• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kontrowersyjny Uber od czwartku w Trójmieście. Zapowiada zmiany na lokalnym rynku

Borys Kossakowski, Robert Kiewlicz
24 czerwca 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Opłaty będą niższe niż w standardowych taksówkach: 5 zł za "trzaśnięcie drzwiami", 1,40 zł za kilometr, 0,25 zł za minutę postoju. Opłaty będą niższe niż w standardowych taksówkach: 5 zł za "trzaśnięcie drzwiami", 1,40 zł za kilometr, 0,25 zł za minutę postoju.

Od czwartku w Trójmieście będzie można skorzystać z oferty firmy Uber. Jej działalność wzbudza jednak wiele kontrowersji, ponieważ wykorzystuje lukę w prawie. Pierwsze kursy z kierowcami Uber w Trójmieście będzie można zamówić już przed południem.



Uber to:

Uber to amerykańska korporacja założona w 2009 roku w San Francisco. Zrewolucjonizowała rynek transportu osobowego wprowadzając nową ofertę dla klientów taksówek. Działa to tak: w smartfonie na mapie sprawdzamy, gdzie jest najbliższa taksówka i kto siedzi za jej kierownicą. Jeśli odpowiada nam kierowca i prognozowany czas dojazdu, klikamy, by zamówić auto. Później aplikacja za pomocą GPS'u mierzy przejechaną odległość, a płatność dokonuje się przez system komputerowy. Aplikacja podaje cenę za kurs jeszcze przed rozpoczęciem jazdy.

Od trzech tygodni w Trójmieście w Business Link w budynku Olivia Gate A oraz w Gdyni przy ul. Świętojańskiej odbywały się spotkania szkoleniowe dla kierowców Ubera. Kandydaci powinni dysponować własnym autem (rocznik 2005 lub młodszy), zaświadczeniem o niekaralności i zaświadczeniem o Wykroczeniach w Ruchu Drogowym. Zarejestrować się można nadal korzystając z tego linku.

Co ciekawe, od niedawna na rynku działają też dwie firmy korzystające z aplikacji internetowych: iTaxi i gdyński LYNK.

Opłaty w Uberze będą niższe niż w standardowych taksówkach: 5 zł za "trzaśnięcie drzwiami", 1,40 zł za kilometr, 0,25 zł za minutę postoju. 20 proc. rachunku idzie na konto pośrednika, czyli firmy Rasier Operations BV zarejestrowanej w Holandii. Uwaga dla potencjalnych kierowców Ubera: zgodnie z umową, w razie konfliktu miedzy właścicielem samochodu a pośrednikiem, strony będą korzystać z Sądu Arbitrażowego w Amsterdamie, a językiem arbitrażu będzie angielski.

Przepisy były tworzone dawno temu, gdy nie było technologii umożliwiającej działanie takiej platformy jak Uber. Nikomu się nie śniło, że będzie internet czy smartfony - szef Ubera na Polskę.
Uber wzbudza wiele emocji, ponieważ wykorzystuje lukę w polskim prawie. Zgodnie z ustawą, każdy kierowca samochodu osobowego, który oferuje usługi transportowe, musi korzystać z licencji taksówkarskiej. Część kierowców używająca 8-9-osobowych aut omija ten przepis i "jeździ na" licencji do przewozu osób lub przewozu towarów.

Uber teoretycznie od kierowców wymaga spełnienia wszystkich przepisów ustawodawcy (tak wynika z umowy), ale w praktyce kierowcy Ubera nie mają ani licencji, ani taksometrów, ani kas fiskalnych. Nieoficjalnie mówi się, że kierowcy Ubera, w razie problemów, mogą liczyć na prawników pracujących dla firmy. Co to oznacza w praktyce - dopiero się przekonamy.

Nie wystawiają też rachunków: po kursie klient otrzymuje maila z wyliczeniem płatności. Płatność jest obsługiwana przez aplikację Uber, a kierowca otrzymuję wypłatę należności raz w tygodniu.

Założyciel Ubera Travis Kalanick podkreśla, że przepisy rzadko nadążają za rzeczywistością i również teraz będą musiały się dostosować po fakcie. Przedstawiciele Ubera deklarują chęć współpracy z ustawodawcą. Do ustawodawców również apelują przedstawiciele korporacji taksówkowych, którzy żądają wprowadzenia bardziej restrykcyjnych przepisów.


Trójmiasto potrzebuje zmiany

Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, rzecznikiem prasowym Uber Polska.

Uber funkcjonuje w setkach miast na całym świecie. W Polsce obecny jest od 2014 roku. Wszędzie jego działalność wzbudza spore kontrowersje. Przeciwko Uberowi protestują szczególnie tradycyjne korporacje taksówkowe. Zarzucają spółce nieuczciwą konkurencję.

Kacper Winiarczyk: - Do rynku trójmiejskiego przymierzaliśmy się od dłuższego czasu. Obserwujemy duże zainteresowanie naszymi usługami ze strony użytkowników. Zanim weszliśmy do Trójmiasta zanotowaliśmy ok. 10 tys. prób zamówienia Ubera z tego rejonu. Pierwsze kursy z kierowcami Uber w Trójmieście będzie można zmówić już w czwartek przed południem. W różnych krajach nasza obecność wzbudza pewnego rodzaju kontrowersje wynikające w większej mierze z niezrozumienia tego czym tak naprawdę jesteśmy i jaką nową jakość wprowadzamy na rynek, który od dziesięcioleci się nie zmienia. Trudno mi spekulować jaka będzie odpowiedź na nas środowisk taksówkarskich. Widać, że w Trójmieście jest potrzebna zmiana i Uber ją oferuje. Nasze usługi są bezpieczne i ich jakość jest sprawdzona, a klient zapłaci rozsądną ceną za dany kurs. Ze strony korporacji taksówkowych od dawna słyszymy rożne groźne głosy, zapowiadające rożnego typu akcje. Dla nas najważniejsze jest nie to co myślą na nasz temat dane środowiska, ale jaki jest odzew klientów, a jest on bardzo pozytywny.

Uber odbiega od tradycyjnego modelu korporacji taksówkowej. Co możecie zaoferować klientom?

- Dzięki naszej technologii i sposobowi prowadzenia biznesu jesteśmy w stanie dostarczyć auto wyjątkowo szybko. W Warszawie, kiedy zaczynaliśmy, średni czas oczekiwania na auto wynosił kilkanaście minut. Obecnie udało nam się zejść poniżej pięciu minut. W Trójmieście należy się spodziewać tego samego. Są to przejazdy tanie. Kierowcy mało stoją, mają większe obroty i zarabiają większe pieniądze nawet po niższych stawkach. W Trójmieście będziemy na razie oferować jedną usługę - Uber Pop, czyli usługę ekonomiczną. To są przejazdy autami miejskimi, które mają maksymalnie 10 lat i są zarejestrowane na 5 osób. Cena płacona przez naszych klientów jest stała przez całą dobę i nie ma dopłat za wyjazdy poza granice miasta. Na niektórych kursach, najbardziej popularnych, będą obowiązywały sztywne stawki. W nocy będą to ceny nawet o 50 proc. tańsze w stosunku do tradycyjnej taksówki.

Kto może zostać waszym kierowcą?

-Każdy kierowca zanim rozpocznie współpracę z Uber musi przedstawić komplet dokumentów, w tym zaświadczenie o niekaralności oraz zaświadczenie o wykroczeniach w ruchu drogowym. Jeśli miał on dużo mandatów tonie ma szans na pracę z nami.

Ilu kierowców w Trójmieście będzie z wami współpracować?

- Nie podajemy takich takich danych. Dodatkowo liczby te cały czas się zmieniają. Kierowcy Uber jeżdżą kiedy chcą i ile chcą. Na początku naszej działalności w Trójmieście potrzebujemy oczywiście dużej ilości kierowców dlatego też oferujemy im atrakcyjne zachęty finansowe. Nie przyjmujemy nieskończenie wielu kierowców. Zwracamy uwagę na opłacalność. Jeśli widzimy, że zarobki kierowców idą w dół, czyli mamy zbyt wielu kierowców w stosunku do bazy klientów,to przestajemy na pewien czas przyjmować nowych pracowników.

Opinie (311) ponad 10 zablokowanych

  • Nareszcie! (21)

    W Warszawie sprawdza sie bardzo dobrze. Szybko, wygodnie i bez problemu. Dzięki informacji o kierowcy w aplikacji, mamy możliwość decyzji czy chcemy z nim jechać. Osobiście polecam!

    • 178 62

    • Dodatkowo kod promocyjny na darmowy przejazd (25zł)

      rugjzue

      Polecam! :)

      • 0 1

    • Policzmy . (13)

      Jako kierowca Ubera przejeżdżam 6 km i pobieram za ten przejazd 12 zł . Uber z tego pobiera 20% tj 2.4 zł i zostaje 9.6 zł . Paliwo kosztuje około 3.5 zł ( przejazd 10 km 6 + dojazd do klienta ) zostaje 6.1 zł . Dziennie wykonam optymistycznie 20 kursów daje to dochód 122 zł . Z tego muszę odłożyć jeszcze na ubezpieczenie , opony , naprawy , mycie auta no i na życie . Super interes . ŻYCZĘ POWODZENIA . Jeżdżę za 6 zł trzaśnięcie drzwiami i 1.8 zł za km i około 50 gr za 1 minutę postojową - i ledwie zipię !

      • 26 7

      • Drogi złotówo... (8)

        I kogo ty chcesz nabrać? Przecież wy we krwi macie narzekanie na pensje, a nóż widelec klient dorzuci coś do kieszonki.. te nowe merasie i audiki to pewnie za pieniądze co wam z komunii zostały i za karę złotówą jeździcie?

        • 26 6

        • Jaki ty jesteś ograniczony (6)

          Żal ci d*pę ściska że ktoś jeździ lepszym autem niż ty.To ciekawe jak baran z ubera przyjedzie nowym merasiem to też nie będziesz korzystał bo za dużo zarabia.Idź się leczyć cebulaku.

          • 5 17

          • Przyszły kierowca TAXI LEGALNY (5)

            No zaraz sie zagotuję. Jestem właśnie na etapie kończenia całej batalji administracyjnej by uzystkać licencie. Wziąłem kredyt na auto nib niedrogie ale jednak 11 tys do tego 3 na uzbrojenie w kase taxometr wszystkie badania itp
            Jako ze bede dwu etatowcem to koszty miesieczne wyjda mi kolo 350 zł wszystko legalnie tak jak przepisy nakazuja a Państwo ma mnie w d*pie.

            Dlaczego nie walczy sie z firmami działającymi poza prawem albo na pograniczu to ma być konkurencia ? Niech zaczna płacić i spełniac standardy takie jak ja muszę spełnić wtedy pogadamy.

            Tak wiem jesteśy sobie sami winni ale juz wyjasniam.
            Nie oceniajcie nas przez pryzmat paru procent naciagaczy i buraków którzy psują rynek. Wiekszosc ciężko pracuje by utrzymać dom.

            • 14 8

            • To twój problem. Ja będę płacić mniej. Jeżdżę od dawna blabla car. Prowadzą nie zawodowi kierowcy, a zwykli ludzie. Idąc chodnikiem też uczestniczę w ruchu zwykłych obywateli, nie zawodowych kierowców. Serio, nie przeszkadza mi że kierowca nie będzie miał badań, pozwoleń i sterty zbędnych śmieci. Wystarczy prawo jazdy, ważny przegląd i OC. Kasa? Terminal? Sami się prosicie o dodatkowe koszty. Widocznie taniej jest obsłużyć płatność w aplikacji. Rynek jest dynamiczny i się zmienia. Nadążysz za nim albo zginiesz. Proste

              • 6 1

            • Pamiętaj jednak Brzesiu że ... (3)

              dla klienta w 90 % ważna jest cena !!! Ja sam wolałbym jechać za 12 zł.np. UBEREM niż płacić 32 zł. w standardowej TAXI . Zgadzam się co do kwestii przepisów i uregulowań lecz najważniejsza niestety jest cena .

              • 13 0

              • (2)

                Rozumie ze jak kupujesz cos na allegro to wiedza na temat tego ze dany sprzedawca sprzedaje kradzione rzeczy nie mialaby wplywu na twoja decyzje ?

                • 1 8

              • Nie do końca trafne porównanie. (1)

                Luka w prawie to nie to samo co łamanie prawa. Doprecyzują, to luka zniknie.

                • 6 2

              • Jak z dopalaczami ?

                • 0 1

        • uzbieralem dorabiajac za granica, ale ty jestes wszystkowszechwiedzacy

          • 3 1

      • zobaczymy kto bedzie u ciebie pracowal za darmo

        • 0 1

      • chciałbyś wyżyć za 200 km przejechanych dziennie? to raczej dorabianie

        Uber przy takim modelu zarobkowania to sposób na dorobienie paru stówek. Jesli chcesz tylko z tego zyć musisz więcej wyjeździć.

        Poza tym za kurs kasujesz 5+ 6*1,4=13,4 czyli zostanie ci 80 groszy więcej. Am mieć 80gr a nie mieć to już 1,6zł :o)

        • 10 2

      • Przecież wiadomo ze nikt za to nie będzie utrzymywał rodziny (1)

        Co najwyżej małolaty sobie dorobią te 100zl przy weekendzie

        • 15 1

        • .

          Wiadomo? No właśnie nie wiadomo;)

          • 4 1

    • jakaby niebyła, ale (1)

      to polska "złotówa". Wolę wspierać, dać zrobić Polakowi, a nie jakiejś zagranicznemu molochowi, mimo, że tańszy. Nie kupuje w Biedronce, Lidlu, Tesco itp., wyłącznie w polskich sieciach, sklepach. WYBIERAM POLSKIE !!!

      • 5 5

      • A które to polskie sieci???

        mize kaufland?

        • 0 1

    • ściema

      • 3 5

    • (2)

      w Warszawie, to sie dobrze sprawdza, ale komunikacja miejska, w tym metro, a nie jakis oszukanczy proceder

      • 19 43

      • Widzę Pan Złotówa się odezwał (1)

        Ciekawe, że jak ktoś bierze mniej niż w korporacji taksówkowej to od razu jest "oszustem". Korzystam z Ubera w Londynie i jest bez zarzutu.

        • 39 17

        • nie zlotowa, a korzystajacy z komunikacji miejskiej w Warszawie

          • 10 13

  • W końcu konkurencja. (17)

    Teraz Złotówa nie dość, że będzie musiał wozić taniej, to będzie musiał być milszy.

    • 204 37

    • Tekst został tak napisany, że kompletnie nic nie rozumiem. (15)

      Tak więc: ale o co chodzi? Jak można znać cenę przejazdu skoro nie wiadomo dokąd pojedziemy? Czy to klient będzie musiał wyznaczyć trasę? Kiedy? Stojąc na ulicy?

      • 5 24

      • (14)

        chcesz mi powiedziec, ze najpierw zamawiasz taksowke, a dopiero jak wsiadziesz zaczynasz sie zastanawiac dokad chcesz jechac?

        w domu wszyscy zdrowi?

        • 32 5

        • Wszystko OK, ale ... (13)

          chcesz pojechać i znasz tylko miejsce, nie znasz ulicy, jesteś z obcego miasta. Okazuje się że miejsce jest ale na innej ulicy niż myślałeś, jedziesz gdzie indziej. I co wtedy?

          • 3 9

          • (3)

            wtedy to samo co w taksowce. pytasz grzecznie i dostajesz odpowiedz. czekaj, inaczej: bierzesz telefon i sprawdzasz w google, ale wracajac do twojego komenatarza nie sadze abys na to wpadl.

            • 3 1

            • (2)

              No ale jak zamowisz nie podajac trasy w uberze? Nadal nie kumam jak to dziala.

              • 1 1

              • Sądząc z tekstu artykułu.. (1)

                Nie zamówisz UBERa jak nie znasz miejsca docelowego, musisz najpierw zaznaczyć w aplikacji dokąd chcesz jechać, UBER poprzez aplikację wylicza długość trasy i należną opłatę.

                • 1 0

              • odwrotnie...

                masz telefon z GPS - zamawiasz i kierowca Uber znajduje Cię wg wskazania GPS.
                Jak widać możesz być narąbany po imprezie - aby tylko tylko trafić paluchem w aplikację.
                Z drugiej strony pamiętaj, że jak "nabrudzisz" w aucie po takiej imprezie to kierowca nie będzie się wkurzać bo za 200zł posprząta auto na Twój koszt pomniejszając limit na Twojej karcie.
                Bez obaw, jak nie narzygasz to zapłacisz tylko za przejazd, a trasę sprawdzisz następnego dnia na kompie w historii Twojego konta Uber i możesz złożyć reklamację jeżeli zauważysz, ze jeżdźiłeś kółko 2 godziny.... Wątpię żeby którykolwiek kierowca Uber spóbował takiej akcji bo
                - po pierwsze nie dostanie kasy za taki przejazd jeżeli złożysz reklamację,
                - po drugie; będzie to ostatni jego wybryk w Uber

                • 1 0

          • No i Pan Dyrektor udał się na leczenie specjalustycne (6)

            A był taki wyszczekany, hehe, zatkało kakao pyskaty cwaniaczku bez wyobraźni?

            • 6 11

            • (5)

              Nic wtedy. GPS. Mapa. Paluchem na macaku pacasz w ulice na ktora chcesz jechac. No chyba ze chcesz w Warszawie po Pulawskiej jezdzic od poczatku do konca czy Wale Miedzeszynskim szukajac na pale adresu to tak - zabulisz. Ale wybacz - w zyciu nie zdazylo mi się nie znac punktu docelowego w zawezeniu do 1 km.

              • 10 1

              • Bez sensu (4)

                To bez komórko, komputera i dostępu do sieci już nie pojedziesz? Co to ja, cyborg? Co to ja nawigacja? Może jeszcze sam się zawiozę skoro wszystko muszę zrobić sam? Jakieś to powalone. Więc po raz kolejny pleciesz androny

                • 1 17

              • (2)

                Widzisz zlotowo mamy 2015 rok. Każdy przy d*pir nosi telefon z internetem i gpsem

                • 11 2

              • Tak każdy (1)

                Skazany dobrowolnie na łańcuch !!! Bez smartfona etc nawet klocka nie postawisz !!!

                • 1 4

              • ale słaby jesteś

                • 0 0

              • Dla roznych ludzi rożne usługi

                Dla tak upośledzonych technologicznie jak Ty, ciągle beda taksówki.

                • 2 0

          • (1)

            super argumentacja na poziomie debila. wsiadam do samochodu i nie wiem gdzie jade. nie zapytam kierowcy bo skoro nie jest taksowkarzem to na pewno nie wie. jeszcze lepiej pojechac do innego miasta, wsiasc do taksowki i nie wiedziec gdzie sie wlasciwie chce jechac: - prosze mnie zawiezc do sklepu
            - ktorego?
            - z butami ale zeby obok byl spozywczy i poczta.

            • 8 0

            • To dzwonisz wtedy po zwykłą taksówkę.. proste. nikt cie nie zmusza do korzystania z usług ubera.

              • 1 0

    • jaka konkurencja? czy ty rozumiesz znaczenie tego słowa?

      • 0 1

  • Bardzo dobrze. (11)

    A złodziejskie trójmiejskie korporacje przerażone.

    • 287 44

    • kolega na taxi (2)

      Mam kolesia który jeździł na TAXI w korporacji.
      Zabierając gościa z lotniska włączał taryfę nocną,strefę 4 (chyba-nie znam się),zwoził go do NOVOTEL`u i kasował 260zł.
      Pozwalał sobie na to zadając pytanie klientowi:
      -PIERSZWY RAZ W POLSCE ?
      -TAK.
      -NO TO JEDZIEMY :)
      Inna akcja to jak zabrał ze stoczni remontowej filipińczyków do agencji na kołobrzeską.
      Skasował ich 550zł-czekał godzinkę pod agencją.
      Jak się zdenerwowali to postraszył ich policją i tak zapłacili.
      Złotówy to cwaniaki jakich mało,dlatego dobrze że ten UBER wchodzi.

      • 5 0

      • mniejwięcej takie historie słyszę od znajomych z zagranicy

        przykład: przyleciał znajomy na terminal międzynarodowy na Okęciu i musiał się przesiąść na krajowy terminal, który jest piętro niżej - 50m
        Wsiadł do taksówki i poprosił o podwiezienie.... Taksówkarz przwiózł go po Warszawie i wrócił na Okęcie - na terminal krajowy. Koszt około 150zł...
        Oczywiście zorientował się w przekręcie....
        Takie to wspomnienia zabierze z pierwszego pobytu w Polsce do ojczyzny.
        Macie podobne doświadczenia z Uber? Jeżeli potwierdzicie podobną historię z Uber to na pewno kierowca już z nimi nie współpracuje

        • 1 0

      • Fajnych masz kumpli...

        • 0 0

    • (7)

      ostatnio zlotowa na lotnisku za zwiezienie do wrzeszcza na skm, zaspiewal mi 60pln. 3/4 trasy oczywiscie na luzie, zeby przypadkiem nie spalil kropli benzyny.

      • 44 6

      • Po 1
        Przepłaciłeś aż miło. Jeśli to w ogóle prawda to chciałeś przycwaniakować i nie wsiadłeś w taksówke która stoi przy terminalu, która jest droga ale nie aż tak. Zapewne poszedłeś w kierunku przystanku i wsiadłeś w niekorporacyjnego i tak to sie skończyło.

        Po 2
        Może sie nie orientujesz, ale samochód jadący na luzie SPALA PALIWO. Żeby jechać za darmo, to trzeba jechać na biegu i nie dodawać gazu. To tak odbiegając od tematu taxi.

        • 3 1

      • (2)

        Roman, na pewno tak było, a później obudziłeś się z ręką w nocniku. Chyba, że nie umiesz rozróżnić taksówki z lotniska od zwykłego przewoźnika, który koczuje tam i czeka na klienta, aby później go skroić. W każdym razie nie obwiniaj za swoją głupotę nikogo innego poza swoją osobą :).

        • 10 40

        • Ale klientów to ty szanuj :)

          No i następnym razem nie będzie już "głupi". Skorzysta z Ubera.
          Klientów to ty szanuj.

          • 7 0

        • o zlotowa sie oburzyla.

          • 25 0

      • (2)

        jazda na luzie powoduje wieksze spalanie niz jazda na biegu

        • 50 1

        • nieprawda, jak jestem spięty jadę wolniej

          • 0 0

        • o to mu wlasnie chodzilo.

          • 0 0

  • Ludzie Litosci !!! (1)

    Nie dosyc ze Biedronki Reale Auchany i inne stolca Nas okradaja to teraz gotowi jestesmy dla 0,4zł dac sie pokroic Dlaczego 40 gr??? A to dlatego ze najtansza , pozadna i przede wszystki legalna firma AS Taxi jezdzi po 1,80 Duzo? Nie, to prawie jezdzenie po kosztach po 6zł za kurs 8zł 10 zł itd. To zrobmy "taksowki" za 1zł za km i jezdzijmy taniej niz tramwajem czy autobusem Ludzie a gdzie oplacenie dzialalnosci gosp. ZUS-u Skarbówki i innych opłat ktore jak by nie bylo zasilaja skarb Panstwa Ludzie otworzcie oczy na prawde bo niedlugo nic juz nie bedzie Nasze !!!!! Uber Sruber

    • 11 4

    • .

      Kolega z Asa bo tylko jedne taksówki na miescie widzi i jeszcze głupoty plecie

      • 0 0

  • taksiarz

    Jezdze w korporacji za 1.80 i jako praca dorywcza.nie wiem prawde mowiac jak mozna tylko z tego wyrzyc chyba ze jezdzac 300 godzin na miecha.ja robie 160 mam niepelne oplaty z tego tytulu.na uberze musial bym miec 1.5 i bez oplat a nie jeszcze 20 % oddawac i relatywnie noca 1/3 wiecej zeby wyszlo to samo. A jak tu 1.4 i minus 20% czyli 28 groszy to wyjdzie 1.1 wszedzie hehe. To ja teraz mam na czysto zeta za kilometr a w uberze 10 groszy. Nie widze tu zysku jakiegokolwiek dla mnie.ci co tam ida to chyba nie sa swiadomi kosztow. Najwyzej zalezdza auto i tyle tyle ze narobia nam smrodu na jakis czas ale jakos to przezyje a jak nie to wroce do swojej poprzedniej dorywczej roboty.ale szkoda by bylo bo lubie jezdzic.

    • 2 1

  • uber

    no i puki co z uberem super sprawa latam z nimi z niewielkie pieniądze z openera do gdańska na stare miasto zapłaciłem 61 zł a złotówa chciał 120 zł napewno bede nadal z nimi latał

    • 0 5

  • TAXI Gdańsk. (4)

    UBER nie dla mnie. To firma, która ma złą opinię w krajach zachodniej Europy.
    Ma być tanio? Ale nie musi.
    Cena przewozu ma być znana przed rozpoczęciem jazdy. No, a jak na podstawie
    GPS można wyliczyć ile samochód będzie stał w korkach? Minuta stania to 25 groszy. Fakturę przyślą e-mailem. Cena znana przed rozpoczęciem kursu zapewne będzie różniła się od ceny przedstawionej po wykonaniu usługi.

    Ja wolę As Taxi. Miłe panie telefonistki. Punktualność 100%. Kulturalni kierowcy. I do ręki dostaję paragon fiskalny. Opłata kartą możliwa do wykonania w każdej taksówce. Podobnie jest w Dajan Taxi.
    A inne firmy taksówkowe niech obniżą ceny, bo 2,80 za km to duża przesada!!!!!

    • 7 7

    • W Asie płacisz za minutę stania 50 gr to chyba masz taniej w uberze gamoniu. (2)

      • 1 2

      • W uberze płacisz czasówkę niezależnie od tego czy auto się porusza czy stoi, czasówka bije cały czas. W taxi masz albo czas albo odległość.

        • 0 0

      • Nie 50 tylko 60gr. Czy tak ciężko 36zł podzielić przez 60.... ? Plus ASa jest taki że nie ma taryfy nocnej na stawkę za czekanie.

        • 1 0

    • super Hallo 191 -91

      U nich 2.14 zł za km i można zapłacić kartą. Szybko podjeżdża. Ja zamawiam u nich i chociaż wiem z kim jadę i gdzie mogę zadzwonić w razie reklamacji. Ubera chyba bym się bała . I nie mówcie mi ze 3-4 zł więcej w normalnej taksowce niz w przewozach to jakaś tragedia.

      • 0 0

  • a ja będę jeżdzić z złotówami bo...

    zamawiając taxi z korporacji czekam maksymalnie 5 minut, wiem z kim jadę i wiem że ten człowiek nie wywiezie mnie do lasu ....bo ma badania psychofizyczne, ma zaświadczenie o niekaralności i pracuje dla firmy którą łatwo sprawdzić
    zamawiając ostatnio pewną firmę która wozi taniej, czekałam 40 minut p[o czym miałam wątpliwy niesmak jechać w brudnym aucie...
    cena ma znaczenie ale znaczenie też ma bezpieczeństwo i komfort bynajmniej dla mnie
    czy jestem bogata? nie absolutnie ale czasami wolę zapłacić za coś więcej i czuć się ok
    oprotestujecie mów wpis???? dam radę

    • 10 3

  • AS TAXI (4)

    Jest w Gdańsku kilka firm TAXI , Biorą za 1 km 2,80
    AS bierze 1.80

    • 9 9

    • klamiesz! (1)

      Ja jeżdżę Komfortem za 1,82 (mega drożej od ASa) a dajan tez ma 1,80.

      Odrazu widac gdzie pracujesz :P

      • 4 0

      • Pracujesz w Komforcie. Taka prawda.

        • 0 0

    • oraj oraj,podobno od lipca bedzieszdymał za 1.50

      • 5 1

    • mastepny lizus prezesa w sandałach

      • 3 2

  • smiech na sali! (5)

    ja jestem ciekaw co bedzie jak kierowca ubera bedzie mial wypadek z "klientem" z wlasnej winy badz nie, bez roznicy. zobaczymy jak wtedy madry bedzie "klient" i jak szybciutko sie ukroci temat ubera i innych przewozow. jestem ciekaw jak to jest jezdzic z kierowca ktory nie ma zadnych psychotestow, badan etc etc oraz zaswiadczenia o niekaralnosci. bo jakze milo by bylo jakbyscie swoje niepelnoletnie dziecko wyslali do domu takim czyms po imprezie, a pan kierowca to bylby "ex" gwalciciel badz "ex" pedofil. szukaj wiatru w polu, oczywiscie wasze tlumaczenia "przeciez uber ma kontrole nad kierowcami" mozecie sobie zachowac dla siebie, wszyscy myslacy ludzie doskonale wiemy, ze jak ktos chce to "ogarnie" wszystko w naszej wspanialej Rzeczpospolitej Polskiej :))))

    • 26 16

    • Jakie to przykre (1)

      Jakie to przykre, że ludzie wypowiadają się w sprawie, o której nie mają zielonego pojęcia (tak o Tobie Panie "R" mówię).

      • 0 0

      • Wszedł prorok na górę i rzekł tymi słowy.

        I zaprawdę powiadam Wam:

        Niech nikt, kto nigdy nie nakręcił filmu słowem się o nich nie wypowiada!

        Niech nikt, kto nigdy domu nie zbudował, nie dyskutuje o stanie budownictwa!

        Niech nikt, kto nigdy nie był politikiem złego słowa o nich nie powie, dopóki się nie dowie, jak to jest!

        • 0 0

    • (1)

      "jestem ciekaw jak to jest jezdzic z kierowca ktory nie ma zadnych psychotestow, badan etc etc oraz zaswiadczenia o niekaralnosci."
      Akurat w artykule jest napisane, że wśród dokumentów składanych przez kierowców jest zaświadczenie o niekaralności 😉

      • 3 0

      • Tak ale kierowce z licencja, obowiazuja przepisy o transporcie drogowym, przepisy odnosnie trasportu w danej gminie. Dlatego jak kierowca taxi cos kombinuje to sa w moment dostaje grzywne i traci licencje. Przy kierowcu ktory jezdzi nielegalnie nie mozecie zrobic nic, a po wezwaniu policji mozna jeszcze sobie narobic bigosu. Mozna zawsze zaskarzyc ubera... w amsterdamie.

        • 2 1

    • To jak z kupowaniem kasków motocyklowych za kilkadziesiąt złotych.

      Masz obawy - dopłać i zamów certyfikowaną taxi.

      • 12 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane