• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Korki w Osowej po uruchomieniu nowej sygnalizacji

Maciej Naskręt
19 grudnia 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Przejście dla pieszych przy skrzyżowaniu ulic Kielnieńskiej i Spacerowej. Przejście dla pieszych przy skrzyżowaniu ulic Kielnieńskiej i Spacerowej.

Mieszkańcy Osowy narzekają na nową sygnalizację świetlną, ustawioną z myślą o pieszych, w Osowej na skrzyżowaniu ulic: Kielnieńskiej i Spacerowej zobacz na mapie Gdańska. Powoduje ona nadmierne korki w godzinach szczytu. Czy drogowcy włączą więcej zielonego światła kierowcom?



Jaki ruch powinien być priorytetowy przy ustalaniu programu sygnalizacji?

Od kilku tygodni na skrzyżowaniu ulic Kielnieńskiej i Spacerowej w Osowej funkcjonuje sygnalizacja świetlna. Światła zostały tam ustawione głównie z myślą o pieszych, którzy zmierzają przez ruchliwą jezdnię do położonego nieopodal przystanku autobusowego. Zanim światła stanęły na skrzyżowaniu, dochodziło tam do licznych potrąceń na pasach. O tym, że jest to miejsce niebezpieczne dla pieszych w zeszłym roku ostrzegała też policja.

Problem w tym, że teraz na nową sygnalizację narzekają kierowcy. - Przed zamontowaniem świateł, jadąc do Oliwy, nie stałem na ul. Kielnieńskiej w żadnym w korku. Teraz praktycznie codziennie staję w zatorze z powodu nowych świateł. Podobnie jest gdy wracam po południu do domu, od strony Oliwy. Tracę tam cenne minuty. Może uda się wyregulować światła? - zastanawia się Wiesław Filipkowski, mieszkaniec Osowy.

O tryb działania sygnalizacji zapytaliśmy w gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni.

- Światła na skrzyżowaniu ulic Kielnieńskiej i Spacerowej działają w cyklach ok. 90-sekundowych w czasie szczytów drogowych i ok. 75-sekundowych poza szczytem. W obu przypadkach kierowcy jadący w obu kierunkach w relacji Oliwa - Chwaszczyno mają ok. 75 proc. zielonego światła - mówi Tomasz Wawrzonek, kierownik działu inżynierii ruchu w ZDiZ.

- Jedyne, co możemy zrobić i co zrobimy zresztą po prośbach mieszkańców, to wydłużenie cyklu poza szczytem do 90 sekund - dodaje Wawrzonek.

Po zmianie inżynierowie ruchu będą obserwować sytuację na wspomnianym skrzyżowaniu. Warto tu podkreślić, że dla miejskich inżynierów godziny szczytowe zazwyczaj to okres między godzinami: 6:30 - 9 i 14:30 - 18.

Czy zmiana cyklu coś pomoże? Trochę tak, ale kierowcy nie uświadczą już sytuacji sprzed włączenia świateł przy Biedronce w Osowej. Ustawienie sygnalizacji na drogach (o przekroju jednej jezdni i pasie w każdą stronę), po których porusza się więcej niż 1 tys. aut na godzinę, a niewątpliwie ul. Kielnienieńska i ul. Spacerowa zalicza się do ich grona, wstrzymuje znacznie ruch samochodów - zawsze potęguje zatory.

Miejsca

Opinie (220) 3 zablokowane

  • najpierw chcą światła a potem narzekają!

    • 1 1

  • Bo tam powinno być RONDO!!! (19)

    • 173 21

    • (3)

      Tam jest rondo

      • 1 40

      • TAM nie ma ronda (2)

        • 16 0

        • (1)

          Tam jest rondo !

          • 0 6

          • TAM nie ma...

            • 3 0

    • A co ma rondo do przejścia dla pieszych?

      • 0 0

    • doantydietetyk (2)

      mam pytanie czy kiedykolwiek wyjechałeś z swojego osiedla dalej niż do biedronki tam jest rondo 150m wcześniej jadąc od obwodnicy barani łbie

      • 3 2

      • (1)

        a kogo obchodzi rondo 105metrow dalej? barani łbie... tamto rondo obsluguje wjazd do CASTO, a tu potrzeba ronda i nie wazne gdzie jest nastepne...

        • 4 1

        • a ja bym chcial wiedziec gdzie jest nastepne. Ja akurat lubie jezdzic po rondach.

          • 0 0

    • (4)

      Co ma rondo do przejścia dla pieszych?

      • 3 9

      • a gdyby tam był Wasza matka?! (2)

        matka siedzi z tyłu

        • 7 3

        • matka jest tylko jedna

          • 0 0

        • hahahahaha

          dobre, od razu lepszy dzień się zapowiada...

          • 3 0

      • ma duzo

        to ze przed/za rondem auta jada duzo wolniej i mozna spokojnie przejsc... a akurat tam rondo spelni swoja role w 100%. ale lepiej budowac ronda tam gdzie nie maja sensu...

        • 7 1

    • No jasne za tak!

      • 0 0

    • proponuję nie wypowiadać się na temat tego o czym nie ma się pojęcia

      • 1 0

    • oczywiscie ze tam powinno byc rondo

      bo problem z pieszymi to jedno (i sygnalizacja powinna dzialac na guzik)
      a drugie to wyjazd-wjazd na ulice Wodnika bo to tez jest tragedia. Swiatla nie moga byc na guzik bo nikt z Wodnika by sie nie wlaczyl do ruchu

      • 6 2

    • sam jestes rondo (1)

      Ronda generują korki

      • 4 45

      • Gdyby buractwo umialo jezdzic to spełniałyby w 100% swoje zadanie.

        • 23 4

    • Rondo dla pieszych

      pasy dla kierowców !!

      • 14 2

  • Bardzo potrzebne światła!!!

    1. To jedno z najniebezpieczniejszych przejść.
    2. Sam jestem kierowcą i wiem jak te światła pomagają włączyć się do ruchu tym,którzy wyjeżdżają z ulicy np. Wodnika, osowski zakątek. Jeszcze parę miesięcy temu było to karkołomnym wyczynem, bo nasi kierowcy do kulturalnych nie należą!
    3. Światła pozwalają przejść bezpiecznie pieszym.

    inna sprawą jest, że powinien być zrobiony dłuższy lewoskręt i poszerzona ulica kielnieńska oraz spacerowa do dwóch pasów!!! Niech to w końcu zrozumieją decydenci z urzędu !!!

    • 3 1

  • chyba będzie jeszcze gorzej?

    w każdej z opinii jest troche racji, światła miały usprawnić lewoskręt w kierunku ul. wodnika,warto zwrócić uwagę jak jeżdżą kierowcy- czy ustepują pierwszeństwa, jakie odstepy są pomiędzy samochodami, a chyba będzie jeszcze gorzej po wybudowaniu, nieopodal vis-a-vis biedronki przy rondzie, nowego marketu "polo-market"

    • 0 1

  • Nie od wczoraj wiadomo, że najbardziej korkogenne ...

    ... działania, to ustawianie kolejnych sygnalizacji świetlnych!

    • 1 1

  • !!! GAMONIE TOTALNE !!!

    Zamiast przenieść przejście dla pieszych, to gamonie postawili sygnalizację świetlną, korkując jeszcze bardziej i tak zakorkowaną wcześniej Osowę. Szkoda, że nikt nie pomyślał by wybudować tam RONDO!

    • 3 1

  • Przebudowa Kielnieńskiej i Spacerowej

    Po pierwsze powinien być dłuższy pas do skrętu w lewo.
    Po drugie od dawna uważam, że Spacerowa powinna mieć dwa pasy. Niech Ci, którzy krytykują ten pomysł przyjmą do wiadomości ile samochodów wjeżdża Spacerową po to by dojechać do obwodnicy! Dodatkowo do tej inwestycji powinien dorzucić się hipermarket, ponieważ światła na Spacerowej do hipermarketu powodują też korek!
    Po trzecie ulica Kielnieńska powinna mieć dwa pasy w jedną i w drugą stronę zwłaszcza, że jest na to miejsce!!! Przy okazji ludzie powinni mieć możliwość przejść wzdłuż tej ulicy po normalnym chodniku, a nie tonąc po kostki w błocie!
    Do działa włodarze miejscy!!!

    • 4 0

  • Jeżdżę tamtęty codziennie,...

    Przed postawieniem świateł ZAWSZE, gdy piesi zbliżali się do przejścia, to czekali na "kulturalnego" kierowcę przepuszczającego NAJWYŻEJ 3-6 SEKUND (w korku - 0 sekund) i przechodzili. Teraz samochody stoją w większych korkach, a piesi w większości czekają kilkadziesiąt sekund - nastąpiło pogorszenie płynności ruchu. Jedynym problemem było, że często PIESI SZLI NA OŚLEP przez wszystkie pasy ruchu, co powodowało potrącenia, ale na to światła nic nie poradzą, będą tylko wyższe wyroki !!!

    • 4 1

  • Korek przez te światła ...

    w godzinach szczytu zaczyna się od strony Chwaszczyna w okolicach mostu PKP później od Barniewickiej ( w godzinach szczytu do 30 min wydłużył się przejazd!!!!! po szczycie stoi się bezsensownie 15-20 minut)

    od strony Oliwy, w godzinach szczytu zaczyna się od Oliwy po godzinach szczytu nie istnieje (paraliż ulicy Spacerowej jest nie do opisania, a gdzie miejsce na pierwsza pomoc???? )

    ktoś sprawdził jak wydłuża się czas dojazdu karetki straży z Oliwy?? dwu trzykrotnie zwiększa się czas oczekiwania!!!!!

    • 1 3

  • Jeżdżę tamtędy praktycznie codziennie. Pracuję akurat w takich godzinach, że przez skrzyżowanie Kielnieńskiej ze Spacerową przejeżdżam zdecydowanie poza godzinami szczytu, bo około południa. Cały kłopot polega na tym, że to NIGDY nie jest ani 3 minuty, ani 5, a bliżej 10. Wybaczcie, ale nie będę tracił 10 minut dla pieszego, który jest teoretyczny, bo faktycznie nigdy go tam nie ma.
    Z moich obserwacji wynika, że pieszych zmierzających do przystanku jest tam zwykle (przynajmniej o tej porze) jak na lekarstwo lub wręcz wcale, a prawdziwymi beneficjentami światła są osoby zmierzające do i z Biedronki oraz do domów na Łosiej/Sarniej/Jeleniej... acz i to nie do końca, bo pas do skrętu w lewo jest za krótki i korek skręcających potrafi sięgnąć ronda, ale to tak na marginesie.

    • 2 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane