• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolej remontuje, Sopot się niecierpliwi

Piotr Weltrowski
16 marca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Obecnie korzystanie z peronu dalekobieżnego w Sopocie jest bardzo utrudnione. Obecnie korzystanie z peronu dalekobieżnego w Sopocie jest bardzo utrudnione.

Władze Sopotu postanowiły ponaglić PKP PLK, która - zdaniem urzędników zbyt opieszale - remontuje peron dalekobieżny w Sopocie. W piątek wysłano pismo, w którym urzędnicy domagają się od kolei przedstawienia szczegółowego harmonogramu prowadzonych prac.



Ponad dwa lata na remont jednego peronu to dużo?

Remont peronu - wykonywany w ramach większej inwestycji, czyli przebudowy linii kolejowej z Gdyni do Warszawy - rozpoczął się latem ubiegłego roku. Od tego czasu korzystanie z peronu jest w znacznym stopniu utrudnione. Chciałoby się powiedzieć: jest remont, to są utrudnienia, odwieczne prawo natury. Problem w tym, iż specjalnych postępów w pracach nie widać.

"Z przykrością stwierdzam, iż w dni robocze zauważyć można notorycznie niewielką ilość pracowników wykonujących jakiekolwiek prace, a tym samym postępy inwestycji wydają się minimalne" /pisownia oryginalna - przyp. red./ - czytamy w liście wysłanym w piątek do PKP PLK przez wiceprezydenta Sopotu, Bartosza Piotrusiewicza.

Czytamy w nim także o tym, iż urzędnicy zaniepokojeni są tempem prowadzonych prac. - To jest oczywiście inwestycja PKP PLK, ale - tak jak w wypadku remontu mieszkania zaczyna się od łazienki i kuchni - te elementy prac, które powodują utrudnienia, powinny być wykonywane na początku i raczej szybko - mówi Piotrusiewicz.

Jego zdaniem więc kolej powinna zacząć od remontu peronu, budowy tunelu pod peronemprzebudowy tunelu w ciągu ul. Bohaterów Monte Cassino. - Remont samych torów jest przecież mniej uciążliwy dla mieszkańców - dodaje.

Urzędnicy proszą też w swoim liście PKP PLK o przedstawienie harmonogramu prac (do tej pory go nie otrzymali). My podobne pytanie wysłaliśmy do rzecznika spółki ponad tydzień temu. Dopiero w piątek otrzymaliśmy odpowiedź.

Wedle podanych nam dat: remont peronu zakończyć ma się dopiero 31 października 2013 roku, budowa tunelu pod peronem - 31 maja tego roku, zaś przebudowa tunelu w ciągu ul. Bohaterów Monte Cassino - także w tym roku, ale pod koniec sierpnia.

- Mogę jednak wszystkich zapewnić, że na czas Euro 2012 peron będzie całkowicie dostępny dla podróżnych, pociągi będą też w tym czasie korzystać nie z jednego, jak w tej chwili, a z dwóch torów. Dopiero po imprezie wrócimy do prowadzonych prac - mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK.

Tymczasem urzędnicy twierdzą, że o terminie zakończenia remontu peronu dowiedzieli się od nas. - Jeżeli rzeczywiście peron będzie rozkopany do 2013 roku, to naszym zdaniem jest to skandal - komentuje Piotrusiewicz.

Opinie (141) 9 zablokowanych

  • Populistyczny Piotrusiewicz :/ (2)

    • 3 6

    • durny Halewicz jak zwykle

      • 2 0

    • Halewicz kiedy ty w koncu napiszesz cos madrego ?

      wyjątkowy z ciebie troll ,jakze mało masz zawsze do powiedzenia i widac ze nie bardzo wiesz co napisac bo Twoj mózg chyba całkowicie wypłukany został

      • 2 0

  • i inne

    Są i inne opóżnienia.Zapowiadano szumnie i pokazywano projekty
    remontu Żabianki ,który miał się zacząc w marcu ubiegłego roku !!
    Do tej pory nie zaczął się a z każdym dniem jest tam okropniej.

    • 7 0

  • Po taniości

    To samo jest z mostkem w Orłowie, gdzie sie schodzi z klifu. Pier.... sie z tym juz nie wiadomo ile a można było to skończyć duuuuużo szybciej. Ilu robotników robi ten peron 5 czy 6, że tak się z tym guzdrzą?! Żenada i kpina jak wszystko co sie wyczynia w tym kraju a jak inwestor nie ma pienieniędzy to niech idzie do kur.. nędzy!

    • 3 0

  • PASAŻER

    CODZIENNIE RANO IDĘ Z "GÓRNEGO" SOPOTU ULICĄ MARYNARZY NA PERON DALEKOBIEŻNY - I CO WEJŚCIE ZAMKNIETE. I PRZEZ PERON SKM II W DÓL I DO GÓRY I W DÓL I DO GÓRY PO SCHODACH ABY SIĘ DOSTAĆ NA TEN PERON DALEKOBIEŻNY. WYKONAWCA JUŻ DAWNO POWINIEN PŁACIĆ KARĘ ZA OPÓŹNIENIE DO TAM SIĘ PRAWIE NIC NIE DZIEJE.
    A PAN KARNOWSKI I JEGO URZĘDNICY ZA BRAK KONTROLI NAD TERMINOWYM PRZBIEGIEM PRAC DAWNO POWINNI STRACIĆ STOŁKI

    • 8 0

  • tusk pajacu wstydz cholera cos ty z ta polska zrobil (2)

    wstyd !! nienawidze kazxddego kto glosowal na rudego

    zniszczyli kraj ludzi i plakow

    • 7 11

    • ile masz wypite ?:))))))) (1)

      • 5 1

      • oj dużo

        • 1 1

  • To samo dzieje się na dworcu dalekobieżnym w Oliwie...

    Brawa dla PKP!

    • 6 0

  • patrze na fotki i co widzę ?

    bałagan jak cholera !

    • 4 0

  • bo w tej firmie jak w kazdej firmie w bambustanie zjadającej kasę publiczną siedzi na stołkach 99 osób a pan zenek zapier.. z młotkiem po torach...
    a ile tej kasy pytacie ? "Od początku 2005 roku podatnik dopłacił ponad 14 miliardów złotych do polskich kolei i ponad 6 miliardów do pensji urzędników odpowiedzialnych za nadzór nad nimi. " - polecam art. w Nczas'ie nr. 12/2012.. oto kolej w bam,bsutanie godna zimbabwe !!

    • 5 0

  • Piotrusiewicz listy pisze (5)

    ten to ma czasu jak AI

    • 2 3

    • ugryzł ale siebie w łydke

      wyborco zenujacy jestes

      • 1 1

    • a co ma dyr PKP nastukac czy co ?

      • 1 0

    • Tak, piotrusiewicz z takim talentem pisarskim (2)

      marnuje się w sopockim magistracie

      • 0 1

      • kretynik z ciebie no cóz nawet nie wiesz ,ze nazwiska piszemy z dużej literki burku

        • 0 0

      • kretyn tylko moze sobie w swojej durnej głowie wymyslec ze prezydent osobiscie pisze takie rzeczy

        pele ,,gratuluje intelektu ,,

        • 0 0

  • railwayman

    Mamy ministra z Trojmiasta i nie moze dopilnowac? Mamy takze trojmiejskiego redaktora GW,eksperta od szybkich koleji w Chinach i tez nic to nie pomaga?

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane