• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przez błąd systemu ma na karku komornika

Rafał Borowski
12 grudnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Choć koncern Energa przyznaje, że pani Marlena nie ma długu wobec firmy, komornik cały czas windykuje z jej konta nieistniejący dług. Choć koncern Energa przyznaje, że pani Marlena nie ma długu wobec firmy, komornik cały czas windykuje z jej konta nieistniejący dług.

Komornik wszczął egzekucję wobec naszej czytelniczki, aby ściągnąć od niej dług na kwotę niemal 5 tys. zł. Jego podstawą były rzekomo niezapłacone rachunki za prąd na rzecz Energi, choć czytelniczka zawsze terminowo wywiązywała się ze zobowiązań. Przedstawiciel koncernu przyznaje, że doszło do pomyłki i zapowiada zadośćuczynienie za niesłusznie poniesione straty.



Czy komornik egzekwował kiedyś od ciebie pieniądze?

Z naszą redakcją skontaktowała się pani Marlena, która została poddana postępowaniu egzekucyjnemu. Od kilku miesięcy komornik zajmuje z jej rachunku bankowego część przelewanego wynagrodzenia, choć nie ma żadnego długu.

Jak do tego doszło?

W październiku 2015 roku wynajęła na okres miesiąca pokój w jednym z mieszkań na terenie Gdańska. Jednocześnie zawarła z Grupą Energa umowę na dostawę prądu poprzez przepisanie licznika na swoje nazwisko. W dniu wyprowadzki uregulowała wszelkie należności za zużytą energię i wypowiedziała umowę.

Egzekucja długu bez żadnej zapowiedzi



- Po prawie dwóch latach, bez żadnego upomnienia dostałam pismo, że komornik rozpoczął egzekucję na rzecz firmy Energa. Pismo przyszło po prostu z dnia na dzień na mój adres zameldowania. Należność główna wynosi niemal 5 tys. zł. Pieniądze są mi zabierane z konta co miesiąc, gdy przelewana jest wypłata - relacjonuje nasza czytelniczka.
Pani Marlena natychmiast złożyła w tej sprawie reklamację. Na początku grudnia minęły od tego momentu dwa miesiące. Na nic zdały się telefony i osobiste wizyty w oddziale Grupy Energa.

Co ciekawe, pracownicy koncernu otwarcie przyznali, że cała sytuacja jest pokłosiem pomyłki.

- Energa przyznaje, że moje saldo wynosi 0 zł i nie mam długu, a popełniony błąd leży po ich stronie. Mimo to komornik nie został wstrzymany na czas reklamacji i jestem okradana z miesiąca na miesiąc. Przez cały czas, gdy próbuje się czegoś dowiedzieć, otrzymuję odpowiedź, że sprawa jest w trakcie wyjaśniania i trwają konsultacje - skarży się nasza czytelniczka.

Koncern zadośćuczyni za działania komornika



Rzecznik prasowy Grupy Energa potwierdził, że pani Marlena nie ma żadnych nieuregulowanych zobowiązań. Podstawą do podjęcia działań przez komornika okazał się błąd powstały podczas zmiany odbiorcy prądu.

- Do opisanych wydarzeń nie powinno dojść. Bierzemy za nie pełną odpowiedzialność i dołożymy starań, aby skutki nieprawidłowości naprawić. Przykrości, które dotknęły naszą klientkę, są wynikiem nieprawidłowo przeprowadzonego w systemie informatycznym przepisania odbiorców energii elektrycznej. Czytelniczka widniała w nim jako osoba pobierająca prąd w czasie, gdy lokal miał innego właściciela. Za ten okres została przez nas niesłusznie obciążona fakturami - wyjaśnia Andrzej Lis-Radomski z biura prasowego Grupy Energa.
Nasz rozmówca zapewnił również, że po zakończeniu korekty w bazie danych, Grupa Energa zadośćuczyni pani Marlenie wszystkie straty, jakie poniosła w związku z niesłuszną egzekucją komorniczą.

Co zrobić, jeśli znajdziemy się w podobnej sytuacji?

W sytuacji zbliżonej do pani Marleny nie raz znalazło się wiele osób. O wytoczonej przeciwko nim sprawie sądowej dowiadują się dopiero wtedy, gdy komornik zajmie im np. właśnie część wynagrodzenia czy samochód.

Poprosiliśmy radcę prawnego Łukasza Krzysztofiaka z Gdańska o wyjaśnienie, w jaki sposób dłużnicy mogą spróbować wstrzymać prowadzoną przeciwko nim egzekucję komorniczą. Jego porada prawna w tej materii jest stosunkowo obszerna, więc załączyliśmy ją do niniejszego artykułu w formie pliku PDF.

Miejsca

Zobacz także

Opinie (252) 2 zablokowane

  • komornicy

    Komornicy to przestarzala instytnuucja, dzisiaj tylko prywatna windykacja może być skuteczna

    • 0 0

  • ytutk

    Powinno się ulatwiac działanie firmom, co kulturalnie dlugi odzyskują, a nie komornikom co sa nie fair i robia blad za bledem

    • 0 0

  • ROWNOSC WOBEC PRAW

    P/P Energa rozprowadza "ZBIÓR PRAW KONSUMENTÓW ENERGII ELEKTRYCZNEJ"autorstwa Urzędu Regulacji Energetyki Dokument ten powstał we współpracy z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów na podstawie wytycznych Komisji Europejskiej !! Wszystkim taki Zbior PP ENERGA doręczyła!!! i CO i PO CO, czy PP. ENERGA stosuje sie do zawartych w tym Zbiorze przepisów ?!?! Jako MONOPOLISTA "OLEWA" Konsumentów z których żyje a przepisy stosuje tylko kiedy sa dla Energii wygodne. Na polubowne wyjaśnienie sporu przed Sadem Konsumenckim PP Energa nie wyraża zgody, Reklamacje / obowiązek rozpatrzenia w ciągu 14 dni/ sa rozpatrywane po kilku tygodniach a opóźnienie tłumaczone jest " NADMIAREM PRACY".!!! Na zwrot Nadpłat trzeba zwracać sie PISEMNIE bo inaczej NADPŁATY nie zostaną zwrócone!!! PYTANIE: Energa jest DARCZYŃCA dla szeregu organizacji - imprez czy Fundacji,i nie sa to dotacje male, Skąd P.P ENERGA ma na takie dotacje pieniądze . Przecież TO Sa pieniądze z naszych WPŁAT, wpłat KONSUMENTÓW, a dlaczego jedni dostają dotacje a inni nie, to juz inna sprawa.
    WOBEC PRAWA JESTEŚMY RÓWNI ale CZY PRAWO JEST STOSOWANE WOBEC NAS JEDNAKOWO!?

    • 2 0

  • Takie mamy Prawo

    Mamy takie prawo , że to poszkodowany musi jeszcze udowadniać , że nie jest wielbłądem.
    A dlaczego te wszystkie odwołania do sądu nie powinna prowadzić Energa bo to przez nich ten błąd.
    Raz , ze taka sprawę wyjaśniają 2 miesiące ( zgodnie z przepisami ) a później napiszą, że to błąd systemu i wszystko mają w ....

    • 1 0

  • bez karni

    Gnoje obracają naszymi pieniędzmi...wyłączyli mi prąd pomimo opłaconego rachunku. Mało tego muszę zapłacić za ponowne podłączenie. patałachy!!!!!!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane