• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koniec remontu w centrum Gdańska

Michał Tusk
29 września 2007 (artykuł sprzed 16 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje wróciły na Błędnik
Czy ktoś jeszcze pamięta Błędnik sprzed remontu? Czy ktoś jeszcze pamięta Błędnik sprzed remontu?

Wielki dzień dla trójmiejskich kierowców i pasażerów komunikacji miejskiej. Po dwóch latach znów jeździmy tak, jak przed kwietniem 2005 r., kiedy rozpoczęto remont Błędnika.

Od tego czasu do przebudowy wiaduktu dołączały kolejne prace modernizacyjne. Początkowo wszystko miało być robione etapami - tak, by nie sparaliżować miasta. Rzeczywistość była jednak bardziej surowa dla kierowców, ale równocześnie łaskawa dla budżetu miasta. Gdańsk zdobył bowiem fundusze zarówno z budżetu centralnego, jak i Unii Europejskiej na przebudowę Podwala Grodzkiego i Wałów Jagiellońskich, a potem na Gdański Projekt Komunikacji Miejskiej.

Remont w centrum Gdańska:


Jedną z jezdni Podwala i Wałów Jagiellońskich zamknięto w lipcu zeszłego roku. Wtedy też wprowadzono jednokierunkowy ruch na ul. 3 Maja, otwarto dla kierowców Targ Rakowy i Sienny oraz wiadukt Błędnik, którego obie jezdnie były jednokierunkowe w stronę pl. Zebrań Ludowych. Jakby tego było mało, w te wakacje dorzucono zmiany organizacji ruchu na Węźle Unii Europejskiej (dawny Węzeł Okopowa) i skrzyżowaniu Armii Krajowej i 3 Maja. Tam przebudowywano tory tramwajowe w związku z budową nowej linii na Chełm.

Wszystko skończyło się w nocy z piątku na sobotę. - Wszystko idzie zgodnie z planem - mówił w piątek Mieczysław Kotłowski, wicedyrektor Zarządu Dróg i Zieleni.

Zmiany są następujące: ul. 3 Maja ma być tak jak dawniej dwukierunkowa, tak samo jak wiadukt Błędnik. Normalnie jeździmy także na skrzyżowaniu Armii Krajowej i 3 Maja, oraz na Węźle Unii Europejskiej. W związku z tym zlikwidowany zostanie tymczasowy przejazd przez tory w ciągu ul. Podwale Przedmiejskie na wysokości ul. Chmielnej.

Co się nie zmieni? Ciągle niemożliwy będzie wyjazd z ul. 3 Maja w al. Zwycięstwa na skrzyżowaniu Brama Oliwska, gdzie niedrożne będą przejazdy przez torowisko tramwajowe. Zamiast tego do dyspozycji kierowców będzie tunel pod Błędnikiem, umożliwiający bezpośredni przejazd spod dworca PKS do Wrzeszcza. Zamknięty będzie w dalszym ciągu most łączący Bramę Oliwską z ul. Jana z Kolna. Aleja Zwycięstwa w tym rejonie będzie zwężona do dwóch pasów ruchu w obu kierunkach.

Czy po remoncie korki będą mniejsze niż przed nim?

Rozwiązań usprawniających ruch jest - jak na wydane 45 mln zł - niedużo. Zamiast jednego pasa do skrętu w lewo z Armii Krajowej w ul. 3 Maja, będą dwa. Pojawił się pas dla autobusów pod dworcem PKP. Wszystko jest lepiej oznaczone, no i oczywiście wygląda estetyczniej.

Jest też z pewnością bezpieczniej, szczególnie na skrzyżowaniu Huciska i Wałów Jagiellońskich, gdzie sygnalizacja chroni kierowców przed zderzeniem z tramwajami. To, czy ruch będzie odbywał się sprawnie, zależy także od miasta, które ciągle rozważa, czy otworzyć wyremontowany przejazd z Podwala Grodzkiego w "stare" Podwale w kierunku Huciska, co z pewnością odciążyłoby skrzyżowanie pod budynkiem rady miasta.

Liczby Błędnika

30 miesięcy - tyle obowiązywały objazdy w centrum miasta, związane z remontem Błędnika, torów tramwajowych oraz ul. Podwale Grodzkie i Wały Jagiellońskie.

45 mln zł - tyle kosztował remont Podwala i Wałów, z wyłączeniem prac na Błędniku i torowiskach.
Gazeta WyborczaMichał Tusk

Opinie (142) ponad 10 zablokowanych

  • gallux

    "Polacy są chamami, bezkulturnymi homosovieticusami, dla których wrzucić smieć do kosza (o ile takowy jest) lub np wytrzeć nogi w wycieraczke, to czynność przekraczająca ich intelekt..."

    Każdy mówi sam za siebie. jesteś Polakiem - piszesz o sobie.

    btw znasz mało ludzi, albo żyjesz czasami, które nie istnieją i być może nigdy nie istniały.. ewentualnie żyjesz życiem internetu, który nie jest - wbrew pozorom - odbiciem lustrzanym świata realnego.
    Co daje mi nadzieję, że twoje wewnętrzne problemy, które przy KAŻDYM temacie wylewasz na tym forum, nigdy nie ujrzą relnego światła dziennego..

    mieszkam w tym samym mieście i jakoś je lubię, dziwne, co nie?

    • 0 0

  • jezszcze jedno

    jak polubić korki:

    Wsiadasz do autobusu, bierzesz dobrą wg twego uznania książkę, i denerwujesz się dopiero jak widzisz, że korek się kończy i niedługo będziesz musiał wysiąść..

    robiłam tak przez cały licek, czas na naukę przeznaczałam sobie głównie w autobusie, czas na czytanie książek też miałam głównie tam.

    wszystko ma wady i zalety, korek też :))

    chyba, że ma się lekko ograniczone spojrzenie na świat, w którym wszystko dzieje się przeciwko TOBIE - ale to ty jesteś nieszczęśliwy

    • 0 0

  • a może musi? może jest to związane z zawodem?
    ja wkoło siebie widzę samych frustratów, wyprzedzających na przejściach dla pieszych, omijajacych korki jazdą po chodniku itp itd
    Polacy są chamami, bezkulturnymi homosovieticusami, dla których wrzucić smieć do kosza (o ile takowy jest) lub np wytrzeć nogi w wycieraczke, to czynność przekraczająca ich intelekt...

    • 0 0

  • gallux

    Ale Ostry sam nie prowadzi autobusu, więc się nie denerwuje.
    Facet ewidentnie jest nerwowy, strasznie się emocjonuje jeżdżeniem, może nie powinien prowadzić tylko siedzieć sobie wygodnie w autobusie i oddawać się relaksującej lekturze/ obserwować widoki za oknem.

    • 0 0

  • rewitalizację bilbao w roku 1991 rozpoczęto od budowy metra, miasto było w jeszcze gorszym stanie niż gdańsk, bezrobocie, problemy społeczne, upadłe zakłady przemysłowe itd itp
    w 1995 metro zostało oddane do użytku
    gdyby nie ta bidaka SKM, to dojazd z moreny do gdyni trwałby z pół dnia

    • 0 0

  • Czarna zmija

    bzdury Wypisujesz totalne !!
    dO CENTRUM GDAŃSK JEŻDZĘ TYLKO W SOBOTY, nie wiem czy umiem jeździć ( ponad 700 tys km przejechane),ale co kilka tygodnie jestem zaskakiwany zmianą organizacji ruchu oznakowaną nielogicznie!!
    A co dał ten remont?, przecież to jest odtworzenie układu komunikacyjnego z końca lat
    sześćdziesiątych !!!
    Przypominam, że w Chinach w ciągu 10 lat zbudowano 40 tys km autostrad , a najdłuższy most na świecie ( 36 km )zbudowano w ciągu 5 lat w terenie obsuwiskowym i zagrożonym monsunami ,
    No ale Chiny nie są w Mumii eropejskiej tak promowanej przez PO, PIs i tą całą bandę , która dzieli 30o mld budżet !!!

    • 0 0

  • głupie pytanie ;)

    ktos pytał czemu to tak długo trwało, odpowiedź jest bardzo prosta, jeśli miasto zapłaciłoby 50% więcej, wykonawcy pracowaliby na zmianach dzinnych i nocnych, co skróciłoby czas wykonania...
    zasada "jeśli nie wiesz o co chodzi, to napewno chodzi o pieniądze" sie sprawdza...

    • 0 0

  • "W jednym i w drugim przypadku zalecam przesiadkę na komunikację miejską - z troski o zdrowie twoje i innych użytkowników drogi"

    a autobusy to sie niby jak przemieszczają? ponad korkami??
    to co sie działo czy jeszcze dzieje przy galerii bałtyckiej, to był horror - ostatni odcinek do dworca przeważnie trzeba było pokonywać z buta, bo inaczej siedziałeś se człowieku z pół godziny, beznadziejnie jak smutna miejska pipa i obgryzałeś z wściekłości paznokcie, mnąc bilet, który opiewał na trase do dworca, chyba nawet nikt nigdy nie powiedział tam przepraszam, że o postawieniu policjanta czy innego speca od ruchu z litości nie wspomnę
    poza tym z odczuciami jest tak, że każdy odczuwa co innego - są wrażliwe jak mimozy osobniki i gruboskórne burki, do których jaźni ledwo co dociera

    • 0 0

  • nierówności

    na Armii Krajowej , poniżej starego urzedu skarbowego , bardzo duzo nierówności, tam gdzie się przejeżda przez tory, jak się jedzie od Gdańska w górę, w stronę Chełmu, nadzwyczajna fuszerka, żądam poprawienia

    • 0 0

  • REMONT

    skrzyżowanie przy byłej skarbówce w stronę chełmu , czy ma zostać nierówność przez tory tramwajowe niczym skocznia .

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane