• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koleiny na Węźle Wzgórze w Gdyni. Rok po przebudowie

Maciej Naskręt
16 stycznia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Wzgórze: kałuże w tunelu po każdej ulewie
Spękania i koleiny na ul. Władysława IV w Gdyni. Spękania i koleiny na ul. Władysława IV w Gdyni.

Są kłopoty na Węźle Wzgórze, który 10 miesięcy temu został oddany do ruchu. Na jezdni w ciągu ul. Władysława IV pojawiły się koleiny.



Jak oceniasz stan dróg w Gdyni?

W marcu minie rok od zakończenia przebudowy Węzła Wzgórze w Gdyni. Niestety, kierowcy już zgłaszają nam kłopoty z tą inwestycją. Tuż przed skrzyżowaniem z al. Piłsudskiego na ul. Władysława IV zobacz na mapie Gdyni w kierunku Gdańska widać już pierwsze, choć niewielkie, koleiny i spękania.

Wykonawca komentuje doniesienie krótko. - Ten element drogi został wyremontowany według dokumentacji projektowej, ponadto zostały przeprowadzone badania - odwierty - nawierzchni. Wymieniliśmy tam wyłącznie 4 cm nawierzchni. Skoro ten odcinek jezdni się koleinuje, problem musi tkwić w głębszych warstwach jezdni, które częściowo pochodzą z lat 60. - mówi Waldemar Kalinowski, kierownik kontraktu rozbudowy Węzła Wzgórze z firmy MTM.

Skoro pozostawiono nietkniętą podbudowę nawierzchni, teraz ułożenie nowej nie powinno mieć miejsca. Powód? Efekt po krótkim czasie będzie podobny do tego, który mamy aktualnie.

Co na to drogowcy? - Poleciłem naszym pracownikom kontrolę układu drogowego. Potrzebuję kilku dni, by ustalić szczegóły - mówi Stefan Benkowski z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.

- Jeśli droga została zaprojektowana dla obciążeń 8 ton na oś, a jeżdżą tam cięższe pojazdy, to trudno winić tu za powstałą sytuację szczególnie projektanta lub wykonawcę - mówi Benkowski.

Sprawie będziemy się przyglądać. Koleiny przede wszystkim po opadach deszczu wypełniają się wodą i mogą być powodem utraty przyczepności. Kierowanie pojazdem po pofałdowanej drodze może wywołać niekontrolowaną reakcję samochodu. Najczęstszym sposobem radzenia sobie z koleinami jest frezowanie nawarstwionej masy asfaltowej.

Przypomnijmy: całkowity koszt przebudowy węzła wyniósł 59,6 mln zł, wykonawcą była gdyńska firma MTM. Przez węzeł św. Maksymiliana przebiega 45 proc. linii transportu publicznego Gdyni. Do tej pory pod torami mogło przejechać maksymalnie 3,6 tys. pojazdów na godzinę. Po przebudowie przepustowość wzrosła do 5,2 tys. pojazdów na godzinę, czyli o 44 proc. Prace trwały od jesieni 2009 r. do marca 2011 r.

Miejsca

Opinie (224) 6 zablokowanych

  • MTM - CAŁA PRAWDA

    FIRMA KTÓRA STAWIA WYŁĄCZNIE NA CENĘ ZAKUPIONEGO MATERIAŁU !!! OT I WYCHODZĄ KWIATKI ! PANOWIE - ZAROBIĆ MILION MNIEJ ..ALE DOBRZE ZROBIĆ

    • 0 0

  • rzetelność (2)

    I tak to jest. Niekompetencja i nic więcej. Artykuł o koleinach, a zdjęcie o spękaniach. Poza tym spękanie na starej nawierzchni w odległości około 60 m od remontu. Brawo Panowie pismaki. Brawo. Kompetencja i rzetelność to coś czego wam niestety zabrakło. Ale cóż w pogoni za sensacją nie ma barier i piszemy co chcemy. Brawo.

    • 1 1

    • równie dobrze mogłoby nie być zdjęć (1)

      sam fakt istnienia kolein i pęknięć jest już tragiczny, a Ty się czepiasz zdjęcia? a sensacja? urzędnicy sami sobie ją sprawili...

      • 1 2

      • re. rzetelność

        Masz rację, zdjęć mogło by nie być. Ale są i są ilustracją do artykułu - a przedstawiają nieremontowaną, "starą" nawierzchnię drogi, a nie tą która powstała z górką rok temu podczas przebudowy węzła wzgórze. Tylko tyle, lub aż tyle. A tak to można zdjęcie zrobić byle gdzie, byle jak, dołączyć jako ilustrację do byle jakiego artykułu i pleść i pokazywać co się chce i jak się chce. TYLKO ta informacja znajduje się na portalu informacyjnym w dziale wiadomości a nie "legendy i mity" i z tego tytułu powinna być rzetelna.

        • 1 0

  • węzeł

    Jest prosta recepta na rozwiązanie tego węzła problemów. Skoro projektanci i wykonawcy nie domyślali się, że mogą tam się znależć ciężarówki, to objąć Węzeł systemem via TOLL, potem trzeba będzie pomyśleć o innych ograniczeniach, a może ograniczyć także ruch pieszych (szpilki)?

    • 2 0

  • Kupując paliwo na stacjach benzynowych...

    ... WSZYSCY płacimy podatek drogowy, nawet Ci, którzy kupują paliwo do łodzi motorowych, kosiarek spalinowych itp., co się dzieje z tymi pieniędzmi i ile ich jest w skali roku ? Czy wiadomo o jaką sumę chodzi i gdzie ona trafia ? Wszystkie jezdnie i drogi są dla samochodów legalnie dopuszczonych do ruchu.

    • 0 0

  • MTM + Wojciech S. - i wszystko jasne

    jw.

    • 2 1

  • OPENER SUPER IMPREZA - CO JESZCZE LATEM w TRÓJMIEŚCIE ?

    Czy Trójmiasto będzie czyste i pachnące?
    Czy porządki po zimie będziemy robić do sierpnia?

    • 1 0

  • SĄ LEPSZE TEMATY-CZY JESTEŚMY GOTOWI NA EURO 2012

    Przyjadą kibice i co ?

    • 0 0

  • Trasa Słowackiego w Gdańsku odcinek leśny, 12 lat od przebudowy-0 kolein. (8)

    • 202 6

    • (1)

      Różnica jest taka że na odcinku leśnym droga była robiona od zera, z pełną podbudową. Możesz się domyślać jaka jest różnica w cenie pomiędzy położeniem 4cm nakładki, a jaka przy budowie drogi z przekrojem rzedu 1 metra grubości i z położeniem wszystkich sieci pod spodem.

      • 29 0

      • ale lepiej zrobić

        raz a dobrze niż się później po kilka razy babrać - nawet jeżeli jakimś zrządzeniem 2-3 remonty byłyby dalej tańsze niż raz dobrze wykonana robota, to należy doliczyć do tego tzw około koszty czyli to straty generowane przez trudności wynikające z remontu

        • 1 0

    • obserwowałem tą budowę od początku i trzeba przyznać, że droga zaczyna się jakieś 2 metry pod asfaltem

      było dłuugo ale jest porządnie

      • 29 0

    • bo tam samochody jadą, a nie zatrzymują się pod światłami (3)

      tyle.

      • 5 47

      • często stoją na zmianę, rano dół, po południu do góry

        i nie ma kolein

        • 26 0

      • rano stoją - zawsze!

        • 19 2

      • czasem jadą, fakt:)

        na szczęście jest więcej przykłądów dobrze wykonanych ulic. np wiecznie stojąca spacerowa też nie ma kolein.

        • 78 0

    • kto ci pałci?

      masz sponsora. czy jesteś wykonawcą

      • 2 27

  • A może to artykół sponsorowany Panie REDAKTORZE

    SA KŁOPOTY W TROJMIASTO.PL ?
    Ile kosztuje pochlebny artykół ?
    A ile kosztuje negatywny o konkurencji?
    Jest jakiś cennik?
    Kierowcy zgłaszają, że podobno jest.
    FE NIEŁADNIE......

    • 2 1

  • To nic nowego! Jaki nadzór taka jakośc wykonania i materiałów. (11)

    Taki news to kpina. Wszystkie drogi zi budowy godnie z zamówieniami publicznymi mają być tanie. Cena jest podstawą do podpisania umowy z wykonawcą. A wykonawca skoro jest tani musi uzywac taniego materiału. To jest przedewszystkim wina nadzoru który nie kwestjonuje jakości materiałów uzywanych do budowy.

    • 146 12

    • 100% cena w przetargu

      dopóki będzie tylko cena ważna a nie chociaż dodatkowe kryterium jakość i gwarancja (wieloletnia) tak będzie.

      Dodatkowego smaczku dodaje brak prawdziwej niezależnej kontroli na budowie i zamienianie wszsystkiego co się da w projekcje na tańsze...

      • 0 0

    • (2)

      człowieku puknij się w głowę, nie masz pojęcia o projektach już nie wspomnę o przetargach. Projekty są bardzo dobre, tylko wykonawca robi co chce, m.in. przepłaca inspektorów lub też inspektorzy nie mają pojęcia o tym co kontrolują (np inspektor budowlany po AWF'ie) tzn rodzina mówiąc krótko. Skoro firmą z DE czy Austrii opłaca się u nas budować drogi to nie pisz, że jest coś w tym taniego, bo mamy najdroższe autostrady w Europie, inne budowy również.

      • 9 4

      • Odpowiedzialnośc to odpowiedz.

        Czemu taki numer nie przejdzie w Austrii? A u nas przechodzi? Drogi sa droge nie dlatego ze sa dobrze zrobione tylko dlatego ze w ich cene wchodza własnie łapówki dla skorumpowanych urzędników i nadzór.

        • 0 0

      • nie ośmieszaj się

        • 4 2

    • nie gadaj glupot (2)

      tak kolego maja byc zbudowane najtaniej, ALE WG. SPECYFIKACJI w której jest/powinno być wszystko określone.

      • 3 0

      • Nie gadaj głupot.

        Skoro jest tak jak mówisz to dlaczego te drogi sie sypią? A co powinno byc a nie jest to inna sprawa.

        • 0 0

      • specyfikacja i materiały zamienne

        robi sie protokół i wprowadza sie inny materiał. W specyfikacji jest podstawa do wyceny a nie do jakości materiałów. Nawet firmy z Austrii musza jakos zarabiac. Transport z końca świata jest drogi, wiec bierze wykonawca towar z pod reki.

        • 0 0

    • Gdańsk odcinek grunwaldzkiej/róg do studzienki w strone manhatanu do samego manhatanu

      asfalt już pęka i są dziury a to dopiero 2 lata po remoncie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • 2 1

    • Problem tkwi w projektowaniu remontów

      Wiadomo ,że są przekroczenia na osiach i trzeba robić drogi z jakimś marginesem a nie oddawać szajs . trzeba było remont robic od podstaw a nie remontować warstwę wierzchnia i udawać , że to wystarczy. Pytanie jest tylko jedno kiedy nauczymy sie ,że na tym nie mozna oszczędzać bo traci się dwa, trzy razy więcej.

      • 11 1

    • wytrzymała AŻ prawie rok

      to sukces na skale światową.

      • 18 2

    • skoro po roku nie wytrzymała jedna ulica to co będzie ze wszystkimi "remontami" i "inwestycjami" drogowymi które jak widac na łapu capu sa wykonywane? Dlaczego 4 centymerty miały byc REMONTEM za grube pieniądze?

      • 26 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane