- 1 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (198 opinii)
- 2 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (161 opinii)
- 3 Ławka robi za śmietnik w centrum Gdańska (71 opinii)
- 4 Wałęsa apeluje, Bodnar wraca do spraw (140 opinii)
- 5 Pajęczyny pełne larw na Zaspie (88 opinii)
- 6 Nowy, 20. punkt widokowy w Gdańsku (55 opinii)
Kolej Metropolitalna: chcemy większego dofinansowania
Urząd Marszałkowski chce, by z programu Infrastruktura i Środowisko trafiło do nas aż 745 mln zł unijnej dotacji. Wcześniej otrzymaliśmy gwarancję na 306 mln zł, ale to za mało, by projektowana z rozmachem budowa Kolei Metropolitalnej mogła powstać.
Nowa trasa kolejowa zacznie się w pobliżu stacji Gdańsk-Zaspa i dotrze do Gdyni Wzgórze św. Maksymiliana. Pociągi pojadą po dawnym nasypie kolejowym przez Strzyżę, Niedźwiednik i Morenę. Tory będą prowadzić przez dzielnice: Kiełpinek, Złota Karczma, Rębiechowo, aż do Osowej. Stamtąd pociągi pojadą w kierunku Gdyni już po istniejących torach.
Na istniejącej już trasie powstaną nowe przystanki przy ul. Kielnieńskiej w Gdańsku oraz przy ul. Wielkopolskiej .
Po torowisku, które pobiegnie przez Gdańsk, kursować będą mogły także tramwaje - na takie rozwiązanie nalegały władze Gdańska, które myślą o rozbudowie sieci tramwajowej w mieście. Wciąż ważą się jednak losy połączenia Kolei Metropolitalnej z istniejącą linią SKM. Wiadomo za to, że - jeśli ministerstwo przyzna dotację w pełnej wysokości - miejski odcinek KM będzie zelektryfikowany.
- Złożyliśmy wniosek na 745 mln zł dofinansowania, przy założeniu, że będzie to 85 proc. kosztów całej inwestycji. W tej cenie zawiera się elektryfikacja odcinka miejskiego. To maksymalny możliwy udział środków unijnych - mówi Gazecie Wyborczej marszałek woj. pomorskiego Mieczysław Struk.
Nową linią kolejową pojedziemy najszybciej w 2014 r. Dziś trwają jeszcze prace nad studium wykonalności inwestycji.
Opinie (91) 2 zablokowane
-
2010-08-03 16:10
Wystarczy zbudować odcinek łączący lotnisko ze ścisłym Gdańskiem (2)
Do Mistrzostw Europy. Reszta może poczekać.
- 4 3
-
2010-08-03 19:46
no ale cały sęk w tym,
że to jest prawie wszystko co trzeba zrobić.
Reszta to pikuś.
Mówisz jak Duńczyk z Vabanku:
"Wystarczy przedryblować wszystkich zawodników przeciwnika i wystawić partnerowi piłę, na pustą bramkę."- 5 0
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
2010-08-03 18:13
a dlaczego nic nie psze się o przystanku Gdynia-Kosakowo? (3)
Ta linia miała łączyć dwa port lotnicze (Gdynia_Kosakowo Gda nsk-Rębiechowo) a nie dzielić. Już dziś widać, że w transporcie lotniczym przez opóżnieia wyprzedzają nas W-wa-Okręcie -> Modlin i zintegrowana z Łódź-Reymonta (a mówi się jeszcze o Radomiu?)
Marszałek opóźnia rozwój Pomorza!!!- 3 5
-
2010-08-03 18:38
jakie opóźnienia??
ja często latam z rębiechowa i nigdy mi się samolot nie spóźnił:P
- 0 1
-
2010-08-03 19:35
Czy ty musisz w każdym temacie (1)
wtrącać to Kosakowo?
Tradycyjne słoń a sprawa polska.- 0 1
-
2010-08-04 14:51
Stamtąd pociągi pojadą w kierunku Gdyni już po istniejących torach.
trojmiasto.pl, jest POprawne układowi POlitycznemu i dlatego nawet nie wymieniło przystanków w Gdyni. A jak wiemy ostatnim przystankiem ma być Kosakowo i Oksywie:)))
- 2 0
-
2010-08-03 21:24
W 2014 pojedziemy najszybciej
Potem zacznie wychodzić fuszerka i pociągi zaczną jeździć coraz wolniej. A około 2100 na portalu trojmiasto.pl będzie artykuł o tym że 86 lat temu pociągi z Wrzeszcza do Gdyni przez lotnisko jeździły w niecałą godzinę a teraz zajmuje im to ponad 2h
- 3 0
-
2010-08-04 13:27
Historia zatoczyła koło ;-)
W latach 90-tych XX wieku usiłowano nam wmówić, że transport kolejowy jest nieopłacalny i powinien zostać ograniczony...przy okazji zlikwidowano wiele linii kolejowych i podzielono PKP...Teraz okazuje się, że linie, które zamknięto przydałyby się a rentowność nie jest czynnikiem decydującym. Proszę budować zarówno Kolej Metropolitalną jak i ścieżki rowerowe...tylko żeby nie skończyło się na zapowiedziach ;-)
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.