec nie mylcie ZTMu (tych od rozkladow, informacji pasazerskiej i biletow) z ZKMem (tych od tramwajow, autobusow i naprawiania ogrzewania).

    W niektorych momentach tramwaje jada co minute a nawet w 1 minucie kilka :) a pozniej przez 20m nie jedzie nic. Skutkuje to zapelnionymi przystankami po same brzegi i brakiem mozliwosci jechania z rozkladem. Nastepnie na przystanku koncowym magiczne 4m przerwy a my mamy juz 10 w plecy, wiec i z poczatkowego jedziemy na opoznieniu.

    Wszystko to dzien w dzien skutkuje naszym zachowaniem. Jedni radza sobie z tym rewelacyjnie i zawsze sa mili (no na pewno takich spotkaliscie bo znam osobiscie :)).. inni no niestety sobie nie radza. Jednak prawda jest taka, ze zarowno my (motorniczowie) jak i wy (pasazerowie) mozemy temu zapobiegac i zyc w symbiozie.

    • 27 2

    • BIEDNA OFIARA REŻIMU SIĘ WYPOWIEDZIAŁA (2)

      jeszcze się taki nie urodził co by wam (kierowcom i motorniczym) z rozkładami dogodził

      • 1 11

      • Nie wiem czy na pewno czytałeś mój wpis...

        ... ale nie mam pojęcia o jakim reżimie piszesz. Przedstawiłem po prostu jak to wygląda i dlaczego są takie relacje na linii pasażer - motorniczy.
        Chyba, że jesteś jednym z największych d*powłazów lub co gorsza, donosicieli.

        • 0 0

      • ma racje ty tego nie zrozumiesz bo poco i sam nie czujesz ze rymujesz?

        • 2 2

  • oceniam bardzo źle (1)

    Ogólnie to wyglada na jakas inna epoke, obrazeni na cały swiat panowie co to rugaja pasażerów, a w ruchu wydaje im sie że są świętymi krowami i wszysko im wolno. odjeżdżają sprzed nosa, nie czekaja na autobus z tyłu, biora wysepkę między koła.

    Drogie ztm naprawę zacząłbym jednak od opryszków z renomy którzy ustananwiaja walsne prawa, puszczają kolesi wolno, a doczepiaja sie do uczniakow.

    A wspanialomyslne przedluzenie 130 wizalo sie ze zmniejszeniem czestotliwosci kursow. Mam nieodparte wrazenie ze kierownictwo ZTM jeździ autem.

    • 5 2

    • przedluzenie 130 wizalo sie ze zmniejszeniem czestotliwosci kursow

      a w której rzeczywistości?

      • 0 0

  • INFORMACJA DLA ZTM-u I MIESZKAŃCÓW GDAŃSKA (1)

    A może tak ktoś z ZTM-u zechciałby poinformować pasażerów o tym, że przyjęli najbardziej rygorystyczny regulamin w Polsce.

    Może by pokazali statystyki, że najwięcej sprzeczek i konfliktów powoduje sprzedaż biletów w pojazdach komunikacji.

    Może by powiedzieli ludziom, że ZTM Gdańsk to nieroby i za wszystko ponoszą winę Kierowcy i Motorniczowie w Gdańsku, bo są najbliżej pasażera.

    Wstyd i tyle

    • 14 0

    • No to o co chodzi? Aby tej sprzedaży nie było????

      • 0 0

  • dziś parę minut po 19 zostalam przygnieciona zamykającymi się drzwiami "piętnastki" (1)

    jeszcze jeden taki "numer" a trafię na wózek inwalidzki sparaliżowana a od jaśnie "firmę tramwajową" uzyskam takie odszkodowanie, że będą i moje wnuki utrzymywać

    • 0 0

    • w piętnastce?

      hehehe, z koszmaru się obudziła i o swoich zmorach pisze...

      • 0 0

  • ocena ale kogo

    Wszyscy mówią jacy to chamscy kierowcy a pasażerowie to święci w swoim przekonaniu ? kto śmieci w tramwajach, skrobie po szybach, pije alkohol, demoluje, załatwia swoje potrzeby fizjologiczne, wyciąga szyby będące wyjściami awaryjnymi , kto do jasnej cholery jak nie super pasażer ?

    • 2 0

  • Kierowcy czesciej powinni poddawac sie ocenom i karom (7)

    np chlosty!

    • 35 19

    • Motorniczy - potencjalny morderca

      Nagminnie ruszaja tramwajem ze skrzyzowania jeszcze zanim zgasnie ich tzw. 'czerwone' i bezczelnie (albo bezmyslnie) dzwonia na samochody ktore jada im w poprzek jeszcze na zielonym. Potencjalni MORDERCY!

      • 0 0

    • ciebie bydlaku trzeba wychłostaź

      • 0 0

    • (1)

      Sam sie wychlostaj po prostu brak slow. Nie masz zadnego pojecia o pracy kierowcy i nawet jednego dnia bys nie wytrzymal. Najlepiej tylko narzekac i krytykowac. Jestescie rozpieszczeni i macie za duze luksusy i wygody. Kiedys jak wogole przyjechal autobus to ludzie dziekowali a teraz jak sie poczeka na posazera to nawet dziekuje nie ma bo przez gardlo nie przejdzie, a bilety tyle sie mowi jest regulamin nie od dzis, ale ciezko miec odliczone tylko rzucic 20 zl i wymagac aby wydac reszte bo inaczej kierowca to wielki "cham" to nie kiosk, naswietszy jest rozklad jazdy aby nie miec opoznien.

      • 3 0

      • Zgadzam się z Tobą

        Tylko tych kiosków lub automatów powinno być więcej! Na moim osiedlu nie ma ani jednego, przez co jestem zmuszony do kupowania biletów u kierowcy.

        • 0 1

    • (1)

      i kto Cię będzie woził pajacu ... bydło, które wozimy powinno się wychłostać a nie kierowców !!

      • 8 5

      • "pajacu"

        wlasnie dlatego winniscie byc karani.

        • 2 7

    • publicznej chłosty

      • 1 6

  • A dlaczemu nie poddać ocenie gdańskiego ZTMu, (3)

    panów prezesów i kierowników?

    • 89 8

    • miliony na ZTM

      ZTM pralnia pieniędzy gdańszczan po co TO istnieje siedzi trzech darmozjadów w nowym samochodzie KIA jeden spisuje czas tramwaju drugi patrzy czy motorniczy ma krawat a co robi trzeci? rozkłady jazdy bez normalnej komunikacji np. łostowice świętokrzyska większości czasu autobusy 175 113 275 jadą minuta po minucie i dojazd z dworca do oś moje marzenie z 25 min przedłużyło się do 40 a na nich wszystkich trzeba płacić zaczynając od kierowników po trzech głupków w samochodzie nie wspominając o wydatkach na biura.

      • 1 0

    • w ZTM nie ma żadnego prezesa

      • 3 0

    • poddac i zwolnic!

      a renome ukarac chlostą jak i wydzial transportu w UM

      • 14 6

  • Nie patrzą w lusterka jak wyjeżdżają z przystanków! (7)

    Ileż to razy hamowałam z piskiem, będąc na wysokości połowy autobusu, bo ślepak nie spojrzał w lusterka i wyjeżdża swoją szafą.

    • 3 2

    • do niulka (1)

      ty wieprzowino!!!!! ty naucz sie kodeksu drogowego!!!!!!

      • 1 2

      • Naucz się kultury, chamie

        o ile w ogóle jesteś w stanie. Zwracasz się do kobiety. Wieprzowinę masz w domu. Nie przekładaj swoich obserwacji na innych.

        • 1 1

    • (1)

      Jak to leci? Zbliżając się do przystanku autobusowego, kierujący samochodem na obowiązek zachować szczególną ostrożność, a nawet ustąpić pierwszeństwa?

      • 3 2

      • Ustąpić pierwszeństwa, kiedy jestem niemal na wysokości kierowcy? Zastanów się co mówisz. Kierowcy autobusów zachowują się jak święte krowy.

        • 1 2

    • kierunkowskaz pojawia sie w momencie wyjazdu z zatoki, nie ma czasu na hamowanie czasem, (1)

      może jakiś kierowca autobusu się wypowie dlaczego tak robią. Proszę.

      • 4 0

      • Paradoksalnie, żebyś wiedział, kiedy wyjeżdża z zatoki.
        Wyobraź sobie, że kierowca sprzedaje bilety i cały czas stoi z kierunkiem w lewo, a Ty dojeżdżasz; pewnie pytałbyś się, po co migają, skoro nie jadą.

        • 0 0

    • patrzą patrzą

      tylko mają to w d*pi* jak przygrzejesz Twoja wina

      • 0 3

  • (1)

    Jakiś czas temu na pętli na Chełmie wsiadałam do 11stki z trzema koleżankami. Nagle motorniczy zamknął jednej z nich drzwi przed nosem, nic sobie nie robił z naszego wołania 'prosimy niech pan otworzy drzwi' tylko ruszył...po czym jeszcze chwilę stał na czerwonym. Koleżanki i tak nie wpuścił chociaż zdążyłaby w tym czasie wejść do środka 10 razy...

    • 2 1

    • to niech sie rusza ksiezniczka

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane