- 1 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (314 opinii)
- 2 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (67 opinii)
- 3 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (273 opinie)
- 4 Kredkami w kierowców przy przejściu (59 opinii)
- 5 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (149 opinii)
- 6 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (62 opinie)
Jesienią ruszy budowa kładki św. Ducha
Właśnie uprawomocniło się pozwolenie na budowę kolejnej kładki w Gdańsku, łączącej Długie Pobrzeże z Wyspą Spichrzów . Nie będzie ona zbyt mocno ingerować w krajobraz, a jej sterownia - w przeciwieństwie do kładki na Ołowiance - będzie schowana.
Czytaj też: Studio z Londynu zaprojektuje obrotową kładkę św. Ducha nad Motławą
Wygląd kładki św. Ducha to kompletne przeciwieństwo niedawno uruchomionej kładki na Ołowiankę. Ta ostatnia ma olbrzymią sterownię, a jej 40-metrowe przęsło po podniesieniu widać doskonale z daleka.
Inwestorem, który stworzy kolejną kładkę w Gdańsku nie jest miasto, ale deweloperska spółka Granaria, zabudowująca północy cypel Wyspy Spichrzów, choć warto zaznaczyć, że inwestycja zostanie zrealizowana w ramach formuły partnerstwa prywatno-publicznego.
W związku z tym, że kładka ma inną, unikalną w Polsce konstrukcję obrotową i niemal nie będzie ingerować w istniejące nabrzeża, nie musiano występować o pozwolenia związane z jej budową ani do Urzędu Morskiego w Gdyni, ani też do gdańskiego magistratu, a jedynie do Urzędu Wojewódzkiego - gestora kanału Motławy.
- 30 maja wojewoda wydał pozwolenie na budowę, które uprawomocniło się w czwartek. Na tej podstawie możemy kontynuować proces przygotowawczy dla budowy. Na podstawie zaaprobowanego przez wojewodę projektu powstanie projekt wykonawczy - wyjaśnia Jan Kurbiel, członek zarządu spółki Granaria. - Te prace mają potrwać kilka tygodni, we wrześniu chcemy wszcząć procedurę przetargową na pozyskanie wykonawcy. Na przełomie września i października ruszamy z budową kładki.
Ma ona być oddana do użytku na przełomie 2018 i 2019 roku. Będzie miała 57 m długości, 4,5 m szerokości oraz 1,5-metrowy prześwit nad wodą. Jej część nawodna ma ważyć 100 ton. Obrotowa konstrukcja pozwoli otworzyć kładkę w 2 minuty od zgłoszenia chęci przepłynięcia Motławą.
Konstrukcja nawodna częściowo będzie wykonana z polerowanej stali nierdzewnej, elementy wyspy z granitu, bazaltu i szkła. Podświetlana wieczorami wyspa będzie się składać z trzech części - w jednej z nich, środkowej, znajdzie się mechanizm obrotowy. Wyspa będzie też elementem zabezpieczającym kładkę. Koszt inwestycji oszacowano na 10 mln zł.
- Kładką będzie sterować przygotowana do tego osoba wyposażona w kamery. Sterownia z dużym prawdopodobieństwem powstanie po stronie Długiego Pobrzeża. Nie wykluczamy, że z tego miejsca będzie się też dało sterować zwodzeniem mostu Stągiewnego, mimo że obie konstrukcje będą się od siebie różnić technologicznie - zapowiada Kurbiel.
Most Stągiewny do 2019 roku ma być przebudowany na modłę z 1937 roku i tak jak wtedy ma być zwodzony pionowo. Ma on umożliwić ruch jachtów w marinie, która ma powstać wzdłuż ul. Szafarnia.
Czytaj też: Rozpoczyna się budowa hotelu i mieszkań na Wyspie Spichrzów
Obecnie na terenie budowy Granarii stawiane są ściany szczelinowe, w grudniu planowane jest zakończenie stanu tzw. "zero" i z początkiem nowego roku zaczną wyłaniać się budowane obiekty. W pierwszej kolejności powstają apartamenty z częścią usługową i hotel z 230 pokojami.
Prace związane z budową hotelu i mieszkań mają zakończyć się na przełomie lat 2018 i 2019. Cała inwestycja Granarii, czyli konsorcjum Immobel oraz Multibud, powinna być zrealizowana do końca roku 2024 i łącznie kosztować ok. 400 mln zł.
Otwarcie kładki na Ołowiankę.
Opinie (190) 5 zablokowanych
-
2017-06-24 09:41
kogo to obchodzi jak to wszystko dla zachodu,polak nie będzie miał czasu po tym spacerować
Bo bedzie sprzątał na bieżąco burdel po emigrantach na zachodzie a niemcy i francuzi będą wylegiwać sie w gdąńsku na prywatnych posiadłościach rudego i syna.
- 5 4
-
2017-06-24 09:51
Żałosna farsa
Metody jakimi się posługuje deweloper, by przekonać opinię publiczną do swojego interesu (który jest szkodą dla wizerunku miasta, historycznego otoczenia i dostępności Motławy dla żeglugi - czyli dla nas) są żałosne.
Robią z naszym miastem co chcą, promenada na wyspie spichrzów, też została wybudowana z naszą szkodą. Powinna przebiegać po dawnym brzegu, a zawęziła nienaturalnie całą rzekę - aby nie tracić gruntu pod zabudowę.
Dziękujemy deweloperowi za miły i łagodny tekst o kładce i za pierwsze wpisy pod nim.- 14 4
-
2017-06-24 10:22
Kładkę zbuduje deweloper. (1)
Mam nadzieję, że nie będzie ona elementem kolejnego zamkniętego getta dla zakompleksionych i przestraszonych genderów.
- 5 1
-
2017-06-24 12:01
Deweloper? Jak może budować nie na swoim? Przecież chyba Motławy i brzegu Długiego Pobrzeża nie kupił...
- 1 1
-
2017-06-24 10:28
Na wyspie spichrzów zamieszka (4)
zakon budynia, który mostami zwodzonymi odetnie się od motłochu. Będzie to konieczne szczegolnie gdy budyniowi uda się "ubogacenie" miejskiego folkloru a'la makrela. Przy mostach i kładkach powstaną wartownie ze sprzętem jak na lotnisku - bramki, aparaty roentgena itp.
- 11 4
-
2017-06-24 11:02
(1)
To już lepsze niż pomnik smoleński na każdej ulicy.
- 1 2
-
2017-06-24 12:41
Pomnik smoleński
Nie utnie ci głowy. Choć dla ciebie to niewielka strata.
- 2 1
-
2017-06-25 17:53
(1)
A wiesz niedouku, ile przed wojną było mostów na Wyspę Spichrzów?
- 0 0
-
2017-06-26 20:43
A wiesz, że była wojna...
i parę rzeczy sie w mieście zmieniło?
- 0 0
-
2017-06-24 10:28
Super (2)
Bo za pisu dobudowywane będą Kościoły i nowe salki katechetyczne.
- 8 5
-
2017-06-24 10:40
A za po okradanie obywateli razem z mieszkaniami
- 2 1
-
2017-06-24 10:58
A za budynia & co meczety. Schetyna obiecał imigrantów po wyborach samorządowych - o ile je wygra po/n.
- 4 0
-
2017-06-24 10:39
Ostatni pisaliście że niema na nic pieniędzy klamiecie jak tvn i tusk w jednym
- 8 5
-
2017-06-24 12:22
zwodzony
A może by tak reaktywować otwieralność mostu zielonego zamiast kładki
- 7 1
-
2017-06-24 14:23
Pomnik moze Ryżego Króla oszustów?
- 3 2
-
2017-06-24 14:54
Jaki będzie następny krok? Zabetonowanie Motławy tak jak przykryli tory przy 3 Maja, żeby developer zbudował betonowy bunkier?
- 9 1
-
2017-06-24 17:02
Tur
Jaka szybka decyzja, bez kładki inwestor z Wyspy Spichrzów nie opylił by apartamentów po horrendalnych cenach. Na kładkę przy filharmonii, czekaliśmy 15 lat
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.