- 1 Pod prąd uciekał przed policją (150 opinii)
- 2 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (467 opinii)
- 3 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (53 opinie)
- 4 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (504 opinie)
- 5 Dulkiewicz niechętna do wymiany zastępców (285 opinii)
- 6 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (304 opinie)
Kostka zamiast płyt na przystankach wiedeńskich
Po nieco ponad dwóch latach od zakończenia remontu torowiska na Przeróbce, niezbędna jest przebudowa przystanków tramwajowych. Urzędnicy szacują, że zastąpienie płyt kostką granitową na jezdni będzie kosztowało ok. 300 tys. zł. Prace wymuszone są nadmierną prędkością kierowców i lekceważeniem ograniczeń wjazdu ciężkich pojazdów.
O ile sam pomysł wprowadzenia przystanków wiedeńskich doskonale się sprawdził, to problemem okazała się ich trwałość. Płyty, z których wykonano przyległą jezdnię, w wielu miejscach są popękane, a w rejonie pętli tramwajowej także powyginane.
- Powstałe wady nie są spowodowane złą jakością wykonania, lecz wynikają przede wszystkim z braku przestrzegania przez kierowców ograniczenia prędkości (do 30 km/h) i tonażu w obrębie przystanków, skutkiem czego każda bieżąca naprawa nie przynosi oczekiwanego rezultatu - mówi Anna Ślusarska z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Jak informują urzędnicy, ostatnia z napraw w ramach przeglądu gwarancyjnego została przeprowadzona w czerwcu 2017 r. Kolejne prace budowlane muszą być już wykonane z budżetu miasta.
Zgodnie z zapisami przetargu, nowa nawierzchnia jezdni w obrębie czterech przystanków wiedeńskich będzie zbudowana z wykorzystaniem kostki granitowej, osadzonej na nowej podbudowie. Dodatkowo przy pętli tramwajowej przewidziano odsunięcie od jezdni wiaty przystankowej oraz ustawienie obok niej ławek, śmietników i stojaków rowerowych, a także korekty ułożenia chodników oraz krawężników na ul. Lenartowicza.
- Szacunkowy koszt robót wynosi ok. 300 tys. zł, zaś termin ich wykonania to koniec listopada br. - dodaje Ślusarska.
Obecnie DRMG oczekuje na oferty zainteresowanych wykonawców. O wyborze zdecyduje w 60 proc. kryterium najniższej ceny, zaś w 40 proc. czas udzielonej gwarancji (minimum trzy lata).
Materiał archiwalny z czerwca 2015 r.
Miejsca
Opinie (165) 4 zablokowane
-
2017-08-20 21:06
Przeciez tam zadnych napraw od dwoch lat nie bylo. Urzednicy klamia w zywe oczy. A caly ten remont to byla jedna wielka fuszerka. A projektant chyba w tym miejscu nie byl tylko jechal z szablonu.
- 9 1
-
2017-08-20 21:23
Z pensji potrącić...
... za bezmyślność - niech teraz za darmo pracują i 300 k odrobią !!!
- 8 1
-
2017-08-20 21:33
Projektant powinien to przewidziec (1)
Osoba która zatwierdziła taki projekt powinna ponieść konsekwencje pieniądze wydane przystanki po 2 latach do wymiany kolejna kasa popłynie i nikt za to nie odpowie
- 10 1
-
2017-08-20 21:43
Dokładnie. Poza tym raz w życiu takiej drogi może przejechać jakiś ponadstandardowy dźwig budowlany czy przejazd specjalny czegoś dużego i ciężkiego.
Droga musi to wytrzymać. Inaczej to ne ma sensu.
W windach też jest ograniczenie ciężaru osób - ale winda musi wytrzymać więcej. To samo most. Ktoś ma iść siedzieć bo kilka ciężarówek z betonem naraz wjedzie na most? To trzeba przewidzieć.- 6 1
-
2017-08-20 21:43
Zamiana na kostkę granitowa to głupi pomysł
Zima będzie ślisko a to jest przystanek tramwajowy.
Zresztą latem czy jesienią też po kostce niewygodnie, zwłaszcza starszym niesprawnym ludziom...- 10 0
-
2017-08-20 21:52
Urzedasy nieudacznicy to dlaczego nik tam niejest karany za przekroczenie predkosci ,dlaczego niema tam fotoradaru! (1)
Dlaczego niema ptaroli poliscji i strazy miejksiej która powinna wlepiać mandaty!Zacznijcie karac bezlitośnie piratów drogowych to przestaniecie w końcu marnować miliony na naprawę!
Jesli ja zniszcze znak to zaplace mandat jestli badyta za kierownicą go rozjedzie to płacą wszyscy!- 6 3
-
2017-08-20 22:23
co 1 metr patrol !!! i każdy wystawia mandat !!!
a może nie. lepiej zamknąć tę drogę.
- 0 1
-
2017-08-20 22:01
Coś tu nie gra...
Skoro płyty zostały wykonane prawidłowo, a przyczyną ich niszczenia jest zbyt duża prędkość pojazdów, to czemu naprawy były wykonywane w ramach gwarancji?
- 12 0
-
2017-08-20 22:04
Kolejny przewał...
1. Wspaniałe płyty rozpadały się juz 4 dni po otwarciu trasy. Żeby zniszczyć je w takim tempie musiałyby sie odbywać tam 24- godzinne wyścigi.
2. Żaden remont przystanków nie miał miejsca w 2017 roku - no chyba, ze na papierze i w rachunkach...
3. Strefa 30 km /h w tym miejscu to pomysł nierealny i oderwany od rzeczywistości
4. Zastąpienie kafli kostką - kolejny,, wspaniały,, pomysł - czy ktoryś z pomysłodawców i pseudo - inżynierów jeździł kiedyś po mokrej kosce brukowej i na niej hamował?? Szykuje sie kolejny bubel za nasze pieniądze.. A winni bedą jak zwykle kierowcy.- 15 1
-
2017-08-20 22:20
jak zawsze zdu* io ne
- 3 0
-
2017-08-20 23:22
Może podpytajcie urzędników dlaczego w tej strefie 30 zaczęły się pojawiać przejścia dla pieszych? Ostatnio nawet na zakręcie postawili znaki pionowe ale zebry nie namalowali. Żeby było śmieszniej to znak stoi w skrajni drogi rowerowej i jest tylko po jednej stronie (jadący z przeciwka nie wiedzą, że jest tam przejście dla pieszych). Jedna wielka fuszerka.
- 5 0
-
2017-08-20 23:46
Brednie urzędników ...
... znowu bezczelnie broniących wykonawcy.
Kogo wy reprezentujecie? Kto wam płaci za pracę?- 11 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.