• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kontenery na plaży

Michał Stąporek
3 października 2007 (artykuł sprzed 16 lat) 
Do terminalu DCT mogą wpływać statki nawet z 13 tysiącami kontenerów na pokładzie. Do terminalu DCT mogą wpływać statki nawet z 13 tysiącami kontenerów na pokładzie.
Jesienią 2005 roku kilkaset metrów na wschód od instalacji Portu Północnego ciągnęła się piaszczysta plaża. Rok później w tym samym miejscu gotowy był już długi na 650 metrów pirs. Wczoraj oficjalnie otwarto tam terminal kontenerowy DCT Gdańsk.

Na dobrą sprawę terminal zaczął działać już w czerwcu, gdy przyjął pierwsze kontenerowce. Dziś, 24 miesiące po rozpoczęciu robót budowlanych, szefowie Deepwater Container Terminal chwalą się, że przyjmują trzy statki tygodniowo: po jednym linii oceanicznych CMA CGM, oraz mniejszych kompanii Team Lines i ISN. Czy to dobry wynik dla terminalu, który już dziś jest w stanie przyjmować ok. 1500 kontenerów dziennie?

- Kontraktowanie linii żeglugowych nie jest łatwe. W moim rodzinnym Amsterdamie terminal stał pusty przez niemal dwa lata - uspokaja Fred Kamperman, dyrektor generalny gdańskiego terminalu. - Jestem jednak pewny, że za rok, pusty dziś plac przeładunkowy, będzie pełen kontenerów.

Teraz terminal może przyjąć lub wysłać nawet pół miliona kontenerów rocznie. Dodatkowo można go rozbudować tak, by przeładowywał nawet 2 mln kontenerów rocznie, czyli 6 tys. kontenerów dziennie. Problem polega na tym, że o ile do DCT dopłyną największe statki na Bałtyku, o zanurzeniu nawet 16,5 metra, o tyle większy kłopot z dotarciem do terminalu będą miały TIR-y. Dziś z terminalu wyjeżdża się nową, 2,5-kilometrową drogą łączącą się z ul. Sucharskiego, ktora pozostawia już wiele do życzenia. Na szczęście trwają prace projektowe generalnej przebudowy tej trasy i połączenia jej z projektowana południową obwodnicą Gdańska i dalej autostradą A-1 oraz trasą S7 do Warszawy. Ale to dopiero przyszłość.

- Kiedy zaczynałem pracę w największym brytyjskim terminalu kontenerowym w Felixstowe, prowadziła do niego jedynie wiejska droga. Kiedy zająłem się drugim ogromnym terminalem - Thames Port - w ogóle nie było tam dróg, ponieważ wykorzystywano to miejsce jedynie jako bazę paliw - zapewnia dyrektor techniczny DCT Gdańsk Robin MacLeod. - Infrastruktura transportowa pojawia się zawsze wraz z rozwojem terminalu.

Spółka DCT wydała na budowę terminalu 180 mln euro.

Deepwater Container Terminal (Głębokomorski Terminal Kontenerowy) w Gdańsku

Zdolność przeładunkowa: 500 tys. kontenerów rocznie (po rozbudowie 2 mln kontenerów)
Teren: 36 ha
Pirs: 650 metrów długości, do 16 metra głębokości
Suwnice: 3 suwnice typu statek-nabrzeże, 5 suwnic suwnic nabrzeżowych
Powierzchnia placu: 6 tys. kontenerów
Zatrudnienie: 120 osób
Inwestor: DCT Gdańsk, należąca do Global Infrastructure Fund
Wykonawca: Hochtief Polska Infrastructure

Opinie (77) 2 zablokowane

  • Sucharskiego to klęska (3)

    Jeżdżę tamtędy do pracy i nawierzchnia jest w stanie katastrofalnym-ta droga jest piekłem; można na niej uszkodzić zawieszenie wcale nie jadąc szybko. Oby jak najszybciej powstała druga jezdnia i aby wyremontowano tą!!!!

    • 0 0

    • Sucharskiego to klęska (2)

      Tak słyszałem w TV że nie prędzej jak w 2011 będzie lepiej a do tego czasu Tiry rozjadą resztki Sucharskiego.

      • 0 0

      • Z DCT codziennie odjeżdza pociąg na południe !!! (1)

        Ludzie! o czym wy mówicie? Codziennie z DCT odjeżdza pociąg kontenerowy na południe Polski (Sławków pod Katowicami)! 2 razy w tygodniu w okolice Wrocławia!!!Stawki za przewóz kontenera na tym pociągu są NIZSZE!!! niż transport samochodem!!! Możecie zapomnieć o tirach jadących przez całą Polskę, Transport tym pociągiem to jest dopiero biznes, niech tiry się schowają :)

        • 0 0

        • Wreszcie normalny głos (orion) nie sprowadzający wszystkich nieszczęść tego świata do braku autostrad i fanatyzmu samochodowego. Widać gospdoarka może funkcjonować bez infrastruktury drogowej. TIRY NA TORY.

          • 0 0

  • ile kosztje kontener? (12)

    chciałbym kupić kontener i przerobić go na mieszkalny. Mam kawałek ziemi a nie stać mnie na dom.

    • 0 0

    • od 1000E juz mozna dostac

      • 0 0

    • kontener

      zapytaj sie na ulicy hutniczej w gdyni obok macro, tam sprzedaja kontenery

      • 0 0

    • ceny

      20' ok. 5,5 tys + vat
      40' ok. 7 tys + vat
      bezposrednio wycofane z transportu morskiego

      • 0 0

    • kontener na działkę

      Mogę podać namiary na firmę, która przerabia i produkuje kontenery wykorzystywane jako biura lub mieszkalne. Zrobili m.in. biura dla "SHARPA" pod Toruniem .

      • 0 0

    • Maciek, podjedź na ul. Hutniczą w Gdyni, tam na przeciwko hali Makro stoi cały plac kontenerów. I widziałem szyld "kontenery na sprzedaż".
      Pozdrawiam

      • 0 0

    • biurowy 20 stop ok 25 tys zł. do tego trzeba dokupic sanitarny ok 20 tys, podprowadzić media, zamontować ogrzewanie, podgrzewacz wody.. wyjdzie podobnie :)

      • 0 0

    • kontenery

      Można kupić w 2 wersjach - 20-sto stopowe (ok.6 m długości) i 40-sto stopowe (ok. 12 m).
      Z tego co wiem cena waha się od 2 do 5 tyś złotych w zależności od wersji i stanu technicznego (zakładam, że chodzi o wycofane z ekploatacji).

      • 0 0

    • 6tys PLN netto 40'

      • 0 0

    • cena kontenera

      rok temu kontener kosztował 1000$ netto + cło + vat + opłaty dla agencji celnej + transport oczywiście
      Możesz zadzwonić do któregokolwiek operatora co to posiada kontenery (MAERSK, evergreen ect...) i jak ładnie poprosisz, powiedzą i pomogą.

      • 0 0

    • około 4 tys. złotych, jeszcze zależy czy 20 czy 40 stopowy. W Gdyni na Hutniczej można kupić

      • 0 0

    • kontener lipa

      Pomyśl o wagonie mieszkalnym PKP ok 3 tys pln ale do remontu

      • 0 0

    • ile kosztuje kontener

      w jasieniu na ul. kartuskiej jest producent kontenerów socjalnych polecam

      • 0 0

  • Bezsensu (1)

    Ale beznadzieja to.. i tak za malo i za wolno... i po co komu takie kontenery? Nie lepiej wydac pieniadze na co innego?

    • 0 0

    • Lol, trudno to skomentować. Kontenery będą rządzić przez najbliższych kilkadziesiąt lat. Super inwestycja

      • 0 0

  • no i po najpiekniejszej plaży gdańska

    hmmmmm

    • 0 0

  • plaża jak była tak jest

    powiem wiecej, Stogi pieknieją z roku na rok. Terminal powstał kilkaset metrów na zachód od głównego wejscia. Natomiast najładniejszy fragment plazy ciągnie się od Stogów na wschód w kierunku Górek.

    • 1 0

  • :)

    • 0 0

  • :) (3)

    haha wybudowany a nie potrzebny bueheh nom przynajmniej gdynia ma sie czym pochwalic;p

    • 0 0

    • potrzebny dla dalszego rozwoju (1)

      chciałabym znać iloraz inteligencji osoby która napisała "wybudowany a niepotrzebny", bo aż zal czytać takie komantarze...

      • 0 0

      • Dokładnie

        • 0 0

    • Dlaczego niby niepotrzebny?

      • 0 0

  • Terminal Hutchinson w Gdyni (2)

    stoi zupełnie pusty, a szczurek z wielką pompą go promował i otwierał

    • 0 0

    • hph pusty???

      ty wogóle w Gdyni byłeś?
      terminal jest wykorzystany w bardzo dużym procencie. Nie ma placów wolnych, trwa rozbudowa terminala.

      • 0 0

    • Zupełnie pusty? A to ciekawe. Może inny terminal widziałem... Zresztą nie da się tu pewnych rzeczy porównać. GCT leży w środku miasta, ma małą powierzchnię. Nie ma gdzie się rozbudować. DCT to co innego.

      • 0 0

  • Terminal w Gdyni pusty? (1)

    Zapraszam bo zobaczenia! Stoi i stal a rozwja sie w wielkim tempie... Prosze przejechac sie Janka Wisniewskiego i Estakada, jest wiele dni w miesiacu gdzie kontenery stoja nawet w roznych firmach na okolo portu bo taki jest TLOK! Zapraszamy do Gdyni.

    • 0 0

    • tlok

      ze Huchison jest pusty to przesada, ale ze kont. stoja wokol estakady w innych firmach to tez nieprawda - tam skladowane sa puste, a to troche zmienia obraz

      • 0 0

  • No i oczywiscie zyczymy od Gdyni... (1)

    Aby rozwinal sie jak najbardziej moze i sluzyl calemu TRUJMIASTU!

    • 0 0

    • TRUJA, siadaj !

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane