• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Komisja przetargowa wskazała najtańszą ofertę na budowę środkowego odcinka Słowackiego

Michał Stąporek
31 stycznia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Budowa wrzeszczańsko-zaspiańskiego odcinka Trasy Słowackiego potrwa 20 miesięcy i prawdopodobnie zakończy się pod koniec 2012 roku. Budowa wrzeszczańsko-zaspiańskiego odcinka Trasy Słowackiego potrwa 20 miesięcy i prawdopodobnie zakończy się pod koniec 2012 roku.

Ponieważ w najtańszej ofercie nie znaleziono żadnych uchybień formalnych, komisja przetargowa zdecydowała się zlecić wykonanie środkowego odcinka Trasy Słowackiego konsorcjum Hydrobudowy Polska, PBG i Aprivii.



Potwierdzają się więc nasze informacje z piątku, gdy jako pierwsi podaliśmy wyniki przetargu na wrzeszczańsko-zaspiański odcinek Trasy Słowackiego. Zwycięska oferta opiewa na 159 mln zł netto, czyli ok. 40 proc. kwoty, jaką ze te prace było gotowe zapłacić miasto (ok. 341 mln zł).

Oferty złożone przez 11 konsorcjów oceniane były według dwóch kryteriów: ceny (90 proc.)czasu wykonania robót (10 proc.). W obu przypadkach wybór oferty Hydrobudowy i towarzyszących jej firm nie budził wątpliwości. Konsorcjum zażądało za prace najniższą cenę, a jeśli chodzi o czas wykonania prac, dorównała mu tylko Skanska, która również chciała wybudować 3-kilometrowy odcinek Słowackiego w 20 miesięcy.

To właśnie Skansą można uznać, za największego przegranego przetargu organizowanego przez miejską spółkę GIK. Szwedzka firma chciała zaledwie 4 mln zł (163,8 mln zł) więcej niż zwycięskie konsorcjum i zadeklarowała budowę ulicy w równie imponującym okresie 20 miesięcy.

Co teraz? Od poniedziałku wszystkie konsorcja biorące udział w przetargu mają 10 dni na ewentualne odwołania od decyzji komisji przetargowej. W razie ich braku decyzja o wyniku przetargu zostanie wysłana do kontroli przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Jeśli nic nie stanie na przeszkodzie, umowa z konsorcjum zostanie podpisana pod koniec lutego lub na początku marca br.

Prace budowlane mogłyby wtedy ruszyć jeszcze w marcu. Zakładając 20-miesięczny termin ich wykonania, dwupasmową ul. Słowackiego od ronda de la Salle zobacz na mapie Gdańska do al. Rzeczpospolitej zobacz na mapie Gdańska pojedziemy pod koniec listopada 2012 r. Jednak jeszcze przed EURO 2012 do użytku oddana zostanie jedna nowa nitka ulicy na tym odcinku.

Środkowy odcinek ul. Słowackiego: od ul. Potokowej do al. Rzeczypospolitej
-wytypowany wykonawca: konsorcjum Hydrobudowa Polska, PBG, Aprivia
- koszt wykonania: 159 mln zł netto
- czas wykonania: 20 miesięcy
- przewidywany czas zakończenia prac budowlanych: listopad 2012 r.
- długość odcinka - 3,3 km
- dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, 3 tunele dla pieszych, chodniki, ścieżki rowerowe, estakada nad al. Grunwaldzką i wiadukt nad torami kolejowymi.

Miejsca

Opinie (98) 7 zablokowanych

  • Ale, że to się wszystko nie zawaaali?! (1)

    No no no.

    • 1 1

    • to wszystko zbudują na glebie

      więc nie ma się jak zawalać. chyba, że mikro estakada nad grunwaldzką... po jednym pasie w każdą stronę...

      • 1 0

  • Przebudowa ulic przerasta to miasto...

    Zapyziały Gdańsk tak było, jest i będzie.

    • 3 8

  • ci co przeglali niech siedzą cicho

    było lepiej wyceniać, a nie teraz sie pieniaczyć na forum.. Zazdrościcie premii za przetarg?

    • 2 0

  • Tanio Dobrze Biedronkowo (1)

    • 50 5

    • sporo zostało do podziału hehe

      • 3 1

  • Towarzyszu Budyniu przypominamy obietnice twoje!

    Do 2012 miało być wybudowane m.in. Nowa Słowackiego, ale do Hallera, a nie jakimś objazdem przez Jana Pawła. Miała być też SKM z Centrum na stadion. Coś też wspominałeś o dwupasmowej super Dróżce z Portu Północnego przez Stadion w Letniewie do hali na Żabiance. Tymczasem na odcinek Czarny Dwór - Hala Ergo nie ma ani kasy, ani dokładnego planu i przebiegu trasy! Być może będzie ona z powodu oszczędności kolizyjna z Piastowską i Pomorską - kolejne cudne wieści:). Hmm, miała być też piękna nowa dwupasmowa Jana z Kolna z Centrum na Stadion, Nowy węzeł drogowo - tramwajowy Gdańsk Śródmieście and many many more;). Tymczasem zegar tyka, tyka i puki co mamy wielkie g...no, które Gdańszczanie poczują już za kilkanaście miesięcy...

    • 9 2

  • hydrobudowa .... (1)

    Hydrobudowa - czy to nie ta firma która buduje PGE Arenę - i już mają opóźnienia

    proponuję wszystkim wrzucenia nazw firm konsorcjum do dowolnej wyszukiwarki .......
    wnioski rodzą się same .....
    4 mln zaoszczędzone (premie dla Budynia i zastępcy są ważne), zamiast firmy z wielkim doświadczeniem........

    ps, Komisję Przetargową proszę o podanie inwestycji drogowych np. w Wólce..... które zrealizowało to konsorcjium (całe !!!!!!).

    • 3 5

    • która to taka z "wielkim doświadczeniem"???

      już się nie chwalcie, konkurenci

      • 1 1

  • ostatnio wszystko robi się o 50% mniej niż planuje miasto a kasy i tak na nic nie ma

    • 4 1

  • SKANDAL

    Powtórzę,już po raz kolejny.dopóki kryterium większości przetargów w naszym cudnym Państwie nie będzie podobna do takiej: 40% cena,30% gwarancja,30 % czas wykonania,dopóty będzie zawsze jedna wielka lipa:P Nie lepiej dopłacić np.10 % najtańszej oferty i mieć parę lat więcej gwarancji??Tym bardziej,jeśli spojrzy się choć trochę krytycznym okiem na tą papraninę,którą jakże często nam budują...(najlepszy przykład-autostrada remontowana!!jeszcze przed oddaniem do użytku-ciekawe co tam było głównym kryterium..niech zgadnę....90% cena???)

    • 8 5

  • HURA, HURA, HURA! (6)

    10% zaoszczędzonej kasy wydajcie na odtworzenie zlikwidowanej Słowackiego za lotniskiem. Zysk ekonomiczny będzie porównywalny z tym, jaki uzyskanie po wydaniu 159 mln na odcinek środkowy, a może nawet większy?

    • 3 4

    • tam gdzie przebiegala dawniej droga powstaje terminal, (1)

      ale plany na droge w tamtym miejscu sa. Mniej wiecej w przedluzeniu Nowej Slowackiego, rownolegle do starej trasy.

      • 3 1

      • O jakich planach piszesz?

        Bo w planie zagospodarowania droga o znaczeniu ponadlokalnym kończy się na tym rondzie.

        • 0 0

    • ale po co? Gdańsk się kończy na lotnisku (1)

      dalej się tylko krowy pasą

      • 0 1

      • bo to wszystkim by się opłacało

        Lotnisku - bo zmniejszałoby ryzyko związane z brakiem alternatywnego dojazdu
        Pasażerom lotniska z północy województwa pomorskiego - bo nie musieliby jechać 5km niedrożnym objazdem dookoła lotniska
        Mieszkańcom gmin ościennych - mieli by drożny dojazd do Gdańska bez Turbinowego korka
        Mieszkańcom Gdańska Osowej - bo mieszkańcy gmin ościennych nie rozjeżdżali by im osiedla,
        Mieszkańcom Gdańska Kokoszek - bo mogliby się wydostać bez problemu w kierunku Wrzeszcza / Oliwy.

        • 5 1

    • głupi jesteś, przecież w tym miejscu terminal budują (1)

      • 0 2

      • sam jesteś głupi

        200 metrów w prawo będzie dwupasmówka (Nowa Słowackiego) kończąca się w polu rondem.

        • 1 0

  • Nie każdy musi miec marżę 500%

    • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane