- 1 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (312 opinii)
- 2 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (87 opinii)
- 3 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (259 opinii)
- 4 Więcej pociągów z Gdyni na Hel (76 opinii)
- 5 Umorzono śledztwo ws. pożaru hali sportowej (40 opinii)
- 6 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (120 opinii)
Komunikacyjne cuda w Trójmieście
Za miesiąc ruszy wreszcie ostatni etap najstarszej inwestycji drogowej nowoczesnej Europy. Wiceprezydent Gdyni Marek Stępa na razie jest tajemniczy, ale przyznaje: - Wszystko jest zapięte na ostatni guzik. Niewykluczone, że prace rozpoczną się jeszcze przed początkiem września.
Trasa Kwiatkowskiego połączy estakadę wiodącą z portu z obwodnicą Trójmiasta. Koszt budowy to 240 milionów złotych. Trzy czwarte z tego pokryje Unia Europejska. Prace potrwają 20 miesięcy. Pierwszy etap budowy tej drogi rozpoczął się w... 1974 r.
Jakby tego było mało gdyńskie trolejbusy dostały nową pętlę. Zakończyła się rozbudowa sieci w dzielnicy Dąbrowa. Jej ostatnim elementem był obiekt na Kaczych Bukach. - To jest sukces na miarę krajów najbardziej dbających o środowisko naturalne, takich jak Szwajcaria. Wprowadzamy takie same trolejbusy oraz instalowane są takie same rozwiązania techniczne w zakresie sieci - wyjaśnia dyrektor Zarządu Komunikacji Miejskiej Olgierd Wyszomirski.
Wcześniej gdyńskie trajtki dostały nową pętlę na Miętowej. W sumie powstało ponad 10 kilometrów nowej trakcji.
Za to ekspansję tramwajową zapowiadają władze Gdańska, które zapowiadają budowę linii tramwajowej na... Morenę. To druga po trasie na Chełm proekologiczna inwestycja transportowa w grodzie nad Motławą. Tramwaj pojedzie z pętli na Siedlcach. Wyjaśnia Antoni Szczyt, zastępca dyrektora wydziału polityki komunalnej gdańskiego magistratu: - Nowe tory zaczniemy układac od dzisiejszej pętli tramwajowej, poprzez ul. Nowolipie, aż do Schuberta. Ale to na razie melodia przyszłości. Do połowy przyszłego roku musimy przygotować całą dokumentację. Inwestycja ma kosztować około 200 milionów złotych. To starczy na nowe tramwaje, budowę nowej i modernizację części starej linii.
Projekt ma także dostać wsparcie z Unii Europejskiej, a pierwsze prace budowlane powinny ruszyć za dwa lata. Przypomnijmy, że budowa linii tramwajowej na Chełm ruszy już jesienią br. Latem rozstrzygnięto przetarg na firmę, która położy tory i wybuduje przystanki tramwajowe.
Opinie (111) 10 zablokowanych
-
2006-08-08 11:04
PO..
Partia Obiecywaczy...
- 0 0
-
2006-08-08 11:07
stepa jest tajemniczy ta jak przy polance redłowskiej
a Gdańsk działa he he
Gdańsk Chełm. Budowa linii tramwajowej może ruszyć choćby jutro
dziś
Jest szansa, że 30 listopada 2007 roku po raz pierwszy na Chełm będzie można dojechać tramwajem. Budowa nowej linii ruszy zaraz po podpisaniu umowy z wykonawcą, czyli jutro. Zakończy się po 15 miesiącach - właśnie pod koniec listopada.
Budowy nowej, gdańskiej linii tramwajowej podjęło się konsorcjum złożone z sześciu firm: Torpol z Poznania, Zakłady Usług Energetycznych i Komunikacyjnych z Krakowa, Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego z Gdańska, Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe z Gdańska, Firma Budowlano-Drogowa MTM z Gdyni, Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne z Łodzi. I był to jedyny chętny do zgarnięcia puli przeznaczonej na inwestycję. W przetargu ogłoszonym przez gminę nie miał bowiem żadnych konkurentów. Skutek tego taki, że zamiast planowanych 49 mln zł gmina wyda na tramwaj prawie 61 mln zł. Z powodu zbyt wysokiej ceny, przetarg można było unieważnić. Włodarze jednak nie zdecydowali się na to, gdyż tory - współfinansowane przez Unię - muszą powstać do końca 2007 roku. Budowa linii, która zacznie się na ul. Armii Krajowej, a skończy przy ul. Ptasiej, może ruszyć choćby jutro.
- Formalnie zaraz po tym, jak podpiszemy umowę, co nastąpi jutro o godz. 11 - wyjaśnia Janusz Łagowski, zastępca dyrektora Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Przed wykonawcą sporo pracy. Trzeba bowiem wybudować 3 km torów, pętlę tramwajową na Chełmie, wykonać rozjazdy, wybudować przystanki przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, a nawet przebudować sygnalizację świetlną. Tramwaj na Chełm to jedno z zadań zapisanych w Gdańskim Projekcie Komunikacji Miejskiej. Opiewa on na ponad 188 mln zł. Sto milionów to fundusze unijne, a reszta pochodzi z budżetu gminy.- 0 0
-
2006-08-08 11:11
do: były gdańszczanin z gdyni
Zapomniałeś jeszcze dodać o 'gdańskim patencie' - przystankach autobusowych bez zatoczek, na których autobusy skutecznie blokują 1-pasmowe drogi (i tak zapchane). Mamy takie cuda np. na Słowackiego i Jaśkówce.
- 0 0
-
2006-08-08 11:16
oooooooooo
jaka ładna informacja i wiele wyjaśnia. to lubie!!! tylko dlaczego nie zamieści tego tekstu ktos z konsorcjum, kto mógłby skomentować wiele głupich opini. coś mam wrażenie, że oni nawet nie mają pojęcia, że tu toczy sie taka dyskusja. no cóż, jak zawsze opinia ludzi jest mało znacząca...
- 0 0
-
2006-08-08 11:19
"Zapomniałeś jeszcze dodać o 'gdańskim patencie' - przystankach autobusowych bez zatoczek, na których autobusy skutecznie blokują 1-pasmowe drogi (i tak zapchane). Mamy takie cuda np. na Słowackiego i Jaśkówce."
Na Jaśkówce??????? :):):):)
buahahaha! Ciekawe w którym miejscu?????
Zarówno w jedną jak i w drugą stronę WSZĘDZIE są zatoczki- 0 0
-
2006-08-08 11:27
buahahaha! Ciekawe w którym miejscu?????
na żądanie w kierunku Wrzeszcza na wysokości nowego apartamentowca
buahahaha!buahahaha!buahahaha!buahahaha!- 0 0
-
2006-08-08 11:37
komunikacyjne cuda?
- 0 0
-
2006-08-08 11:39
Przystanki bez zatoczek
Przypomniałem sobie, jest jeszcze jeden na Kościuszki, przed skrzyzowaniem z Kilińskiego
- 0 0
-
2006-08-08 11:56
google maps
a gdzie jest ta mapka z trasa, o ktorej piszecie troche wyzej?
- 0 0
-
2006-08-08 11:56
Dziwne...
Kiedyś tramwaj łączył Gdańsk z Sopotem. A teraz wybudowanie 3 km torowisk graniczy z cudem. Gdynia woli trolejbusy i nie ma takich problemów jak Gdańsk stawiający na tramwaje.
Chyba Gdynia myśli racjonalniej.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.