- 1 Remont "Słoneczka". Będzie nowy wystrój (47 opinii)
- 2 Masz interes? Zostaw kartkę (118 opinii)
- 3 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (259 opinii)
- 4 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (187 opinii)
- 5 Od soboty spore utrudnienia na A1 (65 opinii)
- 6 Lody Miś były serwowane na ruinach zamku (107 opinii)
Kolej Metropolitalna: chcemy większego dofinansowania
Urząd Marszałkowski chce, by z programu Infrastruktura i Środowisko trafiło do nas aż 745 mln zł unijnej dotacji. Wcześniej otrzymaliśmy gwarancję na 306 mln zł, ale to za mało, by projektowana z rozmachem budowa Kolei Metropolitalnej mogła powstać.
Nowa trasa kolejowa zacznie się w pobliżu stacji Gdańsk-Zaspa i dotrze do Gdyni Wzgórze św. Maksymiliana. Pociągi pojadą po dawnym nasypie kolejowym przez Strzyżę, Niedźwiednik i Morenę. Tory będą prowadzić przez dzielnice: Kiełpinek, Złota Karczma, Rębiechowo, aż do Osowej. Stamtąd pociągi pojadą w kierunku Gdyni już po istniejących torach.
Na istniejącej już trasie powstaną nowe przystanki przy ul. Kielnieńskiej w Gdańsku oraz przy ul. Wielkopolskiej .
Po torowisku, które pobiegnie przez Gdańsk, kursować będą mogły także tramwaje - na takie rozwiązanie nalegały władze Gdańska, które myślą o rozbudowie sieci tramwajowej w mieście. Wciąż ważą się jednak losy połączenia Kolei Metropolitalnej z istniejącą linią SKM. Wiadomo za to, że - jeśli ministerstwo przyzna dotację w pełnej wysokości - miejski odcinek KM będzie zelektryfikowany.
- Złożyliśmy wniosek na 745 mln zł dofinansowania, przy założeniu, że będzie to 85 proc. kosztów całej inwestycji. W tej cenie zawiera się elektryfikacja odcinka miejskiego. To maksymalny możliwy udział środków unijnych - mówi Gazecie Wyborczej marszałek woj. pomorskiego Mieczysław Struk.
Nową linią kolejową pojedziemy najszybciej w 2014 r. Dziś trwają jeszcze prace nad studium wykonalności inwestycji.
Opinie (91) 2 zablokowane
-
2010-08-03 11:32
85%????
przecież maksymalne Unijne dofinansowanie to 75%
- 3 8
-
2010-08-03 11:36
Region XXIw
Inwestycje w infrastrukturę są niezbędne.Ale ta chyba nie jest dobrze przemyślana a przede wszystkim nie ma poparcia społecznego.Władza
operuje hasłami a nie stara się dotrzeć do naszych rozumów.A wtedy
operują emocje.Więcej z ludźmi dla ludzi.I pamiętajmy ,że jest bida jak
cholera!- 3 7
-
2010-08-03 11:44
Codziennie korki rano w gół, po południu w górę i połączenie górnego i dolnego tarasu uważasz za nieprzemyślane? Najwyraźniej nie zastanowiłeś się co oznacza sprawna KM.
- 13 1
-
2010-08-03 11:51
a ja chcę SKMkę do Sokółki !
- 3 1
-
2010-08-03 12:38
KOLEJ....
Adamowicz nic nie wybuduje .CUD-uje - bo zbliżają się wybory.
- 13 1
-
2010-08-03 12:50
A na ch...olerę wam kolej? (2)
Zamiast kolei i dróg będziecie mieli stadion i ECS.
I to ma Wam wystarczyć, i z tego macie się cieszyć droga gawiedzi.
I tak wybierzecie Adamowicza droga tłuszczo wyborcza.- 14 1
-
2010-08-03 17:11
A kogo wybrać? (1)
Daj chociaż jedną alternatywę? Bo póki co, konkurentów ma takich, że wygra przez brak konkurencji:/
- 2 3
-
2010-08-03 18:56
Nawet jak by to miał być Kononowicz
to zagłosuje na niego, żeby rozwalić ten układ.
- 4 0
-
2010-08-03 14:04
A miasto dalej bedzie stać w korkach, bo kto dziś po 10 km do pociągu pieszo chodzi? (4)
Ta kolej będzie wozić powietrze ale zakosztuje wszystkich.
- 4 11
-
2010-08-03 14:20
nie masz zielonego pojęcia o czym piszesz chłopie. będzie pełny i to co dziennie. ile mieszkaniówki za gdańskiem powstanie (3)
gdzie pod nosem będzie km gdzie z oruni się jedzie 1-2h rano do centrum, a tu poza miastem ktoś kupi mieszkanie o wiele taniej i jeszcze wsiada w km i w 15min jest rano w centrum. to samo tyczy się tramwaju na orunie górną. to diametralnie zmieni komukacje w tamtym regionie
- 8 1
-
2010-08-03 15:50
(1)
Od kilku lat twierdzę, że Kolej Metropolitarna zmieni niektóre miejsca na górnym tarasie tak jak metro w Warszawie zmieniło Kabaty. Jak się nagle okaże, że Osowa to nie koniec świata ale pół godziny pociągiem to samego centrum Gdańska czy Gdyni, to czeka nas rewolucja jakiej nie było w Trójmieście od lat. A z komunikatów prasowych wynika, że rozważa się wariant żenująco oszczędny, tzn: jeden tor, mijanki i kursy co pół godziny. A tam powinny jeździć pociągi co 15 minut góra, bo jestem przekonany, że zapełnienie szybko przekroczy najśmielsze oczekiwania. To będzie też impuls to gwałtownej rozbudowy śródmieścia Gdańska i Gdyni aby ludzie mogli stosować schemat: praca w odległości spacerku od dworca głównego, mieszkanie daleko za miastem w domku (dojazd pociągiem + ewentualnie samochodem spod stacji).
Oczywiście to wszystko pod warunkiem, że nasze władze tego nie zepsują: czyli dwa tory, elektryfikacja, odpuszczenie sobie z tramwajami, możliwość skrętu z Gdańska w stronę Żukowa, no i przystosowanie całej trasy co częstotliwości 6 kursów na godzinę albo i więcej. Do tego przy stacjach za obwodnicą parkingi i pętle autobusowe (a przynajmniej rezerwa miejsca). Jeśli wygra wariant minimalny to chyba lepiej sobie darować...- 4 1
-
2010-08-04 08:26
Chciałbyś...
aby Trójmiasto sponsorowało budowę dojazdu z waszego zadupia... Tylko to jest nieopłacalne, nigdy się nie zwróci miastu, a zapłacić za to będą musieli wszyscy.
- 0 4
-
2010-08-04 13:30
Jechałeś choć raz z Orunii? 2 godziny do centrum ale Gdyni chyba.
- 0 0
-
2010-08-03 14:30
Po co nam jakaś kolej, czy drogi? Czy to z tego jesteśmy lub możemy być dumni?
Europejskie Centrum Solidarności - o!!!! to jest duma i potrzeba.
Będziemy mieli ECS, usiądziemy sobie, pękniemy z dumy, to i kolej, i drogi
niepotrzebne. Bo kto będzie jeździł, jak wszyscy popękamy?
Władza wie co robi. Dobra władza, mądra władza.- 7 3
-
2010-08-03 14:46
SKM (1)
Dlaczego warszawka wozi się takimi newagami http://www.newag.pl/index.php?a=oferty&idoffer=13&opcja=show#
a Gdańszczanie muszą jakimiś EN57 z lat 60-tych?- 6 0
-
2010-08-03 19:50
ten newag
to zmodernizowany EN57.
My też będziemy modernizować ten szrot tak jak ten jeden, który już jeździ.- 1 0
-
2010-08-03 15:24
to tylko kiełbasa .....
...wyborcza. Następne projekty, których nikt nie zrealizuje
- 10 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.