• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejny remont Estakady Kwiatkowskiego. Pół roku korków

Patryk Szczerba
18 lutego 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa dni zwężenia Estakady Kwiatkowskiego
Utrudnienia na estakadzie są nieuniknione, a nieco luźniej może zrobić się jedynie w wakacje. Utrudnienia na estakadzie są nieuniknione, a nieco luźniej może zrobić się jedynie w wakacje.

Gdynia rozpoczęła poszukiwania wykonawców remontu kolejnych przegubów Estakady Kwiatkowskiego. Prace w okolicach ul. Kontenerowej zobacz na mapie Gdyni rozpoczną się w marcu i potrwają do końca listopada. To oznacza, że kierowcy w tym czasie - podobnie jak podczas poprzednich remontów - ugrzęzną w gigantycznych korkach.



Czy z powodu planowanych utrudnień na Trasie Kwiatkowskiego planujesz zmianę środka transportu?

Najstarsze części Trasy Kwiatkowskiego mają nawet 40 lat i wymagają wymiany, na co wskazują zlecane przez miasto regularne badania. Sami urzędnicy w pewnym momencie zaczęli nawet ostrzegać mieszkańców, by ci nie parkowali pod estakadą, bowiem droga zaczęła się sypać. Trzy lata temu przeprowadzono ostatni poważny remont - kosztem 1,66 mln zł wzmocniono dwa przeguby.

Odliczanie do początku prac

Kierowcy ugrzęźli w korkach od marca do września. Nie pomagały przeprowadzane zmiany w organizacji ruchu, którymi byli raz po raz zaskakiwani. Utrudnienia, które dotknęły także jadących ul. Morską, zniknęły jedynie na czas festiwalu muzycznego Open'er. Prace ostatecznie skończyły się po wakacjach.

Od tego czasu dużych napraw nie było, ale w tym roku uda się je przeprowadzić, więc kierowcy aut osobowych, ciężarowych, ale także pasażerowie komunikacji miejskiej już teraz mogą zacząć odliczać dni do początku prac.

  • Planowana organizacja ruchu podczas remontu przegubu na wschodniej części estakady w pierwszym etapie.
  • Planowana organizacja ruchu podczas remontu przegubu na zachodniej części estakady w drugim etapie.
  • Planowana organizacja ruchu podczas remontu przegubu na łącznicy wjazdowej z ul. Kontenerowej w kierunku obwodnicy Trójmiasta.
  • Planowana organizacja ruchu podczas remontu przegubu na łącznicy zjazdowej z estakady na ul. Kontenerową od strony obwodnicy.

O ile pozwoli na to pogoda, robotnicy zajmą pasy Trasy Kwiatkowskiego już w marcu. Na początku tego miesiąca prawdopodobnie zostanie rozstrzygnięty przetarg na wykonawcę prac, na które miasto chce przeznaczyć ok. 2,8 mln zł. Remont dotyczy trzech przegubów w rejonie skrzyżowania z ul. Kontenerową. Znany jest wstępny projekt tymczasowej organizacji ruchu, ale na konkretne terminy zamknięć pasów na jezdni trzeba jeszcze poczekać.

Estakadą w dwóch kierunkach

- Jeden z przegubów znajduje się na jezdni głównej, a jego remont wykonywany będzie w dwóch etapach i wymagać będzie zamknięcia jednej jezdni i wprowadzenia ruchu dwukierunkowego na jezdni sąsiedniej. Pozostałe dwa przeguby są przegubami zlokalizowanymi na łącznicach wjazdowej i zjazdowej na ul. Kontenerową. W tych przypadkach w każdym etapie wyłączona z ruchu zostanie jedna z łącznic - informuje Tomasz Krzak z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
W trakcie prowadzonych prac część ruchu zostanie przeniesiona na ul. Janka Wiśniewskiego. Droga będzie służyła jako objazd dla jadących z ul. Unruga oraz Kontenerowej w kierunku Obwodnicy Trójmiasta.

- Jeżeli zajdzie taka konieczność, prace będą prowadzone w systemie dwuzmianowym. Dopuszczone jest incydentalnie prowadzenie robót w godzinach nocnych - tłumaczy Krzak.
Wykonawca będzie musiał uporać się z remontem do końca listopada. O jego wyborze w 90 proc. będzie decydowała cena. Pozostałe pięć to okres rękojmi oraz czas wykonania prac. Przewidywanym terminem ich zakończenia jest 17 listopada. Droga pozostanie jednak wolna od robót, czyli także większych utrudnień w okresie od 20 czerwca do 6 lipca - na czas festiwalu Open'er.

Miejsca

Opinie (308) 1 zablokowana

  • Estekada

    Trudno trasa jest w fatalnym stanie o tym wiedział Pan Stępa i co zrobił nic .Będą następne zakłócenia w najbliższych latach bo na innych odcinkach trasy jest podobnie.Nie budować basenu olimpijskiego przy Riwierze a pilnie rozwiązać połączenie awaryjne Kosakowa Obłuża Oksywia z centrum Gdyni.A może połączenie kolejowe.Trzeba uruchomić głowy

    • 32 0

  • a lemingi po tym dadza wielkiemu wodzowi chyba ze 150% głosów :)

    chiałbym poznac was lemigi chce zobaczyc kim trzeba byc zeby miec trociny w bani :) to co kiedy sie poznamy ?

    • 17 3

  • hahahahah ciagle to samo ciagle :)

    • 8 1

  • Tak naprawde to wina przeladowanych ciezarowek.

    A remontowac musza, bo inaczej pewnego dnia wszyscy by spadli w przepasc.

    Najbardziej to by sie tam przydala kolej. I o to drodzy mieszkancy musicie mocno lobbowac.
    Pociag uwolnilby wiele ludzi od samochodu i korkow.

    • 12 0

  • skm bądź szynobusy z pogórza i obłuża rozwiązałyby sprawę. ale do takich rozwiązań trzeba mieć jaja

    ale lepiej 100mln na kretyńskie lotnisko bez dojazdu

    • 24 1

  • Znowu kurka ???

    • 0 0

  • jeszcze wieksze korki (2)

    ciągle remontują estakadę, czy raz porządnie nie mozna tego zrobić. Zresztą bez remontu sa gigantyczne korki, a najgorsze ze nikt nic z tym nie robi, jedna droga dojazdowa do Pogórza, Kosakowa, Rewy itd. skandal. Kiedy wkońcu ktoś weźmie się za budowę nowej drogi lub remont i poszerzenie Kwiatkowskiego?

    • 21 2

    • poszerzanie ulic nie likwiduje korków - tylko je przesuwa gdzie indziej

      generując dodatkowy, zbędny popyt na parkowanie w centrum miasta.

      Przestrzeń miejską można naprawdę wykorzystać na bardziej przyjazne mieszkańcom cele.

      • 3 7

    • Estakade rozwalaja przeladowane ciezarowki. Poszerzenie ulic nic nie daje. Lepszy bylby tam buspas i pociag.

      • 5 1

  • Ludzie którzy autem jeżdżą tylko dla wygody WSIO do autobusu! (2)

    Ludzie którzy autem jeżdżą tylko dla wygody WSIO do autobusu!
    Zwiększyć trudność zdania egzaminu na prawa jazdy w Gdyni bo jest za łatwo!

    • 6 17

    • socjaliści wsio stąd !

      • 4 0

    • Ze wsio to ty przyjechałeś

      • 0 0

  • a co robią w Warszawie?

    Warszawa. Rowerowo-spacerowy pasaż handlowy przez Wisłę.

    W Gdyni mogłaby powstać zwodzona kładka pieszo-rowerowa od ulicy admirała Wagi na Oksywiu do placu Gombrowicza w pobliżu Muzeum Emigracji.

    Część mieszkańców zamiast tkwić w korkach na estakadzie Kwiatkowskiego dotarłaby do centrum Gdyni bez większych perturbacji - popyt na transport zdjęty z estakady zmniejszyłby korki i w czasie remontu i w normalnym okresie eksploatacji. Oczywiście PKM na Obłuże/Oksywie też by mogła powstać.

    Podstawą komunikacji w mieście powinny być udogodnienia dla pieszych oraz system lokalnej kolei zasilany przez system rowerów publicznych w centrum i wygodny system dojazdów rowerem do stacji SKM i PKM na przedmieściach.

    Jazda autobusem w korku nie jest atrakcyjną alternatywą dla osób faktycznie lub w swoim przekonaniu zależnych od jeżdżenia samochodem.

    • 8 3

  • (2)

    Pilnowac ciezarowek, zeby nie dewastowaly Estakady.

    Zrobic buspasy.

    Zrobic pociag.

    I jeszcze drogi rowerowe.

    Jakby 30% ludzi przesiadlo sie ww srodki transportu - korki by znikly. I nie trzeba by bylo robic kolejnych bezsensowych pasow, ktore tylko przesuwaja korki i nic nie daja. Oprocz kredytow, smrodu i halasu.
    I to by rozwiazalo problemy.

    • 9 9

    • (1)

      Zniżki w zkm -50% dla tych co auta maja a jeżdżą autobusem :)
      Przestańcie wozić dzieci do szkół 1 rodzic i 1 dziecko, jak juz trzeba wozić to umówcie sie i bierzcie wiecej dzieciaków do auta...
      Kolega mieszka w pobliżu ? Podejdź po niego zabierz go do pracy a nie ze 1 osoba w aucie, tak to jest kierowca i 3 pasażerów a i o 3 auta mniej na ulicy :)
      I gdyby tak każdy myślał.... Było by nawet o 100 aut mniej a i korki mniejsze :)

      • 2 2

      • Mysle, ze wystarczyloby pilnowac zeby nie parkowali na chodnikach i trawnikach (wprowadzic zakaz i pilnowac) Jakby musieli krazyc godzine w poszukiwaniu miejsca to zaraz by sie odechcialo przyjezdzac samochodem. Do tego podniesc oplaty parkingowe. Bonus za dojezdzanie do pracy srodkami komunikacji czy rowerem.

        Ja akurat mam tak zorganizowane zycie, ze dzieci maja do szkoly 5 min piechota. I ogolnie cala infrastruktura jest w zasiegu pieszego/rowerowego dystansu (przychodnia, szkola, basen, sklepy, dentysci, zajecia dodatkowe). Oszczednosc czasu i pieniedzy.
        A do pracy jezdze pociagiem. Pomimo, ze samochod mamy. Ale uzywamy tylko na dluzsze dystanse i jak jedziemy cala rodzina.

        • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane