• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejarze zbudują 100-metrowy wiadukt w Gdańsku

Szymon Zięba
26 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 100-metrowy wiadukt w Gdańsku. Ruszyła budowa
Wizualizacja wiaduktu przy ul. Ku Ujściu. Kolejarze podkreślają, że zastąpienie przejazdu kolejowo-drogowego bezkolizyjnym skrzyżowaniem poprawi bezpieczeństwo w ruchu drogowym i kolejowym oraz usprawni komunikację w mieście. Wizualizacja wiaduktu przy ul. Ku Ujściu. Kolejarze podkreślają, że zastąpienie przejazdu kolejowo-drogowego bezkolizyjnym skrzyżowaniem poprawi bezpieczeństwo w ruchu drogowym i kolejowym oraz usprawni komunikację w mieście.

Nowy wiadukt drogowy w ciągu ul. Ku UjściuMapka oraz modernizacja przejazdów kolejowych - kolejarze szykują się do inwestycji, które nie tylko zwiększą możliwości dowozu towarów do portów Trójmiasta, ale także usprawnią komunikację w miastach. Budowa nowego wiaduktu ma rozpocząć się w sierpniu. Prace potrwają do 2021 roku.



Jak oceniasz bezpieczeństwo przejazdów kolejowych w Trójmieście?

Zadanie obejmuje budowę ponad stumetrowego wiaduktu drogowego wraz z remontem i budową dróg dojazdowych o łącznej długości ponad 1,3 km.

Zastąpienie przejazdu kolejowo-drogowego bezkolizyjnym skrzyżowaniem według PKP PLK poprawi bezpieczeństwo w ruchu drogowym i kolejowym oraz usprawni komunikację w mieście.

- Wiadukt zapewni także sprawny dojazd pociągów i samochodów do gdańskiego portu - podkreśla Przemysław Zieliński z PKP Polskie Linie Kolejowe SA. - Zakończenie prac planowane jest w 2021 r.
Czytaj też: Wielka inwestycja w Porcie Gdańsk zbliża się do końca

To jednak nie wszystko. PKP - w ramach projektu "Poprawa infrastruktury kolejowego dostępu do portu Gdańsk" - zamierza wyremontować i zapewnić wyższy poziom bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych znajdujących się przy:
  • ul. Ku Ujściu 25;
  • ul. Ku Ujściu 40;
  • zjeździe z ul. Ku Ujściu w ul. Chemików;
  • ul. Kujawskiej (obok zakładu Fosfory Sp. z o.o.);
  • drodze serwisowej tunelu pod Martwą Wisłą (dwa przejazdy);
  • zjeździe z ul. Pokładowej na teren zakładu Siarkopol SA;
  • ul. Pokładowej;
  • zjeździe z ul. Pokładowej na teren zakładu Siark-Port Sp. z o.o.;
  • zjeździe do promu z ul. Majora Sucharskiego;
  • zjeździe z ul. Załogowej.

- Na wszystkich przejazdach zostanie wymieniona nawierzchnia drogowa i płyty przejazdowe. Taki sam zakres prac obejmie przejście dla pieszych w ciągu ul. Reja oraz dojście na teren placu wystawowego Międzynarodowych Targów Gdańskich podczas trwania targów - mówi Przemysław Zieliński.

Dwa przejazdy kolejowe w Gdyni do modernizacji



Z kolei w Gdyni, w ramach projektu "Poprawa dostępu kolejowego do portu morskiego w Gdyni", zmodernizowane zostaną dwa przejazdy:
  • na ul. Puckiej 108 (przejazd usytuowany w nowej lokalizacji)
  • oraz Puckiej 110.

Czytaj też: Wiadukt na ul. Puckiej w Gdyni: niebawem przetarg na projekt

- Wymieniona zostanie nawierzchnia na jezdni i przejeździe, dzięki czemu kierowcy przejadą przez tory sprawniej. Będą nowe rogatki oraz sygnalizatory drogowe i dźwiękowe - podkreśla Przemysław Zieliński.

Prace przy przebudowie przejazdów kolejowo-drogowych w 2021 r.



Kolejarze tłumaczą, że modernizacja kolejowego dostępu do portów w Gdańsku i Gdyni poprawi przepustowość linii kolejowych, co skróci czas obsługi pociągów. Natomiast nowe systemy sterowania ruchem kolejowym mają pozwolić na sprawniejszą i bezpieczną obsługę większej liczby pociągów towarowych. Umożliwi to obsługę dłuższych i cięższych składów, czyli przeładunek większej liczby towarów.

- Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych SA znacznie poprawi warunki przewozu ładunków koleją. Łączna wartość projektów w portach gdańskim i gdyńskim wynosi ponad 2,6 mld zł netto. Prawie 40 proc. stanowi dofinansowanie unijne - podsumowuje Przemysław Zieliński.

Kolej inwestuje w porcie miliardy złotych. Dzięki inwestycjom będą tu wjeżdżać dłuższe i cięższe składy, przeładunek będzie sprawniejszy, a system obsługi pociągów towarowych bezpieczniejszy.

Opinie (82) ponad 10 zablokowanych

  • T (5)

    I to są duże mądrzejsze inwestycje nad poprawa przepustowości portów w Gdańsku niż głupi przekop za miliardy

    • 30 18

    • (4)

      O jakim przekopie piszesz?

      • 3 4

      • Co ma piernik do wiatraka? Gdzie Rzym, a gdzie Krym? (2)

        Tak się zafiksowałeś na przekopie, że nawet w artykule o wiadukcie w Gdańsku piszesz o przekopie? O co wam ludzie chodzi?

        • 4 1

        • Moze kolega chcial przekazac (1)

          Ze za panowania PiS sa inwestycje glupie, jak przekop za miliardy, i mniej glupie, jak wiadukt za miliony? Jak myslisz? Moglo mu o to chodzic?

          • 1 2

          • Mogło, a może ma zwykłą obsesję. Albo jest jak psy Pawłowa - słyszy inwestycja, widzi mierzeja.

            Moim zdaniem powinny powstawać tylko inwestycje do portu bo są mądre. Inne nie są. Skalę głupoty inwestycji podaje internetowy znawca. Mogło mu o to chodzić. Jest jeszcze wiadukt przy UW i tramwaje na Stogi. Most do Sobieszewa. Oczywiście są jeszcze przejazdy na Oruni. Był tristar za 100 baniek, był ECS, był Teatr Szekspirowski, był stadion za .. (kto wie za ile był stadion? nkikt nie wie), był rydwan, były ścieżki po obu stronach Marynarki Polskiej, jest tunel pod Moreną z tramwajem itd. Ale boli przekop.

            • 3 0

      • Pomyśl, a może załapiesz.

        Elbląg, wielkim portem morskim !

        • 0 5

  • To chyba Unia za dużo dała i nie ma na co wydawać (3)

    Komu ma służyć wiadukt na tym odległym miejscu?

    • 13 91

    • Zwłaszcza, że na Oruni jest bardzo niebezpieczny i uciążliwy przejazd, który możnaby zmodernizować.

      • 2 0

    • Żebyś nie narzekał/a

      Na to że bannany na przejeździe stoją i gniją w transporcie

      • 7 1

    • Trzeba inwestować turyści tłumnie w tym roku przybędą do Gdyni nazywaną w naszym kraju Dubajem północy.

      • 3 4

  • Reja przejezdna dla samochodów jak do roku 1970 z reaktywacją SKM do Nowego Portu (1)

    Ul. Reja od strony ul. Hallera do ul. Marynarki Polskiej powinna z powrotem być przejezdna dla pojazdów osobowych i dostawczych do 3,5 tony jak do roku 1970 aby umożliwić znacznie szybsze dojazdy do zakładów pracy z dzielnic mieszkalnych i nieco odciążyć węzeł Kliniczna. Po ulewach jak jest zalany przejazd kliniczna przez 2-3 dni to trzeba jechać do centrum Gdańska aby przedostać się przez mało uczęszczany obecnie jeden tor PKP z Gdańska do Nowego Portu. Wprawdzie jest durny przepis o 3 km odległości ale kiedy budowano do 1970 roku węzeł Kliniczna ,jeździło tam wiele pociągów towarowych do Portu i kolejka Gdańsk Nowy Port. Znam to z autopsji z tamtych lat bo mieszkałem od 1952 na ul. Dzielnej a potem pracowałem przez 50 lat w Zakładach przy ul. Marynarki Polskiej od 1962 roku. Ten przejazd trzeba przywrócić co usprawniłoby poruszanie się w tych okolicach. A swoją drogą dlaczego nie ma tam przystanku skm reja na trasie do Nowego Portu zamiast nieużywany od lat Gdańsk Nowe Szkoty koło Politechniki? Rozwój dzielnic mieszkaniowych w okolicach Stadionu i miejsc pracy w Oliwie powinien wymusić reaktywację SKM skierowaną wzdłuż Al. Macieja Płażyńskiego na lewo, Czarny Dwór dalej tunelem pod ul. Kołobrzeską z przystankiem podziemnym koło Hali Olivia dla Centrum Biznesu i Uniwersytetu dalej pod Jana Bażyńskiego w kierunku ul. Polanki i pod wzgórzami morenowymi do ul. Jaśkowa Dolina oraz dalej aby powiązać osiedla mieszkaniowe na Wyżynie południowej Gdańska z kierunkami największych przepływów masowych mieszkańców i pracowników oraz studentów. Jest nad czym szybko oraz perspektywicznie myśleć nad usprawnieniami małymi oraz przyszłościowymi dla tęgich głów jakich przez stulecia w Gdańsku nie brakowało i sprawnej realizacji nowatorskich rozwiązań z najwyższej półki wiedzy technicznej i krajobrazowej.

    • 6 1

    • nima kasy na takie rarytasy.

      • 0 0

  • A co z Orunią itp? Tam to jest dramat z tymi przejazdami

    I co z Pucką w Gdyni.

    • 3 0

  • Jak to jest, że pociągi...

    ... Są cichsze niż gdańskie tramwaje?

    • 4 0

  • wiadukt na armii krajowej ! (1)

    Skrzyżowanie Armii Krajowej z Łostowicką wymaga budowy wiaduktu! To jest prioryterowa inwestycja dla Gdańska.
    Kiedy budowa?

    • 8 0

    • Razem z estakada nad Rakoczego i Lostowicka.

      A moze lepiej tunel?
      Bo choroby morskiej mozna tam dostac...

      • 1 1

  • A na Puckiej w Gdyni nie miał być przypadkiem wiadukt? (6)

    • 31 6

    • Farba pędzel

      Nie potrzeba. Przeprowadzono studium badawczo-testowe i wyszło, że farba pędzel wystarczy aby diametralnie zmienić przepustowość. Już za 5 lat ma być ogłoszony przetarg na projekt Lini przyszłości. Planowany budżet na projekt to zaledwie 10 mln. Euro. Tanio wychodzi. Potem na lata 2049-2082 ma być wykonana modernizacja wszystkich przejazdów kolejowych w Gdyni na Hutniczej. W pierwszej kolejności zostaną namalowane linie poziome po czym nowatorską metodą tzw turbowałka zostaną namalowane linie pionowe. Te brawurowe działania magistratu raz na zawsze zamkną usta niedowiarkom, którzy tylko jęczą, że w Gdyni się nic nie robi.

      • 6 1

    • Na Puckiej (1)

      będzie i wiadukt i tunel. Wiadukt przy terenach GPF, a tunel pod D29-202 /250 czyli linii kolejowej Gdańsk- Szczecin i linii SKM.

      • 3 0

      • może będzie

        bo, jak dotąd, żadne deklaracje i terminy się nie pojawiają. Szczególnie dotyczące tunelu.

        A tymczasem...
        Wejherowo buduje drugi tunel i nawet Rumia rozpoczęła realizację tunelu w Janowie. Ciekawe czy tir z kontenerem się do niego zmieści?
        Bo wtedy Hutnicza padnie...

        • 4 1

    • tak ale budowany przez miasto

      do ktorego to przedsięwzięcia Kolej podrzuca kasę...
      Czyli tak, jakby w czarną dziurę...

      • 2 1

    • Niby mial byc, ale bedzie remont nawierzchni. Nie bedzie kabaretu, bedzie chor!

      • 15 0

    • Projekt wiaduktu

      Realizacja około 2027-2030 roku. Dożyjesz?

      • 12 3

  • (2)

    Ul. Ku Ujsciu to juz wymaga zbudowania od nowa

    • 9 0

    • (1)

      Spoko, będzie nowa ulica, bo pewnie któryś deweloper już kupił tam działkę...

      • 4 2

      • Taa tam z pewnoscia

        • 2 0

  • (2)

    Bardzo ładnie! Jeszcze SKM do Letnicy i będzie dobrze.

    • 33 5

    • PKP wlasnie rozebralo ta linie

      • 0 0

    • tak SKM

      po to żeby przejechać z Letnicy na Politechnikę. Bardzo sensowne.

      • 3 0

  • Niech was wszystkich zła Ramułta przepędzi

    Dla kierowców wiadukt tak a dla SKMek tory do Tczewa to już nie?

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane