• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koniec z korkami na ul. Budowlanych. Otwarto nowy wiadukt nad linią PKM

Maciej Naskręt
14 stycznia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 

Kierowcy od środy jeżdżą po staremu ul. Budowlanych


Tuż przed południem otwarto nowy wiadukt na ul. Budowlanychzobacz na mapie Gdańska, który przebiega nad linią Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Kierowcy nie muszą już korzystać z często korkującego się objazdu. Z innych wiadomości: nowe składy dla PKM-ki przyjadą do Trójmiasta najszybciej w marcu, a budowa przystanków PKM w Gdyni zakończy się dopiero w 2016 r.



Wiadukt drogowy w ciągu ul. Budowlanych i jednocześnie nad budowaną linią Pomorskiej Kolei Metropolitalnej otrzymał oficjalną zgodę na użytkowanie. W środę przed południem odbyła się ostatnia inspekcja tego fragmentu infrastruktury drogowej.

Wszystko na szczęście okazało się dobrze przygotowane i drogowcy puścili ruch po nowym wiadukcie kilka minut po godz. 11. Stąd dotychczasowy (obowiązujący od maja 2014 r.) objazd ul. Jesienną na Matarni przeszedł do historii.

Dodajmy, że bezpośrednio pod wiaduktem budowana jest nie tylko linia kolejowa, ale też przystanek PKM Matarnia.

  • Budowa przystanku PKM Matarnia pod nowym wiaduktem na ul. Budowlanych.
  • Przystanek na Matarni wykonany jest w kilkumetrowym wykopie, stąd niezbędne okazały się mury oporowe. Gotowy jest też szyb windowy.
  • Zejście z poziomu "zero" do wykopu, w którym biegnie linia PKM.
  • Na Matarni powstanie jedyny przystanek, który posiadać będzie nie dwie a cztery charakterystyczne wiaty.
  • Taki widok na linię rozciąga się wiaduktu w ciągu ul. Budowlanych.
  • Wschodnia nitka ul. Budowlanych jeszcze nie jest dostępna dla kierowców.
  • W tym miejscu jest rozwidlenie ul. Budowlanych w kierunku ul. Słowackiego. Póki co wschodnia nitka nie jest dostępna dla kierowców.
  • Od przystanku PKM w kierunku turboronda jest tylko jedna nitka jezdni. Ma ona być rozbudowana w najbliższych latach na zlecenie miasta.
  • Matarnia. Budynek lokalnego centrum sterowania linią PKM.


Czy interesują cię postępy prac na budowie linii PKM?

Warto tu zaznaczyć, że ruch na wysokości budowy PKM po ul. Budowlanych odbywa się na razie po jednej nitce jezdni. - To dlatego, że musimy wykonać nawierzchnię na drugiej jezdni i scalić ją z drogą, po której dotychczas był prowadzony objazd - mówi Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy spółki PKM, która jest inwestorem budowy 18-kilometrowej linii kolejowej.

Czytaj też: Bez szans na wspólny bilet po starcie PKM

Tabor dla PKM przyjedzie dopiero w marcu

Jeden spośród 10 spalinowych szynobusóww, które mają obsłużyć pasażerów na linii PKM, pierwotnie miał przyjechać do Trójmiasta w grudniu 2014 r. Pojazd nie pojawił się. Władze Urzędu Marszałkowskiego uznały, że nie ma potrzeby, by szynobus przyjeżdżał w tym terminie.

Dostawca - bydgoska firma Pesa - została teraz zobowiązana do dostarczenia pierwszego składu w marcu tego roku, bowiem wtedy jest realna szansa na przeprowadzenie testów. Warto tu wspomnieć, że nowe składy mają być sprawdzone na nowej linii i muszą spełniać odpowiednie wymagania.

W sumie przyjadą z Bydgoszczy trzy pojazdy dwuczłonowe i siedem trójczłonowych. Ostatni ma dotrzeć do Trójmiasta pod koniec maja tego roku. Za wszystkie składy samorząd województwa zapłaci 114 mln zł.

  • Wizualizacja. Dwuczłonowy pociąg na przystanku PKM.
  • Trójczłonowy pociąg PESA na torach linii PKM.
  • Podpisanie umowy na dostawę 10 szynobusów spalinowych odbyło się w nietypowej scenerii - na budowie przystanku PKM Niedźwiednik.

Budowa przystanków PKM w Gdyni zakończy się w 2016 r.

Pierwotnie - według planów z października 2013 r. - przy linii 201 relacji Gdynia - Kościerzyna za 26 mln zł (do momentu uruchomienia linii PKM) miały powstać lub zostać zmodernizowane cztery przystanki: Gdańsk Osowa, Gdynia Karwiny, Gdynia Stadion oraz Gdynia Wzgórze św. Maksymiliana.

Według obecnych planów w dniu uruchomienia linii PKM ma być zakończona modernizacja wyłącznie stacji Gdańsk Osowa.

Rozbudowa obecnej stacji zakłada wykonanie dwóch peronów o długości ok. 150 metrów każdy. Perony zyskają wiaty i system informacji pasażerskiej. Według wstępnych szacunków koszt budowy miał się zamknąć w kwocie ok. 6 mln zł, ale budowa dodatkowego tunelu dla pieszych między wspomnianymi peronami zwiększyła koszt budowy o ok. 20 mln zł.

Gdyńskie przystanki powinny być zrealizowane do 2016 r. Ma to związek nie tylko z potrzebą odpowiedniego zaprojektowania peronów - tak, by nie kolidowały one z kursowaniem wspomnianą linią pociągów towarowych z ładunkiem ponadgabarytowym, ale też z faktem, że spółka PKM chce zdążyć z przebudową w Osowie do września 2015 r., kiedy to ma być otwarta linia PKM.

Realizacja równolegle przedsięwzięć w Osowie i w Gdyni groziłaby tym, że żadnej z nich nie udałoby się skończyć do 1 września, kiedy wyjedzie pierwszy pociąg.

Czytaj też: Budowa kolei metropolitalnej na finiszu

Lokalizacja przystanków PKM w Gdyni. Lokalizacja przystanków PKM w Gdyni.
15:36 14 STYCZNIA 15

Jak tam dzisiaj na ul. Budowlanych? (2 opinie)

Na ul. Budowlanych, gdzie zmieniono dzisiaj organizację ruchu sytuacja wygląda bardzo dobrze. Kierowcy jadą tam bardzo sprawnie. Na dowód dodajemy też aktualne zdjęcie.

W Gdańsku zwalniamy na ul. Spacerowej do Osowy. Tam w korku tracimy dobre 15 minut. Paraliż mamy też na ul. Świętokrzyskiej w kierunku Kowal. Stoimy pętli do ul. Niepołomickiej, zresztą jak codziennie.

W Gdyni sparaliżowana jest ul. Hutnicza. Powoli jedziemy w kierunku Rumi od estakady do ul. Puckiej. Korkuje się też ul. Małokacka do Witomina. Tam tracimy 5 zmian świateł do Witawy.

Powoli jedziemy także ul. Morską od strony centrum do estakady. Uważajcie. Powoli przemierzamy al. Zwycięstwa w Gdyni do centrum.
Zobacz więcej
Na ul. Budowlanych, gdzie zmieniono dzisiaj organizację ruchu sytuacja wygląda bardzo dobrze. Kierowcy jadą tam bardzo sprawnie. Na dowód dodajemy też aktualne zdjęcie.

W Gdańsku zwalniamy na ul. Spacerowej do Osowy. Tam w korku tracimy dobre 15 minut. Paraliż mamy też na ul. Świętokrzyskiej w kierunku Kowal. Stoimy pętli do ul. Niepołomickiej, zresztą jak codziennie.

W Gdyni sparaliżowana jest ul. Hutnicza. Powoli jedziemy w kierunku Rumi od estakady do ul. Puckiej. Korkuje się też ul. Małokacka do Witomina. Tam tracimy 5 zmian świateł do Witawy.

Powoli jedziemy także ul. Morską od strony centrum do estakady. Uważajcie. Powoli przemierzamy al. Zwycięstwa w Gdyni do centrum.
Zobacz więcej

Miejsca

Opinie (98) 4 zablokowane

  • (3)

    Już to widzę brak korków. Hahaha

    • 38 13

    • korki są i będą... (2)

      jeszcze większe

      możecie się łudzić, że więcej pasów, więcej miejsc parkingowych i bla bla bla inne bzdury polepszą ŚW. PRZEPUSTOWOŚĆ, albo przejrzeć na oczy i ograniczyć korzystanie z auta do minimum. Ja radzę sobie bez niego zupełnie, a znam nawet osoby, które mają dzieci i nie mieszkają w centrum i też potrafią bez auta żyć.

      • 14 4

      • Może ogranicz korzystanie z internetu do minimum

        Wyraźnie ci szkodzi na głowę

        • 0 1

      • dokładnie, wystarczy spojrzeć na niby nową Słowackiego
        po 2 pasy w każdą stronę, a w godzinach szczytów stoi się
        co za 5 lat będzie

        • 1 1

  • Zuchy ;) (1)

    • 35 5

    • 00:35 Muzułmanie

      Robotnik wręcza bombę muzułmance siedzacej w aucie!!

      • 2 0

  • (4)

    Nie rozumiem. Otwieraja PKM we wrzesniu, ale w Gdyni ma nie byc przystankow? To gdzie maja wysiadac ludzie? Czy tez pociagi nie beda tam wcale jezdzic? Dlaczego tych przystankow nie mozna bylo juz dawno zaprojektowac, przeciez budowa trwa pare lat? I dlaczego nie mozna robic np. dwoch przystankow jednoczesnie, skoro tak sie dzialo w Gdansku. Tlumaczenie jest durne i nieprawdziwe. Po prostu olewactwo i brak organizacji. Dodatkowo zenada z brakiem wspolnego biletu, trasa tylko do Wrzeszcza, rzadkie polaczenia, sklad z dwoma drzwiami??? Oraz w zamian za to - likwidacja dobrych polaczen autobusowych.
    Na Budowlanych korki nie znikna. Ta droga jest calkowicie do remontu. Korki sa tez czesto przez swiatla na Kartuskiej. I jak tam z dojazdem do polnego przystanku Rebiechowo?? Tam gdzie ludzie beda wysiadac, zeby pole podziwiac :)
    W skrocie - przez kilka lat firmy budowlane mialy robote, biznes sie krecil, urzedasy dadza sobie premie z podatkow a produkt to zwykly gniot. Czy to wciaz PRL???

    • 11 5

    • (3)

      Podobno jedyna póki co stacja w Gdyni ma być w Gdyni Głównej. Autobus pewnie zlikwidują i trzeba będzie z bagażem z Dąbrowy, Karwin itd. do centrum jechać, żeby potem przejechać przez Karwiny. Paranoja. To możliwe tylko w Gdyni :(

      • 8 1

      • Czyli znowu zamiast powiekszac alternatywy komunikacyjne, zabieraja. I gdzie informacja czy w tym roku pociag w ogole bedzie jechal do Gdyni. Jest stara stacja Karwiny, tam sie bedzie zatrzymywac? czy w roku 2026?

        • 2 0

      • Skąd wiesz,że niby "autobus zlikwidują"?

        • 0 0

      • Tyle czasu trwały przygotowania, budowa itd., a Gdynia nie może się w czasie wyrobić. Żenada

        • 6 0

  • a budowa przystanków PKM w Gdyni ruszy dopiero w 2016 r.

    dlaczego w Gdyni tak późno? żenada!

    • 3 0

  • haha

    Co za bełkot o budowie przystanków PKM w gdyni.

    Miały być skończone do 2015. Niestety gdynia wydała kasę na Kosakowo, Redbulla i sylwester.

    Słabo z prawdą w waszych artykułach.

    • 5 2

  • Jeśli PKM ma kończyć bieg we Wrzeszczu, to sens jej budowy wydaje się co najmniej IDIOTYCZNY.

    PKM powinna być włączona do istniejącej SKM. Tak mówi LOGIKA i potrzeby mieszkańców. To, że kiedyś tak będzie jest rzeczą oczywistą, ale pytanie: po co wydawać dodatkowo gigantyczną kasę ? A po zelektryfikowanych torach SKM spalinowe składy jeździć też potrafią.

    • 8 4

  • (2)

    Zacznijcie lepiej ulice naprawiać bo zimy prawie nie ma, a ulice się rozpadają w oczach, co kawałek wyrwa, że koło można urwać.

    • 50 9

    • wagarowicz pseudoznawca się odezwał (1)

      gdybyś skończył gimnazjum wiedziałbyś, że drogi rozsadza ... lód. Tak więc, lód powstaje przy spadku temperatury poniżej 0 stopni Celsjusza. tak więc wahania temperatury wokół 0 powodują częsty proces powstawania lodu (rozsadzania) oraz topnienia. No bo jakby raz zmroziło i trzymało to proces rozsadzania wystąpiłby raz, więc byłoby to mniej szkodliwe.

      • 8 8

      • sam jesteś idiotą. Jak by nie robili jak najtaniej, to by co 10 lat można było robić NAPRAWY

        a nie co pół roku!

        • 5 1

  • E tam przystanki. Ważne, że będzie Muzeum Emigracji i kolejka na Kamienną Górę :))))

    • 9 2

  • Ten wiadukt nie będzie miał wpływu na korek. (4)

    Tak było i przed całą budową.

    • 44 3

    • a co konkretnie proponujesz? (2)

      budowa dróg nie likwiduje korków, najwyżej przesuwa je gdzie indziej. Korki mogą się zmniejszyć po zakończeniu budowy PKM, jak się część dojeżdżających przesiądzie na bardziej wydajny rodzaj transportu, czyli transport szynowy.

      • 7 4

      • Ja nic nie proponuję, twierdzę tylko, że tytuł artykułu jest bez sensu. (1)

        • 12 4

        • Sam jestes bez sensu

          • 3 3

    • moim zdaniem

      chwilowy objazd wręcz upłynnił jazdę, bo nie było "pałowania" i skrzyżowanie ze słowaka i rondo z drugiej strony wolniej się zapychały

      • 3 0

  • Yes, yes, yes (1)

    • 24 3

    • No, no, no

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane