• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koniec sporu urzędników o Trasę Kaszubską. Decyzja środowiskowa wiosną

Maciej Naskręt
21 grudnia 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Na Trasę Kaszubską mieszkańcy Trójmiasta i północnej części Kaszub będą musieli poczekać przynajmniej do 2019 r. Przetargi na budowę mają ruszyć w 2015 r. Na Trasę Kaszubską mieszkańcy Trójmiasta i północnej części Kaszub będą musieli poczekać przynajmniej do 2019 r. Przetargi na budowę mają ruszyć w 2015 r.

Gdański oddział GDDKiA uzupełnił dokumentację planowanej Trasy Kaszubskiej relacji Trójmiasto - Lębork, bez której Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska nie chciała wydać decyzji środowiskowej. Władze RDOŚ zapowiadają, że decyzja, która ma otworzyć drogę do budowy ekspresówki powinna zostać wydana pod koniec pierwszego kwartału 2014 r., czyli rok później, niż planowano.



Trasa Kaszubska ma być budowana według wariantu II (jasnozielony) i podwariantu A2 (jasnobrązowy). Trasa Kaszubska ma być budowana według wariantu II (jasnozielony) i podwariantu A2 (jasnobrązowy).
Kończy się trwający ponad rok spór o treść raportu środowiskowego dla planowanej Trasy Kaszubskiej relacji Trójmiasto - Lębork. Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska otrzymała dokumentację od gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. RDOŚ zabiegała o uzupełnienie wspomnianego opracowania i ponowne przeprowadzenie tzw. wariantowania trasy (wytyczenia jej przebiegu z uwzględnieniem skutków środowiskowych).

- Będziemy teraz dokładnie analizować złożoną dokumentację środowiskową - m.in. zaktualizowany raport środowiskowy. Jeśli opracowanie będzie spełniać wymogi określone w przepisach, to będziemy dążyli do wydania decyzji środowiskowej pod koniec pierwszego kwartału przyszłego roku - mówi Hanna Dzikowska, dyrektor RDOŚ w Gdańsku.

Czy zależy ci na szybkim powstaniu drogi ekspresowej S6?

Pierwotnie złożony raport środowiskowy zdaniem gdańskiej RDOŚ nie mógł być podstawą do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia (decyzji środowiskowej). Dokument jest niezbędny do uzyskania pozwolenia na budowę drogi.

Spór był na tyle poważny, że pół roku temu na wniosek Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Gdańsku w Warszawie odbyło się posiedzenie krajowej komisji ds. ocen oddziaływania na środowisko przy Generalnym Dyrektorze Ochrony Środowiska. Komisja zajęła się oceną prawidłowości raportu oddziaływania na środowisko sporządzonego dla Trasy Kaszubskiej, czyli drogi ekspresowej S6 na odcinku Lębork-Obwodnica Trójmiasta.

Powodem, dla którego sprawa raportu trafiła pod obrady komisji ds. ocen oddziaływania na środowisko, była znacząca różnica zdań co do jakości dokumentacji przedłożonej przez gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w ramach procesu uzyskiwania decyzji środowiskowej, którą ma wydać RDOŚ. Komisja, do której sprawa trafiła, jest ostatnim organem, który proceduralnie i merytorycznie osądza różnice i decyduje o dalszym sposobie postępowania.

W tym przypadku uznano, że GDDKiA musi dopełnić formalności i uzupełnić raport środowiskowy. Drogowcy niezwłocznie zwrócili się do firmy DHV, która opracowywała raport, o aktualizację dokumentów.

Warto podkreślić, że decyzja o warunkach środowiskowych inwestycji ujrzy światło dzienne rok później niż planowali to drogowcy. Zatem RDOŚ mocno ostudził ich plany, które m.in. zakładały, że na przełomie 2013 i 2014 drogowcy będą odbierać dokumentację projektową dla drogi ekspresowej przez Kaszuby, tak by być przygotowanym do nowej perspektywy Unii Europejskiej na lata 2014 - 2020.

Tymczasem budowa pomorskiego odcinka ekspresówki znacznie odstaje od przygotowań do jej budowy w województwie zachodniopomorskim. Szczeciński oddział GDDKiA cieszy się - tam wszystkie odcinki (od Słupska do Goleniowa) posiadają prawomocne decyzje o warunkach środowiskowych

Droga ekspresowa S6 Gdańsk - Szczecin na drugim planie ministerstwa

Na pomorski odcinek, czyli Obwodnicę Metropolitalną, Trasę Kaszubską i jej przedłużenie do Obwodnicy Słupska, potrzeba 9 mld zł. By powstały dwa kolejne odcinki - już w województwie zachodniopomorskim - niezbędny jest wydatek w wysokości 5,3 mld zł. Na szczęście wszystkie te inwestycje, choć jako ostatnie na liście, mają wstępnie zagwarantowane dotacje unijne.

Jeśli urzędnicy z ministerstwa nie wstrzymają dofinansowania, jako pierwsze powstaną odcinki trasy w województwie zachodniopomorskim - mają być gotowe w 2018 roku. Odcinki pomorskie powinny powstać rok później.

Większy priorytet w kraju ma budowa drogi ekspresowej S7 z Gdańska do Warszawy i dalej do Krakowa.

Miejsca

Opinie (131) 4 zablokowane

  • Jak zwylke więcej piany niż działania

    Na drodze nr 6 - trasą z Gdyni do Lęborka już teraz ciężko normalnie się poruszać, co będzie za kilka lat? W miejscowości Gościcino za Wejherowem w stronę Lęborka codziennie stoję w korku, w piątki jest tragedia.
    Użytkowników naprawdę nie interesuje szczegółowy przebieg trasy, po prostu ją wybudujcie. Czy w naszym kraju naprawdę musimy się tylko kłócić i wszystko wstrzymywać?

    • 0 0

  • dlaczeo polacy 2 paski nazywaja autostrada ? what ? skoro to zwykla szosa !!! (14)

    co najwyzej ekspresowa ale nie powinno byc ZADNYCH oplat !!!

    • 64 42

    • Jakiej to nacji jesteś" ZNAFCO " autostrad?

      • 0 0

    • a ile ma byc pasow?? moze po pińcet w kazdą strone? (4)

      i nie pisz mi ze w niemczech maja iles tam, bo to hitler budowal dawno temu, dzisiaj niemcy wola opcje po dwa pasy. koszty utrzymania tansze, a korkow na autostradzie nie masz, chyba ze musisz postac do punktu poboru oplat.ale to jest niezalezne od pasow. wiec ruski filozofie prosze zamilcz bo twoje dzieci beda takie jak ty

      • 13 4

      • Wystarczy pozostawić miejsce na powiększenie przepustowości. (1)

        Niemcy na Berlince pozostawili. Po 50 latach zostały wykorzystane.

        • 2 0

        • Na naszych jest rezerwa,

          popatrz sobie na rozpiętość wiaduktów.

          • 3 0

      • nie to nie żaden hitler bambrze, hitler wybudował kilka tys. kilometrów autostrad (1)

        teraz Niemcy mają 13 000 km. Czyli jakieś 10 razy tyle co Polska, a co roku budują więcej nowych autostrad niż Polska. W dodatku standart autostrady w niemczech a tej osiedlowej uliczki zwanej autostradą w polsce to niebo a ziemia...

        • 5 10

        • Analfabeto gdzie ty to propagande czytasz , ze Niemcy rocznie buduja wiecej niz Polska , chyba

          nie u Łojca co ma ryja .

          • 8 3

    • w Czechach, Słowacji, Austrii też masz dwa pasy ruchu, tylko nasze autostrady są rewelacyjne w porównaniu do tamtych gdyż są nowe. Przejechałem długi odcinek autostrady betonowej na zachodzie i miałem dosyć tego stukania gorszego niż w pociągu. szkoda tylko że mamy jak chorendalne opłaty za te drogi.

      • 3 0

    • Oj podrifowałeś sobie (5)

      A rozumiem że skoro opłat nie będzie, to sam ufundujesz zbudowanie i utrzymanie autostrad?

      • 9 9

      • a słyszałeś kiedyś gamoniu o czymś takim jak budrzet państwa?!? (4)

        w Niemczech jakoś opłat nie ma, bramek co kilka kilometrów nie ma, a autostrady mają najlepsze w europie... jakoś da się to utrzymać, wystarczy przeznaczyć na to pieniądze z budżetu, ale ciężko oczekiwać tak uczciwych rozwiązań od złodziej i łapówkarzy którzy nami teraz rządzą, popierani przez takich tłuków jak ty

        • 10 15

        • o budrzecie nie słyszałem gamoniu tylko o budżecie

          • 2 0

        • a we Francji jakoś opłaty są...

          • 3 0

        • już niedługo niemieckie autostrady będą płatne dla obcokrajowców

          poza tym kierowcy tirów mają kilka systemów opłat na drogach. Za darmo? Tak, komunikacja miejska w Tallinie!

          • 7 0

        • ortografia

          A ty mądralo jak piszesz budżet no jak ?

          • 10 2

    • dokładnie! może to dlatego...

      ...że tusk wmawia polactwu (bo tylko polactwo wieży temu osobnikowi i rządowym mediom) że żyje na zielonej wyspie, a wszystkie nowe drogi to autostrady :D

      • 5 9

  • trasa kaszubska..... (1)

    chyba po to aby wiecej kaszubów przyjezdzało do trójmiasta powodowało korki stłuczki itp.

    • 9 15

    • ta, Kaszubi. sloiki z warm-maz jezdza gorzej.

      • 1 0

  • najlepszym wariantem był wariant "osowski" (22)

    notabene projektowany już za Niemca. Jednak osowska kołtuneria dopięła swego - widocznie lubi stać w korkach.
    Dobrze im tak.

    • 253 22

    • (7)

      Projektowany już za Niemca? Daj jakiś dowód. Poza tym, jakie to ma znaczenie? Ktoś coś sobie wymyślił 70 lat temu to będziemy się tego trzymać mimo tego że wszystko się dookoła pozmieniało? Wariant osowski, który tak zachwalasz spowodowałby kilkukrotny wzrost ruchu jednocześnie nie wprowadzając żadnej istotnej zmiany w przejęciu ruchu do samej osowy, w końcu i tak dalej wszystkie auta musiałyby zjechać na starą kielnieńską dokłądnie tak jak w tej chwili. zarąbisty pomysł! Ekspresówka byłaby wiecznie zakorkowana. To już lepiej to wygląda w przypadku nowej kielnieńskiej, która z racji tego że ma być drogą główną będzie miała dodatkowy zjazd na wysokości Barniewickiej, (w przypadku drogi ekspresowej nie można byłoby zrobić tylu zjazdów w jednym miejscu). Nowa Kielnieńska i tak przejmie w znaczący sposób ruch z/do trasy kaszubskiej więc o co ten płacz? Kolejna sprawa, to walory rekreacyjne i przyrodnicze trójmiejskiego parku krajobrazowego, jednej z atrakcji w osowej, miejsce spacerów, jazd na biegówkach itd. To że tu nie mieszkasz (albo nie przejmujesz się pozostałymi) i masz w doopie co odcięcie nas od lasu dla nas znaczy, świadczy raczej o twojej ignorancji. Ważne żebyś miał fajną drogę do powożenia własnych czterech liter, co? A zapewne jakby w twojej okolicy kroiła się jakaś inwestycja, kolidująca z twoim interesem to będziesz pierwszy do oprotestowania.
      Jest natomiast możliwość żeby zrobić tę drogę (Nową Kielnieńską) tak żeby wszyscy byli przynajmniej częściowo zadowoleni, wykonać kilka fragmentów tej drogi w tunelu metodą odkrywkową, koszty zwiększyłoby to znacząco ale jednocześnie zachowałby się w znaczącym stopniu obecny status, który warto utrzymać. Poza tym patrząc na co władze wydają hajs nie uważam tego za szczególną fanaberię. Za takiego ECSa można by było w pizzdu takich tunelów narobić.

      • 8 10

      • Jakoś o przykrywaniu Spacerowej (6)

        której poszerzenia chcecie, ani Słowackiego która poszła o powierzchni i umożliwia wam dojazd nie słyszałem

        • 6 1

        • Do wrogów osowian (4)

          Osowa jest traktowana przez tzw. władze miasta jak wrzód na d..., więc nie dziwcie się, że wszelkie inicjatywy są przez mieszkańców traktowane tak samo. A każdy pieniacz jest wybawieniem dla decydentów, bo zamiast tłumaczyć się ze swoich zaniedbań mają prostą odpowiedź: myśmy chcieli, ale pieniacze nie dali...

          "Prezydent" Lisiecki powiedział, że "Osowa jest jeszcze młoda i ma czas". Nie można tu wybudować drugiej szkoły, bo podobno dzieci nie ma (a zabudowywane są ciągle nowe fragmenty osiedla). Od wielu lat nie można wybudować przepompowni, która umożliwiłaby zrobienie normalnych dróg. 12 tysięcy ludzi płaci podatki za które nic nie dostaje.

          Co z tego, że Trasa Kaszubska kończyłaby się w Osowie? Wszystkie pojazdy jechałyby do autostrady? A ci jadący do miasta gdzie mieliby jechać? Spacerową? Przecież ona już teraz wiecznie stoi. Adamowicz przehandlował kiedyś obowiązek zbudowania bezkolizyjnego węzła z marketu za równowartość kawalerki w Osowie. Najpierw dwupasmówka do Oliwy, potem zobaczymy.

          A sposób na korki na Spacerowej jest prosty. Wykopać głęboki i szeroki rów na granicy Gdańska i Chwaszczyna. Bojana, Banina, Chwaszczyna, ... przestaną korkować drogę i remonty nie będą potrzebne. I Spacerowa jako droga osiedlowa, żeby mądrale "z miasta" nie jeździli sobie tędy na Kaszuby. Do tego czasu nikt łaski nie robi...

          • 4 16

          • do szkodnika

            "A sposób na korki na Spacerowej jest prosty. Wykopać głęboki i szeroki rów na granicy Gdańska i Chwaszczyna. Bojana, Banina, Chwaszczyna, ... przestaną korkować drogę i remonty nie będą potrzebne. I Spacerowa jako droga osiedlowa, żeby mądrale "z miasta" nie jeździli sobie tędy na Kaszuby. Do tego czasu nikt łaski nie robi..."
            Może lepiej Ciebie okopać. Każdy z nas płaci podatki i każdy z nas chce dobrych dróg. Nieważne, czy do jazdy samochodem, rowerem, na rolkach, pieszo chodnikiem czy ósemkami rowem. Nie twoja sprawa. Kto dał Ci prawo decydować, kto pojedzie Spacerową i gdzie wykopać rów oddzielający lepszych od gorszych? Z takimi tekstami niczym się nie różnisz od tych, którzy mają inwestycje w Osowej "w poważaniu". Jeżeli takich jak ty mieszka tam więcej to dobrze wam tak. Jest jakaś sprawiedliwość dziejowa na tym świecie. Ty lokalny patrioto.

            • 0 1

          • rzeczywiście szkodnik z Osowy a poza tym

            opowiadacz bzdur.

            • 0 0

          • jaka znowu dwupasmowa do oliwy?

            oliwa jest zabytkowa dzielnicą i tam nic się zrobić nie da.
            No chyba ze piszesz o tunelu pod pachołkiem ale to jakieś mrzonki.

            a korki na spacerowej to nie jest robota "mądral z miasta" bo wyjazdy na kaszuby to ruch weekendowy...

            • 1 0

          • Najlepsze jest to, że na Osowej mieszka marszałek senatu. A fakt on tylko bywa na uroczystościach, gdzie robią zdjęcia. Tyle z niego pożytku ma Osowa ....

            • 5 1

        • @do osoby z postu "Jakoś o przykrywaniu Spacerowej"

          Ale jakoś nie wyzywaliśmy, a przynajmniej ja osobiście nikogo kto był przeciwny tamtym inwestycjom. Co do Spacerowej też nie jestem taki super entuzjastyczny co do każdego durnego pomysłu, a przypomnę że przewinęło się trochę pomysłów co do rozwiązania ruchu w Oliwie i byłem i nadal jestem przeciwny jakimkolwiek ingerencjom w obecny zabytkowy układ tej dzielnicy. Co innego wariant z tunelem pod Pachołkiem, ale to bardzo droga inwestycja i na pewno są istotniejsze rzeczy, które mogą być za te pieniądze zrobione. Inną sprawą jest fakt, że tunel ma znacznie większe szanse powstać ze względu na to, że byłby inwestycją wspólną dla Sopotu i Gdańska, a na takie wspólne projekty stawiać będzie Unia w kolejnych latach. Co ciekawe, do tej pory 8 łapek w dół, kilka komentarzy ale nikt tu się nie odniósł do argumentów, które wcześniej przytoczyłem. Tak będziemy tutaj dyskutować?

          • 0 0

    • @gda

      Wariant osowski był wariantem złym

      • 0 2

    • obwodnica obwodnicy

      a kiedy obwodnica obwodnicy obwodnicy?

      • 0 1

    • (5)

      Nie wszyscy z Osowy mają tyłki przyrośnięte do samochodów i nie wszyscy stoją w korkach.
      Za to nikt nie chce mieć autostrady pod oknem.
      ja tam płakać po tej drodze nie będę, są w okolicy ważniejsze inwestycje

      • 10 80

      • (4)

        No to będziecie mieli dziurawe drogi, bo miasto o Was zapomni, albo będzie Was specjalnie pomijać za to Wasze egoistyczne podejście do rozwoju regionu. Trzeba dać coś od siebie, żeby otrzymać coś w zamian. Tylko nie płaczcie niedługo, że Wasza główna droga jest w opłakanym stanie, bo nikomu nie będzie zależało na jej remoncie...

        • 80 10

        • cos w zamian srutututu (1)

          Jak budowali tam mieszkania nikt im nie mówił ze ekspresowke beda mieli pod oknem...a dojazd miasto i tak musi im zapewnić...ja się im nie dziwie

          • 3 3

          • jola

            Takie coś to każdy jak się buduje może sobie powiedzieć, bo każda dzielnica zmienia się pod wpływem czasu. No chyba że ludzie na Osowej myśleli, że tam czas się zatrzymał i postęp cywilizacyjny ich nie dotknie...Poza tym od zawsze była to droga wylotowa z Gdańska, więc można było się tego domyśleć...

            • 3 0

        • ostatnio płakali, że mają polne drogi na osiedlach :) (1)

          I bardzo dobrze, chcieliście wsi to macie wieś za obwodnicą.

          • 64 7

          • autostrady indukuja drogi ?

            a jakby powstala autostrada w osowej, to te polne drogi zamienilybysie w asfaltowe? chyba nie...

            • 0 1

    • Tutaj link do artykułu (2)

      z informacją, że trasa będzie gotowa w 2013. Teraz znowu, że będzie to, będzie tamto, będzie nawet decyzja (do końca kwartału). Kabaret - zdążę na emeryturę przejść zanim wybudują. Usuńcie spację w ht ml :-)
      ml

      • 3 3

      • tutaj link, który nie poszedł :-). Znów usuńcie trzy spacje (1)

        ht tp://www.troj miasto.pl/wiado mosci/Trasa-Kaszubska-droga-protestow-n31224.html

        • 2 0

        • bo linki trzeba umieć wklejać...

          www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Trasa-Kaszubska-droga-protestow-n31224.html

          • 5 0

    • dawno temu gdy znajomi kupowali dom w Osowej to było spełnienie marzeń

      ameryka iwyższa klasa. TERAZ? - Osowa to noclegownia zapomniana, niezauważana, omijana....ehhh

      • 26 4

    • A ty skad jestes?

      Pewnie z Osowy.

      • 6 1

    • czytaj Wolański - to do ciebie

      tępy spaślaku z Kukawki

      • 14 7

  • chybiona inwestycja

    Nikomu niepotrzebna, niszcząca krajobraz i środowisko trasa. Tranzyt do Niemiec z Trójmiasta załatwiają już autostrady A1 i A2. Idiotyczny pomysł przekonanych o swojej nieomylności urzędasów. Zero przydatności tej kosztownej inwestycji dla mieszkańców Trójmiasta.

    • 2 5

  • Nareszcie RDOŚ zajął się uczciwie zbadaniem terenu pod przyszłą inwestycję (1)

    zupełnie inaczej niż w przypadku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, gdzie wydała lewe pozwolenie zanim przeprowadzono badania ekofizjograficzne. Jest postęp. Tak trzymać!

    • 5 2

    • Jak ja się uczciwie zajmę urzędem to połowa ludzi będzie do wywaleniad

      • 0 0

  • Mafia urzędniczo-bandziorsko-ubecka juz pewnie

    wykupuje od rolników działki pod przyszłe inwestycje. Przecież cała produkcja przesunie się na tę trase tranzytową. Blisko Trójmiasta i działki będa tańsze.

    • 0 1

  • dwa paski na dwa paski to zwykla SZOSA !!!

    • 0 2

  • OPAT (20)

    Ważniejsza jest budowa OPAT, a nie bezsensownej trasy kaszubskiej, która i tak nic nie rozładuje.
    Przeprowadzone badania wykazały że ruch na drodze przelotowej przez Redę i Rumie spadnie zaledwie o 10 procent, to tyle co nic.
    Ale widać nasze władze wolą topić kasę na budowę jakiejś szosy w środku lasu, zamiast zabrać się za to co na prawdę potrzebne .
    Najpierw OPAT, a później ta patatajka

    • 115 161

    • OPAT - wiara w cuda (4)

      1. To nie jest żadna obwodnica - chyba tylko, że dla Rumi
      2. Korki na Półwysep i tak będą poza tym, że samochody szybciej zjadą z Redy na trasę Reda - Władysławowo (tam przepustowość się nie zwiększy)
      3. W godzinach szczytu trasa na Wejherowo będzie bardziej zawalona - w krótszym czasie zjedzie więcej samochodów
      4. Może powstać paradoks Downsa-Thomsona
      5. Nawet jeżeli ruch spadnie jedynie o 10%, to o 10% mniej samochodów zanieczyści lokalnie powietrze, gdzie mieszka dużo ludzi
      6. Duże znaczenie ma wpływ sygnalizacji na skrzyżowaniach... Pamiętam, kiedy otworzono galerię w Rumi i jakie na początku powstawiały korki
      7. Fatalna strategia remontu dróg np. Morska w Gdyni
      8. Kto będzie utrzymywał OPAT, jeżeli nie będzie to droga krajowa? Gdynia, Rumia czy Reda? Każde w tych miast ma drogi, z którymi od lat nie może się uporać. A co dopiero kolejne km.

      • 34 16

      • świete słowa, świete słowa

        • 0 0

      • Riposta (2)

        Zapoznaj się z planami budowy, bo bzdury gadasz.
        1. Obwodnica dla Rumi i Redy; z drogą od Estakady do OPAT także dla: Cisowa, Chylonia. No i bezpośredni dojazd na Hutniczą.
        2. Na razie tak
        3. Czyli po co robić cokolwiek?
        4. Szybciej na trasie lęborskiej powstanie ten paradoks
        5. Ruch zostanie wyprowadzony z centrum Rumi i Redy; szczególnie tranzyt
        6. Niestety TRISTAR kończy się w Gdyni - samorządy słabo współpracują
        7. To nie argument przeciw budowie - Morska rozpada się, bo jest na niej za duży ruch
        8. Walczymy o to, by to była droga krajowa

        • 13 16

        • TRISTAR - gratulacje (1)

          ponad 150 mln i kolejne mln rocznie na utrzymanie z założeniem, że czas przejazdu skróci się co najmniej o 6%

          • 16 0

          • tristar

            To klasyczne wyciaganie kasy dla wlaczonych w projekt. Zupelny brak efektywnosci a kosztuje to to fortune. A na utrzymanie drog czy oswietlenie nie ma pieniedzy

            • 17 0

    • Ta inwestycja nie jest nikomu potrzebna ! (9)

      Mało kto jeździ do tej dziury zwanej Lębork, za to z sezonie ruch na półwysep, do Władysławowa i Pucka jest taki, że się wszystko w Redzie i Rumi korkuje.
      Zamiast topić kasę w bezsensowną trasę kaszubską wybudujmy OPAT.

      • 41 52

      • !! (2)

        A do dziury Słupsk jeździsz ?

        • 4 13

        • Do Aquaparku

          • 3 0

        • przecież to jeszcze większa dziura niż Lębork

          • 12 13

      • jakiej dziury leborka :D ludzie ogarnijcie sie i zastanowcie czmeu uniia daje na ta trase pieniadze (2)

        poniewaz to częśc via Hanseatica, ona nie ma nic rozladowywac lokalnie, ma natomiast zagwarantowac szybki tranzyt przez polske niemiaszkom i ruskom w tirach, dlatego kasa na inwestycje jest bo z punktu widzenia niemieckiej gospodarki to kluczowa sprawa

        • 19 10

        • jaka unia? (1)

          To rząd w Wawie decyduje co ma mieć dofinansowanie unijne. Wez sobie sprawdz i potem pisz

          • 10 12

          • czlowieku gdzie ty zyjesz? obudz sie :D

            • 7 5

      • Jest potrzebna!!! (1)

        Przechodzi przez i obok terenów znanych osób, a to przyciągnie kapitał, oczywiście walka była o zjazdy bo tam najcenniejsze tereny.
        I tak z hektara roli wartej 20-30 tys PLN, będzie jeden milion PLN.

        • 6 9

        • No daj przyklad , albo pobiegaj ze sztachetami wokol krakowskiego

          • 6 2

      • Ale jak chce porzadna autostrade do Berlina

        A nie dziurami po pipidowach

        • 26 4

    • jak już to duzo ważniejsza jest s7:) (2)

      i tej odpowiedzi brakuje w ankiecie:)

      • 6 2

      • S7 do Elbląga ma powstać przed (1)

        Kaszubską / Lęborską

        • 5 2

        • Tylko

          W każdych kolenych planach ministerialnych w ogóle nie jest uwzgledniana...

          • 1 1

    • Ty chyba na głowe upadłeś. (1)

      Cały tranzyt lecący obwodnicą na Szczecin bedzie wjezdzał własnie w tą ekspresówkę, a nie marnował całe godziny na przebijanie sie przez Redę-Rumię-Wejherowo. Ja z Gdańska jade do Słupska 1:45 z czego 0:45 marnuję własnie na bezsensowne zaliczanie wszystkich mozliwych czerwonych świateł w R-R-W. Koszmar jakiś.

      • 21 2

      • a ja na Twoim miejscu pojechalbym tak:

        Osowa-Chwaszczyno-Kielno-Szemud-Strzepcz-Linia-Lebork
        zakretow sporo, 100km/h nie pojedziesz (moze miejscami) ale za to zadnych swiatel i do tego blizej

        • 4 3

  • KONIEC SPORU URZĘDNIKÓW - SZOK, SPIERAJĄ SIĘ ZA NASZE PIENIĄDZE (1)

    To cudownie, mogliby się jeszcze spierać z 10 lat pobierając z naszych podatków swoje pensje. Mało tego, mogli by się spierać do końca XXI wieku stale rozbudowując swoje urzędnicze struktury by coraz lepiej prowadzić argumentacje w swoim sporze.

    A tak mamy prawdziwe święto. Urzędnicy sami ze sobą zakończyli spór. Czas otwierać z tego tytułu szampana - PRAWDZIWY SUKCES!

    Tylko czy tytuł nie powinien brzmieć: "SZOKUJĄCE PRZEWLEKANIE SPRAWY NA POZIOMIE URZĘDNICZYM" lub "URZĘDNICY BAWIĄ SIĘ W SPORY ZA NASZE PIENIĄDZE".

    • 6 2

    • Zarówno GDDKiA jak i RDOŚ...

      ... na pewno powołały stanowisko pełnomocnika ds rozwiązania sporu w sprawie DK6

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane