• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolej remontuje, Sopot się niecierpliwi

Piotr Weltrowski
16 marca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Obecnie korzystanie z peronu dalekobieżnego w Sopocie jest bardzo utrudnione. Obecnie korzystanie z peronu dalekobieżnego w Sopocie jest bardzo utrudnione.

Władze Sopotu postanowiły ponaglić PKP PLK, która - zdaniem urzędników zbyt opieszale - remontuje peron dalekobieżny w Sopocie. W piątek wysłano pismo, w którym urzędnicy domagają się od kolei przedstawienia szczegółowego harmonogramu prowadzonych prac.



Ponad dwa lata na remont jednego peronu to dużo?

Remont peronu - wykonywany w ramach większej inwestycji, czyli przebudowy linii kolejowej z Gdyni do Warszawy - rozpoczął się latem ubiegłego roku. Od tego czasu korzystanie z peronu jest w znacznym stopniu utrudnione. Chciałoby się powiedzieć: jest remont, to są utrudnienia, odwieczne prawo natury. Problem w tym, iż specjalnych postępów w pracach nie widać.

"Z przykrością stwierdzam, iż w dni robocze zauważyć można notorycznie niewielką ilość pracowników wykonujących jakiekolwiek prace, a tym samym postępy inwestycji wydają się minimalne" /pisownia oryginalna - przyp. red./ - czytamy w liście wysłanym w piątek do PKP PLK przez wiceprezydenta Sopotu, Bartosza Piotrusiewicza.

Czytamy w nim także o tym, iż urzędnicy zaniepokojeni są tempem prowadzonych prac. - To jest oczywiście inwestycja PKP PLK, ale - tak jak w wypadku remontu mieszkania zaczyna się od łazienki i kuchni - te elementy prac, które powodują utrudnienia, powinny być wykonywane na początku i raczej szybko - mówi Piotrusiewicz.

Jego zdaniem więc kolej powinna zacząć od remontu peronu, budowy tunelu pod peronemprzebudowy tunelu w ciągu ul. Bohaterów Monte Cassino. - Remont samych torów jest przecież mniej uciążliwy dla mieszkańców - dodaje.

Urzędnicy proszą też w swoim liście PKP PLK o przedstawienie harmonogramu prac (do tej pory go nie otrzymali). My podobne pytanie wysłaliśmy do rzecznika spółki ponad tydzień temu. Dopiero w piątek otrzymaliśmy odpowiedź.

Wedle podanych nam dat: remont peronu zakończyć ma się dopiero 31 października 2013 roku, budowa tunelu pod peronem - 31 maja tego roku, zaś przebudowa tunelu w ciągu ul. Bohaterów Monte Cassino - także w tym roku, ale pod koniec sierpnia.

- Mogę jednak wszystkich zapewnić, że na czas Euro 2012 peron będzie całkowicie dostępny dla podróżnych, pociągi będą też w tym czasie korzystać nie z jednego, jak w tej chwili, a z dwóch torów. Dopiero po imprezie wrócimy do prowadzonych prac - mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK.

Tymczasem urzędnicy twierdzą, że o terminie zakończenia remontu peronu dowiedzieli się od nas. - Jeżeli rzeczywiście peron będzie rozkopany do 2013 roku, to naszym zdaniem jest to skandal - komentuje Piotrusiewicz.

Opinie (141) 9 zablokowanych

  • Dworzec w sopocie największa hańba Trójmiasta (11)

    • 133 22

    • Chyba żaden dworzec w Polsce nie jest chlubą... (4)

      • 23 14

      • To sie do Malborka lub Bialegostoku przejedź marudo

        • 15 8

      • (1)

        Nałęczów, Białystok, Iława jeśli Google Grafika nie kłamie nie jest źle;) tam, ale większość wiadomo...

        • 7 2

        • Iława - piękna

          Świeżo wyremontowany dworzec, osobiście widziałam tydzień temu. Tak samo Działdowo... a u nas... strach...

          • 3 0

      • dworzec tczewski

        oraz węzeł

        • 4 0

    • (1)

      W Sopocie? To Ty spójrz na śmierdzący dworzec w Gdańsku! W Sopocie przynajmniej nie ma tych wszystkich handlarzy.

      • 9 13

      • poczekaj na koniec budowy tunelu to sie zdziwisz...

        każdy tunel w Trójmieście ma okazyjnie chociażby handlarzy tandetą

        • 10 0

    • Ale bedzie nowoczesny -trzeba poczekać

      • 2 2

    • A co Ci?... (1)

      Dworzec przeszkadza ,ze jest czysty,że zapowiedzi w przyjazdach skm podawane są w dwóch językach,że ma klimat starego dworca z przed wojny?Co Ci kurna w nim nie pasuje ?Wytłumacz mi.

      • 4 8

      • Ty nie mówisz o dworcu...

        ...a tylko o jednym peronie. Obsługującym SKM.

        • 4 1

    • Ale to się ma zmienić

      Z tego co wiem, to akurat dworzec ma być niedługo powstać nowy, czysty i ładny:)

      • 0 0

  • (2)

    Jak kazdy remont w Polsce... Nic nowego...

    • 54 9

    • no ok ale...

      głupi peron do końca 2013roku !? to co oni ?! Ręcznie tam koste wyrabiają i jedna osoba pracuje przy całym peronie ?

      • 13 0

    • Al. Havla w Gdańsku zrobili dużo przed czasem.

      • 2 0

  • Umowa od dzieła? (2)

    Czyli robić by się nie narobić a kasa i tak wpadnie.

    • 46 2

    • (1)

      nie tak dawno komuś mówiłem że co nie przejeżdżam przez sopot to widzę robotników opartych o łopaty a sam peron się praktycznie nie zmienia.

      • 6 0

      • Re: SKM

        Jak było by o dzieło to szybko:)
        a oni dostają wypłatę w stawce godzinowej !!! dlatego jak najdłużej

        • 1 0

  • Doskonaly czas... (9)

    Jakby nie mogli tego kiedy indziej remonotwac? Po co w ogole ten remont ... Kolejna glupa inwestycja.

    • 5 43

    • GWE to nie 3miasto wiec sie nie wypowiadaj. (3)

      • 8 4

      • do budy prostaczku (2)

        • 2 4

        • Tak w wejherowie cie wolaja na obiad? (1)

          • 3 0

          • BUDA

            • 0 1

    • Glupa...?

      Glupa to ty mozesz co najwyzej palic.

      • 1 0

    • może po to żeby nie było wstydu przed turystami?

      • 2 1

    • Wstyd (1)

      Faktycznie wielki wstyd przed turystami jakby to zrobili za rok, czy dwa.

      • 0 6

      • a za rok czy dwa, ktoś inny by powiedział "po co remont" skoro można za rok albo za dwa

        • 1 0

    • Otworzylem post i co widze ?

      Tyle burakow na forum ze sie w glowie nie miesci.Dobrze ze sa zajeci internetem!

      • 0 0

  • Przecież w normalnym kraju już dawno by skończyli ten remont a ci się bawią z tym peronem już tyle czasu (2)

    w innych krajach w tym czasie zbudowali by już pół dworca

    • 61 5

    • (1)

      tak tylko weź pod uwagę że remont zbiega się z remontem całego torowiska. jedna nitka jest w remoncie i ruch odbywa się cały czas drugą stroną. dlatego jedna strona peronu musi być cały czas dostępna dla pasażerów.

      co nie zmienia faktu że 2 lata to kpina.

      • 3 2

      • To trochę błędne koło

        Cyt.:"remont peronu zakończyć ma się dopiero 31 października 2013 roku, budowa tunelu pod peronem - 31 maja tego roku, zaś przebudowa tunelu w ciągu ul. Bohaterów Monte Cassino - także w tym roku, ale pod koniec sierpnia."

        Zachodnia połowa peronu (ta obecnie przebudowywana) nie może być uzywana, dopóki obok niej nie będzie toru. Toru tam nie będzie, dopóki nie skończy się remont znajdującego się pod nim fragmentu tunelu w ciągu Monciaka. Bo tor trzeba połozyć nad tym tunelem. Remont tunelu będzie trwał dłużej, bo... na skutek protestów mieszkańców, włascicieli sklepów, miasto wymogło częściowe tymczasowe otwarcie tunelu, co wydłuży jego remont.

        Dopiero po połozeniu zachodniego toru (w stronę Gdanska) i uruchomieniu zachodniej strony peronu będzie można powtórzyć cały proces po wschodniej stronie peronu: przebudowa toru, remont części "monciakowego" tunelu pod tym torem, przebudowa peronu, dokonczenie nowego tunelu połączonego z peronem SKM. Oczywiście znowu będzie problem długiego remontu tunelu w ciągu Monciaka, bo będzie musiał być częściowo otwarty...

        Tak więc przedłużenie przebudowy peronu jest w pewnym stopniu wymuszony przez... miasto Sopot. Bo to właśnie miasto zażądało odblokowania tunelu w ciągu Monciaka, co wydłuży jego remont. Przyśpieszenie prac na peronie jest bezcelowe, bo to teraz niczego nie zmieni - tam NIE MA TORU. I jeszcze jakiś czas nie będzie.

        A termin ostatecznego zakonczenia remontu peronu nie oznacza, że dopiero wtedy zacznie funkcjonować. On może funkcjonowac wcześniej, a owo dokończenie remontu to zapewne będzie stawianie wiaty peronowej, układania nawierzchni, montaż oświetlenia tablic informacyjnych itp. - jednocześnie peron moze być już czynny z obydwu stron. Ta jak to miało miejsce z peronem SKM przed 3 laty.

        • 1 0

  • SKANDAL (12)

    w krajach cywilizowanych to klada 5km torowiska dziennie...

    • 62 9

    • (5)

      TO POWIEDZ W JAKIM KRAJU I MOŻE JESZCZE POKAŻESZ 5km dziennie jest to nie realne chyba ze sam byś to robił bo widzę masz bujną wyobraznie

      • 8 5

      • oj, ma rację (4)

        był nawet program w telewizji - bodajże na którymś discovery - w GB zamknęli na weekend odcinek torów i wymienili kilkadziesiąt km (no brzmi trochę za mocno kilkadziesiąt; ale jak pamiętam to właśnie było 20 czy 30km). W ten s[posób mieli remontować całą linię...można? można

        • 8 2

        • wymienili - nie położyli (2)

          Tak, to jest różnica oraz tak - koszt jest wtedy astronomiczny. W Europie jest jeden specjalny skład robiący wymianę torów w czasie rzeczywistym ( w jutiubie polecam wyszukać "Werktrein in Overpelt" i kliknąć pierwszy filmik - polecam )

          • 1 3

          • Nie wiem skąd te minusy?

            Z zazdrości, że u nas za sto lat takich technik nie będzie?

            • 1 0

          • człowieku nie wiesz, nie pisz - połozyli - wymieniali wszystko,

            według ciebie to co się wymienia, jesli przystosowuje się tory do wiekszych szybkosci?

            podkładki, śrubki???

            --- wymienia sie wszystko, łacznie z tymi kamykami, jakkolwiek się one nazywaja

            w Angli maja 'sprzataczke', do tego laserową, ktora eliminuje z szyn liscie w jesieni, zeby pociagi sie 'nie slizgały' - słyszałeś o czyms takim w POLSCE??? -- brzmi nieprawdopodobnie, a jednak to prawda

            --- dzieki PKP jestesmy przysłowiowe 10 lat do tyłu

            • 1 0

        • Tak, tylko porównaj zakres remontu tam i tutaj. Jednak jest taka mała różnica, tam był to zwykły remont, można powiedzieć naprawa główna toru - wymieniali tylko tory, podkłady i podsypkę, nie remontowali innych części infrastruktury. U nas oprócz wymiany samych torów remontowane są też wszystkie obiekty inżynieryjne znajdujące się na linii kolejowe, robione jest nowe odwodnienie szlaku, całkowicie wymieniana jest sieć trakcyjna i zasilanie wszystkich urządzeń i samej sieci trakcyjnej, remontowane są perony, wymieniany jest system sterowania ruchem kolejowym. Naprawdę zakres prac jest olbrzymi. Faktem jest że mogłoby to wszystko odbywać się szybciej, ale niestety cześć prac nie da się prowadzić w ciągu dnia, bo albo na peronach znajdują się podróżni, albo przeszkadza ruch pociągów na sąsiednich torach.

          • 4 3

    • Chyba PIKO

      :)

      • 6 0

    • ALE SOPOT TO SOMALIA :-) (1)

      • 0 4

      • hahah nigdy tam nie byłeś wiec sie nawet trollu nie wypowiadaj

        • 2 0

    • Zapewne.... (2)

      .....czegoś koleś nie zrozumiałeś.Nie potrafisz odróżnić zwykłej NG toru gdzie wymienia sie tylko i wyłącznie elementy nawierzchni / szyny, podkłady, tłuczeń / od robót modernizacyjnych których zakres jest niemal identyczny z budową linii od podstaw......czyli wszystko łącznie z obiektami inż. odwodnieniem, podtorzem, kablami zabezpieczenia i zasilania, siecią trakcyjną słupami , peronami itd ....

      • 3 1

      • polecam dokument z discovery, jak modernizowano linię w Anglii (1)

        TYLKO noca, bo w dzień był normalny ruch, zrobili chyba w ciagu roku, oczywiscie wymieniali wszystko, bo dostosowywali linię do wyzszych predkosci

        to ty polski patridioto nie masz pojecia o czym piszesz

        to co robi PKP to jest jeden wielki skandal - do tego założe sie ze drozej niz na ZACHODZIE

        • 0 0

        • kurna tu chyba jacys związkowcy z PKP - ludzie podaja przykłady, ale ciagle ktos medzui, ze to nie to samo

          bo nasi maja zawsze pod górke

          gdyby tak remontowano jak w Polsce, to koleje nic by nie przewoziły

          ludzie obudxcie się - to co sie dzieje na PKP jeszcze od czasów 'komuny', to jeden wielki BAJZEL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

          • 0 0

  • Sopot to byl fajny jak Peter Konfederat grasowal na monciaku...:-) (4)

    A teraz ...tez jest fajny...tylko inaczej.

    • 19 6

    • I te hamby z budy pod wierzba o 4 rano na rauszyku...:-) (2)

      • 5 1

      • Konfederat nie żyje (1)

        pod wierzbą to były śmieci nie wspomnienia

        • 2 3

        • PODOBNO ZMARŁ GDZIEŚ W WARIATKOWIE ??

          • 3 0

    • no jasne szczegolnie wtedy jak biegał jak oszalały po Monte Cassino piany i zesikany z porwanymi spodniami .Tak to było ekstra !

      • 2 1

  • Ten remont to żenada jakby się dobrze spieli to zrobili by to w rok (2)

    • 34 3

    • Jakby sie dobrze spieli to by najwyzej wielkiego baka puscili.

      • 4 1

    • tja a mój wujek i jego kumple zrobiliby to w pół roku za kratę wódki!

      • 2 1

  • SOPOT TO W OGÓLE KUPA ŚMIECHU, A TEN DWORZEC TO SYF I MALARIA, JAK W BANGLADESZU (1)

    • 42 22

    • A TY MIESZKASZ CHYBA W PARZĘCZEWIE ŚREDNIM Z WC W LESIE Z PAPIEREM Z LISCI HA HA HA HA !!!!

      • 8 8

  • "Dopiero po imprezie wrocimy do prowadzonych prac"...

    ...wiem ,ze wyrwane z kontekstu, ale jakze prawdziwie i polsko to brzmi...

    • 52 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane