- 1 Samolot stanie na rondzie przy lotnisku (123 opinie)
- 2 Koncert Podsiadły: praktyczne informacje (135 opinii)
- 3 14 mln zł odszkodowania za Westerplatte (501 opinii)
- 4 Błyskawiczna podróż ze stolicy i w góry (303 opinie)
- 5 17-letni złodziej paczek zatrzymany (181 opinii)
- 6 Koci celebryta Rysiek ma swoją rzeźbę (75 opinii)
Kolejny krok do naziemnego przejścia przy Bramie Wyżynnej
Gdańscy urzędnicy szukają firmy, która zaprojektuje przejście naziemne przez Wały Jagiellońskie na wysokości Bramy Wyżynnej i Forum Gdańsk. Wykonawca będzie miał pięć miesięcy na opracowanie dokumentacji. Przejście powstanie więc najwcześniej w przyszłym roku.
Przez lata wydawało się, że jego powstanie w tym miejscu graniczyć będzie z cudem. Urzędnicy byli stanowczy i uparci w swoim przeświadczeniu, że w centrach miast lepszym rozwiązaniem są przejścia podziemne.
Szansa pojawiła się dopiero w zeszłym roku, gdy inspirowana głosami urbanistów grupa radnych zaczęła domagać się wyprowadzenia pieszych z podziemi.
Po przymiarkach i wstępnych koncepcjach przyszedł czas na pierwszy konkret.
Jest nim ogłoszenie przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska przetargu na opracowanie projektu naziemnego przejścia dla pieszych. Zainteresowane firmy mogą zgłaszać się do 8 listopada. Zwycięzca będzie miał 150 dni na przygotowanie dokumentacji.
Koncepcja Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, na podstawie której powstanie projekt, zakłada:
- powstanie przejścia naziemnego z sygnalizacją świetlną między Bramą Wyżynną a Forum Gdańsk
- poszerzenie przystanków kosztem zwężenia pasów ruchu
- powstanie chodników umożliwiających dojście do przejścia z przystanków tramwajowych
- włączenie świateł do systemu Tristar
Sama budowa przejścia rozpocznie się najwcześniej w 2019 roku. Koszt całego przedsięwzięcia szacowany jest na ok. 800 tys. zł.
Miejsca
Opinie (548) 10 zablokowanych
-
2018-10-26 19:36
Wiem, że nie dotyczy to tego miejsca, ale jeśli chodzi o windy, seniorów, matek z dziećmi, czy niepełnosprawnych to przejścia naziemne mają schody do góry a tunele w dół i na odwrót, więc jakie to udogodnienie?!
- 1 4
-
2018-10-26 19:44
Palermo Północy! (3)
Tragedia,zwiększenie korków spowoduje większą emisję spalin, naziemne przejście, to więcej wypadków z udziałem pieszych! Główna arteria przelotowa Trójmiasta ma być zablokowana przez pięknoduchów od ekologii! W rozwiniętym świecie ruch aut ogranicza się tylko tam gdzie można zaproponować alternatywne drogi objazdowe!
- 18 5
-
2018-10-26 22:33
tam jest wiele alternatywnych dróg (1)
w tym tunel wzdłuż linii kolejowej
- 1 3
-
2018-10-26 22:59
to jest droga zaopatrzenia galerii a nie bypass
ślepo zakończona na światłach skrzyżowania, które przejeżdza się na trzy tempa.
- 4 0
-
2018-10-27 10:09
Czas umierac sfrustrowany dziadzie
- 0 2
-
2018-10-26 19:46
Jest tam kładka dla pieszych, zrobić windy, może ruchome schody a nie jeszcze jeden zbędny element przysłaniający zabytki Targu Węglowego.
- 5 3
-
2018-10-26 19:50
Zróbcie jeszcze w tym miejscu kładkę nad drogą!
Dołem, górą albo na poziomie zerowym! Przecież każdy powinien mieć wybór.
- 6 3
-
2018-10-26 19:55
dworzec PKP
A co z przejściem przy dworcu PKP?
- 5 3
-
2018-10-26 19:55
Piotr
Zobaczycie jak będą pasy ile osób będzie biegało na czerwonym,to dopiero będzie potrąceń....Po co tam przejście....
- 11 8
-
2018-10-26 19:57
to kabaret
obok jest tunel-wyremontowany . to jakiś kabaret
- 12 7
-
2018-10-26 19:58
czyli korki i spaliny (1)
a może zacznijmy od wybudowania dróg alternatywnych ?
- 11 2
-
2018-10-26 22:34
alternatywne drogi już są zbudowane
ale wielu przedpiśców nie zna pojęcia myślenia lateralnego
- 0 4
-
2018-10-26 20:09
lepiej nie optujecie za przejściem naziemnym (1)
bo ci co to wymyslili licząc na poklask u wyborców już są poza samorządem i stracili dostęp do koryta
- 13 4
-
2018-10-26 21:26
No chyba nie :)
I całe szczęście że dalej są.
- 2 2
-
2018-10-26 20:09
Niech zamkną całkowicie wały Jagielońskie, żeby tramwaje w spokoju mogły się wykolejać, a pijani "studenci" mogli swobodnie i bezpiecznie wymiotować na ulicę chwaląc imię prezydenta.
- 7 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.