- 1 Obława w Letnicy. Nowe fakty (69 opinii)
- 2 Jesienią zamkną węzeł Gdańsk Południe (62 opinie)
- 3 Śmierć na hulajnodze. Sprawa wraca do sądu (154 opinie)
- 4 Promenada po remoncie hitem sezonu (101 opinii)
- 5 Duża podwyżka opłat za wodę w Sopocie (151 opinii)
- 6 Bałagan po wyborach musi sprzątać miasto (65 opinii)
"Kolej i buspasy odkorkują północ Gdyni"
Testowy przejazd pomiędzy Obłużem a centrum Gdyni odbył się w 2016 roku.
Północ Gdyni jest obecnie bardzo zakorkowana, ale istnieje kilka sposobów, żeby ją odkorkować. Prace, które tego będą zmierzać powinny być realizowane etapami. Pierwsze etapy są najtańsze i najmniej skomplikowane w wykonaniu - pisze nasz czytelnik, pan Piotr. Oto jego pomysł na polepszenie komunikacji północnych dzielnic Gdyni.
Etap 1: buspasy i kolej na północ
Drugim, ważniejszym elementem, jest kolej na północ Gdyni. Północna Kolej Aglomeracyjna zaczynałaby się na stacji Gdynia Oksywie Port . Następne stacje to: Gdynia Obłuże Wschód, Gdynia Obłuże (w pobliżu przystanku Obłuże Centrum), Gdynia Pogórze. Dalej linia biegłaby do Chyloni i włączałaby się do linii SKM, a następnie do Gdyni Orłowa. Linia od poniedziałku do piątku powinna kursować od godz. 5 do godz. 10 i od godz. 12 do godz. 18 co 20 minut, w pozostałych godzinach co 30 minut. W soboty linia powinna funkcjonować co 30 minut, a w niedziele co 30-40 minut. We wszystkie dni w nocy powinna jeździć co 60 minut. Linię powinny obsługiwać spalinowe, minimum trzydrzwiowe pojazdy.
Etap 2: druga linia na północ
Pierwszym i najważniejszym elementem jest uruchomienie drugiej linii na północ miasta. Wymaga to remontu torów w lesie przy Szperku. Linia zaczęłaby przy moście na Dąbka . Następnie stawałaby na stacjach Gdynia Obłuże Leśne, Gdynia Pogórze, Gdynia Port (przejazd krótszy niż przez Chylonię), Gdynia Główna i dalej linią PKM z nowymi stacjami: Gdynia Wzgórze-Riviera, Gdynia Mały Kack, Gdynia Karwiny Północ i Gdynia Fikakowo. Linia kończyłaby się na stacji Gdańsk Osowa. Częstotliwość byłaby taka, jak na linii z Oksywia.
Inne pomysły na odkorkowanie Gdyni.
Z pętli na ul. Maciejewicza uruchomione zostałyby dwie linie autobusowe dojazdowe, które okrążają wszystkie dzielnice północy miasta. Dodatkiem byłby prom z Oksywia do skweru Kościuszki co 60-90 minut. Aby usprawnić ruch w okolicach Szperka, zbudowany zostałby drugi most oraz buspas od Staniewicza w stronę Centrum. Linia 197 zostałaby przedłużona do Pogórza Górnego.
Etap 3: nowe stacje SKM
Etap ten przewiduje uruchomienie stacji na linii SKM i z Oksywia do Orłowa: Gdynia Śródmieście i Gdynia Wielkopolska. Uruchomione zostałyby dwie linie kolejowe (obie co 60-90 minut w porozumieniu z Gdańskiem). Jedna prowadziłaby z Gdyni Oksywia przez Gdynię Port, Karwiny, Gdańsk Port Lotniczy do Gdańska Głównego. Druga prowadziłaby z Obłuża Górnego do Gdańska Głównego przez Chylonię, Karwiny i Port Lotniczy. Zapewnią one dojazd do Gdańska i na lotnisko. Będą funkcjonować od godz. 4 do około godz. 23.
Etap 4: kolej do Mechelinek i wspólne bilety
Etap zrealizowany będzie w porozumieniu z Kosakowem. Linia z Obłuża Górnego zostanie skierowana do Mechelinek (budowa torów), a od drugiej strony do Chwarzna (także budowa torów).
Wprowadzenie tych linii kolejowych i promowych z pewnością usprawni przemieszczanie się po Gdyni. Oczywiście bilety autobusowe na terenie Gdyni powinny być ważne w pociągach.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (374) ponad 20 zablokowanych
-
2019-06-08 18:04
Rondo turbinowe
Jedyne rozwiązanie rondo turbinowe jak na Marynarki Polskiej albo Budowlanych
- 1 5
-
2019-06-08 17:59
Z ubolewaniem i wielkim
żalem stwierdzam, że inaczej już się nie da....Nie ma możliwości wybudowania innej dodatkowej i alternatywnej trasy komunikacyjnej do gminy Kosakowo. Były i są oraz będą tylko dwie drogi : ul.E.Kwiatkowskiego i ul. X. Czernickiego i ul.Płk.Dąbka-. Nie da się .....Na nic tu się nie zdadzą i nic nie wniosą kolejne utyskiwania,użalania i wulgaryzmy...Korki były,-są i będą....Wincyjj budować w gminie Kosakowo-wyncyj i wyncyj,a korki będą jeszcze większe....
- 13 2
-
2019-06-08 17:25
(1)
Tunel z Oksywia do centrum poproszę
- 10 3
-
2019-06-08 17:55
Niezasadny ekonomicznie. To nie Gdańsk z portem i dzielnicami na 100 tys. osób (patrz tunel pod Wisłą)
- 1 1
-
2019-06-08 16:10
Autobus Rewa-Kacze Buki (1)
Brakuje autobusu na trasie Rewa- Gdynia Dąbrowa czy Kacze Buki. Co dzień pokonuję ją ja, moi pracownicy i rodzina. I wszyscy niestety narzekają na brak połączenia 1 linią autobusową, bez przesiadek bez jazdy 194 i K lub X, bez łączenia 194 i innych autobusów z centrum. Linia powinna być przyspieszona zatrzymywać się na wybranych przystankach:
- Rewa
- Mosty
- Pierwoszyno
- Kosakowo (przy urzędzie i za biedronką)
- pogórze górne
- dąbrowa pętla przy tesco
- dąbrowa centrum
- kacze buki
Na pewno wiele uczniów, pracowników i rodzin mogłoby zrezygnować z jazdy samochodem, gdyby powstała.- 7 9
-
2019-06-08 17:53
Pierwoszyno, Rewa, Mosty Kosakowo to powiat Pucki i tam należy adresować roszczenia.
- 4 1
-
2019-06-08 17:23
W latach 1978/79 (zima) (1)
to na ul. E.Kwiatkowskiego był taki" ruch", że spokojnie zjeżdzaliśmy na łyżwach tą ulicą od Dąbka do ul. Adm.J.Unruga- a w tamtych latach to ona nosiła nazwę ul. Wincentego Gruny....."Sajgon" w ruchu drogowym zaczął się na początku lat 1992-94 jak zaczęto zabudowywać wsie Mosty, Pierwoszyno, Suchy Dwór, Rewa i jako ostatnie na szeroką skalę wieś Pogórze- te słynne pola kapusty, kukurydzy, buraka i ziemniaka.... itd. Gdynia na Pogórzu Górnym zakończyła poważne inwestycje budowlane w latach 1986-88-bloki i wieżowce na ulicach kmdr.. Horyda, Szpunara i ul. Steyera...Ulice Dąbka i Kwiatkowskiego wtedy były zupełności były "wydolne" komunikacyjnie jak dla m.Gdyni....Co ciekawe m.Gdynia chyba w prezencie wybudowała wiadukt nad linią kolejową do "lotniska"-skracając w ten sposób objazd do miesca zrównania się toru kolejowego z poziomem ulicy ( strzelnica wojskowa-przejazd kol.) i dodatkowo również m.Gdynia wybudowała drugą jezdnię (prawa strona przy szperku) ul.płk.Dąbka odcinek (1.5 km) do Pogórza( kierunek ul.Wiejska) A to działo się w latach 1991-92)......
- 12 0
-
2019-06-08 17:52
Ostatnie jakiekolwiek inwestycje przed nieudaną erą szczura
- 2 1
-
2019-06-08 17:50
Przecież pisze jak
"byk"- wiadukt nad torem kolejowym". A Mosty to jest wieś (duża) w gminie Kosakowo.
- 3 1
-
2019-06-08 17:50
Lotnisko
Ja mam jeszcze jeden pomysł wykorzystać lotnisko za 100 mln. Helikopterami z centrum przewozić ludzi.
- 10 3
-
2019-06-08 17:07
Nie da się odkorkować... (1)
Dlatego, że korki generowane są głównie przez transport zmierzający do i z ościennej gminy Kosakowo (łącznie ponad 7 sołectw x ilość mieszkańców i pojazdów) co daje łącznie spiętrzenie i kumulację ruchu pojazdów na ul. E.Kwiatkowskiego. Do tego dochodzi typowy ruch tranzytowy pojazdów ciężarowych i również dostawczych i osobowych do i z Gminy Kosakowo jak i z i do- Powiatu Puckiego. Ta trasa jest również skrótem dla transportu np.z Mrzezina, Połchowa,Żelistrzewa, Rzucewa i Osłonina jak i samego Pucka....Przez ostatnie 20-30 lat natężenie ruchu wzrosło o kilkaset procent. Co kolwiek zrobi w tym kierunku m.Gdynia- to tylko z powoduje jeszcze większą "atrakcyjność" tej akurat trasy (droga 1609 G i 1606 G)...i co raz większe "korki". Jedynym jako takim ratunkiem jest faktycznie uruchomienie linii PKM. Puki co i nie zakończą się inwestycje budowlane u sąsiadów( Gm.Kosakowo) to są "marne szanse" by było lepiej..
- 13 1
-
2019-06-08 17:50
Dobrze że w innym miastach tak nie myślą bo nie powstałaby obwodnica Gdańska, Wrocławia warszaw
- 1 4
-
2019-06-08 17:50
Science fiction ?
Spóźnione działania. Władze miasta nie sprostały zadaniu. Wyjazd na północ korki. Wyjazd Hutniczą korki. Od 15 lat słyszę, że będzie. Malowanie pasów na jezdni, to jakiś substytut rozwiązania. Od pędzla i farby dróg nie przybędzie. Nowej drogi na Pogórze nie ma, alternatywy dla Hutniczej nie ma, nowego dojazdu do portu od strony obwodnicy nie ma. Co jest?
- 9 4
-
2019-06-08 17:47
Pan Piotr ma dużo
racji w tym co napisał.
W mojej ocenie najbardziej realnym może być pomysł -"projekt" nr.2.
Miałbym jeszcze dwie drobne uwagi. Na początku uruchomiłbym ruch pociągów na odcinku Gdynia Chylonia-dawnym odcinkiem- przez Gdynia "Rzeżnia"/brzydka nazwa !/a (nazwałbym Gdynia Pogórze i peron zorganizowałbym w pobliżu ul.Unruga/ul.Żeliwna (ZKM)-dalej trasa przez "las" i przystanek końcowy/początkowy już u "góry"- w rejonie ul.Maciejewicza(działki przed lotniskiem). Po pewnym czasie jak będzie zainteresowanie to kursy przedłużyć do stacji Gdynia Główna itd...- 7 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.