- 1 Nie będzie lepszej segregacji - będą kary (222 opinie)
- 2 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (103 opinie)
- 3 Napad na bank czy głupi żart? (87 opinii)
- 4 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (688 opinii)
- 5 Pomorze za 36 lat: kobiece i... stare (60 opinii)
- 6 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (108 opinii)
Korekta wizji dla nowego centrum Siedlec
Ponownie do publicznego wglądu wyłożony został projekt planu dla Siedlec w rejonie pętli tramwajowo-autobusowej . Proponowana wcześniej jednolita pierzeja będzie zróżnicowana pod względem wysokości, a na wniosek spółdzielni mieszkaniowej zmniejszono liczbę miejsc parkingowych w nowych inwestycjach wielorodzinnych.
Proponowana przy ostatnim wyłożeniu planu wysokość zabudowy na większości terenu wynosiła nie więcej niż 25 metrów (ok. 6-7 pięter). W pobliżu ul. Łostowickiej przewidziano jej lokalne podwyższenie do 35 metrów (ok. 9-10 pięter), a w południowej części projektu planu - na wzgórzu - ograniczono do 13 metrów (ok. trzech pięter).
Bardziej zróżnicowane bryły budynków
W obecnym projekcie planu w tym zakresie dokonano sporych zmian. Zamiast zwartej jednolitej zabudowy budynki będą musiały być przedzielone niższymi fragmentami lub być oddzielone od siebie.
Przykładowo, wzdłuż ul. Struga w osi dwóch wyznaczonych korytarzy widokowych z ul. Nowolipie zabudowa zostanie obniżona do 10 metrów, ale już na pozostałym fragmencie może mieć 25 metrów. Niższa jest też maksymalna wysokość zabudowy przy kościele pw. Św. Franciszka z Asyżu - 15 metrów.
Ograniczono ponadto maksymalne długości elewacji nowych budynków stojących wzdłuż ul. Struga do 50 metrów (najbliżej kościoła - 30 m).
- Takie rozwiązania pozwolą na wgląd w teren planowanego Parku Na Zboczu. Jednocześnie zapisy narzucają w osiach widokowych wysokość zabudowy do 10 metrów, a więc z poziomu pieszego wzdłuż ul. Struga będzie istniała co najmniej trzykondygnacyjna pierzeja - wyjaśnia Maria Kowalska, projektantka prowadząca plan.
Oś widokowa z ul. Nowolipie
Jaki ma jednak sens tworzenie tak długich osi widokowych z ulicy Nowolipie, na której ruch pieszy jest minimalny, a z jadącego auta czy pojazdu komunikacji miejskiej wgląd we wzgórze będzie trwał zaledwie kilka sekund?
- Ulicą Nowolipie można również jechać rowerem [jest wydzielona droga dla rowerów - red.] i wówczas widok na tereny zieleni urządzonej będzie można podziwiać przez okres trochę dłuższy niż podczas jazdy samochodem - przekonuje Monika Rościszewska, kierownik Zespołu Urbanistycznego Śródmieście w BRG.
Nowy projekt planu zmniejszył także minimalną liczbę parkingowych w przypadku zabudowy mieszkaniowej. Dotychczas na jedno mieszkanie w budynku wielorodzinnym miało przypadać 1,2 miejsca parkingowego. Po zmianach współczynnik ten obniżono do jednego miejsca na jedno mieszkanie.
Gdańska Spółdzielnia Mieszkaniowa, która posiada w granicach planu znaczną część gruntów, argumentowała ten pozytywnie rozpatrzony wniosek dobrym skomunikowaniem obszaru transportem zbiorowym oraz trudnościami w budowie miejsc podziemnych ze względu na wysoki poziom wód gruntowych i konieczności wykonania zbiornika na wody opadowe.
Projekt planu wraz z prognozą oddziaływania na środowisko dostępny jest na stronach internetowych Biura Rozwoju Gdańska. Uwagi do dokumentów składać można do 18 maja.
Materiał archiwalny z 2015 r.
Miejsca
Opinie (118) 6 zablokowanych
-
2017-04-30 22:30
prawda jest taka, ze to pod alcon robione
- 8 1
-
2017-04-30 21:46
Niby pętla.
Myślałam,ze coś tak niewydarzonego powstało z powodu małej ilości miejsca,a okazuje się że wszystkie budynki obok przestaną istnieć i można było zbudować wysepki normalnych rozmiarów.
- 13 1
-
2017-04-30 18:22
Te domki w środku najlepsze :) (1)
- 25 1
-
2017-04-30 21:25
Dla elity...:-)
- 4 0
-
2017-04-30 18:21
Korekta wizji to by się przydała... (2)
...ale tym co takie monstra planują.
- 41 9
-
2017-04-30 20:03
Ci co to minusuja maja wspaniałe poczucie piękna i estetyki budowlanej. (1)
Pogratulować wypranym komunistycznym mózgom ,które pewnie palca poza Polskę nigdy nie wystawiły.
- 1 8
-
2017-04-30 21:24
Haha,widać ,ze zabolało niektórych.
- 1 2
-
2017-04-30 18:36
Nie wiem kto i za ile zaprojektował ale powinien być ścigany (1)
za zaprojektowanie rozwiązania, które łączy: drogę rowerową, przystanki, wjazd pod kościół, przejścia dla pieszych (w tym do kościoła), tory itd itp. Jeden wielki chaos i bałagan. Ludzie, rowery, autobusy, tramwaje ... dziwne że jeszcze nikt tam nie został poturbowany. Dziwiłem się dlaczego nie zaprojektowano pod kościołem (bliżej kościoła) parkingu samochodowego a pętli bliżej skrzyżowania z Łostowicką. Patrząc na te plany to teraz już wiem dlaczego ...
- 63 14
-
2017-04-30 20:59
Bo my mamy takie mądre władze.
- 5 4
-
2017-04-30 20:45
nie
- 2 4
-
2017-04-30 19:00
(1)
No tak@ Łostowicka ciagle sfoi to dobudujny obok osiedle.
- 12 9
-
2017-04-30 20:41
To może zbudujmy to osiedle jeszcze dalej, za Łostowicką, tak by wszyscy chcąc nie chcąc musieli jechać Łostowicką?
- 6 1
-
2017-04-30 19:06
Gdańsk rozwija się rekordowo szybko! (1)
- 13 8
-
2017-04-30 20:11
I Gdynia zacznie ,nie martw się .
- 2 6
-
2017-04-30 18:52
? (2)
Czy to znaczy, że zlikwidują całodobową stacje benzynową i myjnie ?
- 6 1
-
2017-04-30 19:58
No tragedia. Nie będzie myjni, jakiej w okolicy pełno...
- 4 3
-
2017-04-30 18:53
Nie, zobacz. Wciśnięta, na obrazku, między bloki, w podwórzu ... Ha, ha , ha
- 7 1
-
2017-04-30 19:09
Bloki jak za komuny. Masakra.
- 21 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.