- 1 Pomnik twórcy Bitcoina stanie w Gdańsku? (167 opinii)
- 2 15 lat temu otwarto powiększoną galerię Klif (108 opinii)
- 3 Zamiast Rębiechowa lotnisko na morzu (216 opinii)
- 4 Nowe ściany starej kawiarni na Aniołkach (63 opinie)
- 5 Nocna komunikacja do poprawki (252 opinie)
- 6 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (460 opinii)
Kolej Metropolitalna w najlepszym wariancie
Zarząd Województwa Pomorskiego dał zielone światło do realizacji Kolei Metropolitalnej w wersji najlepszej dla mieszkańców. Powstaną dwa tory, po których pojadą pociągi elektryczne.
Budowa Kolei Metropolitalnej będzie kosztować 719,1 mln zł, z czego 85 proc. - 611,2 mln zł - pochodzić będzie z Unii Europejskiej. To kwoty porównywalne z wydatkami na budowę drugiej nitki metra w Warszawie.
Kolei Metropolitalnej na odcinku od Wrzeszcza do Osowej w Gdańsku będzie realizowana według najbardziej dogodnego dla pasażerów wariantu. Oznacza to, że w połowie 2015 r. pojedziemy z Gdańska Głównego przed nowy terminal w Porcie Lotniczym w Rębiechowie pociągami o napędzie elektrycznym. Zajmie to nie dłużej niż 25 minut. Do dyspozycji będziemy mieli osiem nowych przystanków, w tym dworzec pod ul. Budowlanych .
W czwartek Zarząd Województwa Pomorskiego dał zielone światło do realizacji przedsięwzięcia przez spółkę Pomorska Kolej Metropolitalna SA .
- Budując tę linię mamy nadzieję na wsparcie ze strony samorządów Gdańska i Gdyni, które chcąc spopularyzować Kolej Metropolitalną, powinny wybudować węzły integracyjne Strzyża, Rakoczego, Wróbla Staw, Matarnia, Osowa, Karwiny i Wielki Kack - mówi Mieczysław Struk, Marszałek Sejmiku Województwa Pomorskiego.
Inwestycja będzie podzielona na dwa zadania. Pierwsze to budowa linii dwutorowej od Portu Lotniczego w Gdańsku do linii kolejowej Kościerzyna-Gdynia i wykonanie tymczasowego przystanku Gdańsk Port Lotniczy z peronami. Na tym odcinku nie powstanie sieć trakcyjna, czyli będzie on na razie obsługiwany przez szynobusy. Budowa ruszy w październiku 2011 r. i ma być gotowa w maju 2012 r.
Druga, znacznie większa część inwestycji będzie polegać na budowie linii dwutorowej od stacji Gdańsk Wrzeszcz do Portu Lotniczego w Gdańsku wraz z przystankami. Wtedy wykonana zostanie też elektryfikacja linii na całej długości z Wrzeszcza do Osowej i wybudowana zostanie stacja w Barniewicach. Z tym zadaniem wykonawcy będą musieli uporać się do 2015 r.
Już w kwietniu tego roku PKM S.A. wyłoni wykonawcę projektu, a w maju złoży wniosek o dofinansowanie z Unii Europejskiej. Wtedy też powinien mieć w ręku decyzję środowiskową dla budowy kolei.
Miejsca
Opinie (282) 7 zablokowanych
-
2011-01-13 13:33
Opinia wyróżniona
(3)
*byt całkowicie niezależny od SKM
-inne bilety
-inne wysokości peronów
-różne typy pociągów-nie mogą się zastąpić w razie awarii itp
-inne tory
*brak przystanku na zaspie -największe osiedle mieszkaniowe w Gdańsku -40tys (Kościerzyna i Żukowo razem wzięte) ludzi bez wygodnego dojścia do SKM .
*brak możliwości puszczenia pociągu od strony Gdyni bezpośrednio w stronę lotniska,- 8 14
-
2011-01-13 14:44
Nie wymyślaj bzdur. Jakim cudem mogą być inne TORY?
Skoro PKM ma być połączone z linią dalekobieżną na której są takie same tory i sieć trakcyjna jak na SKM.
Gdzie jest zamieszczona informacja o innej wysokości peronów i niekompatybilnych z SKM typami pociągów?
Zaspa ma niby 40tyś mieszkańców i jest największym osiedlem mieszkaniowym w Gdańsku?
Rozumiem, że linia była by dobra gdyby miała przystanek na każdym osiedlu całego trójmiasta?- 2 0
-
2011-01-13 15:21
Przystanek na Zaspie
Spora część mieszkańców Zaspy ma bliżej do SKM Wrzeszcz niż SKM Zaspa ;-D
- 7 1
-
2011-01-13 17:13
dobrze to zauważyłeś
ale tu piszący *a może i projektujący) i dyskutujący mają takie wiadomości o przedsięwzięciu jak "ekspert kolejowy"Michał Tusk
- 1 3
-
2011-01-13 13:51
Opinia wyróżniona
NA PEWNO WSZYSTKO PRZEMYŚLELI...
Jakoś nie chwalą się, jakim taborem będzie obsługiwana zelektryfikowana część tej PKM. No, bo nawet nie dopuszczam do siebie myśli, że o tym jeszcze nie zdecydowali, nie mówiąc już o pomyśleniu o tym : ). Ponadto, nawet do głowy mi nie przychodzi to, że na tej linii miałyby kursować stare, czy nawet trochę zmodernizowane ciężkie i niefunkcjonalne "trupy", jakimi dysponuje na przykład nasza SKM-ka : )
- 5 1
-
2011-01-13 14:03
Opinia wyróżniona
Co ze skrzyżowaniem z torami dalekobieżnymi w okolicach przystanku Gdańsk Zaspa. (1)
W tym roku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przystępują do modernizacji odcinka kolejowego Gdańsk - Gdynia, w tym do przebudowy stacji Gdańsk Wrzeszcz. Czy prowadzone roboty będą uwzględniały włączenie kolei metropolitalnej w istniejące tory dalekobieżne a docelowo estakadą tory SKM.
- 7 1
-
2011-01-13 14:11
zaspa ma skmke i niech sie odwali od pmk
- 1 3
Wszystkie opinie
-
2011-01-20 21:37
Opinia wyróżniona
Mieszkańcy na torach w Matarni
wybrano najlepszy wariant przebiegu trasy ale kosztem mieszkańców starej części Matarni. Z pośród dwóch wariantów wybrano trzeci.Niech wojewoda przyjedzie i powie tym ludziom mieszkającym tam 70/80 lat ze trasa prowadzi przez ich domy a nie np. przez wybudowane na około hale i firmy, których( wiadomo dlaczego) ruszyć się nie da.W planie zagospodarowania przestrzennego nr 2609 wytyczona jest trasa dla kolei prowadzącej na lotnisko.Ale przecież po co jak można inaczej.Liczy się tylko K A S A
- 1 0
-
2011-01-16 20:38
a gdzie przystanek Gdansk Karczemki
bez sensu.....
- 0 0
-
2011-01-13 13:18
no i git! (15)
- 194 7
-
2011-01-13 14:10
.. brawo, mamy tuskostradę z 20-cm dziurami Gdansk-Gdynia i bedziemy miec kolej, (4)
brawo, wkrotce bedzie arena i igrzyska, pamietajcie, no i ECS
- 3 27
-
2011-01-13 16:54
A Rosjanie mgłę rozpylili (3)
A świstak zawija sreberka
- 5 4
-
2011-01-14 10:05
te swistak (2)
nie dodales jeszcze ze "a rosjanie rozpedzaja chmury na 1-go maja" .... co nie napisze gazeta wyborcza i guru adas michnik to nie istnieje nie ? czyste sci-fiction
- 1 0
-
2011-01-14 11:46
(1)
Czyli 1 maja, a nie 4 kwietnia i rozpędzają, a nie rozpylają.
- 0 0
-
2011-01-16 14:41
a to jak z rowerami
w Radiu Erewań...
- 0 0
-
2011-01-13 13:24
(1)
MAJONEZ!
- 10 4
-
2011-01-14 22:23
tylko dlaczego na starcie ekonomia kuleje?
Rezygnacja z przystanku przy CH Matarnia to oczywiste zmniejszenie atrakcyjności tej kolei dla mieszkańców Zaspy, Wrzeszcza, Moreny. Bo o ile statystycznie latamy rzadko, o tyle na zakupy jeździmy często.
W sytuacji gdy już wiadomo, że do funkcjonowania kolei trzeba będzie dopłacać, dlaczego świadomie rezygnuje się z tysięcy pasażerów dziennie? Przecież to żywa gotówka...- 3 0
-
2011-01-13 15:39
(2)
"Kolei Metropolitalnej na odcinku od Wrzeszcza do Osowej w Gdańsku będzie realizowana według najbardziej dogodnego dla pasażerów wariantu."
A po polskiemu?- 0 6
-
2011-01-14 10:18
korzystny wariant dla pasażerów to kupno samochodu (1)
buhahahahaha, tak btw co sprawia że Polak tak naiwnie wierzy w jakieś wizualizacje ? macie zaćme umysłową ? .Teren obok medisona (4 lata), wyspa spichrzów (z 5 lat lekko), poszukajcie sobie wizualizacji o tym. Tak samo was w ch... robili. Gdańsk - wieś śpiewa i tańczy, budyń pływa razem z śniegiem po nie odśnieżonych chodnikach na starym mieście.
- 2 2
-
2011-01-14 10:32
pa pa blachosmrodzie bmw (15 letnim)
- 0 0
-
2011-01-13 14:02
już Ci papke z głowy zrobili? (2)
w paint'cie zrobili parę obrazków, sypnęli trojmiasto.pl parę groszy za artykuł i Ty już im jesz z ręki?! Trochę krytycyzmu, a nie jak barany na rzeź! Dzieci szumu medialnego....
- 9 49
-
2011-01-13 23:43
spl
A weź uciekaj.
- 0 0
-
2011-01-13 15:30
Hi Bezszelestna zmijo
tu tez zabierasz glos? w szybkim tempie idziesz w slady Tojtoja(To Ja) i Galluxa - 100% omnibusy.
- 15 2
-
2011-01-13 17:01
Ciekawe czy PKM kupi super nowoczesne, szybkie, ciche sklady (1)
Czy wpusci jakis zlom na tory:)
A wlasnie. skoro sa wyliczenia, to musza obejmowac sklady.
Wiec jakiej klasy pociagi beda tam jezdzic?
Ja bym wybudowal Maglev'a...
Koszty budowy te same, a potem zuzycie energii tylko 40% klasycznego skladu.- 1 5
-
2011-01-13 21:20
chyba straciłeś mózg, maglev to kolej eksperymentalna, zbudowali ją u siebie chinole tylko na krótkim odcinku, w niemczech też kawałek jest i nie mają zamiaru dalej budować, poniważ jest to zbyt drogie, a prędkość użytkowa jest niewiele większa od szybkiej kolei na tradycyjnym torowisku.
- 1 0
-
2011-01-14 12:32
przystanek zaspa (1)
Od początku było wiadomo, że takiego przystanku nie będzie. To, że radny Skiba zbierał podpisy było podyktowane chęcią zmazania opinii lenia, nie realną możliwością realizacji pomysłu. Linia PKM nawet nie biegnie przez Zaspę, nie ma więc co biadolić, że istnieje jakiś spisek mający na celu marginalizację tej dzielnicy. Nic nie stoi na przeszkodzie żeby dojechać stacji Wrzeszcz albo Niedźwiednik i tam wsiąść do pociągu. Zaspa i tak jest świetnie skomunikowana więc nie ma sensu popadać w kompleksy niczym Strzyża i prezentować bojowy rewizjonizm co do nazewnictwa...
I najważniejsze: mało stacji = krótki czas przejazdu.- 2 3
-
2011-01-15 12:19
Nie ważne jest teraz, czy miał być ten przystanek czy też nie. Ważne że jest :-) Dlatego w innych obecnych przypadkach
teżpowinno to być ważne co się robi i jak :-)
- 1 0
-
2011-01-15 10:49
szkoda, ze nie do konca przemyslano uklad trasy i stacji koleiM... (1)
szkoda, bo stacji brakuje w miejscach gdzie mieszkancy miasta chetnie by z nich skorzystali, np na wysokosci: Klukowo lub Ikei, a jednoczesnie tworzy sie stacje barniewice (szczere pole) ?, kolejny raz wyglada to tak jak by urzednicy zapomnieli komu to ma sluzyc !!!
- 2 1
-
2011-01-15 12:15
Racja! Podobna sytuacja jest co do Kokoszek gdzie cała infrastruktura kolejowa jest tylko trzeba by było ją rewitalizować - to
jest smutne.
- 0 0
-
2011-01-14 12:22
zmieniłbym nazwy przystanków: (1)
zamiast rakoczego: Gdańsk Brętowo
a zamiast Wróbla Staw: Gdańsk Migowo
Powody:
1.Zwyczajem jest nazywanie nazwami dzielnic a nie ulic - to nie jest metro
2.Rakoczego jest długą ulicą i nazawa nie lokaoizuje stacji
3. Z całym szcunkiem ale "Wróbla Staw" nikomu nic nie mówi dzielnica nazywa się Migowo- 3 0
-
2011-01-15 12:11
Pomysł niezły :-) Tyle że miesce przystanku Wróbla Staw jest kawał świata od Migowa :-) Bardziej co do tego miejsca pasowałby
Jasień :-) Ze zmianą Rakoczego na na przykład Brętowo (i to jeszcze też zależne od miejsca jego usytuowania) też się z Tobą zgadzam :-)
Abrahama zmieniłbym na Strzyża, Rakoczego albo na Brętowo (jak byłby usytuowany na historycznym miejscu) albo na Dolne Migowo (jak byłby usytuowany na nowym miejscu, zaraz za ulicą Rakoczego w kierunku Kiełpinka, Wróbla Staw na Jasień (bo owe osiedle jest usytuowane wręcz w bardzo bliskim sąsiedztwie nie dość że stawu o tej nazwie, przyszłościowego osiedla które będzie tam wybudowane za jakieś 5-7 lat, oraz planowanego przystanku) i Gdańsk Krzemowa Dolina na Gdańsk Firoga :-)- 1 0
-
2011-01-13 13:21
A gdzie stacja Gdańsk Zaspa ??? (23)
Wystarczy zrobić zejście na wiadukcie do 2giego peronu i jest nowa stacja gdzie można się przesiadać na SKM
- 91 17
-
2011-01-13 18:22
przesiąść się możesz kawałek dalej we wrzeszczu a jak jedziesz z gdańska to po prostu wsiadasz do kolejki jadącej do sopotu i (1)
tyle
- 0 0
-
2011-01-14 22:19
i kupić DWA bilety
żeby przejechać dodatkowo jeden przystanek.
Jakie to cwane...- 1 0
-
2011-01-13 16:34
Wyliczenia se bezlitosne (1)
Tluszcza z sypialni na Zaspie nie lata samolotami, wiec nie oplaca sie tam
zatrzymywac skladu.- 2 4
-
2011-01-14 19:37
ale w CH Matarnia
pieniądze wydaje. Tak samo mieszkańcy Moreny do Matarni jeżdżą. A tu ani przystanku na Zaspie, ani przy centrum handlowym. Czyli urzędasy same sobie strzelają w kolano i będą niedługo marudzić, jakie to ta kolej przynosi straty, jednocześnie wycinając z projektu bardzo ważną funkcjonalność, kto wie, czy nie ważniejszą niż dojazd pasażerów na lotnisko.
- 2 0
-
2011-01-13 13:38
Na SKM można się przesiadać we Wrzeszczu (7)
- 13 5
-
2011-01-13 15:31
40 tys. zaspian będzie jechało do Wrzeszcza, aby spowrotem przez Zaspe POjechać na lotnisko (4)
oj duraki, duraki. A mówią że głupich nie sieją a jednak w Gdańsku sami się rodzą.
- 12 7
-
2011-01-13 16:37
żeby 40 tyś gdzieś jechało to najpierw musiało by tyle tam mieszkać (3)
Na Zaspie mieszka zdecydowanie mniej osób a sporej części mieszkańców tej dzielnicy wygodniej albo równie wygodnie co do przystanku SKM Zaspa będzie dostać się do przystanku Wrzeszcz.
- 1 8
-
2011-01-13 20:45
Ty cgyba nigdy na Zaspie nie byłeś:)) (2)
Już mieszka 40-sci a ciagle się rozbudowuje i co będą jeździć z Zapy do Wrzeszcz, a następnie przez Zaspę do Portu Lotniczego.
Chyba, że faktycznie Marszałkowi chodzi o to, abt ta Gdańska Kolej woziła powietrze a unia za to zapłaci, a nie Polska:)))- 3 1
-
2011-01-13 22:06
akurat byłem tam nie raz i dobrze znam tą okolicę (1)
Zresztą nawet jak bym tam nie był to i tak mógł bym odszukać taką informację. Przecież ilości mieszkaniowców nie ocenia się "na oko".
Wszelkie dostępne źródła podają liczbę mieszkańców Zaspy jako znacznie mniejszą od 40tyś a do tego z ujemnym saldem. Czyli mieszkańców tam ubywa.
Jeżeli ktoś ma inne zdanie to proszę o podanie źródła to potwierdzającego.- 0 0
-
2011-01-14 09:42
A Ty podasz swoje źródło?
j./w
- 0 0
-
2011-01-13 20:30
Zauważ, że najczęściej trzeba do SKM dojechać
Tak więc jadę autobusem do SKM Zaspa, przesiadam się, jadę do Wrzeszcza, przesiadam się, jadę i zaraz jestem znowu na Zaspie ale już w PKM.
Można też 124 bezpośrednio do Wrzeszcza... i utknąć gdzieś po drodze w korku.
Bardzo dobre rozwiązania ale w takim przypadku to ja wolę autkiem śmignąć Nową Słowackiego i w momencie w którym bym właśnie się przesiadał we Wrzeszczu będę już przy lotnisku.
Podobnie z 33 tys. Przymorza.- 3 2
-
2011-01-13 15:21
Można tylko po co komplikować
- 4 2
-
2011-01-13 13:26
Zaspa to blokowisko, (6)
tam mieszkają ludzie, których nie stać na latanie samolotami i wakacje za granicą, więc raczej nie będą korzystać z tej trasy
- 18 58
-
2011-01-13 20:19
'zły urzędniku' słoma z butów wychodzi
- 1 2
-
2011-01-13 15:18
ty nie badz taki madry cwaniaku (1)
bo sam pewnie mieszkasz w jakiejs dziurze pod gdanskiem...
- 13 5
-
2011-01-13 20:06
Jes jescze inny blad
Stacja Matarnia powinna byc przy Ikei.
- 6 1
-
2011-01-13 16:18
(2)
Zły urzędniku. Nie dość, że zły, to niedouczony. Wyjeżdża się na wakacje zagranice (dla niewtajemniczonych: funkcjonuje w języku polskim takie słowo jak zagranica), bo wyjazd za granice oznacza przekroczenie linii granicznej. Nie rozpowszechniaj i tak częstego w głupawych mediach błędu.
P. S. A od Zaspy wara!- 7 4
-
2011-01-13 18:36
istnieje,
ale mówi się 'wyjeżdża się (dokąd?) za granicę', a nie '(kogo/co?) zagranicę' 'zagranica' jest domyślną nazwą miejsca, a więc rzeczownikiem, nie przysłówkiem. można powiedzieć 'z zagranicy', ale w drugą stronę już nie:) no, chyba, że powiedziałbyś '(dokąd?)do zagranicy', jakkolwiek dziwnie by to nie brzmiało, ale to chyba też poprawne nie jest:D w skrócie musisz poprzedzić rzeczownik wspomnianym przysłówkiem. jak masz wątpliwości, to odmień sobie 'zagranicę' przez przypadki- podpowiem, że wyjdzie Ci biernik, odpowiadający właśnie na pytania 'kogo/co?':)
o 'ę' już Ci ktoś napisał.
A tak w ogóle, to sam w 3 linijce napisałeś 'za granice(ę)', to typowa ambisentencja. czy wiesz, że może być objawem schizofrenii?;)
chyba, że napisałeś to specjalnie, by pokazać, że Ty też jesteś niedouczony...
P.S. To, że on wypisuje brednie, nie znaczy, że że Ty ich nie wypisujesz.- 8 1
-
2011-01-13 17:14
nie wyjeżdża się zagranice tylko zagranicę marudo
- 3 0
-
2011-01-13 14:30
(3)
docelowo PKM ma się w okolicach zaspy wpinać w tory SKM więc budowa nowego peronu na zaspie "na chwile" to wywalanie kasy w błoto.
- 10 2
-
2011-01-13 20:07
tymczasowy przystanek Gdańsk Port Lotniczy z peronami
A "wykonanie tymczasowego przystanku Gdańsk Port Lotniczy z peronami" z torami tylko do Osowy to nie wywalanie kasy w błoto?
- 1 0
-
2011-01-13 18:28
PKM ruszy 2015
"chwila" potem to 2020 - fajnie pomyślane
- 1 0
-
2011-01-13 14:53
Dobrze, że ująłeś słowa "na chwilę" w cudzysłów
- 5 3
-
2011-01-13 17:53
Opinia wyróżniona
Ludziska. Nie oszukujmy się. (5)
Nie będzie żadnej Kolei Metropolitalnej, Portu Lotniczego w Gdyni, Trasy Zielonej, Czerwonej, Różowej, ani też Żółtej, Niebieskiej, tunelu do Szwecji, Północnej Obwodnicy Trójmiasta, czy S7 Koszwały-Kazimierzewo. Co rząd to nowsze i śmielsze projekty, na które najzwyczajniej nie ma i nie będzie w najbliższej przyszłości pieniędzy. Będziemy za to mieli Dziurę Budżetową, Dług Publiczny i Dług Wewnętrzny, Zusy, US-y, i coraz droższy Tunel kanalizacyjny, w który każdy obywalel ładuje przejedzone pieniążki. Za 50 lat przekonamy się co powstało.
- 16 15
-
2011-01-14 20:50
nie tylko co powstało ale co z Polski zostało,jak dobiorą się i sprzedadzą jeszcze lasy to nie ma nas.
- 0 0
-
2011-01-14 17:23
SMERF MARUDA
Ty, DENON 1982 (rok urodzenia-jak sądzę),masz mózg stuletniego starca!!!
W ciągu ostatnich dziesięciu lat wyrosło wokół nas drugie,wielkie miasto Gdańsk.Ale żeby to zobaczyć,to trzeba ruszyc tyłek z domu,a nie narkotyzować się na okrągło TV Trwam.- 0 0
-
2011-01-13 18:47
Budżet państwa nie daje na tą kolej ani złotówki (2)
85% to dofinansowanie unijne, województwu i miastom zostaje do pokrycia ile?
Przy 1mld byłoby to 150mln a to są małe pieniądze!- 3 2
-
2011-01-13 20:27
A czy ta PKM będzie własnością Polski czy już UE? (1)
- 1 1
-
2011-01-14 08:20
może być nawet własnością ChRL, byle była
- 2 0
-
2011-01-13 23:04
KOREKTY NIEKTÓRYCH NAZWY PRZYSTANKÓW!!!! (2)
Pierwszym do wymiany - Gdańsk Rakoczego na (tak jak czytałem tutaj w komentarzach u niektórych czytelników) albo Gdańsk Brętowo (jak będzie usytuowany przystanek na swoim historycznym miejscu, tam gdzie przez lata się znajdował) albo Gdańsk Dolne Migowo (jak będzie usytuowany za ulicą Rakoczego w kierunku Kiełpinka).
Drugim do wymiany - Gdańsk Wróbla Staw na Gdańsk Jasień - faktycznie trafna propozycja.
Trzecim do wymiany (jak będzie proponowany - bo raz jest uwidaczniany na mapach a raz nie) - Gdańsk Dolina Krzemowa na Gdańsk Firoga.- 9 0
-
2011-01-14 00:11
Gdańsk Abrahama -> Gdańsk Strzyża (1)
i tak wszystkie po kolei
- 2 0
-
2011-01-14 19:29
TAK - RACJA!!!
Gdańsk Abrahama na Gdańsk Strzyża!!!
- 1 0
-
2011-01-14 18:44
bardzo fajnie nie już zaczną;;;
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.