• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy po karambolu: estakada była jak szklanka. ZDiZ: sypaliśmy sól

Maciej Naskręt
4 listopada 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 

17 uszkodzonych aut i jedna osoba ranna - to efekt porannej kolizji z godz. 6 na Estakadzie Kwiatkowskiego w Gdyni. Kierowcy przekonują, że skutki zderzenia mogłyby być mniejsze, gdyby droga była posypana solą. ZDiZ twierdzi, że pługoposypywarki przejechały estakadą przed wypadkiem.



Czy zimą zmieniasz swoją technikę jazdy samochodem?

Gdyby nie refleks innych kierowców, osób rannych i rozbitych aut byłoby jeszcze więcej. W piątek rano na Estakadzie Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni zderzyło się 17 samochodów. Jedna osoba została poszkodowana.

- To było jak gra w domino. Prawdopodobnie jeden z samochodów stracił przyczepność i wytrącił z toru jazdy inny pojazd. Na nie zaczęły wpadać kolejne samochody lub kończyły podróż na barierkach estakady - opisuje kom. Michał Rusak, rzecznik prasowy Komendy Miejskiej Policji w Gdyni.
Usuwanie skutków zdarzenia zajęło ok. trzech godzin.

W miejscu zdarzenia droga prowadzi z górki i po lekkim łuku w prawo. Nad ranem w tej części Trójmiasta był przymrozek. Droga była pokryta niewidoczną warstwą lodu.

Ulica Kwiatkowskiego. Korek po karambolu na Estakadzie Kwiatkowskiego. Ulica Kwiatkowskiego. Korek po karambolu na Estakadzie Kwiatkowskiego.
Miasto: sypaliśmy solą przed karambolem

Wielu kierowców po zderzeniu samochodów zwróciło uwagę na niewłaściwie przygotowaną jezdnię, na której znajdowała się gołoledź.

- Ostatnio drogowcy zapowiadali, że są gotowi do zimy. Było głośno, jak to wszyscy są gotowi, kasa w przetargach już rozdana. A tu efekty widać od razu. Kto za to odpowie? Jak zwykle kierowcy - mówi jeden z naszych czytelników.
Gdyńscy urzędnicy zapewniają, że drogowcy wyjechali na drogi już dzień wcześniej. O godzinie 18 na terenie miasta pracowały cztery pługopiaskarki. Po północy firma dbająca o stan dróg przeprowadziła kontrolny objazd m.in. Estakady Kwiatkowskiego, podczas którego stwierdzono dodatnią temperaturę pow. 2,5 st. C i brak opadów. Fakt występowania dodatnich temperatur potwierdzały odczyty ze stacji meteorologicznych Tristar usytuowanych w rejonie Estakady Kwiatkowskiego.

- W kolejnych godzinach, zdaniem urzędników, sytuacja na drogach kontrolowana była przez wykonawcę poprzez monitorowanie dostępnych źródeł informacji, stacji meteorologicznych, kamer Tristar i GDDKiA. Urządzenia te wskazywały temperaturę w granicach 2-3 st. C i niewielki opad deszczu - wyjaśnia Małgorzata Omachel z gdyńskiego magistratu.
Około godz. 5 rano po raz kolejny samochód techniczny kontrolował Estakadę Kwiatkowskiego. W związku ze spadkiem temperatury i niewielkim opadem, w rejon ten skierowana została solarka.

- Pługoposypywarka z solą przejechała w miejscu zdarzenia jeszcze zanim do niego doszło - zapewnia Małgorzata Omachel.
Warto nadmienić, że zjawisko oblodzenia wystąpiło na Estakadzie Kwiatkowskiego na krótkim odcinku drogi, w miejscu, w którym dotychczas nie występowało szczególne zagrożenie bezpieczeństwa ruchu drogowego. W związku z zaistniałą sytuacją wykonawca został zobowiązany do wzmożenia kontroli stanu nawierzchni dróg w terenie.



Usuwanie rozbitych pojazdów z Estakady Kwiatkowskiego. Usuwanie rozbitych pojazdów z Estakady Kwiatkowskiego.
Policja: nie sprawdzamy rodzaju ogumienia

A może do zdarzenia by nie doszło, gdyby kierowcy biorący udział w karambolu mieli wymienione opony na zimowe?

- Tak to jest, jak jeden z drugim na zimowe nie zmieni, bo śniegu nie ma - napisał w komentarzu pod artykułem o karambolu jeden z naszych czytelników.
Policjanci podkreślają, że w sytuacji kolizji lub wypadku nie sprawdzają rodzaju ogumienia, co najwyżej jego stan.

- Nie ma przepisu, z którego moglibyśmy karać za stosowanie niewłaściwego rodzaju opon do pory roku - podkreśla Rusak.
Utrudnienia na Estakadzie Kwiatkowskiego

W dniach 07.11 - 05.12.2016r. w związku z remontem przegubu nastąpi zmiana organizacji ruchu w ciągu Estakady Kwiatkowskiego kierunek ul. Morska na wysokości ul. J. Wiśniewskiego. Zmiany w organizacji ruchu polegać będą na zawężeniu jezdni Estakady Kwiatkowskiego do jednego pasa ruchu.

Miejsca

Opinie (309) 2 zablokowane

  • Ciekawe może by sprawdzić

    jak jest z jakością posypywania... Sprzęt często stary lub zużyty.

    • 0 0

  • Ciekawe z tymi oponami...

    Od kiedy to zimówki chronią przed lodem?!

    PS. Koła musiałyby posiadać łańcuchy lub tak jak w Skandynawii kolce aby były skuteczne na lodzie.

    • 0 0

  • Wiecie ile zjecie czyli wielkie G

    Jak czytam te wpisy to dochodzę do wniosku że żyje w Ciemnogrodzie i mam doczynienia z drogowymi imbecylami!!!

    • 1 0

  • solarki

    Plogo piaskiarki jezdzily ale nie byly zaladowane sola ,najwazniejsze metry przejechane

    • 0 0

  • zapewnieją: piaskarka przejechała (15)

    może i tak, ale czy sypała sól??

    • 199 16

    • Ściema...

      Piaskarki od 5 nie jeździły byłem w rejonie glupot niech nie gadają.

      • 0 0

    • egon po twoim komentarzu i poniżej bym cie zutylizować

      • 0 0

    • (6)

      Przecież wyżej pisze jest napisane że sypali. Czytasz?

      • 3 14

      • sypali? bo jakieś babsko tak powiedziało?

        wg mnie NIE sypali, a będą teraz upierać się, że sypali, by nikomu nie przyszło do głowy wystąpić o odszkodowanie do zarządcy drogi - po to te zapewnienia - które wg mnie są kłamstwem. Monitoring można sprawdzić, ale raczej nie pomoże w kwestii czy sól się sypała.

        • 0 0

      • ta jeździły ale po ich parkingu

        Piaskarka po estakadzie jechała w stronę Obłuża o 6.15 a na Pustkch Cisowskich na moście nad obwodnicą też sypali bo był lód bajki dzieciom a drogowcy zaspali taka prawda

        • 3 0

      • A co mieli powiedzieć?

        Przecież nikt kto nie chce stracić pracy/ premii czy być pociągnięty do odpowiedzialności za niedopełnienie obowiązku się nie przyzna. Czy ktoś jest w stanie udowodnić ze nie posypali? Raczej nie, wiec sprawa jest prosta - sypali.

        • 22 0

      • jaceny

        Ale piaskarka sypie piaskiem. Solniczka solą..

        • 10 0

      • (1)

        jakby sypali nie byłoby lodu,

        • 17 2

        • Może zamiast soli rozsypywali kostki lodu?

          • 10 0

    • (1)

      a może policja powinna sprawdzić poza stanem technicznym ogumienia stan techniczny drogi, czy faktycznie była tam sól.

      • 12 0

      • Jak?

        Polizać mają? ;>

        • 0 4

    • Ściema jak nic

      Co ta Pani tutaj za bzdury opowiada jechałem łacznica od ulicy Kontenerowej do Obłuża Centrum i tam była taka szklanka ze przy predkości 10km/h koła buksowały w miejscu a to byla godzina 6.25 wiec predkość predkościa a to ze nie sypali ylo widać gołym okiem

      • 5 0

    • Jak sama nazwa wskazuje piaskarka sypie piasek, a nie sól

      • 0 2

    • aoaoao

      a moim zdaniem caly dzien nei przejechala ani 1 piaskarka i nic nie jest posypane do teraz czyli do godz. 19.00. oszczednosci kochani!

      • 2 0

    • Piaskarki maja oprócz GPS'a nadajnik informujący czy jest łączone urzadzenie do rozsypywania.

      • 3 4

  • (72)

    Zimówki poprawiają trakcję na śniegu i w błocie pośniegowym.

    W każdych innych warunkach przewagę mają opony letnie.

    Tyle w temacie opon.

    • 400 65

    • (6)

      najbardziej przykre jest to ze 80% osob zgadza sie z ta opinia

      i potem karambole

      • 10 9

      • i tu cię zaskoczę (5)

        bo akurat w przypadku lodu największą efektywność hamownia miałyby 'łyse' opony tzw. slicki

        • 6 7

        • Nie (1)

          Opony z miękkiej mieszanki gumy, czyli zimowe.

          • 8 8

          • W przypadku lodu tylko kolce , a zimowe tak samo jak letnie suną jak narty.

            • 0 0

        • I tu cię też zaskoczę

          Jedyne opony na lód to - zabronione w Polsce - kolcowane.
          Jak nie stać cię na wyjazd na Rajd Monte Carlo, to bliżej masz do Szwecji i Finlandii.

          • 1 1

        • sprawdzone , osobiście ;-) (1)

          mała prośba do dziewczyn które dzielnie jeżdżą na rowerze w tej porze jesień zima
          Proszę spuścić powietrze z przedniej ! i w miarę możliwości tylnej opony
          (chociaż wiele z Pań już tak ma ale są zawodniczki które cały czas stawiają na prędkość )
          I poprosić męża chłopaka żeby założył -starą wytartą i jak najgrubszą - gumę na przednie koło
          Żeby się kleiła do gołoledzi jak przyklejona guma balonowa do chodnika
          wszystkiego dobrego ;-)
          ( ps a jak to nie pomoże to proszę całkowicie odłączyć przedni hamulec od klamki . nie wolno hamować przednim hamulcem . przednie koło się położy )

          • 10 2

          • Na gołoledź tylko opony kolcowane coś dadzą, a i tak nie każdy model. Może jeszcze Top Contact Winter II od Continentala dałaby radę, bo ponoć nieźle się zachowuje mimo braku kolców, ale nie miałem okazji testować.

            Na matowy lód lub lodowaciejący śnieg zwykłe opony powinny dać radę.
            Wyślizgany śnieg, to inna historia i tu raczej ciężko bez kolców, chyba że mały kawałek i przeleci się bez manewrów.

            Pozbawianie się hamulca jest głupie. Trzeba się nauczyć go używać, a nie pozbawiać.
            Nie ma różnicy czy zablokujesz przód czy tył, albo jest na tyle przyczepnie, że po puszczeniu hamulca odzyskujesz kontrolę, albo na tyle ślisko, że i tak się wywalisz.

            • 0 0

    • (11)

      Dopisz nam, że najlepszym twoim zakupem były nalewki GumKleks z allegro po 89zł sztuka i jesteś na każde warunki gotowy. Może w Wartburgu albo Syrenie Bosto. Mamy dwudziesty pierwszy wiek a gamoni, którzy nie wiedzą, że guma twardnieje poniżej pewnej temperatury. Do pługa i w pole człowieku...

      • 53 28

      • Uh ale cebula poszła

        • 0 0

      • miałeś fizykę w szkole? wiesz co to tarcie? (5)

        bo chyba nie zdajesz sobie sprawy że podczas jazdy temperatura opon nie jest taka sama jak otoczenia...

        • 22 9

        • I co z tego? (4)

          Zasadą zmiany opon na zimowe jest temperatura powietrza +8C, gdyż przy tej temperaturze powietrza mieszanka zmienia swoje właściwości. Mieszanka dla opon letnich staje się zbyt twarda i śliska.\
          Przy projektowaniu opon uwzględnia się oczywiście opory tarcia i te +8C jest temperaturą podawana jako temperatura powietrza. Trudno sobie wyobrazić, aby producent podawał na oponie np. rodzaj nawierzchni, wilgotność powietrza, i tp. informacje.

          Pracowałem w Olsztynie w nadzorze produkcji Kormoranów i wiem o co chodzi w tej zabawie.

          • 14 12

          • akurat 8? a nie 7?

            A może 6? Czy jednak 6,5?

            • 2 0

          • Wiedza (2)

            To powinieneś również wiedzieć że na lodzie żadna z tych mieszanek nie zdaje egzaminu :P. Ja jechałem tamtędy dokładnie 5:15 i na letnich szerokich oponach około 70kh i poczułem tylko jak delikatnie "mięknie kierownica" doświadczeni kierowcy będą wiedzieli o czym piszę :)

            • 13 15

            • (1)

              Mięknie to ci wacek od pisania tych bzdur.

              • 34 16

              • :P

                Lubię jak małe poirytowane dzieci wypowiadają się w kwestiach o których nie mają pojęcia :). Jak pojeździsz 20 lat to zrozumiesz.

                • 13 14

      • do "stan umysłu": z czego są wyprodukowane opony zimowe? (2)

        Jako gamoń absolutny dotąd uważałam, że z gumy....

        • 0 11

        • Z gumy to było zrobione to coś, co zawiodło przy twojej produkcji.... (1)

          • 31 4

          • dałem łapkę w górę, ale przecież prezerwatywy są robione z lateksu.

            • 13 1

      • Najlepszym zakupem jest nalewka wiśniowa. Pycha!

        • 73 3

    • (2)

      Dokladnie zimowe opony tylko na breje posniegowa

      • 10 9

      • (1)

        To zakładaj sobie co rano odpowiednio do pogody;)

        • 9 2

        • Trza mieć dwie fury po prostu.
          Jedna na zime druga na lato,
          z odpowiednimi oponami oczywiscie.

          • 0 0

    • Nic ci nie mówi, ze zrobione są z innej mieszanki gumy. (4)

      Opony zimowe w niższych temperaturach nie twardnieją jak letnie przystosowane do wysokich temperatur, stąd mają lepszą przyczepność nawet jak nie ma śniegu.

      Tacy jak ty i tobie podobni z takimi teoriami są zakałami na drodze.

      Tyle w temacie opon.

      • 17 13

      • Nie pisz juz swoich teorii wiecej... (1)

        Pojezdzij troche ,,tak z 10-15 lat w roznych warunkach nierozklekotanym zawieszeniem i doswiadczysz zalety letniej w zime na suchej nawierzchni.
        Jak nie ma sniegu to zimowke mozesz sobie w d. wsadzic .Proponuje zwykly test na suchym przy zerowej temp.
        Ustaw sie z kims rownolegle i depnijcie mocno ...zobaczysz ze letnia cie odstawi na metry.A wiesz dlaczego?Bo sie nagrzeje i przylgnie do asfaltu bardziej niz powiginane wysokie lamele zimowki.

        • 5 0

        • no ok ale co, wdrodze zmianeić na zimowe jak śnieg sypnie? poprostu zimówki i noga zgazu, włączyć myślenie i tyle

          • 0 0

      • Tia, zwłaszcza 5-6 letnie zimówki (1)

        Mieszanka dawno już stwardniała, kompletnie inna niż w nowej oponie, która brała udział w teście.

        Wierzący w magię zimowych opon, podczas gdy na jezdni jest szklanka i pomóc może jedynie wyobraźnia, zmniejszona prędkość i zwiększony odstęp, są zakałami i powodują wypadki.

        Tyle w temacie opon.

        • 17 4

        • nokaut

          • 5 1

    • (12)

      ciekawa teza .
      ja twierdzę że przy temperaturze około 0-5 stopni ( o minusach nie wspomnę) w każdych warunkach przewagę maja opony zimowe a im niższa temperatura i większa prędkość tym większa przewaga opon zimowych. Oczywiście nie należy porównywać 15 leniej łysej opony zimowej i nowej opony letniej.

      • 26 14

      • (10)

        Niemcy robili testy (Auto Bild Allrad oraz Spiegel) wiele lat temu które pokazały że jest opony zimowe wydłużają drogę hamowania niezależnie od temperatury w suchych i mokrych warunkach. Zimówki są kepsze są na śniegu i błocie pośniegowym. Na lodzie żadna opona nie działa.

        • 28 11

        • Zimówki wydłużają..... ok. (8)

          A letnie na mrozie o ile wydłużają? Hamują lepiej czy gorzej niż zimówka w tych samych warunkach?

          • 15 1

          • (6)

            Można zgadywać ale myślę że na suchym letnia ma lepsze hamowanie. Ma większą przyczepność, temperaturę, powierzchnię...

            • 8 4

            • Więc nie zgaduj i nie pisz bzdur (3)

              Opony zimowe mają więcej lameli, których brzegi służą właśnie do zwiększenia przyczepności. Tak samo jak narciarze - kiedy chcą jechać szybciej, starają się zwiększyć powierzchnię styku ze śniegiem, a kiedy hamują to używają kantów nart.

              • 2 7

              • (1)

                Zimą lepiej generalnie jeździć na zimowych a kwestia czy zachowania letnich na suchym mrozie to ciekawe zagadnienie.

                • 0 0

              • zamiast dyskusji - poprostu trzeba zwolnić i zacząć przewidywać. I tyle

                • 2 0

              • No więc zgaduję jak to jest w mrozie. Bo lamele na zimowych wydłużają hamowanie w plusowych temperaturach.

                • 0 0

            • Jak lepszą przyczepność, jak letnie opony są z mieszanki, która podczas mrozu staje się twarda, a opona sztwyna. (1)

              Więc jak sztywna letnia opona ma mieć większą przyczepność na drodze?

              • 7 4

              • Opona letnia z natury jest twarda i tak właśnie jest projektowana, temperatura nie ma znaczącego wpływu na jej zachowanie, bo nie osiągamy zimą zera absolutnego ;) Do tego ma większą powierzchnię styku przez węższe kanaliki do odprowadzania wody.

                • 1 1

          • Wy serio aż tak głupi jesteście? Mieszanka opony zimowej nie twardnieje w takim stopniu jak mieszanka letnia w niskiej temperaturze, niska temperatura utrzymuje się poprzez czynnik chłodzący, którym jest błoto pośniegowe. Dodatkowo opony zimowe lepiej odprowadzają to błoto pośniegowe, które ma wyższą gęstość.
            Ktoś tam nawiązał do F1, ale nie tylko w F1 grzeje się opony, a robi się to po to by mieszanka zmiękła co zapewni występowanie dodatkowego tarcia.
            Zwróćcie uwagę, że bolidy F1 jadące za wozem technicznym często jeżdżą zygzakiem, jak myślicie dlaczego?. To samo tyczy się motocyklistów, często przez pewnie czas od rozpoczęcia jazdy, jeżdżą oni zygzakiem po pasie, rozgrzewając tym samym oponę przez zwiększenie tarcia oraz powierzchni styku opony z nawierzchnią.

            A na lodzie to czy masz chińską, wietnamską, czy polską oponę, nic wam to nie da, bo współczynnik tarcia tak czy siak jest bardzo niski, to i tak jest mało znacząca wartość w stosunku do ok 2 ton samochodu jadącego 50km/h.

            A na suchym, opona letnia szybciej się rozgrzeje niż opona zimowa. Czyli lepszą przyczepność do podłoża będzie miała, poprzez zwiększoną powierzchnię styku.

            • 4 0

        • A opona z kolcami ?

          • 0 1

      • no to się mylisz

        • 15 19

    • hmm (14)

      czyli przy -15 st. C, na suchym, lepiej hamować będą letnie opony?

      • 41 6

      • opona (6)

        Jak długo opona ma -15 podczas jazdy?

        • 9 2

        • (5)

          W warunkach bojowych sinus osiąga wartości przekraczające 1, więc opona zgodnie ze wzorem x * sin(alfa) osiągnie wyższą temperaturę po przejechaniu znacznej odległości. To mówię ja, matematyk ale nie kierowca.

          • 6 8

          • (1)

            Sinus nigdy nie osiągnie wartości większej od 1, nawet w najgorszych warunkach bojowych.

            • 1 3

            • oczywiście, że osiągnie

              podobnie jak kąt prosty nad wodą wynosi 100 stopni

              • 2 0

          • W warunkach bojowych, to najlepsze sa drewniane koła uzbrojone w stalowe obręcze ! (2)

            Tak twierdzi Antoni i ja mu wierzę, bo się chłop zna ! Poza tym, rano przed wyjazdem do roboty nie mam czasu na dokonywanie obliczeń matematycznych - sinusów, tangensów i innych całek i zastanawiać się, jakie dzisiaj oponki założyć (czerwone, czy może różowe) !

            • 16 4

            • Polecam rozowe na codzien i od swieta.

              • 3 0

            • polecam arcy-cotangensa :D

              • 3 0

      • Oczywiście! Na suchym opony letnie zawsze będą lepiej hamować (2)

        dopiero na MOKREJ nawierzchni w okolicach 7*C zimówki będą lepiej hamować i to nie zawsze bo np. dobre Micheliny nadal będa przeważać nad januszowymi Fortunami czy innymi chinczykami

        • 7 39

        • Ale wiesz, że zimówka jest miększa więc w niskich temperaturach gdy letnia traci elastyczność... (1)

          zimówka działa znacznie lepiej? W F1 opony się grzeje czy chłodzi żeby miały lepszą przyczepność?

          • 16 5

          • No i tym F1 blysnoles...

            Co tutaj ma w normalnych warunkach F1? Slicki to nie reguralna opona.
            Jesli twoje auto stoi na -10 to opona letnia stwardnieje bo nie posiada krzemionki.
            Ale jesli przy tych -10 zaczniesz jechac np na trasie te 50-km/h to w pare minut opona osiagnie temp prawie dodatnia na skutek tarcia.
            Jazda po drodze gdzie znajduje sie czynnik chlodzacy taki jak -snieg ,woda ,bloto posniegowe pozwalaja dopiero na odpowiednie chlodzenie opony i wtedy wlanie zimowka ma przewage!!!!
            Na suchym letnia wygrywa prawie w kazdej konkurencji.....
            Polecam testy opon przeprowadzanych w Anglii przez angielskie czasopisma,gdzie zimowek malo kto uzywa a temperatuty oscyluja kolo zera stopni podczas zimy.
            Zimowka zda egzamin tlko na sniegu i blocie posniegowym ,blocie ,glebokiej wodzie.Rszta teorii to pic na wode fotomontaz dla naiwnych.

            • 6 7

      • Przy -15 letnie gumy stają się sztywne jak narty i płyną, a nie hamują.

        • 5 3

      • Oczywiście

        Oczywiście że tak

        • 1 0

      • Koleś naczyrał się forum posiadaczy Tico

        • 32 7

      • tak

        • 28 41

    • co za bzdura (3)

      poniżej +6st. opony letnie robią się za twarde

      • 3 6

      • No i co z tego jelopie ze krzemionka powoduje twardnienie opony? (1)

        Czy ci tak ciezko zrozumiec fakt ze na suchej nawierzchni nawet przy temperaturze +2-3 stopnie letnia opona lepiej trzyma i chamuje?(bylo juz wiele testow nt.) Zimowka jest elastyczna co pozwala jej sie wgryzac w snieg! Nie w asfalt czy lod!!!
        Na lodzie z kolei ratuja cie tylko kolce ....Letnia i zimowa na lodzie wypadaja tak samo!!!

        • 3 0

        • No dobrze, to ile mamy dni w okresie od 1 listopada do 15 kwietnia kiedy jest "sucha" nawierzchnia?

          • 1 1

      • Otóż nie

        • 2 0

    • (2)

      Ludzie co to za bzdury.

      Zimówka spisuje sie lepiej w śniegu i błocie pośligowym, bo ma inny rodzaj bieżnika. To po 1

      Po 2 zimówka w temperaturze poniżej 7 stopni zaczyna mieć przewagę na oponą letnią. Tutaj chodzi o rodzaj mieszanki gumy z której jest wyprodukawana. Tak samo w lato opona zimowa drastycznie traci swoje właściwości gdyż została wyprodukowana do jazdy w niski temp.

      • 9 2

      • a ja jeżdzę

        na zimówkach cały rok, trochę hałasują ale gdy latem zakopie się w piachu lub błocie to szybko z tego wychodzę, z letnimi w takiej sytuacji nie było mi wesoło

        • 1 2

      • Pitolisz trzy po trzy

        Ja tam w moim tedeju na czipie z podwójnym wydechem (moim i samochodu) damy radę na naszych slickach i to na każdej nawierzchni, nawet w górach.

        • 0 0

    • M+S (4)

      skrót na oponie mówi sam za siebie

      • 21 2

      • Opona M S nie musi oznaczać opony zimowej/przeznaczonej do warunków zimowych. Oznaczenie to występuje na wszystkich oponach zimowych, ale nie wszystkie opony z tym oznaczeniem to opony zimowe.

        • 11 2

      • co to jest M S (2)

        • 2 1

        • Mud snow - błoto śnieg

          • 13 2

        • przystosowane do błota i śniegu

          • 11 2

    • 18 samochodów

      Pozdrawiam Pana z fiata punto który o 5.00 wpadł w poślizg i wbił się w barierki na estqkadzie, dzięki czemu mogłem zareagować i ocalić swoje auto :)

      • 8 0

    • Ale ludziom piora mozgo!!!@

      Jezdze tam tyle razy dziennie ze znam ten łuk lepiej niz ksiadz swoja tace...
      Jest on pelen nierówności, auta zjeżdżają z Kwiatkowskiego na estakade i......rura! Dluga falda podrzuca tam kazde auto wjezdzajace na lewy pas.
      Z rana tam zawsze kazdy zapiepsza az furczy .wiec przy delikatnej nawet slizgawicy nie trudno wyleciec.
      Po drugie -nagonka wulkanizatorow i madrych innaczej trwa.
      Ludzie-pamietajcie,zadna zimowka nigdy kiedy nie ma sniegu nie jest lepsza od letniej!
      Na suchej nawierzchni lub oblodzonej obydwie hamuja tak samo.
      Trzymanie na luku i przyspieszenie oraz opory toczenia sa po stronie letniej opony.
      Sytucja zmienia sie drastycznie jesli spadnie snieg.Wtedy letnia nie ma szans.
      Innymi słowy w dzisiejszych warunkach nie ma znaczenia jakie opony mieli kierowcy.

      • 16 5

    • Jak nie wiesz, to nie gadaj głupot.
      Letnie przegrywają z oponami zimowymi już poniżej 7stopni C, ponieważ są zrobione z innej miększej mieszanki gumy, która pod wpływem niskich temperatur nie twardnieją tak jak letnie.

      • 5 7

    • Bzdura kompletna. Na lodzie też lepiej sprawują się zimówki -tyle w temacie.

      • 2 8

    • a w kałuży które opony są lepsze ??

      Nie zimowe ?

      • 4 8

  • Pieprzenie!!!

    Zeszłej zimy Żona rozbiła się na zjeździe (ślimaku) do ul. Wiśniewskiego. Służby twierdziły, że było posypane a jak pojechałem ściągnąć wrak to tak było oblodzone, że na nogach nie byłem w stanie ustać. Jak kot na czworakach do samochodu wsiadałem. Przetargi wygrywają najtańsze i najgorsze firmy wiec idą w zaparte aby nie ponieść odpowiedzialności.

    • 4 1

  • Kierowcy odpowiadaja

    Po pierwsze nie zwalajmy winny na drogę kierowca powinien przewidywać takie sytuacje i zachowywać odstęp. Jezdze ciężarówka po norwegi zima i tam wszystko może się wydarzyc na drodze . a założenie jest takie ze to kierowca musi się dostosować do warunków. BO też często piadkarki nie nadążają.

    • 2 0

  • bylem

    Bylo slisko a plugopiaskarki jezdzily i sypaly. Widzialem i potwierdzam. Miachnelo mnie na estakadzie, ale nie wypadlem bo predkosc nie byla zbyt duzo :D

    • 0 0

  • bezmuzgi

    ranna jazda kierowcow to bezmuzgi zaspane zapierdziela a nie wie ze temperatura jest w minusie na drodze co sie dziwic ze niemyslacy za kierownica jedzie i potem bezmuzgi pisza zeby mial zimowki na lodzie to zimowka ci nie pomorze baranie jeden z drugim jedz wolniej i trzymaj odstep to dojedziesz do celu (zimowa opona to tylko na snieg jest przeznaczona )

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane