• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Kolej i buspasy odkorkują północ Gdyni"

Piotr
8 czerwca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej

Testowy przejazd pomiędzy Obłużem a centrum Gdyni odbył się w 2016 roku.

Północ Gdyni jest obecnie bardzo zakorkowana, ale istnieje kilka sposobów, żeby ją odkorkować. Prace, które tego będą zmierzać powinny być realizowane etapami. Pierwsze etapy są najtańsze i najmniej skomplikowane w wykonaniu - pisze nasz czytelnik, pan Piotr. Oto jego pomysł na polepszenie komunikacji północnych dzielnic Gdyni.



Etap 1: buspasy i kolej na północ



Jak najczęściej poruszasz się po Trójmieście?

Pierwszym elementem etapu jest zbudowanie buspasów na ul. Kwiatkowskiego zobacz na mapie GdyniDąbka zobacz na mapie Gdyni. Miejsce pozwala na to, aby buspas w stronę Obłuża zaczynał się na przystanku Kwiatkowskiego. Następnie ciągnąłby się wzdłuż Kwiatkowskiego, a na skrzyżowaniu umożliwiał skręt autobusom w obie strony. Pełniłby tam funkcję prawoskrętu dla samochodów. Następnie biegłby wzdłuż ulicy Dąbka aż do przystanku Maciejewicza. W stronę centrum buspas zaczynałby się na wysokości przystanku Maciejewicza, biegłby Dąbka, przez skrzyżowanie i ulicą Kwiatkowskiego do przystanku.

Drugim, ważniejszym elementem, jest kolej na północ Gdyni. Północna Kolej Aglomeracyjna zaczynałaby się na stacji Gdynia Oksywie Port zobacz na mapie Gdyni. Następne stacje to: Gdynia Obłuże Wschód, Gdynia Obłuże (w pobliżu przystanku Obłuże Centrum), Gdynia Pogórze. Dalej linia biegłaby do Chyloni i włączałaby się do linii SKM, a następnie do Gdyni Orłowa. Linia od poniedziałku do piątku powinna kursować od godz. 5 do godz. 10 i od godz. 12 do godz. 18 co 20 minut, w pozostałych godzinach co 30 minut. W soboty linia powinna funkcjonować co 30 minut, a w niedziele co 30-40 minut. We wszystkie dni w nocy powinna jeździć co 60 minut. Linię powinny obsługiwać spalinowe, minimum trzydrzwiowe pojazdy.

Projekt opisany przez Pawła Rydzyńskiego, eksperta kolejowego, dyrektora ds. projektów transportowych w Zespole Doradców Gospodarczych TOR, współpracownika m.in. portalu www.rynek-kolejowy.pl Projekt opisany przez Pawła Rydzyńskiego, eksperta kolejowego, dyrektora ds. projektów transportowych w Zespole Doradców Gospodarczych TOR, współpracownika m.in. portalu www.rynek-kolejowy.pl

Etap 2: druga linia na północ



Pierwszym i najważniejszym elementem jest uruchomienie drugiej linii na północ miasta. Wymaga to remontu torów w lesie przy Szperku. Linia zaczęłaby przy moście na Dąbka zobacz na mapie Gdyni. Następnie stawałaby na stacjach Gdynia Obłuże Leśne, Gdynia Pogórze, Gdynia Port (przejazd krótszy niż przez Chylonię), Gdynia Główna i dalej linią PKM z nowymi stacjami: Gdynia Wzgórze-Riviera, Gdynia Mały Kack, Gdynia Karwiny Północ i Gdynia Fikakowo. Linia kończyłaby się na stacji Gdańsk Osowa. Częstotliwość byłaby taka, jak na linii z Oksywia.

Inne pomysły na odkorkowanie Gdyni.


Z pętli na ul. Maciejewicza zobacz na mapie Gdyni uruchomione zostałyby dwie linie autobusowe dojazdowe, które okrążają wszystkie dzielnice północy miasta. Dodatkiem byłby prom z Oksywia do skweru Kościuszki co 60-90 minut. Aby usprawnić ruch w okolicach Szperka, zbudowany zostałby drugi most oraz buspas od Staniewicza w stronę Centrum. Linia 197 zostałaby przedłużona do Pogórza Górnego.

Etap 3: nowe stacje SKM



Etap ten przewiduje uruchomienie stacji na linii SKM i z Oksywia do Orłowa: Gdynia Śródmieście i Gdynia Wielkopolska. Uruchomione zostałyby dwie linie kolejowe (obie co 60-90 minut w porozumieniu z Gdańskiem). Jedna prowadziłaby z Gdyni Oksywia przez Gdynię Port, Karwiny, Gdańsk Port Lotniczy do Gdańska Głównego. Druga prowadziłaby z Obłuża Górnego do Gdańska Głównego przez Chylonię, Karwiny i Port Lotniczy. Zapewnią one dojazd do Gdańska i na lotnisko. Będą funkcjonować od godz. 4 do około godz. 23.

Etap 4: kolej do Mechelinek i wspólne bilety



Etap zrealizowany będzie w porozumieniu z Kosakowem. Linia z Obłuża Górnego zostanie skierowana do Mechelinek (budowa torów), a od drugiej strony do Chwarzna (także budowa torów).

Wprowadzenie tych linii kolejowych i promowych z pewnością usprawni przemieszczanie się po Gdyni. Oczywiście bilety autobusowe na terenie Gdyni powinny być ważne w pociągach.
Piotr

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (374) ponad 20 zablokowanych

  • HEJ

    aby odblokowac to trzeba zrobic wiadukt lub tunel przez tory z obwodnicy na hutnicza a nie stawiac jakies betony w centrum gdyni i wydawac kase niepotrzebnie w warszawie to sie stawia takie cos w ogu mgnienia a w gdyni 0 pracy nad tym projektem

    • 1 1

  • tydzień bez samochodu

    • 0 2

  • Moje pytanie jako mieszkańca.

    Niespełna dwa lata temu był remontowany chodnik wzdłuż Płk. Dąbka, połozona nową kostkę brukową, teraz w czasie remontu ta kostka została zerwana i położona inna jakas kwadratowa, co dzioeje się z tą kostka sprzed dwóch lata bo nie wyglądała na zużytą. Gdynia musi strasznie bogata jak pozwala sobie na takie marnotrawstwo, przeciez to są nasze pieniądze

    • 7 0

  • (2)

    Wystarczy odkleic tylek od siedzenia samochodu i korkow nie bedzie. Ale po co, siedzcie sobie w korkach

    • 11 15

    • Jak żona była w ciąży to też jej mówiłem że jak zacznie rodzić w dzień to nie ma szansy żebym z centrum dotarł i jeszcze w drugą stronę do szpitala. Albo rodzenie w domu albo dojazd autobusem, rowerem lub hulajnogą.. cwana bestia urodziła w nocy

      • 2 0

    • Powiedz to szczurowi

      • 1 0

  • Jak najszybciej (19)

    uruchomić kolej na relacji gdynia głowna-chylonia-oksywie. Naprawdę dziwne ze jeszcze tego nie zrobili

    • 186 11

    • leć, zrób, pokaż nam wszystkim jak to się robi (8)

      • 10 25

      • przecież on pijany przed monitorem leży i bełkocze (4)

        taki internetowy specjalista

        • 8 22

        • (3)

          a ty młody i nie pamiętasz, że taka kolej już była, i to całkiem niedawno.

          • 7 1

          • 70 lat temu to nie jest niedawno stary komuchu (2)

            • 0 9

            • (1)

              Przestała jeździć na początku lat 90tych

              • 9 0

              • Dokładniej w lipcu 1994 roku.

                • 7 0

      • (2)

        co jak się robi?Się ogłasza co się chce zrobić i się dogaduje z kolejami które w żaden sposób nie blokują tego przedsięwzięcia można nawet uzyskać na to dofinansowanie unijne co tak uwielbiają ci pseudo postępowcy z naszych samorządów problem jest tylko taki że kamaryla szczurka to nieudolne patafiany które nie umieją nic zrobić przejazdy kolejowe blokujące cisowę i chylonię nie bo poczekamy aż kolej za 4 lata będzie robić linię 202 tylko że kolej ma ochotę w ogóle wyciąć te przejazdy a wtedy żałosna estakada kwiatkowskiego i jeden jedyny tunelik przy puckiej jaki łaskawie zrobią zatka się kompletnie, kolej na oksywie nie bo trzeba by zbudować kilka peronów tyle pracy dokumentacji itd samoloty red bull czy loty na bele czym są prostsze bo ktoś ma pomysł a gdyński urząd tylko parę banieczek musi przelać

        • 25 4

        • edzio, nie widzę żebyś się dogadał i zrobił (1)

          słyszę za to kwik

          • 3 5

          • jakbyś nie miał nóg i spał na podłodze to też byś kwiczał jak edzio

            • 3 0

    • po grzyba przez chylonię (1)

      ludzie z chyloni świetnie sobie poradzą bez tej kolejki, a poprowadzenie jej tamtędy wydłuży podróż z oksywia do centrum dwukrotnie. dlaczego nie torami wzdłuż wiśniewskiego? czyżby "nie da się" dogadać z pkp? i dlaczego spalinowe składy? czyżby to samo marnotrastwo i krótkowzroczność co przy pkm?

      • 5 3

      • mówię, teleport, szklany most, czerwony dywan i bławatki po bokach

        bo ktoś żąda i się domaga bo on chce i jemu się należy

        • 2 0

    • Linie PKM przez las do Szperka z powodzeniem możnaby przedłużyć do Kosakowa (4)

      ...po drodze zahaczając oczywiście o lotnisko. Taka linia wygenerowałaby dużo większe przewozy niż linia do Oksywie-Port.

      • 17 6

      • Może kolej zębatą na takie stromizny wybudujesz za swoje? (3)

        • 6 7

        • znasz pisowcow (1)

          większość nie skończyła podstawówki , wielu nawet szkoły nie widziało bo z Syberii w teczkach przyjechali

          • 6 10

          • po co ta polityka?

            tu się rozmawia o poważnych sprawach, nikogo twój POPiS nie interesuje

            • 6 2

        • po co zębatą?

          przypominam, że do lotniska tory są już ułożone

          • 5 1

    • dopiero jak odejdzie szczur. (1)

      • 13 5

      • edzio, 80% nie zagłosowało na PiS

        mały strateg musi mieć pełnego pampersa, macie zatem coś wspólnego

        • 3 3

    • kiedys byla

      • 8 3

  • To brednie

    Na ktore nie ma kasy. Tylko OPAT ma szanse powodzenia i bardzo duży potencjal na rozladowanie ruchu.

    • 4 0

  • (1)

    Za chwilę d...ile uruchomią kontrabuspas na Chwarznienskiej. Pajace nie zauważyli, że korki nie są powodem odcinka leśnego tylko wąskiej Kieleckiej, Rolniczej, Małokackiej i niezmodernizowanej Chwarznienskiej. W UM pracują chorzy ludzie!

    • 20 3

    • Korki są powodem tego, że ludzie nakupowali mieszkań po taniości, a teraz są wielkie roszczenia

      • 1 0

  • W d...e z takimi mieszkańcami (1)

    Najpierw kupują mieszkania po taniości na zad*piu a potem wymagają by było wszędzie blisko. Typowy Polak. Jeszcze pracę w Gdańsku bierzcie żeby więcej zarabiać.

    • 10 24

    • To bardziej problem Chwarzna i Wiczlina

      na które teraz wszyscy się zrzucają

      • 4 0

  • Kolej tak bus pasy to himalaje głupoty. (1)

    Bez inwestycji drogowych nie da się odkorkować miasta. Kiedy to zrozumieją urzędasy.

    • 20 10

    • Da się, wystarczy dać bus pas i już drogi dla komunikacji miejskiej odkorkowane

      • 3 0

  • Dobrze usłyszeć o inwestycjach na północy (4)

    a nie cała forsa tylko na chwarzno i wiczlino

    • 24 6

    • Inwestycje w Gdyni Zachód (2)

      A gdzie ty widzisz inwestycje w Gdyni Zachód? Zapraszam na przejazd do Obwodowej przez Witomino. Zatkana Kielecka, Witomińska i Małokacka. Droga przez Witomino nic się nie zmieniła od lat 70. Sytuacja z drogami (a w zasadzie z ich brakiem) jest taka sama w całym mieście. To koszmar. Żadne buspasy nie zmienią sytuacji. Dlaczego w Gdańsku prowadzi się tyle inwestycji drogowych? Kiedyś to Gdynia była lepiej zarządzana ale to już historia. Szybciej można dojechać z Chwarzna do Gdańska niż do centrum Gdyni.
      Gdynianin

      • 3 3

      • Nie tak dawno krocie z podatków wszystkich mieszkańców poszły na trasę do Chwarzna

        tymczasem w inne dzielnice nie inwestuje się prawie nic od lat. Nie wiem kto wymyślił budowanie tylu osiedli w Wiczlinie. Jest tyle dzielnic, które można by komunikacyjnie udrożnić o wiele mniejszym kosztem.

        • 3 0

      • co ty zmyślasz człowieku

        co za bzdury

        • 0 0

    • Przecież to artykuł czytelnika portalu a nie plany władz miasta..

      • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane