• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kostka zamiast płyt na przystankach wiedeńskich

Krzysztof Koprowski
20 sierpnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Tak wygląda po dwóch latach od oddania do użytku nawierzchnia jezdni w obrębie przystanków wiedeńskich na Przeróbce. Wkrótce zostanie zastąpiona kostką granitową.
  • Tak wygląda po dwóch latach od oddania do użytku nawierzchnia jezdni w obrębie przystanków wiedeńskich na Przeróbce. Wkrótce zostanie zastąpiona kostką granitową.
  • Tak wygląda po dwóch latach od oddania do użytku nawierzchnia jezdni w obrębie przystanków wiedeńskich na Przeróbce. Wkrótce zostanie zastąpiona kostką granitową.
  • Tak wygląda po dwóch latach od oddania do użytku nawierzchnia jezdni w obrębie przystanków wiedeńskich na Przeróbce. Wkrótce zostanie zastąpiona kostką granitową.
  • Tak wygląda po dwóch latach od oddania do użytku nawierzchnia jezdni w obrębie przystanków wiedeńskich na Przeróbce. Wkrótce zostanie zastąpiona kostką granitową.
  • Tak wygląda po dwóch latach od oddania do użytku nawierzchnia jezdni w obrębie przystanków wiedeńskich na Przeróbce. Wkrótce zostanie zastąpiona kostką granitową.

Po nieco ponad dwóch latach od zakończenia remontu torowiska na Przeróbce, niezbędna jest przebudowa przystanków tramwajowych. Urzędnicy szacują, że zastąpienie płyt kostką granitową na jezdni będzie kosztowało ok. 300 tys. zł. Prace wymuszone są nadmierną prędkością kierowców i lekceważeniem ograniczeń wjazdu ciężkich pojazdów.



Czy kierując autem stosujesz się do ograniczenia prędkości do 30 km/h?

Remont torowiska na ul. Siennickiej zobacz na mapie GdańskaLenartowicza zobacz na mapie Gdańska został zakończony w czerwcu 2015 r. W ramach tej inwestycji zbudowano po raz pierwszy w Gdańsku tzw. przystanki wiedeńskie. Ich konstrukcja polega na podwyższeniu jezdni w obrębie przystanku, co znacznie ułatwia wsiadanie do tramwaju poruszającego się torowiskiem wbudowanym w środkową część jezdni oraz autobusów jeżdżących po torowisku.

O ile sam pomysł wprowadzenia przystanków wiedeńskich doskonale się sprawdził, to problemem okazała się ich trwałość. Płyty, z których wykonano przyległą jezdnię, w wielu miejscach są popękane, a w rejonie pętli tramwajowej zobacz na mapie Gdańska także powyginane.

- Powstałe wady nie są spowodowane złą jakością wykonania, lecz wynikają przede wszystkim z braku przestrzegania przez kierowców ograniczenia prędkości (do 30 km/h) i tonażu w obrębie przystanków, skutkiem czego każda bieżąca naprawa nie przynosi oczekiwanego rezultatu - mówi Anna Ślusarska z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Jak informują urzędnicy, ostatnia z napraw w ramach przeglądu gwarancyjnego została przeprowadzona w czerwcu 2017 r. Kolejne prace budowlane muszą być już wykonane z budżetu miasta.

Zgodnie z zapisami przetargu, nowa nawierzchnia jezdni w obrębie czterech przystanków wiedeńskich będzie zbudowana z wykorzystaniem kostki granitowej, osadzonej na nowej podbudowie. Dodatkowo przy pętli tramwajowej przewidziano odsunięcie od jezdni wiaty przystankowej oraz ustawienie obok niej ławek, śmietników i stojaków rowerowych, a także korekty ułożenia chodników oraz krawężników na ul. Lenartowicza.

- Szacunkowy koszt robót wynosi ok. 300 tys. zł, zaś termin ich wykonania to koniec listopada br. - dodaje Ślusarska.
Obecnie DRMG oczekuje na oferty zainteresowanych wykonawców. O wyborze zdecyduje w 60 proc. kryterium najniższej ceny, zaś w 40 proc. czas udzielonej gwarancji (minimum trzy lata).

Materiał archiwalny z czerwca 2015 r.

Miejsca

Opinie (165) 4 zablokowane

  • Jaja po wiedeńsku (2)

    Zarząd znowu eksperymentuje za nasze podatki. Tradycyjnie rozrzutnie i bez głowy.

    • 10 0

    • (1)

      Będa mogli sobie wpisac w CV . Przystanki eleganckie , ale nie dostosowane ...Moze przez 3 lata podwykonawca znalazl tyle kostki granitowej . ...żeby to poprawiac .
      Przerobka miala , byc zamknieta przed ruchem samochodowym ...
      ..Kierowcy nie wiedza jak się po tej ulicy poruszac .

      • 0 0

      • a to był przetarg zaprojektuj i zbuduj? raczej nie... wykonawca zrobił tak jak było zaprojektowane

        • 0 0

  • (3)

    Już 1,5 roku temu zgłaszałem ten nasz bubel - przystanki, dołączając fotki na raport czytelników trójmiasto. Pl. I nikt się tym nie zainteresował, dopiero teraz, jak już nie ma naprawy gwarancyjnej!!!! To jakiś przekręt!!! Jak można mówić że coś naprawiano przez 2lata- nic nie zostało zrobione!!!

    • 10 1

    • (2)

      Przecież jest napisane, że naprawy były dokonywane, ale gwarancja nie obejmuje przebudowy

      • 0 4

      • To byla przebudowa? To juz nawet nadzor u was w kieszeni?

        • 3 0

      • Niw było żadnego remontu. Wykonawca urzędnikom wcisnął kit, a ci nic nie sprawdzili.

        • 3 0

  • Hallo hallo nadzorze budowany..hallo hallo ...pobudka!!!

    Serio byly tam jakies remonty?Mieszkancy twierdza ,ze nie w tym miejscu..Dwa co jest pod warstwa tych plytek nadzorze kochany i jak te prace umocniena zostaly poprawnie wykonane ?

    • 8 0

  • Remont powinien byc pogwarancyjny na koszt tego kto tego bubla polozyl.

    Partacz spartaczyl robote i czekal az wszystko ucichnie a czas minie.Do tablicy tych z nadzoru i samego partacza.Tam potrzebny jest ktos z nadzoru nad nadzorem.To skandall jak doja cwaniacy z publicznychh pieniedzy i to nie tylko w dziedzinie budownictwa ale prawie w kazdej jednej gdzie mozna cos wyciagnac od panstwa.Firmy wujkow,szwagrow c*otek.Projektant tez jakis osiol co on myslal ze beda tam tylko rowery jezdziy?Ciekawe tez jak firma ,ktora zrobila ten bubel chce udowodnic ,ze poruszaly sie tam ciiezkie pojazdy?Rozumiem,ze ma nagrania z kamer...Czy moze na slowo mamy im wierzyc?A jesli ma nagrania z kamer to pytanie czemu nie zglosila tych pojazdow z oskarzenia prywatnego i nie zobligowala do pokrycia strat?Pewnie krecili to dzieicinna kamera w deszcz i nie bedzie mozna zobaczyc numerow rej.Moim zdaniem walek i skandal.

    • 10 0

  • Rozumiem ze urzędnicy pokryją te dodatkowe koszty ze swoich uposażeń.Za błędy i głupotę się płaci.

    • 12 1

  • "Obecnie DRMG oczekuje na oferty zainteresowanych wykonawców. O wyborze zdecyduje w 60 proc. kryterium najniższej ceny, zaś w 40 proc. czas udzielonej gwarancji (minimum trzy lata)."

    Tanio czyli byle jak jak poprzednio. A po co im gwarancja skoro w razie czego wykonawca się wypnie bo powie, że źle było użytkowane i znowu na nasz koszt będzie trzeba naprawiać?

    • 5 0

  • Jedźcie do Wiednia i zobaczcie z czego są takie przystanki zbudowane

    Takie przystanki wiedeńskie właśnie we Wiedniu wykonane są z betonu tak jak nowe zatoki przystankowe na Trakcie św. Wojciecha. Beton drogowy jest znacznie wytrzymalszy niż takie płyty które wiadomo było od początku że długo nie posłużą, bo stosuje się je na ciągach pieszych a nie do budowy dróg. Teraz jakiś "mądrala" wpadł na pomysł kostki brukowej, ciekawe kiedy ktoś weźmie przykład ze źródła i w końcu zrobi to porządnie z betonu?!

    • 6 0

  • Jak mam uczyć dziecko, że chodnik, to chodnik a jezdnia to jezdnia, skoro jezdnia wygląda jak chodnik?
    Ponadto płyty chodnikowe chyba się nie nadają na nawierzchnię jezdni, czyż nie?
    Skoro ja, zwykła kobiecina, wiem o tym, to dlaczego urzędnicy narazili nas na koszty i szkody?

    • 4 0

  • Nie trzeba jechać do Wiednia... We Wrocławiu są podobne przystanki- pokryte asfaltem!!!!! Maja się świetnie!!!!! A u nas jak zawsze.... partactwo!!!!

    • 2 0

  • kostka na przystankach!!!

    Złota Karczma a zwłaszcza podwójny przystanek " Słabego" prosi sie od lat o kostkę sa tam dwie duże zagłebienia, które sa wrecz niebezpoieczne dla pasażerów, ja osobiście wyglebiłam sie na jednej z nich bo zamiast patrzeć pod nogi-z podniesiona du(r)nie głową chciałam sprawdzic odjazd na rozkładzie jazdy, stamtad odjeżdza dużo starszych osód-działkowiczów!

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane