- 1 Miliony strat po setkach ataków hakerskich (35 opinii)
- 2 Borawski rezygnuje z wiceprezydentury (130 opinii)
- 3 Kto się przypiął do mojego roweru? (167 opinii)
- 4 Nowy apartamentowiec powstanie na Wyspie Spichrzów (143 opinie)
- 5 Radna Lewicy dołącza do klubu Dulkiewicz (150 opinii)
- 6 Prawie 1 mln kary za opóźnienie Fali (249 opinii)
Kończy się budowa przystanków PKM w Gdyni
16 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat)
Do 31 października mają się zakończyć prace przy budowie dwóch przystanków PKM w Gdyni. Gotowe są prace konstrukcyjne i splot torowy. Do wykonania pozostały elementy peronów, a także wykonanie jednego toru przy obu przystankach.
Od kilku tygodni na budowie obu przystanków gotowe są ozdobne wiaty. Charakterystyczne, czerwone elementy widoczne są już z daleka i nikt nie powinien mieć problemów z odnalezieniem nowych przystanków.
Czytaj też: Nowe przystanki PKM w Gdyni, ale kursów nie przybędzie
Co jeszcze jest do zrobienia?
Obecnie największy ruch odbywa się przy budowie samych peronów. Dotyczy to zarówno przystanku na Karwinach, jak i tego przy stadionie. Wykonawca przygotowuje podbudowę pod nawierzchnię peronów, a tam, gdzie jest to możliwe, układa wierzchnią kostkę.
Przy obu przystankach wykonawca musi także odtworzyć tor, po którym będą się poruszać pociągi w kierunku centrum Gdyni. W sumie musi być odbudowane jakieś 600 m toru.
Kończą się prace także na styku PKM-ki i miejskiej infrastruktury. Trwa budowa chodników, wykończenie schodów wiodących do peronów, a także przejść nad i pod linią PKM.
298-metrowy splot torowy gotowy
Z racji tego, że przystanek PKM Karwiny powstaje na łuku linii, konieczne było wykonanie splotu torowego. To rzadko spotykane rozwiązanie stanowi dodatkowy tor w torze, który ma umożliwić przejazd pociągom ponadgabarytowym w bezpiecznej odległości od planowanych peronów o wysokości 76 cm. Z kolei pociągi pasażerskie będą zatrzymywały się blisko krawędzi.
Co ciekawe, splot torowy powstał nie na betonowych podkładach, a na drewnianych, których żywotność jest zdecydowanie krótsza. Postąpiono tak dlatego, że podkłady na wysokości splotu są dłuższe, a aktualnie żadna firma nie produkuje takich niestandardowych elementów z betonu.
Splot torowy jest od kilku dni gotowy. Przejechały po nim już pierwsze pociągi, w tym jeden ponadgabarytowy. Projektanci i budowniczowie nie zawiedli i obyło się bez problemów.
31 października koniec prac, pierwsze kursy 10 grudnia
Zgodnie z umową, realizacja inwestycji na terenie Gdyni miała zakończyć się do 31 lipca 2017 r., ale wykonawca nie dotrzymał tego terminu. Powód? Niskie temperatury i opady śniegu zatrzymały zimą i wiosną większość robót ziemnych. Kłopotem były także przedłużające się uzgodnienia z zarządcą linii - spółką PKP PLK.
W efekcie termin oddania przystanków został przesunięty na 31 października. Pasażerowie jednak po raz pierwszy do pociągów z nowych peronów wsiądą dopiero 10 grudnia, po wejściu w życie nowego rozkładu jazdy.
Miejsca
Opinie (153) 2 zablokowane
-
2017-10-16 07:43
Kpina
Konieczna jest zmiana rozkładu jazdy, a propozycja UM to żart i kpina!
- 18 3
-
2017-10-16 07:22
szkoda że to nie inwestycja Gdyni
jedyna inwestycja w Gdyni przebiega sprawnie może dlatego że jej miasto nie realizuje a bezpośrednio PKM i Urząd Marszałkowski
- 12 4
-
2017-10-16 07:15
Gdzie są inwestycje wspóltowarzyszące budowie PKM,które obiecał Szczurek?
- 23 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.