• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Korki na Łąkowej po otwarciu nowego skrzyżowania

Arnold Szymczewski
31 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 

Duże korki i nieświadomość kierowców, że są w strefie skrzyżowań równorzędnych, to codzienna rzeczywistość mieszkańców Dolnego Miasta od otwarcia nowego skrzyżowania ul. Łąkowej z Podwalem PrzedmiejskimMapka w Gdańsku.



Jak nowe skrzyżowanie wpłynie na ruch w okolicy?

Nowe skrzyżowanie Podwala Przedmiejskiego i ul. Łąkowej funkcjonuje od piątku, 24 lipca. Do największych zmian możemy zaliczyć m.in. wybudowanie naziemnych przejść dla pieszych oraz możliwość wyjazdu dla kierowców z ul. ŁąkowejMapka w lewo na Podwale PrzedmiejskieMapka, wprost do centrum Gdańska.

Nowe skrzyżowanie wygląda bardzo dobrze, ale zarówno mieszkańcy, jak i kierowcy w ciągu kilku dni zauważyli dwie niepokojące zmiany, które są wynikiem jego otwarcia.

Koniec prac na Łąkowej i Podwalu Przedmiejskim



1. Duże korki na ul. Łąkowej



W związku z tym, że po raz pierwszy na ul. Łąkowej - tuż przed krzyżówką z Podwalem - obowiązuje sygnalizacja świetlna, blokuje się jedna z głównych ulic Dolnego Miasta. Jest to efekt faworyzowania przez sygnalizację świetlną kierowców podróżujących Podwalem Przedmiejskim. Inżynierowie ruchu z GZDiZ zapewniają, że na razie światła pracują w trybie roboczym, a na finalną kalibrację musimy jeszcze chwilę zaczekać.

- W okresie testowym sygnalizacja nie realizuje wszystkich założeń. Trwają prace nad wdrożeniem pozostałych składników systemu sterowania ruchem uwzględniających także kwestie ruchowe dla poszczególnych relacji. Docelowe funkcjonowanie sygnalizacji świetlnej ma być wdrożone pod koniec pierwszego tygodnia sierpnia. Procedura uruchomienia sygnalizacji jest identyczna jak w przypadku skrzyżowania ulic Podwale Przedmiejskie - Chmielna - mówi Joanna Bieganowska z Urzędu Miasta Gdańska. I dodaje: - Z uwagi na konieczność zachowania odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego zarządzający ruchem podjął decyzję o jej uruchomieniu z jednoczesnym prowadzeniem prac nad jej finalną kalibracją.

2. Brak świadomości kierowców o strefie skrzyżowań równorzędnych na ul. Łąkowej



Dotychczas ruch na ul. Łąkowej nie był tak intensywny i w związku z tym nie było problemu z wyjazdem z takich ul. jak ChłodnaMapka, SempołowskiejMapka czy KrólikarniaMapka. Teraz różnie to bywa, niektórzy stosują się do zasad, a niektórzy nie.

- Zanim otwarto nowe skrzyżowanie, ruch był o wiele mniejszy i kierowcy bez problemu wyjeżdżali z ulic prostopadłych do Łąkowej. Teraz, żeby wjechać z Sempołowskiej czy Chłodnej na Łąkową, czeka się w korku kilka minut, bo kierowcy nie zdają sobie sprawy z tego, że w tym miejscu obowiązuje strefa skrzyżowań równorzędnych - mówi pan Mariusz, mieszkaniec Dolnego Miasta.
Mimo że nasz czytelnik ma rację i to, że na tym obszarze obowiązuje tzw. strefa X, co potwierdza Gdański Zarząd Dróg i Zieleni, to znaków poziomych czy pionowych informujących o strefie skrzyżowań równorzędnych na próżno szukać w tym miejscu.

- W ciągu ulicy Łąkowej znajduje się strefa skrzyżowań równorzędnych. Jeśli nie ma tam znaków, to ktoś musiał je zabrać. GZDiZ wyśle tam swoich pracowników i jeśli to się potwierdzi, zgłoszone to zostanie do odpowiedniego działu, który zajmie się stawianiem nowych oznakowań w tym miejscu - kończy Joanna Bieganowska.

Opinie (283) 7 zablokowanych

  • proponuję na żabim kruku zrobić skrzyżowanie jeszcze i dodatkową sygnalizacje te tłumoki z urzędu myśleli oczywiście czas przeszły że otworzą tunel pod martwą wisłą i korki z nikną

    • 6 1

  • Tunel

    Przejście tunelowe, podziemne było rewelacyjne, zero świateł, zero korków, mniej wypadków, tyle w temacie

    • 8 1

  • Jak coś działa

    to nie należy tego naprawiać. Tandeciarze od Dulcynei nie potrafią zrozumieć tej prostej prawdy. Mam nadzieję, że w następnych wyborach ludzie obudzą się z letargu i ich pogonią.

    • 11 1

  • Ten remont skrzyżowania to przyklad dobrej zmiany na gorsze (15)

    • 374 68

    • dobre pomysly

      Dobrych wlodarzy platformy, zrobcie jeszcze kolo lotu I dworca to będę glosowal na was do smierci

      • 1 2

    • po co tam jest bus pas jak jest tramwaj - niech ludzie przesiadają się na tamwaj jak jada z daleka (7)

      ...ale lewicowi urzędnicy/prezydenci miast w całej PL tępią kierowców chociaż to kierowcy płacą wysokie podatki w paliwie....żeby było na pensje i premie urzędników

      i miejsca parkingowe też są likwidowane

      • 40 18

      • (1)

        Jakbyś sobie poczytał, to akurat do budżetu miasta nie wpływa ani VAT, ani akcyza, ani opłata paliwowa.

        • 7 0

        • Ciekawa teoria:)

          Dlatego miasto musi karać kierowców?

          • 5 2

      • (3)

        Bo tramwaj to za mało, jeżdżę tamtędy regularnie i tramwaje są przeludnione.

        • 13 4

        • Witamy w mieście dużej Du

          • 7 3

        • To niech tramwaj jeździ częściej

          • 18 0

        • Najlepsze jest zwężenie że bus musi zjechać z buspasa

          XDddd

          • 15 1

      • Może być tak że tramwaj jedzie w inne miejsce niż autobus ;)

        nie dziękuj że ci to wyjaśniłem.

        • 13 12

    • Przypominam krewkim internautom. W Gdańsku rządzi PO (4)

      Przypominam krewkim internautom. W Gdańsku rządzi PO

      • 20 21

      • (3)

        I całe szczęście. Popatrz co się dzieje tam gdzie rządzi PIS. Nic się nie dzieje, potrafią tylko rozdawać kasę, której sami nie zarobili.

        • 34 14

        • Tam gdzie rządzi PIS (2)

          nikt nie robi magazynu śmierdzących kubłów od śmieci po ścianą straceń.

          • 14 17

          • To klamstwo

            • 2 4

          • tam gdzie rządzi PIs tam komuniści złodzieje

            • 9 2

    • Gdzie jest Ola?

      A mnie ciekawi czy Ola Jan.cka kopuluje przy tym skrzyżowaniu z okolicznymi menelami, czy tylko spotkania urządza na Królikarni ?

      • 1 7

  • To nie koniec

    Czekają nas jeszcze jedne światełka i to całkiem niedaleko , więcej nie zdradzę ;)

    • 7 0

  • (15)

    Brak strzałki na wyjeździe to jedno. Ale bardziej przeraża brak wiedzy kierowców. Ta równoległa do łąkowej to strefa zamieszkania, wyjeżdżając z niej nie ma się pierwszeństwa wynikającego ze strefy skrzyżowań równorzędnych. Kompletnie nikt tego tam nie wie, łącznie z mieszkańcami

    • 135 18

    • (5)

      strzałki nie ma bo by kierowcy zabili rowerzystów jadących z góry

      • 15 9

      • No niestety to prawda (4)

        U nas czerwone + strzałka równa się "zielone tylko wolniej", zamiast stop.

        • 36 4

        • bardziej prawdopodobne że by blokowali pas rowerowy jak dzbany próbując się włączyć (3)

          a wiadomo że prawdziwy kierofczyk musi stać najbliżej jak się da ;)

          • 13 12

          • Gdybys mial choc podstawowe pojecie o kierowaniu autem, (2)

            wiedzialbys,ze stojac przy linii szybciej wlaczysz sie do ruchu, niz stojac 2 metry z tylu. D9chodzi tez lepsze pole obserwacji jadacych z lewej. To co tobie sie marzy, to domena dzbanow,ktorzy nie wiedza co sie wokol dzieje i tworza najwieksze korki. Wiec podpompuj se kolka w rowerze, niech ci droga równą bedzie.

            • 13 10

            • Jakbyś miał podstawowe pojęcie o przepisach to byś wiedział, że to nie jest żadne włączanie się do ruchu.

              • 4 1

            • Tylko ze łamiąc przepisy stracisz wiecej czasu

              • 5 0

    • Bzdura (1)

      To są skrzyżowania równożędne

      • 1 2

      • Zależy gdzie

        Ogolnie na Dolnym Mieście z grubsza
        jest strefa skrzyżowań równorzednych. Ale jest również (opisana powyzej) strefa zamieszkania w ciągu równoleglym do Łąkowej ( czyli po drugie stronie alejki z jarząbami). Samochody wyjezdzające z tej strefy są zawsze podporzadkowane.

        • 7 0

    • Ten obszar trzeba lepiej oznaczyć (1)

      A nie tylko zganiać na brak wiedzy, bo co to da. Jeśli ta równoległa jest obszarem zamieszkania , plus skrzyżowania równolegle, to warto kierowcom to pokazać. Mam się za doświadczoną osobę za kółkiem a wstyd przyznać, artykuł mnie zaskoczył.

      • 6 5

      • No znaki odpowiednie o tej strefie to tam akurat są

        • 2 0

    • Yyy

      Dokładnie rzadko kto wie o tym

      • 0 0

    • (2)

      Nieprawda, strefa zamieszkania kończy się przy skrzyżowaniu z ulicą Dobrą i zaczyna za nią. Osoby wyjeżdżające z Dobrej mają pierwszeństwo przed osobami jadącymi Łąkową w kierunku Toruńskiej.

      • 4 11

      • Dobra nie krzyżuje się z Łąkową.

        • 8 1

      • To nie ta ulica. Chodzi o wyjazd z wróblej (w którą w pewnej chwili przechodzi łąkowa) w toruńską. Przy tym stojącym tramwaju

        • 7 2

    • Tam jest bezsensowny pas rowerowy na Podwalu, a zgodnie z przepisami rowery i strzała nie mogą mieć razem zielonego :/.

      • 8 4

  • macie swoje d**ilne pomysły i skutki tego (2)

    jak jeszcze zechcecie robierać estakadę i zasypywac tunele to bedzie całkowity paraliż

    • 50 5

    • (1)

      To się wyprowadz i zostaw nam kretynom miasto, urządzimy je sobie po kretynsku.

      • 3 4

      • No 5ak po kretyński i jeszcze dać wam więcej kasy

        To pozabijacie się, oczywiście powiecie że z miłości..

        • 1 0

  • Czy do "kotwicy" dojadę bez problemu z Podwala.

    • 0 0

  • Co to znaczy ze skrzyżowania nie są oznaczone?

    Przecież skrzyżowania równorzędne na tym polegają że się ich nie oznacza . Czasem owszem stoi znak "uwaga kierowco wjeżdżasz w strefę skrzyżowań blba bla bla .." ale to nieobowiązkowa tabliczka dla d**ili bo w kodeksie taka tabliczka nie istnieje . Istnieje pojedynczy znak ostrzegawczy " skrzyżowanie równorzędne "

    • 10 0

  • Korki to się dopiero zaczną...

    W październiku.

    • 12 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane