• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Korzystne oferty na rozbudowę ul. Kartuskiej

Michał Brancewicz
12 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rozbudowa Kartuskiej: opóźnienia w projektowaniu
  • W pierwszym etapie ulica Kartuska ma zostać rozbudowana do skrzyżowania z widoczną na zdjęciu ul. Nowatorów.
  • Za obwodnicą ul. Kartuska zwęża się do jednego pasa w każdą stronę. Po rozbudowie zyska po dwie jezdnie z dwoma pasami każda.

Od 37,4 do 47,7 mln zł - takie oferty złożyli potencjalni wykonawcy rozbudowy ul. Kartuskiej na odcinku od zwężenia za obwodnicą do skrzyżowania z ul. Nowatorów. Miasto zamierzało przeznaczyć na ten cel 49 mln zł, więc wszystkie oferty mieszczą się w budżecie. Realizacja potrwa do listopada 2021.



Zadanie obejmuje poszerzenie ul. Kartuskiej do przekroju dwóch jezdni po dwa pasy ruchu na odcinku ok. 1,2 km.

Należy spodziewać się coraz korzystniejszych ofert w miejskich przetargach?

Oferty w przetargu:

  1. Kruszywo Sp. z o.o., Bituminium Sp. z o.o. - 37 421 915,01
  2. STRABAG Sp. z o.o. - 38 506 386,95
  3. MTM SA - 38 929 500,00
  4. Poleko Budownictwo Sp. z o.o. (lider konsorcjum), WPRD GRAVEL" sp. z o.o., Elgrunt sp. z o.o.
  5. - 39 679 763,32
  6. PORR SA - 41 505 399,21
  7. NDI Sp. z o.o. - 43 516 401,50
  8. EUROVIA POLSKA SA - 44 312 931,05
  9. Budimex SA - 47 658 450,00

DRMG zarezerwowało na ten cel 49 mln zł, więc wszystkie oferty mieszczą się w budżecie.

O tym, komu przypadnie ten kontrakt, zadecyduje w 60 proc. cena, a w 40 proc. wydłużenie okresu gwarancji, który wynosi 36 miesięcy. Wykonawcy mogą zadeklarować maksymalnie kolejne 24 miesiące i tak postąpili wszyscy oferenci. Co oznacza w praktyce, że jedynym kryterium pozostanie cena.

Termin zakończenia prac budowlanych został wyznaczony na 15 listopada 2021 roku.

Po tym, jak nie udało się uzyskać dofinansowania unijnego na rozbudowę ul. Kartuskiej, władze Gdańska zdecydowały, że zrealizują tę inwestycję z własnych środków. Jednak w lutym miasto poinformowało, że ubiega się o dodatkowe środki z dwóch źródeł.


  • 7 lutego 2020 r. Gdańsk złożył do Ministerstwa Infrastruktury wniosek o przyznanie subwencji ogólnej na realizację inwestycji w 2020 r. wysokości do 14,735 mln zł.
  • 26 lutego 2020 r. Gdańsk złożył wniosek o dofinansowanie do Komisji Europejskiej w ramach Instrumentu CEF Łącząc Europę w wysokości 1,9 mln euro, co stanowi 20 proc. kosztów robót budowlanych netto.

- Obecnie oczekujemy na informacje z tych instytucji odnośnie dofinansowania. Jesteśmy również gotowi na wariant realizacji zakresu objętego przetargiem niezależnie od dofinansowania - informuje Izabela Kozicka-Prus z referatu prasowego Biura Prezydenta Gdańska. - Ale jest ono kluczowe, abyśmy mogli przejść do kolejnych etapów tzn. przebudowy skrzyżowania Kartuskiej z Nowatorów oraz dalszych odcinków samej Kartuskiej aż do granicy z Żukowem.
W Wieloletniej Prognozie Finansowej Gdańsk zarezerwował na ten cel łącznie blisko 58,5 mln zł z rozbiciem na dwa lata.

Zakres rozbudowy ul. Kartuskiej:

  • poszerzenie ulicy do przekroju 2x2
  • rozbudowa i budowa skrzyżowań ul. Kartuskiej z drogami poprzecznymi wraz z rozbudową tych dróg w niezbędnym zakresie
  • budowa dróg serwisowych do obsługi terenów przylegających do ul. Kartuskiej
  • rozbudowa i budowa ulic poprzecznych w dostosowaniu do nowego układu komunikacyjnego ul. Kartuskiej: ul. Inżynierska, ul. Nowa Inżynierska, ul. Fabryczna oraz drogi zapewniające spójność układu komunikacyjnego

Opinie (133) 3 zablokowane

  • Gdzie? (2)

    Ulica Kartuska w Trójmieście nie jedna. Dopiero na końcu artykułu można się domyślić, że chodzi o Gdańsk. A to już mnie mniej interesuje...

    • 3 13

    • Jak nie piszą gdzie to wiadomo, że Gdańsk. Szkoda, że nie piszą jeśli chodzi o Gdynię, bo bym nawet tam nie zaglądał.

      • 0 0

    • przecież Kartuska w Gdyni jest na Chyloni, gdzie wiadomo, że nikt nic nie będzie budował. Tam tylko rewitalizacja co najwyżej jest potrzebna....

      • 4 0

  • teksty komentarzy potwierdzają prostą prawdę (1)

    filozofia tworzenia sieci transportowej miasta to obszar wyraźnych konfliktów i polaryzacji stanowisk mieszkańców: jedni się cieszą, że im budują drogę 2 razy po 2 pasy i "bezkolizyjne" skrzyżowania, inni widzą, że w dłuższej perspektywie miasto będzie się coraz bardziej dusić w zwiększonych i przesuniętych bliżej centrum korkach. Roszczenia kierowców do budowy kolejnych "darmowych" parkingów w pobliżu centrum zwiększą swoją intensywność. Koszty masowej motoryzacji w postaci hałasu, spalin i innych udogodnień będą rosły i coraz więcej ludzi będzie uciekać do gmin ościennych, podkopując bazę podatkową miasta Błędne koło niezrównoważonego rozwoju będzie się toczyć coraz szybciej. Tak nie musi być. Trzeba docenić sens rozbudowy linii kolei podmiejskiej do Gdańska Południe, Gdyni Zachód i Gdyni Północ a nie tkwić w przekonaniu, że poszerzanie ulic zmniejszy uciążliwości dojazdów. Nie zmniejszy. Ten scenariusz ćwiczymy od wielu lat, bez skutku. Trzeba go zmienić. ;-)

    • 3 0

    • Tyle, że władza nie jeździ komunikacją tylko limuzynami. Więc dla nich tramwaj jadący godzinę z Łostowic do Oliwy niczym się nie różni od SKM jadącej 15 minut.

      • 1 0

  • (2)

    Wszystkie "dolotówki" do Obwodnicy i do granic miasta powinny mieć co najmniej po dwa pasy w jedną stronę! Tak nest5na całym normalnym Świecie!

    • 7 7

    • jakie są kryteria normalności, które stosujesz?

      W wielu miastach świata obecnie likwiduje się pseudobezkolizyjne estakady a drogi pseudoszybkiego ruchu zamienia się na wielofunkcyjne bulwary miejskie z preferencją dla ruchu pieszych, rowerzystów i pasów zieleni. W innych (np. w Kairze) buduje się estakady w bezpośredniej bliskości okien wielopiętrowych bloków mieszkalnych. Wybór normalności należy do Ciebie.

      • 1 0

    • jakby były dwa pasy i stały w korkach to byś pisał, że muszą być trzy albo i cztery

      • 5 1

  • Fajno (7)

    Skoro są oszczędności, to może od razu machną oba etapy?

    • 74 8

    • Fajnie???? Ludziska czytajcie ze zrozumieniem

      1,2 km za 47 mln. Buhaaaaaaaaaa i to jest tanio????? Widzę, że czytanie ze zrozumieniem to jest spory problem na tym forum. Ale z drugiej strony każdy tekst można ubrać odpowiednio w słowa. Ha ha ha

      • 0 2

    • Passatostrada gka, gks (2)

      • 11 13

      • wyskocz na weekend do Gka, a tam same GD i GA

        • 6 3

      • No i?

        • 4 3

    • za nadwyzke urzednicy rozdzadza sobie premie na swieta

      • 3 7

    • 13 milionów to trochę mało oszczędności (1)

      • 6 3

      • Nie mówię o całym drugim etapie, chociaż tyle, by na skrzyżowaniu się nie korkowało

        • 5 2

  • Rozbudować ulice by korki przenieść do miasta

    Potem dziwią się skąd tyle aut w mieście

    • 2 2

  • Co to będzie? (1)

    Co będzie na skrzyżowaniu Kartuskiej z Nowotworów? Światła? Rondo?

    • 2 0

    • To co jest dzisiaj.

      • 2 0

  • Dajcie sobie spokój z rozbudowa Kartuskiej ! (7)

    W miescie jest wiele do zrobienia, choćby Nowa Warszawska, czy Nowa Politechniczna, że o tramwaju na Dolnym Tarasie w ciagu Obrońców Wybrzeża i Czarnego Dworu nie wspomne bo te inwestycje sa w planach od dekad....Po co kartuska....po to by Kaszuby swoimi blachomosmrodami zajeździły miasto ?

    • 19 20

    • Przestań płaczku jęczeć. (2)

      Takie samo pytanie można zadać odnośnie każdej z tych wymienionych ulic a Kartuska to jedna z najważniejszych ulic w mieście oraz główna arteria dla Gdańszczan jadących na grzybki czy nad jeziora.

      • 1 3

      • No ale droga na grzybki za 50 mln to troche (1)

        pomylone priorytety

        • 1 3

        • Przecież to jest dojazd do terenów przemysłowych

          Byliście tam kiedykolwiek?

          • 0 1

    • Czytelnik (3)

      Nie rozumiesz blachosmrodzie że tutaj jest usytuowany park maszynowy skąd do kasy miejskiej wpływa dużo pieniędzy z podatku aby to dobrze funkcjonowało musi być dogodny dojazd

      • 10 4

      • A moze jeszcze raz (2)

        po polsku i z sensem poprosze

        • 2 5

        • (1)

          Sens jest taki ,zostań królem Gdańska i będziesz decydował gdzie i jaka drogę trzeba machnąć.Sam będziesz zadawał sobie pytania i sam na nie odpowiadał.

          • 4 3

          • Fakt,jest tak jak myslalem

            twoj rozwoj intelektualny zatrzymal sie na 3 kl. SP

            • 2 2

  • Ekhem (2)

    Czy Gdański magistrat posiada juz środki na realizację Nowej Spacerowej? Czy przez dekadę będziemy korzystać z niepełnego węzła Trasy Kaszubskiej w Chwaszczynie?

    • 2 7

    • Jak Gdańsk juz bedzie miał te srodki na Nową Spacerową

      to niech za to wydłuzy SKM do Havla.

      • 3 2

    • najpierw niech Gdańsk

      skończy Słowaka...

      • 1 2

  • Nowa Warszawska (7)

    Skoro są oszczędności, to może w końcu rozstrzygną przetarg na tramwaj w Nowej Warszawskiej. Do tej pory, to była farsa.

    • 29 18

    • Na Nową Warszwska byloby dofinansowanie unijne

      na Kartuska nie ma i nie będzie.
      Ale wolimy takie inwestycje gdzie 100% z miejskiej kasy.

      • 2 2

    • Dość dróg dla południa... (2)

      Czas na Drogę Zieloną!

      • 1 12

      • Nigdy

        • 2 0

      • Naprawdę chcesz następną autostradę przez środek miasta?

        • 7 5

    • farsa to tramwaj wolny jak ślimak (2)

      • 7 5

      • Autobus wolniejszy (1)

        Autobus wolniejszy w korkach na Warszawskiej i Havla.

        • 3 1

        • Autobus niestety jedzie z prędkością samochodu.

          Najlepsze by było rozwiązanie jak na Rakoczego czyli buspas na torach.

          • 1 1

  • Kombinowali z kryteriami wyboru a i tak wyszło jak zwykle (6)

    Tak wymyślili, że liczy się tylko cena.

    • 7 11

    • od 30 lat tak jest (3)

      i dopoki nie bedzie lustracji nic sie nie zmieni

      • 1 5

      • magiczne myślenie

        • 0 0

      • Świetny komentarz! Szanowny komentator pewnie powtarza ten tekst od 30 lat przy każdej okazji.

        • 1 0

      • Jakiej znowu lustracji?

        Ktokolwiek był kimkolwiek za PRL, już dawno siedzi na emeryturze. No, może poza rządem i Sejmem...

        • 4 0

    • Cena jako jedyne kryterium

      Jeśli masz dobrą dokumentację, inspektorów nadzoru, którzy pilnują prac prowadzonych przez wykonawcę, ramy czasowe inwestycji też są ustalone to jedynym punktowanym kryterium może być długość gwarancji.

      • 2 0

    • A co mieli punktować, znafco?

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane