• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy pojadą fragmentem Nowej Bulońskiej

Michał Brancewicz
30 lipca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaj ważniejszy niż auta na Adamowicza
Od wtorku ruch na Morenie odbywać się będzie fragmentem ul. Nowej Bulońskiej i Nowej Wołkowyskiej. Od wtorku ruch na Morenie odbywać się będzie fragmentem ul. Nowej Bulońskiej i Nowej Wołkowyskiej.

We wtorek, ok. godz. 9, zamknięta zostanie część skrzyżowania ul. Bulońskiej z Myśliwską zobacz na mapie Gdańska. Ruch zostanie przeniesiony na wybudowany fragment Nowej Bulońskiej Północnej. Prace związane z włączeniem nowej trasy w istniejący układ drogowy potrwają ok. czterech tygodni.



Miasto powinno budować więcej dróg czy tras tramwajowych?

Budowa Nowej Bulońskiej Północnej - jezdni i trasy tramwajowej łączącej Jasień i Ujeścisko z Moreną wchodzi w decydującą fazę. Co prawda inwestycja miała zakończyć się już w lipcu, ale przeciągnie się do końca roku w zakresie budowy drogi i do połowy 2020 roku w przypadku tramwaju.

W związku z pracami polegającymi na włączeniu powstającej trasy w istniejący układ drogowy, we wtorek ok. godz. 9 rano zamknięty zostanie fragment skrzyżowania ul. Bulońskiej z Myśliwską.

Nowa Bulońska: linia tramwajowa będzie dłuższa


- Ruch samochodowy z odcinka ul. Myśliwskiej przekierowany zostanie na nowo wybudowany układ drogowy Nowej Bulońskiej Północnej i Nowej Wołkowyskiej - zapowiada Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Zmiana organizacji ruchu będzie obowiązywała przez cztery tygodnie.
Z tego względu przeniesione zostaną przystanki "Wołkowyska 01" i "Wołkowyska 02" dla linii autobusowych 127, 129, 130 i N12.

- W kierunku centrum przystanek będzie zlokalizowany na ul. Nowej Wołkowyskiej, za skrzyżowaniem z ul. Myśliwską, zaś w kierunku Jasienia przystanek będzie się znajdował na ul. Myśliwskiej, za skrzyżowaniem z ul. Nową Wołkowyską - wyjaśnia Sebastian Zomkowski, p.o. dyrektora Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.

O autorze

autor

Michał Brancewicz

Gdańszczanin od urodzenia. Nie ukryje się przed nim żadna nowa inwestycja w mieście. Gra w piłkę nożną, jeździ na snowboardzie i rowerze. Próbuje swoich sił w scenariopisarstwie.

Opinie (229) 5 zablokowanych

  • którędy wjechać/wyjechać? (1)

    "łączącej Jasień i Ujeścisko z Moreną"

    a z Moreny to którędy? bo wszędzie korek!

    • 8 3

    • Możesz ominąć całkowicie Morenę.

      Wołkowyska, pod torami PKM, Potokowa i zjeżdżasz od razu na dolny odcinek Słowackiego.

      • 6 3

  • A jeszcze kilka miesiecy temu pisane były peany jak to przed czasem przebiega budowa Bulońskiej

    I w ciągu kilku miesiecy narosły tak duże opóżnienia ??? Dziwne .

    • 12 3

  • Płaczki (1)

    Jan nic nie robią to źle, jak cos robią to jeszcze gorzej.Co wy chcecie?

    • 8 8

    • To jajognioty jojcza

      "Kierofczyki" jak to jakis jeden pacan tu lubi okreslac, sie ciesza

      • 1 3

  • Jedynym rozwiazaniem (7)

    Jest metro na terenie całej aglomeracji. Paradoksalnie zwiększy to mobilność ludzi, gdyż jest to najbardziej wydajny środek transportu. W związku z tym mieszkający na skraju aglomeracji nie będą mieli problemu, aby jeździć do pracy na drugi koniec. Miałem okazję mieszkac w Kopenhadze. Obecnie będą tam 4 linie metra i 8 linii skm (s-tog), w miescie wielkosci Gdańska. Zamierzają zrezygnować z ruchu samochodowego w centrum. Tylko 50% mieszkańców ma samochód. Dotrzeć można wszędzie, w bardzo krótkim czasie. Nikogo nie dziwi widok matki z trójką dzieci i psem w kolejce, u nas to sensacja. A malkontentom, którzy gadają bzdury o problemach z gruntem podczas budowy metra: pracowałem przy budowie tzw. Cityringen w Kopenhadze. Cale miasto jest na wyspach, nad morzem. Warunki geologiczne podobne, lub gorsze niż w Gdańsku. Da się to zrobić, potrzeba jedynie środków a TBM musi drążyć na niższym poziomie. Uważam, ze dochodzimy do takiego stopnia rozwoju, ze należy poważnie się nad tą opcją zastanowić. Żeby nie było - Cityringen opoznilo sie o prawie 3 lata, a Seli, Salini i inne włoskie wynalazki wydoiły Duńczyków do cna.

    • 20 5

    • A jak z różnicą wysokości w Kopenhadze? Bo w Gdańsku dla przykładu to będzie mniej więcej tak:
      Piecki-Migowo - ok. 100 m n.p.m.; Letnica- ok.2-4 m n.p.m.
      Tu by się raczej sprawdziła taka podziemna zjeżdżalnia :)

      • 11 1

    • Kopenhaga, Dania... Gdańsk, Polska. Jak wyglądały oba miasta np. w 1990 roku? (3)

      Jak wygląda średnia sytuacja materialna w duńskiej rodzinie, jak w polskiej? Jaka jest świadomość, nie tylko w kwestii transportu ale i np. ekologii Dunczyków, a jaka Polaków? Człowieku, w tym kraju "homo sovieticus" przechodzi z pokolenia na pokolenie. I to jest dramat

      • 2 2

      • spokojnie, ten gość po prostu nie dostrzega potencjału tkwiącego w SKM

        oraz w elektryfikacji PKM. Dobrze, że chociaż dostrzega walory komunikacji rowerowej i momentami dobrze prawi, ale z gotowością do liczenia kosztów to slabo. NIe można ślepo naśladować Kopenhagi, choć na pewno system transportowy tego miasta jest znakomitym źródłem inspiracji dla sensownych rozwiązań. Przez wiele lat CPH nie miała metra, tylko dobrze rozwiniętą sieć naziemnych linii kolejowych, ale podatki od kierowców w Danii zawsze były bardzo wysokie i świadomość ekologiczna takoż. Demonstracje na rzecz poprawy bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów wreszcie zrobiły swoje a pan Jan Gehl został mistrzem przekształcania miast w miasta o wysokiej jakości życia. Szkoda, że nasi eksperci potrafią się z nim fotografować, a potem pisać, że u nas naśladować jego pomysłów się nie da.

        • 2 0

      • (1)

        przy okazji dni młodzieży obejrzałem fotki miasta Panama teraz i 20 lat temu. O jakim rozwoju gdańska dyskutujemy chyba niedorozwoju.

        • 1 1

        • jarku, na zdjęciach Panama wygląda ciekawie

          ale jakość życia mierzy się nie liczbą pięter wieżowców ani objętością spalin samochodów poruszających się po jego ulicach, ale przy pomocy wielu innych kryteriów.

          • 0 0

    • Jednak Kopenhaga jest ekonomicznie trochę mocniejsza od Gdańska. Linii s-tog jest w opór (1)

      Siatka s-tog + metro + dsb nie dotyczy tylko Kopenhagi, ale praktycznie całej Zelandii. Raczej należy porównywać z aglomeracją warszawską, niż konurbacją trójmiejską. Oczywiście nie umniejszam zasług Duńczyków w redukowaniu obciążenia ulic. ;)

      • 2 0

      • jakieś wnioski please?

        Jak na razie to u nas za słabo docenia się potencjału systemu rower+kolej a także zalet restrykcyjnej polityki parkingowej, stosowanej powszechnie w Danii w pobliżu stacji kolejek lokalnych i regionalnych.

        • 0 0

  • Szynobus

    Moglby byc szynobus z kokoszek , srodkiem trasy WZ do przystanku srodmiescie.

    • 14 0

  • (1)

    I już tłok, co będzie po godz 16,00?

    • 8 1

    • tłok w pociągach można łatwo likwidować

      doczepiając wagony lub podnosząc częstotliwość połączeń. Poszerzanie ulic nie likwiduje tłoku na skrzyżowaniach i na parkingach i jest dużo bardziej kosztochłonne.

      • 0 0

  • (1)

    Beka z 55m "apartamentów" na Myśliwskiej po pół miliona zł :)

    • 8 6

    • Gdzie masz po tyle???

      • 0 2

  • Z Mysliwskiej to polecam skrot Wolkowyska do Matemblewa. (7)

    Bardzo fajnie sie jedzie. Co prawda kawaleczek po piaszczystej drodze, ale potem praktycznie pusta Potokowa wyskakujemy juz blisko Niedzwiednika.

    • 4 10

    • tam jest zakaz ruchu (2)

      • 8 1

      • Pieszo można przecież!

        • 4 1

      • Z lewego pasa Bulonskiej też wbijają sie na mysliwską a tez nie nożna

        • 2 1

    • (1)

      Można po drodze zostawić samochód na małej łączce i dalej przemieszczać się pieszo np z kijkami.

      • 8 0

      • Po drodze można nawet znaleść pieczarki na kolacje.

        • 1 0

    • Tam teraz kałuże na 30-40cm głębokości. Ursusem da radę, ale Pikaczento utknie.

      • 7 0

    • Słoiki poznają Gdańsk

      • 2 1

  • Po co tam tramwaj ciężki, głosny i powolny? => po unijne dotacje

    Bo bez tramwaju unia się nie dołoży więc, zamiast bus-pasa (tańszego i bardziej uniwersalnego) wciskają te tramwaje gdzie się da.

    • 2 12

  • To jest zamach (1)

    Brak dróg dla samochodów to jest zamach na naszą wolność. Mamy podstawowe prawo człowieka do nieograniczonego przemieszczania się naszymi SUVami i nieograniczonego spalania benzyny ile nam się podoba, skoro nas stać na to. To wina Dulkiewicz.

    • 5 5

    • coś ci sie chyba pomieszało, Kasperku

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane