• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kończy się czas na dostosowanie do Uchwały krajobrazowej. Reklamy już znikają

Ewelina Oleksy
10 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
W ostatnich dniach wzdłuż al. Jana Pawła II usunięto kilka dużych reklam. W ostatnich dniach wzdłuż al. Jana Pawła II usunięto kilka dużych reklam.

Nieco ponad dwa miesiące pozostały na to, by mieszkańcy oraz przedsiębiorcy w Gdańsku dostosowali się do zapisów Uchwały krajobrazowej. Dokument, którego celem jest m.in. walka z reklamową pstrokacizną, zaczyna obowiązywać wszystkich bez wyjątku od 2 kwietnia. Część wielkoformatowych reklam znika już teraz z miejsc, w których zgodnie z nowymi przepisami nie powinno ich być.



Przeszkadzają ci billboardy i inne reklamy w mieście?

W ostatnich dniach wzdłuż al. Jana Pawła II na Zaspie usunięto kilka dużych reklam. Jak przekonują miejscy urzędnicy, zniknie ich jeszcze więcej, bo zbliża się czas, w którym wszyscy bez wyjątku w Gdańsku będą musieli dostosować się do zapisów Uchwały krajobrazowej. Za ok. 80 dni mija dwuletni okres przejściowy, jaki miasto dało właścicielom reklam, które powstały przed 2 kwietnia 2018 r., na dostosowanie się do nowych przepisów.

- W związku z tym, że pozostało już niewiele czasu na dostosowanie się do zapisów gdańskiej Uchwały krajobrazowej, właśnie prowadzimy kampanię informacyjną na szeroką skalę. M.in. wydaliśmy obszerny poradnik "Szyld gdański" dotyczący tego, jak w estetyczny, profesjonalny oraz zgodny z prawem sposób umieścić szyld i reklamę w przestrzeni miejskiej. Poradnik przedstawia nowe możliwości reklamowania lokali w Gdańsku. Rozdajemy go już mieszkańcom i przedsiębiorcom, odwiedzamy ich m.in. w sklepach. Od najbliższego poniedziałku poradnik będzie też można dostać w wielu miejscach w Gdańsku, w tym w GZDiZ oraz w biurach Urzędu Miejskiego w Gdańsku - mówi Dariusz Słodkowski, kierownik Działu Użytkowania Przestrzeni Publicznej w GZDiZ.

Znikają billboardy, pojawił się specjalny poradnik



W najbliższych tygodniach znikać będzie coraz więcej billboardów umieszczonych w pasach drogowych, czyli tych, których jest w mieście najwięcej.

- Część z nich jest właśnie w przededniu likwidacji, część w przededniu dostosowania się do zapisów Uchwały krajobrazowej. Ich właściciele muszą je zacząć usuwać już teraz, bo przed kwietniem, na ostatnią chwilę, po prostu nie zdążą tego zrobić - wskazuje Bożena Żmijewska z GZDiZ.
Pobierz poradnik "Szyld gdański"

Urzędnicy rozdają już poradnik "Szyld gdański" dotyczący zasad estetycznego umieszczania reklam Urzędnicy rozdają już poradnik "Szyld gdański" dotyczący zasad estetycznego umieszczania reklam

Blisko 150 tys. zł kar za szpecące reklamy



Uchwała krajobrazowa Gdańska ustala zasady umieszczania w przestrzeni publicznej nośników reklamowych, elementów małej architektury i ogrodzeń. Powstanie tego dokumentu jest odpowiedzią na pogłębiający się w ostatnich latach problem zaśmiecania miasta chaotycznie rozmieszczonymi reklamami, bez zważania na jakość krajobrazu. Uchwała opisuje ich typy, zasady sytuowania oraz gabaryty. Jest swego rodzaju instrukcją obsługi wskazującą, co, jak i gdzie można umieszczać w mieście, które podzielono na osiem obszarów. Największe obostrzenia dotyczą Głównego Miasta, terenów Stoczni Cesarskiej, Twierdzy Wisłoujście oraz terenów zielonych i plaż.

Czytaj też: Duży szyld i okleina na sklepie w centrum Gdańska niezgodne z Uchwałą krajobrazową

Sygnały dotyczące wiszących nielegalnie reklam przyjmuje przez całą dobę Gdańskie Centrum Kontaktu. Do 7 stycznia gdańscy urzędnicy nałożyli 25 kar pieniężnych na łączną kwotę 145,5 tys. zł za niezgodne z przepisami reklamy szpecące miasto. W toku jest ok. 100 postępowań administracyjnych zmierzających do wymierzenia kary pieniężnej. Wystosowano też blisko 600 wezwań do usunięcia reklamy.

Wszelkie informacje na temat Uchwały krajobrazowej znaleźć można na nowej stronie internetowej www.uchwalakrajobrazowagdanska.pl.

Miejsca

Opinie (170) 7 zablokowanych

  • Zróbcie w koncu powrot do komuny

    Ni3ch sie mlodzierz na patrzy jak to jest szaro jeszcze murale usuncie bo szpecą to w koncu oznaka kapitalizmu zachodniej cywilizacji

    • 4 9

  • znika część reklam, zostaną tylko wybrane, np deweloperskie.

    • 7 1

  • cyklinowanie i skup aut

    Najgorsze z najgorszych reklam. Nielegalnie przypinane do płotów żółte banery z czarnymi napisami oraz wlepy na znakach, skrzynkach elektrycznych i innych elementach infrastruktury miejskiej. Właściciele nie poczuwają się do odpowiedzialności twierdząc, że to nie oni wywiesili banery.

    Jestem porażony bezmyślnością i przedkładaniem własnego interesu ponad ład i estetykę naszych ulic. Od miesięcy odcinam i zdrapuję te śmieci i mam wrażenie, że walczę z wiatrakami. Mam nadzieję, że Miasto Gdańsk wręczy odpowiednią "nagrodę" właścicielom nielegalnych reklam, a w szczególności temu od cyklinowania! Bezczelny ignorant.

    • 11 2

  • O ile billboardy na szarym, spękanym murze oporowym nasypu kolejowego we Wrzeszczu mi nie przeszkadzają,

    To budynki zasłonięte reklamami razem z oknami już tak, i to bardzo. Jakoś ciepłe światło neonów w latach 70 mi nie przeszkadzało. Szczególnie lubiłem neon "Gdańsk miastem kwiatów" na budynku na rogu Grunwaldzkiej i Jaśkowej Doliny. Starsi mieszkańcy Wrzeszcza na pewno go pamiętają. Gorzej było, gdy część neonu padła i wyszło z tego "Gdańsk miastem katów" Zaraz zdemontowano cały neon.

    • 8 0

  • twoja działka, wynajmuj komu chcesz i stawiaj jaką reklamę chcesz. (6)

    niewolnicza uchwała.

    • 4 61

    • Święte prawo własności! (2)

      Własność jest święta i można z nią robić co się chce, prawda? Dlatego zamierzam kupić mieszkanie nad tobą i urządzić w nim sortownię odpadów. W końcu na swoim mogę robić co mi się podoba, prawda?

      • 21 1

      • Stawiam, że jeszcze nie masz ani mieszkania ani nawet swojej działki (1)

        Zgadłem?

        • 1 6

        • Dlatego pisze, że kupi mieszkanie nad tobą.

          • 7 0

    • g*wno też mogę magazynować u siebie w mieszkaniu?

      A to, że będzie waliło w całym budynku to nie moja sprawa.

      • 5 0

    • Reklamę domu publicznego z erotycznymi zdjęciami też mogę?W końcu mój teren i mogę co chcę...

      • 8 1

    • I właśnie dzięki takim ludziom jak Ty

      na wszystko trzeba robić przepisy, bo kultury osobistej z domu nie wyniosłeś. Szacunek dla przyrody i innych ludzi, poczucie estetyki i zasady współżycia społecznego, tego powinny uczyć w szkole. W życiu musi Ci być ciężko, skoro tak bardzo jesteś skupiony na własnej korzyści kosztem innych to nikt z Twojego otoczenia nie może czuć się szczęśliwy...

      • 30 1

  • W Gdyni... (1)

    Zbierają kasę na białą farbę do zamalowania reklam. Oczywiście wizualizacja i przetarg jest również w toku

    • 16 0

    • Uśmiechnij się przez łzy, jesteś w Gdyni

      Wcześniej jeszcze przetarg na koncepcję koncepcji.

      • 3 1

  • Przy wjeździe do Gdańska z Sopotu jest na wieżowcu taka ogromna reklama zgrabnej ładnej i skąpo ubranej blondynki. Prosze jej nie usuwać! Milej się wjeżdża do Gdańska jak na nią spojrzę

    • 9 4

  • policja psychiatryczna (1)

    Uchwała krajobrazowa ma znamiona policji psychiatrycznej, a więc przejęła część funkcji (...).
    A co by stało się , w razie braku działań samorządu terytorialnego ( uchwały krajobrazowej ) ?
    Ano stałoby się,,, gdyż Narodowy Fundusz Zdrowia ( t.j. b.pr. Przedwiośnie ) pozywałby,,,, ale kogóż ? ano samorząd terytorialny byłby wiecznie pozywanym.

    • 1 24

    • Masakra

      Co za brednie.....

      • 3 0

  • A czy znikną miejskie tablice (1)

    informujące o inwestycjach na danym terenie?

    Rozumiem że miasto chce się pochwalić wyremontowaniem kilkudziesięcio metrowego chodnika, ale żeby stawiać ogromną szpetną tablicę informująca "tu wyremontowaliśmy dla was chodnik", to już gruba przesada.

    Jakaś chora moda nastała. Nawet najmniejsza inwestycja musi mieć kilkumetrową tablicę. I nie są to inwestycje z UE.

    • 14 2

    • pełna zgoda

      te tablice są obleśne i świadczą o tym, żę urząd nie wie po co w ogóle reguluje sprawy ustawy krajobrazowej

      • 4 0

  • Billboardy znikną , a kiedy usuną te tony cementu czyli konstrukcję którą " wtopiono" w ziemię zeby reklama się trzymała.

    • 13 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane