• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przez błąd systemu ma na karku komornika

Rafał Borowski
12 grudnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Choć koncern Energa przyznaje, że pani Marlena nie ma długu wobec firmy, komornik cały czas windykuje z jej konta nieistniejący dług. Choć koncern Energa przyznaje, że pani Marlena nie ma długu wobec firmy, komornik cały czas windykuje z jej konta nieistniejący dług.

Komornik wszczął egzekucję wobec naszej czytelniczki, aby ściągnąć od niej dług na kwotę niemal 5 tys. zł. Jego podstawą były rzekomo niezapłacone rachunki za prąd na rzecz Energi, choć czytelniczka zawsze terminowo wywiązywała się ze zobowiązań. Przedstawiciel koncernu przyznaje, że doszło do pomyłki i zapowiada zadośćuczynienie za niesłusznie poniesione straty.



Czy komornik egzekwował kiedyś od ciebie pieniądze?

Z naszą redakcją skontaktowała się pani Marlena, która została poddana postępowaniu egzekucyjnemu. Od kilku miesięcy komornik zajmuje z jej rachunku bankowego część przelewanego wynagrodzenia, choć nie ma żadnego długu.

Jak do tego doszło?

W październiku 2015 roku wynajęła na okres miesiąca pokój w jednym z mieszkań na terenie Gdańska. Jednocześnie zawarła z Grupą Energa umowę na dostawę prądu poprzez przepisanie licznika na swoje nazwisko. W dniu wyprowadzki uregulowała wszelkie należności za zużytą energię i wypowiedziała umowę.

Egzekucja długu bez żadnej zapowiedzi



- Po prawie dwóch latach, bez żadnego upomnienia dostałam pismo, że komornik rozpoczął egzekucję na rzecz firmy Energa. Pismo przyszło po prostu z dnia na dzień na mój adres zameldowania. Należność główna wynosi niemal 5 tys. zł. Pieniądze są mi zabierane z konta co miesiąc, gdy przelewana jest wypłata - relacjonuje nasza czytelniczka.
Pani Marlena natychmiast złożyła w tej sprawie reklamację. Na początku grudnia minęły od tego momentu dwa miesiące. Na nic zdały się telefony i osobiste wizyty w oddziale Grupy Energa.

Co ciekawe, pracownicy koncernu otwarcie przyznali, że cała sytuacja jest pokłosiem pomyłki.

- Energa przyznaje, że moje saldo wynosi 0 zł i nie mam długu, a popełniony błąd leży po ich stronie. Mimo to komornik nie został wstrzymany na czas reklamacji i jestem okradana z miesiąca na miesiąc. Przez cały czas, gdy próbuje się czegoś dowiedzieć, otrzymuję odpowiedź, że sprawa jest w trakcie wyjaśniania i trwają konsultacje - skarży się nasza czytelniczka.

Koncern zadośćuczyni za działania komornika



Rzecznik prasowy Grupy Energa potwierdził, że pani Marlena nie ma żadnych nieuregulowanych zobowiązań. Podstawą do podjęcia działań przez komornika okazał się błąd powstały podczas zmiany odbiorcy prądu.

- Do opisanych wydarzeń nie powinno dojść. Bierzemy za nie pełną odpowiedzialność i dołożymy starań, aby skutki nieprawidłowości naprawić. Przykrości, które dotknęły naszą klientkę, są wynikiem nieprawidłowo przeprowadzonego w systemie informatycznym przepisania odbiorców energii elektrycznej. Czytelniczka widniała w nim jako osoba pobierająca prąd w czasie, gdy lokal miał innego właściciela. Za ten okres została przez nas niesłusznie obciążona fakturami - wyjaśnia Andrzej Lis-Radomski z biura prasowego Grupy Energa.
Nasz rozmówca zapewnił również, że po zakończeniu korekty w bazie danych, Grupa Energa zadośćuczyni pani Marlenie wszystkie straty, jakie poniosła w związku z niesłuszną egzekucją komorniczą.

Co zrobić, jeśli znajdziemy się w podobnej sytuacji?

W sytuacji zbliżonej do pani Marleny nie raz znalazło się wiele osób. O wytoczonej przeciwko nim sprawie sądowej dowiadują się dopiero wtedy, gdy komornik zajmie im np. właśnie część wynagrodzenia czy samochód.

Poprosiliśmy radcę prawnego Łukasza Krzysztofiaka z Gdańska o wyjaśnienie, w jaki sposób dłużnicy mogą spróbować wstrzymać prowadzoną przeciwko nim egzekucję komorniczą. Jego porada prawna w tej materii jest stosunkowo obszerna, więc załączyliśmy ją do niniejszego artykułu w formie pliku PDF.

Miejsca

Zobacz także

Opinie (252) 2 zablokowane

  • Piotrusiu Komorniku czytasz to ?

    Karma Ciebie dopadnie i zapłaczesz Sam...

    • 2 1

  • Szanowny Panie Redaktorze

    Proponuję kolejny artykuł- tym razem o przekrętach Energi wobec klientów, blokowaniu dostępu do reklamacji w postaci zatrudniania osób niekompetentnych na infolinii, lekceważeniu skarg i zażaleń, zawyżaniu rachunków za prąd. To, co robi ta firma wobec odbiorców nie jest skandalem, a wykorzystywaniem pozycji monopolisty w celu prowadzenia przestępczej działalności na szkodę klientów.

    • 5 0

  • sady, prokuratura, komornicy - bezpieka i byłe wojsko

    a debile skacza o jakies 'wolne sady' , one sa wolne w seisie tempa jedynie

    • 3 0

  • Komornik musi za to odpowiedzieć !!! Własnym majątkiem !!! I 20 letnim pobycie za kratkami. (2)

    Do obowiązków komornika musi należeć sprawdzenie zasadności egzekucji.

    • 8 3

    • chciałbym alenie mogę

      Art. 804 kpc Komornik nie może badać zasadnosci tytułu - i co mi napiszesz na to -ktoś te przepisy wymyślił patrz sejm senat

      • 3 1

    • A gdzie tu wina komornika ?błąd energii proszę naucz się czytac

      • 4 1

  • Energa

    Energa to kpina jakaś mi odlączyli prąd kiedy nie mialem zadnej zaleglosci 3 dni walki zeby ponownie włączyli żenada

    • 0 0

  • Przy takiej skali klientów i faktur przy sprzedaży licznikowej to Energa jest dobrym wzorem

    dla innych co nie wyklucza, że "Trafieni Klienci " nie mogą czuć się rozgoryczeni.

    U konkurencji nie jest lepiej a kasa idzie w inne miejsce aniżeli ta z Energa - budżet.

    • 0 4

  • W enerdze to normalka

    Kiedy sprzedawałem mieszkanie stawiłem się z nowym właścicielem i pośrednikiem nieruchomości w BOK-u i złożyłem stosowne dyspozycje o rozwiązanie umowy i rozliczenie rachunku na dzień przekazania mieszkania. Pani rozliczyła, podsumowała i wydawało się że jest załatwione. Nic bardziej mylnego. Po pół roku, i to dzięki dociekliwości listonosza (zapewne) w nowym miejscu zamieszkania otrzymuję pismo z energii adresowane do mnie ale na sprzedane mieszkanie (a jakże) że zalegam z kwotą 28 zł. Oczywiście straszenie komornikiem itp, itd. Oczywiście okazało się że źle rozliczyli bo się nie mogli w systemie informatycznym połapać jak stan licznika jest rozliczany na bieżący miesiąc a opłata abonamentowa leci już z następnego.

    Miało to miejsce dobre 15 lat temu w BOK-u na Piastowskiej. Jak widać nic się nie zmieniło.

    • 4 0

  • A odsetki ta Pani dostanie? Bo Energa zawsze nalicza, a plebsowi to najwyżej tylko odda co zabrała...

    • 5 0

  • Gdzie jest zerro? Ach prawda, Energa to ta firma co zawierzyła pani w chustce - z tą instancją

    zerro nie ma odwagi się zmierzyć.

    No a poza tym Energa to operator narodowy więc to co ściągnie z klientów - nawet nieuczciwie, czyli zwyczajnie okradając - będzie na pensje i roczne nagrody dla ulokowanych tam popleczników piSS.

    • 1 0

  • Wystarczy..

    wnieść sprzeciw i po bólu.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane