• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolej remontuje, Sopot się niecierpliwi

Piotr Weltrowski
16 marca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Obecnie korzystanie z peronu dalekobieżnego w Sopocie jest bardzo utrudnione. Obecnie korzystanie z peronu dalekobieżnego w Sopocie jest bardzo utrudnione.

Władze Sopotu postanowiły ponaglić PKP PLK, która - zdaniem urzędników zbyt opieszale - remontuje peron dalekobieżny w Sopocie. W piątek wysłano pismo, w którym urzędnicy domagają się od kolei przedstawienia szczegółowego harmonogramu prowadzonych prac.



Ponad dwa lata na remont jednego peronu to dużo?

Remont peronu - wykonywany w ramach większej inwestycji, czyli przebudowy linii kolejowej z Gdyni do Warszawy - rozpoczął się latem ubiegłego roku. Od tego czasu korzystanie z peronu jest w znacznym stopniu utrudnione. Chciałoby się powiedzieć: jest remont, to są utrudnienia, odwieczne prawo natury. Problem w tym, iż specjalnych postępów w pracach nie widać.

"Z przykrością stwierdzam, iż w dni robocze zauważyć można notorycznie niewielką ilość pracowników wykonujących jakiekolwiek prace, a tym samym postępy inwestycji wydają się minimalne" /pisownia oryginalna - przyp. red./ - czytamy w liście wysłanym w piątek do PKP PLK przez wiceprezydenta Sopotu, Bartosza Piotrusiewicza.

Czytamy w nim także o tym, iż urzędnicy zaniepokojeni są tempem prowadzonych prac. - To jest oczywiście inwestycja PKP PLK, ale - tak jak w wypadku remontu mieszkania zaczyna się od łazienki i kuchni - te elementy prac, które powodują utrudnienia, powinny być wykonywane na początku i raczej szybko - mówi Piotrusiewicz.

Jego zdaniem więc kolej powinna zacząć od remontu peronu, budowy tunelu pod peronemprzebudowy tunelu w ciągu ul. Bohaterów Monte Cassino. - Remont samych torów jest przecież mniej uciążliwy dla mieszkańców - dodaje.

Urzędnicy proszą też w swoim liście PKP PLK o przedstawienie harmonogramu prac (do tej pory go nie otrzymali). My podobne pytanie wysłaliśmy do rzecznika spółki ponad tydzień temu. Dopiero w piątek otrzymaliśmy odpowiedź.

Wedle podanych nam dat: remont peronu zakończyć ma się dopiero 31 października 2013 roku, budowa tunelu pod peronem - 31 maja tego roku, zaś przebudowa tunelu w ciągu ul. Bohaterów Monte Cassino - także w tym roku, ale pod koniec sierpnia.

- Mogę jednak wszystkich zapewnić, że na czas Euro 2012 peron będzie całkowicie dostępny dla podróżnych, pociągi będą też w tym czasie korzystać nie z jednego, jak w tej chwili, a z dwóch torów. Dopiero po imprezie wrócimy do prowadzonych prac - mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK.

Tymczasem urzędnicy twierdzą, że o terminie zakończenia remontu peronu dowiedzieli się od nas. - Jeżeli rzeczywiście peron będzie rozkopany do 2013 roku, to naszym zdaniem jest to skandal - komentuje Piotrusiewicz.

Opinie (141) 9 zablokowanych

  • sopot (2)

    A co to ma do tego Miasto Sopot, to nie ich peron tylko PLK. NIech spadają na drzewo. Swoja droga PLK to państwo w państwie. A miasto Sopot może czekac w pozycji świstka aż PLK skończy remont. Sopot ani grosza nie dołożył do remontu PLK

    • 2 2

    • No jak widac ma...

      ...to własnie nacisk urzędu konserwatorskiego w Sopocie (sic!) spowodował, że z peronu drugiego zniknęła bezpowrotnie ORYGINALNA ponad 100-letani wiata peronowa, a jej miejsce zajmie replika wiaty z peronu 1 - choć NIGDY tam taka nie stała.

      • 1 1

    • Panie Piotrusiewicz...

      Cyt."te elementy prac, które powodują utrudnienia, powinny być wykonywane na początku i raczej szybko - mówi Piotrusiewicz."

      Czy to właśnie z tego powodu urząd miejski w Spocie wymusił WYDŁUŻENIE tych prac, żądajac częściowego otwarcia tunelu w ciągu Monciaka? Prace na peronie można teraz spokojnie zupełnie wstrzymać, bo tam NIE MA TORU w stronę Gdańska. Co komu przyjdzie z wyremontowanego peronu, skoro żaden pociąg tam nie wjedzie? I długo tam nie będzie toru, bo remont tunelu w ciągu Monciaka się wydłuży. A dopiero po jego zakonczeniu można położyć tor..

      I to właśnie ma do tego miasto Sopot. Wymusza wydłużenie prac, po czym zgasza pretensje, że one są dłuższe.

      • 1 1

  • ???

    "... remont peronu zakończyć ma się dopiero 31 października 2013 roku,..."
    ...czyli prawie rok po końcu świata.
    Czy to jest po kolei?

    • 0 0

  • czy tam jest jakiś dozór budowlany ?

    jakiś plan działania remontu ? właściwy sprzęt , czy tylko kilof i łopata.....

    • 2 0

  • SKANDAL to macie na monte cassino (1)

    urzędasy a co z Monte Cassino tam też budowa trwa od zeszłego roku i Końca nie widać kto wogóle dał zezwolenie na taki ohydny płot w centrum kurortu .
    Z miesiąca na miesiąc widać że ten plac budowy powiększa się wchodząc bardziej na ulicę b. m. Cassino to jest dopiero skandal aby ws kurorcie pozwalać na taki plac budowy ale pewnie rączka Rączkę myje co panowie urzędnicy

    • 3 3

    • PKO trzyma kasę !

      • 0 1

  • sprzedać PKP - oddac za darmo DB, byleby to solidaruchowe tałatajstwo zniknęło

    może napiszecie coś o wspaniały remoncie w Gdyni...????

    ale tam szczur tym się nie przejmuje, taki gospodarz

    • 0 1

  • OLT wprowadza nowa promocje - 50PLN dla studentów!

    • 3 0

  • MICHAŁ_26

    można by rzec "bo to Polska, nie elegancja Francja...". nie rozumiem dlaczego nie można rozwalić peronu w Sopocie i zrobić peron w Sopocie, rozwalić peron na Oliwie i zrobić peron na Oliwie, i tak po kolei. tylko się wszystko rozwala, na każdym z dworców robi kilku gości, oczywiście jeśli w ogóle można ich dostrzec, i to oczywiście z mizernym skutkiem. ile można jeden peron robić!? przecież to zakrawa na totalną głupotę tych, którzy to wszystko planowali! rok temu zaczęli rozwalać, zostawili to w totalnym rozgardiaszu na 5-6 miesięcy i heja. a teraz obietnica skończenia peronu w Sopocie na 2013 na koniec października. aż czasem odechciewa się żyć w takim kraju... po prostu żal i tyle.

    • 2 0

  • PLK ...

    Ta firma to jakaż żenada, 3 letni plan remontu peronu ... Stację to by pewnie budowali całe życie a nową linię kolejową to pracy na całe pokolenia w takim tempie :)

    • 2 0

  • Oto całe PKP

    Pracować w nocy? - nie!, bo by drożej kosztowało. Zatrudnić więcej pracowników? - nie!, bo by drożej kosztowało. Zakupić lepszy sprzęt? - nie ! bo by drożej kosztowało! I tak dalej, i tak dalej. A tyle ludzi wieszało psy na PO i Grabarczyku, że chciał odebrać kolei część unijnych pieniędzy, których PKP nie potrafi sensownie przerobić. A jak już coś wyremontuje, to na XIX wiek - vide wyremontowane tory i rozjazdy pod Szczekocinami, czy brak szlabanów w Mostach k. Lęborka.
    Miał kiedyś rację min. Syryjczyk, który chciał rozwalić doszczętnie całą tę skostniałą firmę PKP.

    • 3 0

  • PKP = socjalizm

    w tej firmie to cały czas jak w PRLu nikt za nic nie odpowiada, syf niespotykany gdzie indziej w kolei (niech ktoś się przejedzie pociągiem we Francji, Niemczech, Szwecji, Czechach)
    Co do remontu - mnie nie dziwi że się przeciąga, bo nie ma żadnych terminów dla wykonawcy, jakiś (kolejny) idiota PKP pospisał przetarg z firma ale bez terminów kiedy mają to wykonać i na dobrą sprawę mogą to zrobić nawet w 2024 roku.

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane