• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koniec prac związanych z podniesieniem sieci trakcyjnej na al. Hallera

Arnold Szymczewski
29 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Prace związane m.in. z podniesieniem trakcji zakończyły się zgodnie z planem - pod koniec grudnia. Prace związane m.in. z podniesieniem trakcji zakończyły się zgodnie z planem - pod koniec grudnia.

Montaż dodatkowych izolatorów sekcyjnych, wymiana elementów konstrukcyjnych i - co najważniejsze - maksymalne podniesienie sieci trakcyjnej. Gdański Zarząd Dróg i Zieleni zakończył właśnie prace związane z przebudową sieci trakcyjnej na al. Hallera w rejonie wiaduktuMapka. Inwestycja pochłonęła 560 tys. zł.



Czy prace związane z podniesieniem trakcji były konieczne?

Zrywanie sieci trakcyjnej pod wiaduktem kolejowym na al. Hallera przez nieprzepisowo przejeżdżające tamtędy pojazdy ciężarowe to problem, który miasto próbuje rozwiązać od lat. Zakończona właśnie przebudowa ma sprawić, że w przypadku uszkodzenia sieci przez ciężarówki tramwaje nie będą już z automatu unieruchamiane.

Przebudowa sieci trakcyjnej pod wiaduktem na Hallera obejmowała:

  • montaż dodatkowych izolatorów sekcyjnych od strony ul. Klinicznej, które pozwolą na utrzymanie ruchu tramwajowego na sąsiednich szlakach w przypadku zerwania sieci trakcyjnej pod wiaduktem,
  • wymianę zniszczonych przez liczne zerwania elementów konstrukcyjnych sieci: przewodów jezdnych, zawieszeń poprzecznych i izolatorów,
  • montaż nowego słupa trakcyjnego od strony ul. Piramowicza, dzięki któremu sieć pod wiaduktem została maksymalnie uniesiona, co powinno zmniejszyć ryzyko jej uszkodzenia przez pojazdy ciężarowe, które mimo obowiązujących zakazów wjeżdżają pod wiadukt,
  • wymianę słupa od strony ul. Wyspiańskiego.

Film z listopada br., gdy rozpoczęły się prace


- Przebudowa sieci trakcyjnej na al. Hallera w rejonie wiaduktu to kontynuacja działań wdrażanych przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni, mających na celu zapobieganie zrywaniu sieci trakcyjnej przez pojazdy ciężarowe. W minionych latach na odcinku al. Hallera, między ul. Kliniczną a ul. Trubadurów, wprowadzono zakaz ruchu pojazdów wyższych niż 3,4 m oraz o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 tony. Ponadto na drogach dojazdowych ustawione zostały znaki uprzedzające o obowiązującym zakazie oraz tablice zmiennej treści. Ostrzegają one kierowców o przekroczeniu skrajni pionowej, co wyklucza bezpieczny przejazd pod wiaduktem. Takie tablice są trzy - na al. Zwycięstwa, na al. Hallera oraz przy skrzyżowaniu al. Hallera i ul. Trubadurów - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy GZDiZ.
Mimo wielu znaków ostrzegawczych niektórzy kierowcy ciężarówek wciąż na siłę próbują zmieścić się pod wiaduktem, co niejednokrotnie kończy się nie tylko uszkodzeniem samochodu, ale także zerwaniem sieci.

- Dzięki przebudowie sieci trakcyjnej bezmyślne zachowania części kierowców nie będą już miały tak negatywnych skutków na funkcjonowanie komunikacji tramwajowej w tym rejonie Gdańska - kończy Magdalena Kiljan.

Kierowcy ciężarówek dość często wjeżdżają w wiadukt na al. Hallera

Opinie (104) 3 zablokowane

  • Opinia wyróżniona

    Ech, zero współpracy (3)

    Jakiś czas temu odbył się całkowity remont- wymiana torów kolejowych,trakcji oraz podłoża na odcinku Gdańsk- Gdynia. Dziwię się, że wtedy nie podniesiono większości wiaduktów kolejowych do 4 metrów na tym odcinku. W Sopocie na ul. 3Maja nawet wiadukty były zdemontowane do remontu i zamontowali na tej samej wysokiści. Teraz nie było by takich problemów w Trójmieście.

    • 2 4

    • To stary, stalowy, zabytkowy wiadukt kolejowy (1)

      Wszystko z nim ok

      • 2 1

      • I w niczym by nie przeszkadzało, żeby jego podwyższyć na tych betonowych ścianach.

        • 1 0

    • i co by to dało ?

      W zeszłym roku na Armii Krajowej uszkodzili wiadukt nad jezdnią, na wysokości około 5 metrów

      • 0 0

  • W pytaniach brakuje

    Tak ale i tak to nic nie da

    • 6 0

  • kolczatka

    najlepszy byłby system uruchamiający kolczatkę w razie wykrycia przekroczenia wysokości pojazdu. Oczywiście taki, który by nie łapał innych pojazdów.

    • 2 0

  • Tańsza bramownica. Ale lepiej wydać ponad pół miliona

    • 5 2

  • przy okazji polecam film "co to konia obchodzi"

    • 0 0

  • Czemu nie postawiono bramownicy?

    Byłoby taniej i skuteczniej.

    • 5 1

  • a wystarczyła by z obu stron brama o wysokości wiaduktu, tam by sie siężarwki zatrzymywały

    • 2 1

  • Ileee to kosztowało?

    Poważnie?W tym kraju wszystko musi być najdroższe np.1 km autostrady za grube mln,szkoda że nie pensje

    • 2 0

  • Te prace były potrzebne.

    Ale przed zabytkowym wiaduktem powinny stanąć stalowe bramy

    • 2 2

  • Huraa

    Nareszcie

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane