• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kostka zamiast płyt na przystankach wiedeńskich

Krzysztof Koprowski
20 sierpnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Tak wygląda po dwóch latach od oddania do użytku nawierzchnia jezdni w obrębie przystanków wiedeńskich na Przeróbce. Wkrótce zostanie zastąpiona kostką granitową.
  • Tak wygląda po dwóch latach od oddania do użytku nawierzchnia jezdni w obrębie przystanków wiedeńskich na Przeróbce. Wkrótce zostanie zastąpiona kostką granitową.
  • Tak wygląda po dwóch latach od oddania do użytku nawierzchnia jezdni w obrębie przystanków wiedeńskich na Przeróbce. Wkrótce zostanie zastąpiona kostką granitową.
  • Tak wygląda po dwóch latach od oddania do użytku nawierzchnia jezdni w obrębie przystanków wiedeńskich na Przeróbce. Wkrótce zostanie zastąpiona kostką granitową.
  • Tak wygląda po dwóch latach od oddania do użytku nawierzchnia jezdni w obrębie przystanków wiedeńskich na Przeróbce. Wkrótce zostanie zastąpiona kostką granitową.
  • Tak wygląda po dwóch latach od oddania do użytku nawierzchnia jezdni w obrębie przystanków wiedeńskich na Przeróbce. Wkrótce zostanie zastąpiona kostką granitową.

Po nieco ponad dwóch latach od zakończenia remontu torowiska na Przeróbce, niezbędna jest przebudowa przystanków tramwajowych. Urzędnicy szacują, że zastąpienie płyt kostką granitową na jezdni będzie kosztowało ok. 300 tys. zł. Prace wymuszone są nadmierną prędkością kierowców i lekceważeniem ograniczeń wjazdu ciężkich pojazdów.



Czy kierując autem stosujesz się do ograniczenia prędkości do 30 km/h?

Remont torowiska na ul. Siennickiej zobacz na mapie GdańskaLenartowicza zobacz na mapie Gdańska został zakończony w czerwcu 2015 r. W ramach tej inwestycji zbudowano po raz pierwszy w Gdańsku tzw. przystanki wiedeńskie. Ich konstrukcja polega na podwyższeniu jezdni w obrębie przystanku, co znacznie ułatwia wsiadanie do tramwaju poruszającego się torowiskiem wbudowanym w środkową część jezdni oraz autobusów jeżdżących po torowisku.

O ile sam pomysł wprowadzenia przystanków wiedeńskich doskonale się sprawdził, to problemem okazała się ich trwałość. Płyty, z których wykonano przyległą jezdnię, w wielu miejscach są popękane, a w rejonie pętli tramwajowej zobacz na mapie Gdańska także powyginane.

- Powstałe wady nie są spowodowane złą jakością wykonania, lecz wynikają przede wszystkim z braku przestrzegania przez kierowców ograniczenia prędkości (do 30 km/h) i tonażu w obrębie przystanków, skutkiem czego każda bieżąca naprawa nie przynosi oczekiwanego rezultatu - mówi Anna Ślusarska z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Jak informują urzędnicy, ostatnia z napraw w ramach przeglądu gwarancyjnego została przeprowadzona w czerwcu 2017 r. Kolejne prace budowlane muszą być już wykonane z budżetu miasta.

Zgodnie z zapisami przetargu, nowa nawierzchnia jezdni w obrębie czterech przystanków wiedeńskich będzie zbudowana z wykorzystaniem kostki granitowej, osadzonej na nowej podbudowie. Dodatkowo przy pętli tramwajowej przewidziano odsunięcie od jezdni wiaty przystankowej oraz ustawienie obok niej ławek, śmietników i stojaków rowerowych, a także korekty ułożenia chodników oraz krawężników na ul. Lenartowicza.

- Szacunkowy koszt robót wynosi ok. 300 tys. zł, zaś termin ich wykonania to koniec listopada br. - dodaje Ślusarska.
Obecnie DRMG oczekuje na oferty zainteresowanych wykonawców. O wyborze zdecyduje w 60 proc. kryterium najniższej ceny, zaś w 40 proc. czas udzielonej gwarancji (minimum trzy lata).

Materiał archiwalny z czerwca 2015 r.

Miejsca

Opinie (165) 4 zablokowane

  • Jak wiele jeszcze musimy się nauczyć od Zachodu...

    • 3 0

  • Lenartowicza

    Na Lenartowicza jest kamera wisi już od dłuższego czasu

    • 4 0

  • (1)

    te plytki to nadaja sie na chodniki ,a nie na droge.

    • 16 0

    • a podbudowa powinna być betonowa

      • 4 0

  • a gdzie gwarancja ?

    To nikt nie przewidział, że może tam wjechać np. pojazd Straży Pożarnej na sygnale ?
    Do pożaru z prędkością 30 km/h ?

    • 11 2

  • moj szwagier jest wykonawca tych robot. jest super zadowolony ze co dwa lata calkowita wymiana.

    • 10 1

  • Nowe technologie

    Trzeba przebadać technologie WYGINANIA betonowych płyt przez samochody przekraczające prędkość ("Płyty, z których wykonano przyległą jezdnię, w wielu miejscach są popękane, a w rejonie pętli tramwajowej także powyginane."). To dobry temat na doktorat z inżynierii budowlanej albo jakości reporterskiego opisu.
    Z drugiej stronu na co tam stojaki rowerowe???? Ile osób podjedzie tam rowerem by się przesiąść na komunikację miejską? Albo absurd albo te stojaki są sponsorowane.....

    • 13 1

  • to tak budują w 21 wieku ?

    jedyna jezdnia na świecie, rozpadająca się przy szybkości większej niż 30 km/godz.

    • 15 0

  • dziadostwo jak w calym miescie zrobia i za chwile znowu robia...

    • 7 0

  • partactwo !

    Jak w Gdańsku dba się o "króliki" odpowiedzialności żadnej ten co tak zlecilpowinien się dołożyć bo jego nie "fachowpść" kosztuje podatnika 300tys i co na to włodarz miasta ?

    • 9 0

  • 100 metrów dalej (5)

    pod wiaduktem na nowej ścieżce rowerowej stoi słupek ostrzegający przed zapadającą się kostką. Jakoś tak od początku wakacji tam stoi. Pewnie rowerzyści też jeżdżą tam za szybko i za dużo ważą. I pewnie przypadkiem słupek tak stoi i czeka na koniec okresu gwarancji, a potem rozpisanie nowego płatnego przetargu. Żeby zrobić w końcu porządnie kilka metrów normalnej drogi rowerowo-pieszej. Przecież to jest jakiś absurd...

    • 18 1

    • (1)

      Ta dziure zglaszalem juz kilka razu? Bez skutku. Kilka metrow przed nia jest poprzeczne zapadlisko bo jakmpolozyli kostke to potem musielimrozkopac zeby rure polozyc. Jak to u nas

      • 3 0

      • widocznie teź jakieś grubasy z nadmierną prędkością jeżdżą rowerami i niszczą

        dyrekcja niedorozwoju miasta Gdańsk

        • 4 0

    • (2)

      tam jest chodnik z dopuszczeniem ruchu rowerowego. nie ma zadnej drogi rowerowej

      • 0 3

      • (1)

        Akurat w tym miejscu jest DDR. CPR jest dalej koło Elektromontażu(choć znak mówi co innego bo go jakiś idiota odwrotnie postawił.

        • 1 0

        • Raczej specjalnie go obrócił jakiś przechodzący obok idiota. Inna rzecz, że ten znak stoi nieprawidłowo od dawna, a ZDiZ nic z tym do tej pory nie zrobiło. Podobnie jak ze wspomnianym stojącym słupkiem i dziurą. Ciekawe, czy odwrócenie przekręconego znaku też wymaga rozpisania przetargu?

          • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane