• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejny krok w stronę Trasy Sucharskiego

mr
26 kwietnia 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 12:11 (26 kwietnia 2008)
Trasa Sucharskiego będzie przebiegała również przez most wantowy na Martwej Wiśle. Trasa Sucharskiego będzie przebiegała również przez most wantowy na Martwej Wiśle.

Polsko-niemieckie konsorcjum wykona dokumentację projektową dla Trasy Sucharskiego. To kolejny krok w kierunku budowy drogi łączącej planowaną obwodnicę południową z gdańskim portem.



Wybór wykonawcy nastąpił w wyniku przetargu. Wygrało go Konsorcjum Europrojekt Gdańsk sp. z o.o. oraz Schmidt Stumpf Frühauf Und Partner Ingenieurgesellschaft mbH z Monachium. Za swoje usługi dostanie 36,3 mln zł brutto.

- Przedmiotem zamówienia jest wykonanie wielobranżowej dokumentacji projektowej, w tym projektów budowlanych i wykonawczych, kosztorysów inwestorskich, przedmiarów robót, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, studium wykonalności wraz z wnioskiem aplikacyjnym, materiałów do uzyskania decyzji, opinii, uzgodnień i pozwoleń wymaganych przepisami oraz opracowań geodezyjnych, geologiczno-inżynierskich i hydrogeologicznych - tłumaczy Michał Piotrowski z biura prasowego urzędu miejskiego.

Budowę Trasy Sucharskiego podzielono na trzy odcinki. Pierwszy pobiegnie od węzła "Olszynka" do węzła "Elbląska" przy Moście Wantowym przez Martwą Wisłę, drugi - od węzła "Elbląska" do węzła "Ku Ujściu", a trzeci do węzła "Marynarki Polskiej" wraz z tunelem pod Martwą Wisłą.

Trasa Sucharskiego ma prowadzić od planowanej Obwodnicy Południowej przez Most Wantowy, tunel pod Martwą Wisłą do gdańskiego portu i stoczni. Zapewni również sprawny dojazd do stadionu Baltic Arena oraz Portu Północnego.

Docelowo trasa ma stać się alternatywą dla obecnego połączenia drogowego z Warszawą i do powstającej autostrady A1. Jest to największa zaplanowana w Gdańsku inwestycja infrastrukturalna.

Jest szansa, że budowa rozpocznie się w 2009 r., a zakończy w 2011. Jej szacunkowy koszt to 1,3 mld zł. Część pieniędzy będzie pochodzić ze środków unijnych.
mr

Opinie (107) 4 zablokowane

  • Bez komentarza

    Harmonogram prac
    Połowa 2007 roku - zakończenie studium wykonalności inwestycji.
    III kwartał 2007 - konkurs decydujący, które z projektów zostaną wysłane do Brukseli (najprawdopodobniej będzie jedynie formalnością, bo wpisanie na listę indykatywną ma gwarantować finansowanie inwestycji).
    IV kwartał 2007 - ocena Komisji Europejskiej.
    Wiosna 2008 - rozpoczęcie budowy Obwodnicy Południowej (tę inwestycję przygotowuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad z innych funduszy).
    Wiosna 2008 - procedury przetargowe.
    Lato 2008 - rozpoczęcie budowy Trasy Sucharskiego (od odcinka między ul. Elbląską a węzłem Błonia z Obwodnicą Południową).
    Jesień 2010 - zakończenie budowy Obwodnicy Południowej.
    Jesień 2011 - zakończenie budowy Trasy Sucharskiego.
    31 grudnia 2011 - nieprzekraczalny czas zakończenia prac budowlanych ustalony przez Unię Europejską.

    • 0 0

  • Szanowni Gdańszczanie

    Przestańcie narzekać na władze waszego miasta i Pawła Adamowicza, bo jak co do czego przyjdzie i tak wybierzecie go na kolejną kadencję i to już w pierwszej turze.

    • 0 0

  • (1)

    Od kiedy jestem na tym świecie słyszę o budowie trasy Sucharskiego i nic z tego nie wynika. A swoja drogą dlaczego trasa Sucharskiego? Czy tak samo jak major załamie się po 2 dniach?

    • 0 0

    • nie wysilaj się,

      i tak tego nie zrozumiesz...

      • 0 0

  • do "nie wiem"

    Masz rację co do Gdyni. Dzieje się tam niewiele ale za to gdynianie głośna krzyczą. Wszak dobry PR jest ważniejszy od faktów. Nie mam pretensji do0 gdyni o to że sie wolno rozwija. W duzych miastach zawsze jest wiele problemów z inwestycjami i tak jest wszędzie. polożenia TYrójumiasta jesli chodzi o komunikację nie jest najlepsze. mam nadziję że zmieni się to po zakończeniu A1 i rozbudowie linii kolejowych. Ale takie sa realia. jako przykład zawsze podaje się wrocław. Ale wystarczy tylko spojrzeć na mapę, że zobaczyć jaka przewagę ma to miasto. Trzeba byloby być naprawde cieniasem żeby tego nie wykorzytać. Wrocław nie ma zasobów ropy ani gazu ani złota. ma dobre położenie i to wykorzystuje. trójmiasto jest na uboczu

    • 0 0

  • (1)

    I po co pchać w to pieniądze? Nie lepiej dowieźć ludzi na stadion koleją i tramwajami - szybko bo bez korków? A pieniądze przeznaczyć np. na połączenie SKM z Rębiechowem?

    • 0 0

    • euro sie skończy,

      a ruch się zwiększa, więc prędzej czy później trzeba by tą trase zrobić.
      odrzuć te dziadowskie myslenie człowieku!!!

      • 0 0

  • Schmidt Stumpf Frühauf Und Partner Ingenieurgesellschaft mbH (1)

    Tak. Najlepiej dać niemcom zarobić, bo to biedny kraj:)

    • 0 0

    • skoro polacy nie chcą?!!!

      zresztą wolę, żey to zrobili niemcy. oni przynajmniej znają się na budowie dróg, bo my potrafimy tylko je niszczyć!

      • 0 0

  • Brawo!! teraz do roboty

    To poteżna inwestycja. mam nadzieje, że ruszy z kopyta!!!!

    • 0 0

  • Biznesowa Gdynia ???!!! (4)

    Hehehe nie rozsmieszajcie mnie bo zajadów dostanę !!! Oprócz Prokomu Krauzego i paru spólek scisle z nim powiazanych nie ma tu nic !!

    • 0 0

    • mamy Reuters'a, Nordee, park naukowo techniczny (3)

      dowodztwo marynarki wojennej.
      Za to w Gdansku na dworcu PKP przerazliwie smiedzi...
      GE Bank tez zbiera sie do ucieczki z Gdanska.....

      • 0 0

      • buahahaha, co raz lepiej

        "mamy dowództwo marynarki wojennej" ho ho no takiej spółki nie znałem:) dochodu to też nie przynosi, raczej zabiere.

        zaraz padne...:)))

        • 0 0

      • Ale żeś gosciu strzelił przypał teraz. Gdynianin krytkykuje dworzec. No chyba żes z sufitu spadł; spójrz najpierw na swój-nie ma gorszego.

        • 0 0

      • o zobaczcie!!!! znalazł się Dynianin który zaczal porownywac dworce, smieszny jestes przeciez w gdyni jest masakra nie dworzec

        • 0 0

  • hahaha (6)

    Za Stolyca chyba nikt w polsce nie jest do tylu. Wiecej sie dzieje w Cedrach Malych niz w W-awie. Smieszni jestescie. Myslicie ze wszystko da sie zrobic od tak. Przetargi i cala ta otoczka prawana trwa latami i to opznia wszystkie inwestycje ktore i tak zostana napewno oddane do euro moze nie w tych terminach co sie planuje ale pewnie dzien przed mistrzostwami beda jeszcze pasy malowac.

    • 0 0

    • odczep sie od Wawy (3)

      Warszawa TO SLICZNE I NOWOCZENSE miasto a Gdańsk to przy Wawie prowincjonalna dziura. Mam rodzinkę w Wawie to wiem co mówie. Galeria Bałtycka topikuś w porównaniu ze Złotymi Tarasami.

      • 0 0

      • Gdanszczanka (1)

        Czy jestes:
        A)Gdynianka udajaca gdanszczanke
        B)Masochistka mieszkajaca w miescie,ktorego nienawidzisz
        C)Chlopa dawno nie mialas

        Uprzejmie prosze o odpowiedz

        • 0 0

        • ha ha ha

          "galeria to pikuś przy złotych tarasach" i wszystko jasne:)))
          panie oceniaja atrakcujnosc miasta pod nieco innym katem:)))

          • 0 0

      • to śliczne miasto nie ma obwodnicy

        i nic nie zapowiada, żeby Warszawka obwodnicę w końcu miała mieć (nawet jedynego planowanego południowego odcinka do Euro nie wybudują). Wg ostatniego raportu Forbesa jest to trzecie najbardziej zakorkowane miasto w Europie.

        • 0 0

    • (1)

      ale buduja a to nic. Projekty sucharskiego czy w-z licza z 30 lat. nic nowego sie nie dziej. tylko za co Adamowicz został człowiekiem roku. Gdańsk to dziura i tyle. trak św wojciecha - same dziury, obwodowa za wąska, pełno osiedli ale zadnych remontów dróg. Kiedy powstała jakas nowa droga chyba tylko wz.

      • 0 0

      • zal

        miasto przez pare ostatnich lat "oszczedzalo" by mozna bylo w pelni wykorzystac srodki unijne bo jak wiadomo czesc trzeba wykladac ze swojej kieszeni, teraz rusza strumien duzych pieniedzy i wiekszosc bo napewno nie wszystkie drogi zostana wybudowane. ZObaczymy co powiecie jak wybuduja wam w wawie stadion a nie bedzie jak do niego dojechac. Juz teraz wszyscy sie z was smieja ze nie potraficie poradzic sobie z metrem i nie zdazycie z remontem dworcow. Czyja wina to nie wnikam lecz taka prawda ze warszawa moze i duza ale dziura! Pozdrawiam WARSZAFIAKOW !! ;)

        • 0 0

  • No no no.... (11)

    No no no.... Co to się nie zrobi... Przecież ten most donikąd stoi już z 10 lat:D

    • 2 0

    • Chcialbys go przeniesc do Dyni? (10)

      Jak lotnisko?

      • 0 1

      • A czemu do Dyni? (9)

        A czemu do Dyni? Chodzi mi o to, że władze GD potraktowały most jako priorytetowy (nie jest istotne kto finansował budowę) i stoi. Ruch na tym moście to max. 2-5 pojazdów na minutę... Większy ruch jest na niektórych drogach osiedlowych z progami spowalniającymi:) Jest wiele bardzo kiepskich rozwiązań komunikacyjnych w GD, które można było poprawić za kasę z mostu.... Żeby chociaż jedna z ulic Słowackiego, Spacerowa, Kartuska spełniała europejskie standardy.......a nie była koszmarem z przewężeniami, wysepkami, światłami i lewoskrętami blokującymi skutecznie ruch... Przykład: końcówka Spacerowej sp...a koncertowo. Inwestor za pozwoleniem władz olał budowę infrastruktury łamiąc umowę....

        • 1 0

        • hahahaha dokładnie (2)

          wybudowali most który trzeba będzie remontować zanim trasa Sucharskiego ruszy. To jest właśnie gospodarność PO.

          • 0 0

          • dobrze, niech remontują i zrobią (1)

            ścieżkę rowerową chodnik dla pieszych !!

            • 0 0

            • a byles ty kiedys na tym moscie

              przeciez jest chodnik/scieżka gapciu:)

              • 0 0

        • (3)

          Mieszkam na Stogach i przejeżdzam koło tego mostu codziennie kilka razy. Gdyby nie ten most tiry z portu północnego i nowego terminalu kontenerowego musialyby sie kierowac w strone centrum miasta, ktore i tak jest bardzo zakorkowane.

          • 0 0

          • Przez ten most to przejeżdza może ze dwa tiry na dobę (1)

            Główną drogą dojazdową do Gdańska jest E75 (przez Pruszcz)Czyli i tak muszą jechać przez miasto i w ogóle na ten most nie wjeżdżają. Drogą E77 która do tego mostu prowadzi POŚREDNIO jeździ bardzo mało samochodów, polecam pojechać i popatrzeć. Most jest wybudowany w próżni. Najpierw się buduje most a po dziesięciu latach drogi dojazdowe heheheheheh. A ile on kosztował i ile można by w to miejsce zrobić remontów czy udrożnień to inna kwestia. PO rządzi !!!!

            • 0 0

            • zapomnieliscie

              jest wielki plus tego ze byl wybudowany pare lat temu. Teraz jego koszt poszedlby 2 razy w gore. A tak to jakies grosiaki sie zaoszczedzilo :)

              • 0 0

          • most jest potrzebny a jak nie wiesz to sie nie wypowiadaj. Dojazd do portu jest równie wazny jak drogi osiedlowe. A to ze w gdańku nic sie nie robi to inna sprawa. Ale tak samo jest w Pruszczu i innych miejscowosciach. Osiedli przybywa ale dróg do nich nie.

            • 0 0

        • Mieszkaniec (1)

          No ale przecież port istnieje.... a Ciężarówki od 10 lat nie przewalają się przez Lenartowicza!!! Owszem nie ma zakazu dla ciężkich pojazdów na moście Siennickim ale i tak już nadaje się do kapitalnego remontu! Dzięki temu można spokojnie remontować most Siennicki bez tworzenia przeprawy pontonowej jak to dawniej bywało...

          • 0 0

          • Most jest potrzebny i nawet ładny jest. Nie zmienia to faktu, że ruch jest na tym moście minimalny w porównaniu do głównych dróg z i do miasta.... Może te tiry jeżdżą nocą albo nad ranem? Nigdy nie widziałem tam pojazdu ciężarowego:) Z innej strony: ile tirów może wjechać do portu dziennie? 500? To daje jakieś 20 na godzinę czyli jeden na 3 minuty...

            • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane