- 1 Pomnik twórcy Bitcoina stanie w Gdańsku? (159 opinii)
- 2 Zamiast Rębiechowa lotnisko na morzu (209 opinii)
- 3 15 lat temu otwarto powiększoną galerię Klif (106 opinii)
- 4 Nowe ściany starej kawiarni na Aniołkach (60 opinii)
- 5 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (147 opinii)
- 6 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (459 opinii)
Koleiny na Węźle Wzgórze w Gdyni. Rok po przebudowie
Są kłopoty na Węźle Wzgórze, który 10 miesięcy temu został oddany do ruchu. Na jezdni w ciągu ul. Władysława IV pojawiły się koleiny.
Wykonawca komentuje doniesienie krótko. - Ten element drogi został wyremontowany według dokumentacji projektowej, ponadto zostały przeprowadzone badania - odwierty - nawierzchni. Wymieniliśmy tam wyłącznie 4 cm nawierzchni. Skoro ten odcinek jezdni się koleinuje, problem musi tkwić w głębszych warstwach jezdni, które częściowo pochodzą z lat 60. - mówi Waldemar Kalinowski, kierownik kontraktu rozbudowy Węzła Wzgórze z firmy MTM.
Skoro pozostawiono nietkniętą podbudowę nawierzchni, teraz ułożenie nowej nie powinno mieć miejsca. Powód? Efekt po krótkim czasie będzie podobny do tego, który mamy aktualnie.
Co na to drogowcy? - Poleciłem naszym pracownikom kontrolę układu drogowego. Potrzebuję kilku dni, by ustalić szczegóły - mówi Stefan Benkowski z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
- Jeśli droga została zaprojektowana dla obciążeń 8 ton na oś, a jeżdżą tam cięższe pojazdy, to trudno winić tu za powstałą sytuację szczególnie projektanta lub wykonawcę - mówi Benkowski.
Sprawie będziemy się przyglądać. Koleiny przede wszystkim po opadach deszczu wypełniają się wodą i mogą być powodem utraty przyczepności. Kierowanie pojazdem po pofałdowanej drodze może wywołać niekontrolowaną reakcję samochodu. Najczęstszym sposobem radzenia sobie z koleinami jest frezowanie nawarstwionej masy asfaltowej.
Przypomnijmy: całkowity koszt przebudowy węzła wyniósł 59,6 mln zł, wykonawcą była gdyńska firma MTM. Przez węzeł św. Maksymiliana przebiega 45 proc. linii transportu publicznego Gdyni. Do tej pory pod torami mogło przejechać maksymalnie 3,6 tys. pojazdów na godzinę. Po przebudowie przepustowość wzrosła do 5,2 tys. pojazdów na godzinę, czyli o 44 proc. Prace trwały od jesieni 2009 r. do marca 2011 r.
Miejsca
Opinie (224) 6 zablokowanych
-
2012-01-17 08:24
A może to artykół sponsorowany Panie REDAKTORZE
SA KŁOPOTY W TROJMIASTO.PL ?
Ile kosztuje pochlebny artykół ?
A ile kosztuje negatywny o konkurencji?
Jest jakiś cennik?
Kierowcy zgłaszają, że podobno jest.
FE NIEŁADNIE......- 2 1
-
2012-01-17 08:38
SĄ LEPSZE TEMATY-CZY JESTEŚMY GOTOWI NA EURO 2012
Przyjadą kibice i co ?
- 0 0
-
2012-01-17 08:41
OPENER SUPER IMPREZA - CO JESZCZE LATEM w TRÓJMIEŚCIE ?
Czy Trójmiasto będzie czyste i pachnące?
Czy porządki po zimie będziemy robić do sierpnia?- 1 0
-
2012-01-17 09:19
MTM + Wojciech S. - i wszystko jasne
jw.
- 2 1
-
2012-01-17 09:29
Kupując paliwo na stacjach benzynowych...
... WSZYSCY płacimy podatek drogowy, nawet Ci, którzy kupują paliwo do łodzi motorowych, kosiarek spalinowych itp., co się dzieje z tymi pieniędzmi i ile ich jest w skali roku ? Czy wiadomo o jaką sumę chodzi i gdzie ona trafia ? Wszystkie jezdnie i drogi są dla samochodów legalnie dopuszczonych do ruchu.
- 0 0
-
2012-01-17 09:32
węzeł
Jest prosta recepta na rozwiązanie tego węzła problemów. Skoro projektanci i wykonawcy nie domyślali się, że mogą tam się znależć ciężarówki, to objąć Węzeł systemem via TOLL, potem trzeba będzie pomyśleć o innych ograniczeniach, a może ograniczyć także ruch pieszych (szpilki)?
- 2 0
-
2012-01-17 21:54
MTM - CAŁA PRAWDA
FIRMA KTÓRA STAWIA WYŁĄCZNIE NA CENĘ ZAKUPIONEGO MATERIAŁU !!! OT I WYCHODZĄ KWIATKI ! PANOWIE - ZAROBIĆ MILION MNIEJ ..ALE DOBRZE ZROBIĆ
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.